⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » F1 Fantasy 2025 – na czym polega?

F1 Fantasy 2025 – na czym polega?

  • Formuła 1
13 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 15 minut

Daniel Bonna

F1 Fantasy 2025 – na czym polega?

F1 Fantasy to gra dostępna za darmo na aplikacji i stronie Formuły 1. Kilkaset tysięcy graczy będzie rywalizować o cenne nagrody, jak bilety na jeden z przyszłorocznych wyścigów, czy vouchery w oficjalnym sklepie F1.

Podstawy gry

Głównym celem jest ułożenie składu z pięciu kierowców i dwóch konstruktorów. Mamy na to 100 milionów, oczywiście im lepszy zawodnik i zespół tym więcej kosztują. Dla przykładu jeśli wybierzemy McLarena + Lando Norrisa, to pozostanie nam tylko 41 milionów. Z tego powodu trzeba szukać dobrych tanich opcji.

Przed każdą rundą mamy 2 darmowe transfery. Przed pierwszą rundą w Melbourne możemy wykonywać nielimitowaną ilość zmian w naszych składach. Jeśli nie wykorzystamy wszystkich transferów to jeden przejdzie na następną rundę, ale możemy mieć maksymalnie 3. Jeśli przekroczymy limit to za każdy kolejny transfer tracimy 10 punktów. Zmiany w składzie możemy wykonywać do początku kwalifikacji, a w weekendach sprinterskich do sprintu. Załóżmy, że nasz kierowca wystartuje w sprincie, ale w kwalifikacjach nie wyjdzie na tor z jakiegoś powodu. Możemy go wymienić, ale zaliczy się to do puli darmowych transferów, jeśli takowego nie mamy to tracimy 10 punktów.

Osoby grające w piłkarskie Fantasy na pewno wiedzą, że przed każdą kolejką wybiera się kapitana. Tutaj, też mamy coś takiego. Nazywa się to „DRS Boost”, polega to na tym, że jeden z pięciu naszych kierowców zdobywa podwójne punkty podczas całego weekendu.

W rozgrywce występuję coś takiego, jak dynamiczna zmiana prac. Jeśli tani kierowca będzie zdobywał regularnie bardzo dobre punkty, to jego cena będzie rosnąć. Natomiast w przypadku, kiedy zawodnik będzie zdobywał minimalną liczbę punktów, to z każdym wyścigiem będzie tańszy. Ceny zmieniają się po każdej rundzie, przeważnie w przedziałach 0,1-1 milion. Zdarzały się jednorazowe wyskoki o ponad milion, ale bardzo rzadko. Może również być tak, że cena kierowcy nie zmieni się po wyścigu.

Poza tym w grze są dostępne ligi, można stworzyć własną i rywalizować ze znajomymi. Ewentualnie dołączyć do jakiś już dostępnych, w niektórych można nawet rywalizować o nagrody.

F1 Fantasy 2025 is now LIVE! 🤩

Manage your favourite drivers, challenge your friends and compete for amazing F1 prizes 🎁

Pick your team ➡️ https://t.co/VkhwFZLHxy#F1Fantasy pic.twitter.com/h3fUmXJdLQ

— Formula 1 (@F1) March 11, 2025

Punktacja

Kwalifikacje (kierowcy i zespoły)

Pole position10 punktów
2. miejsce9 punktów
3. miejsce8 punktów
4. miejsce7 punktów
5. miejsce6 punktów
6. miejsce5 punktów
7. miejsce4 punkty
8. miejsce3 punkty
9. miejsce2 punkty
10. miejsce1 punkt
11-20. miejsce0 punktów
Brak czasu okrążenia– 5 punktów
Dyskwalifikacja*– 5 punktów

Kwalifikacje (zespoły)

Żaden z kierowców nie wszedł do Q2– 1 punkt
Jeden z kierowców awansował do Q21 punkt
Obaj kierowcy awansowali do Q23 punkty
Jeden z kierowców awansował do Q35 punktów
Obaj kierowcy awansowali do Q310 punktów

Sprint (kierowcy i zespoły)

1. miejsce8 punktów
2. miejsce7 punktów
3. miejsce6 punktów
4. miejsce5 punktów
5. miejsce4 punkty
6. miejsce3 punkty
7. miejsce2 punkty
8. miejsce1 punkt
9 – 20. miejsce0 punktów
Nie ukończył/nie został klasyfikowany– 20 punktów
Dyskwalifikacja*– 20 punktów

Wyścig (kierowcy)

Zyskana pozycja (względem startowej)1 punkt
Stracona pozycja (względem startowej)-1 punkt
Wyprzedzenie na torze1 punkt
Najszybsze okrążenie10 punktów
Kierowca dnia10 punktów

Wyścig (kierowcy i zespoły)

1. miejsce25 punktów
2. miejsce18 punktów
3. miejsce15 punktów
4. miejsce12 punktów
5. miejsce10 punktów
6. miejsce8 punktów
7. miejsce6 punktów
8. miejsce4 punkty
9. miejsce2 punkty
10. miejsce1 punkt
11-20. miejsce0 punktów
Nie ukończył/nie został klasyfikowany– 20 punktów
Dyskwalifikacja*– 20 punktów

Pit-stopy (konstruktorzy)**

Powyżej 3 sekund0 punktów
2,5-2,99s2 punkty
2,2-2,49s5 punktów
2-2,19s10 punktów
Poniżej 2 sekund20 punktów
Dyskwalifikacja*– 20 punktów za kierowcę
Najszybszy pit-stop wyścigu5 punktów
Pobity rekord świata15 punktów

*Teraz kierowca nie dostaje ujemnych punktów za dyskwalifikacje, a tylko konstruktor. Zawodnik, który został zdyskwalifikowany po prostu nie otrzymuje żadnych punktów z tej sesji.

**Od tego sezonu konstruktorzy dostają punkty za swój najlepszy pit-stop w trakcie wyścigu.

Chipy

W grze mamy aż 6 jednorazowych „chipów” i możemy użyć tylko jednego z nich podczas rundy.

Limitless – Nielimitowany budżet na jedną rundę i możliwość zmiany całego składu. Później po zakończeniu weekendu powraca nas skład, który mieliśmy przed kliknięciem tego „chipa”.

Wildcard – Nielimitowane transfery na rundę, po zakończeniu weekendu nie tracimy tych zawodników i konstruktorów.

Final Fix – Możemy wymienić jednego zawodnika/konstruktora po kwalifikacjach. Najlepiej użyć, kiedy ktoś z powodu choroby/rozwalonego bolidu nie wystartuje w wyścigu.

Auto Pilot – Najlepiej punktowany kierowca z twojego składu automatycznie dostanie „DRS Boost”.

No Neagtive – Twoi kierowcy i konstruktorzy nie otrzymają żadnych ujemnych punktów. Najlepiej wykorzystać, gdy zapowiada się deszczowy wyścig na ciężkim torze.

Extra DRS – Wybierasz kierowcę, który podczas weekendu zdobędzie potrójną ilość swoich punktów. „DRS Boost” wtedy nie znika, wiec musisz jeszcze zdecydować, kto otrzyma podwójne punkty.

Nagrody

  1. miejsce – Dwa 3-dniowe bilety na trybuny w jednym z przyszłorocznych wyścigów + doświadczenie VIP.
  2. miejsce – Dwa 3-dniowe bilety na trybuny w jednym z przyszłorocznych wyścigów.
  3. miejsce – Voucher o wysokości 300 funtów na stronie F1.

Moja opinia o tegorocznej edycji

W tym roku twórcy dali bardzo wysokie ceny kierowców z topowych zespołów, przez co o wiele trudniej zbudować mocny skład. Moim zdaniem jest to na plus, ponieważ z tego powodu powinniśmy widzieć o wiele więcej różnorodności pośród wyborów graczy. W zeszłych sezonach po kilku rundach, zawsze powstawał jakiś schemat budowania składu. Zobaczymy, jak to będzie wyglądać w tym roku. Według mnie najlepiej wybrać dwóch silnych konstruktorów. Dodatkowo jednego kierowcę z topowej drużyny i czterech tańszych zawodników. Na zakończenie mój proponowany skład na Australię.

Fot. Screenshot strony formula1.com (stan: 13.03.2025)

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione