⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Australii: Norris i Leclerc na czele treningów | Podsumowanie

GP Australii: Norris i Leclerc na czele treningów | Podsumowanie

  • Formuła 1
14 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Adrian Drozdek

GP Australii: Norris i Leclerc na czele treningów | Podsumowanie

Lando Norris z McLarena był najszybszy w pierwszej, a Charles Leclerc z Ferrari w drugiej sesji treningowej przed GP Australii. Inauguracja sezonu F1 w Melbourne zapowiada się jeszcze ciekawiej, ponieważ kilka zespołów zaskoczyło swoją formą.

Lando Norris potwierdził niezłą formę McLarena w FP1

Pierwsza sesja treningowa w sezonie 2025 padła łupem Brytyjczyka ze stajni z Woking. Norris uzyskał o 0.149 sekundy lepszy wynik od Sainza z Williamsa. Tuż za nimi uplasował się Leclerc z Ferrari, który stracił zaledwie 0,209 s do lidera. Pierwsza trójka była więc bardzo blisko siebie. Czwarty Oscar Piastri stracił już ponad 0,4 s, podobnie jak plasujący się minimalnie za nim Max Verstappen. Czołową szóstkę uzupełnił Alexander Albon, który zdawał się dodatkowo potwierdzać zaskakująco mocną formę zespołu z siedzibą w Grove.

Przebieg pierwszego treningu: dwie czerwone flagi

Warto wspomnieć, że podczas całej sesji panowały dobre warunki. Nad torem Albert Park w Melbourne mieliśmy słońce i błękitne nieba, a temperatury powietrza i asfaltu były dość wysokie. To wszystko sprawiało, że nikt nie zwlekał z wyjazdem ani chwili. Każdy mógł jak najwięcej pracować nad dopracowaniem samochodu. Większość zaczynała sobie dość śmiało poczynać i szukać limitów. Chociażby Lawson otarł się o ścianę w zakręcie nr 9, a Verstappen miał wizytę w żwirowej pułapce.

Red flag deployed 🔴

There's a lot of gravel collected on the circuit at Turn 6 and 7 👇#F1 #AusGP pic.twitter.com/2BUJ6t99JV

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Pierwszą czerwoną flagę wywołał jeden z dwóch reprezentantów gospodarzy – Jack Doohan. Kierowca Alpine wylądował w żwirze i naniósł sporo zanieczyszczeń na początku sektora nr 2, przez co porządkowi zmuszeni byli oczyszczać ten fragment.

Pierwsza część sesji przeważnie oznaczała jazdy na oponach pośrednich. Wtedy to Charles Leclerc z Ferrari dyktował warunki z czasem 1:17.880. Monakijczyk miał kilka dziesiątych zapasu nad 2. George’em Russellem z Mercedesa. Dopiero potem w ruch poszły szybsze, miękkie ogumienie. To zachęcało kierowców do poprawiania wyników. Najpierw Verstappen zszedł na 1:17:696, a niedługo o blisko 0,3 sekundy poprawił jego osiągnięcie Sainz.

Groźny wypadek Bearmana, a po nim czołówka przyspieszyła

Następnie trening znów został zatrzymany przez czerwoną flagę. Tym razem to Oliver Bearman z Haasa rozbił model VF-25, wypadając z szykany między zakrętami nr 9 i 10.

A sizeable shunt for Ollie Bearman in FP1 😢

He thankfully walked away from the incident unharmed#F1 #AusGP pic.twitter.com/U4wEvf4HyB

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Sesja wznowiła się dość szybko i wówczas to Lando Norris wyszedł na prowadzenie z czasem 1:17.252. Nieznacznie za nim plasowali się Carlos Sainz i Charles Leclerc. W Top 5 mieliśmy Piastriego i Verstappena. Za to szósty był Albon. Dalej mieliśmy m.in. Russella, Alonso, Hadjara i Strolla. Tutaj było to pewne zaskoczenie, ponieważ ostatni z 3 wymienionych nie prezentowali się dobrze w trakcie testów przedsezonowych.

Lando Norris topped the timesheets in FP1 for McLaren 👏

Here's the final FP1 classification 👇#F1 #AusGP pic.twitter.com/4Mqeps5bGu

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Zaskoczeniem były wyniki 12. Hamiltona (Ferrari), 14. Antonellego (Mercedes) czy 16. Lawsona (Red Bull). Było to poniżej oczekiwań, ponieważ forma ekip była znacznie wyższa, co pokazali ich zespołowi koledzy.

Leclerc najszybszy w FP2

Kierowca Scuderii Ferrari dyktował tempo podczas drugiej sesji, wykręcając czas 1:16.439. Zawodnik z Monako okazał się nieznacznie szybszy od duetu McLarena, czyli Piastriego i Norrisa. Australijczyk i Brytyjczyk tracili do lidera odpowiednio 0,124 s i 0,141 s. Zaskakująco wysoko był Yuki Tsunoda z Visa Cash App Racing Bulls, który odnotował 4. wynik z nieco ponad 0,3 sekundy straty. Japończyk znacząco się poprawił po zajęciu 11. miejsca w FP1. Niewiele za nim znalazł się Lewis Hamilton z Ferrari. Top 6 uzupełnił Isack Hadjar, który potwierdził niezłą formę stajni z Faenzy. Raczej po testach nikt nie widział RB wysoko.

Charles goes quickest in second practice 💨

Here's the final FP2 classification 👇#F1 #AusGP pic.twitter.com/Mw4VZSp99V

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Dopiero siódmy z ponad 0,6 s straty był Max Verstappen. Aktualny mistrz świata spędzał sporo czasu w garażu, chcąc jak najlepiej dopracować ustawienia. Niestety to odbiło się na małej liczbie kilometrów na Albert Park. Czołową dziesiątkę uzupełnili Nico Hulkenberg z Saubera, Lance Stroll z Astona Martina i George Russell z Mercedesa. Tuż za Top 10 uplasowali się Albon i Sainz z Williamsa. Warto podkreślić, ze ten drugi najlepszy wynik uzyskał na pośrednich oponach. Widać więc było, że niebieskie bolidy tym razem bardziej ukrywały rzeczywiste tempo.

Znów przeciętnie prezentował się duet Alpine, który po testach liczył zapewne na znacznie więcej. Jednakże jeszcze gorzej było z Andreą Kimim Antonellim czy Liamem Lawsonem, którzy znów nie wykorzystali prawdziwego tempa Mercedesa i Red Bulla. Stawkę zamknęli Bortoleto z Saubera i Haasy. Jednakże tutaj trzeba podkreślić, ze ostatni Bearman nie wyjechał na ani jedno pomiarowe kółko.

Trudno ocenić układ sił

Zazwyczaj podczas GP Australii trudno wskazać prawdziwy układ stawki. Na ten moment wydaje się, że McLaren i Ferrari dysponują podobnym tempem. Wydaje się to zgodne z oczekiwaniami przed sezonem i zapowiada ciekawą walkę. Jednakże tuż za nimi niekoniecznie plasują się Red Bull i Mercedes, tak jak oczekiwano.

Niezłe osiągi ma Williams, mimo że w FP2, trochę to ukrywali. Zaskakująco mocny jest Visa Cash App Racing Bulls. Być może Hadjar będzie miał dość spore szanse na punkty w debiucie i to też nie taką wcale małą zdobycz. Powyżej oczekiwań z testów prezentował się też Aston Martin, który miał największe problemy. Jednakże wydaje się, że Alonso i Stroll są w podobnym miejscu do tego z sezonu 2024, czyli w walce o Top 10. Stawka jest jednak dość blisko siebie i możemy spodziewać się niespodzianek w sobotę i w niedzielę.

Miłym zaskoczeniem było tempo Saubera. Ósmy wynik Hulkenberga z drugiego treningu pokazał, że ich maszyna nie musi być w tym roku na szarym końcu. Za to dużym zaskoczeniem „in minus” jest Haas. Ocon i Bearman mieli przygody oraz nie pokazali formy, na którą zapewne liczyli. Wciąż jednak wydaje się, że po pracach nad ustawieniami, wszystko w środku stawki może się zmienić.

Przed nami FP3 i kwalifikacje

Już jutro, 15 marca, o godz. 2:30 czasu polskiego, kierowcy wyjadą ponownie na tor Albert Park. Wówczas odbędzie się trzecia sesja treningowa, która pozwoli sprawdzić osiągi samochodów po aktualizacji konfiguracji. Natomiast już o godz. 6:00 rozpoczną się pierwsze w tym roku kwalifikacje F1.

Gdyby szukać faworytów do walki o pole position, murowanymi kandydatami wydają się być Norris, Leclerc i Piastri. Do tej trójki mogą jednak dołączyć inni, a wśród nich może być Hamilton. 7-krotny mistrz świata będzie chciał mocno zacząć swoją przygodę z Ferrari i na początek zapewne nie będzie chciał być wyraźnie wolniejszy od zespołowego kolegi. O pewną niespodziankę mogą pokusić się kierowcy Williamsa i Racing Bulls. Czas jednak pokaże, czy w sobotę nie ujrzymy układu sił nieco odbiegającego od tego, co widzieliśmy w piątek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • GP Australii
  • Lando Norris

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Bloki ślizgowe, które znajdują się pod podłogą bolidów F1 były jednym z istotniejszych tematów minionego GP Hiszpanii. W trakcie weekendu testowano te wykonane ze stali nierdzewnej, aby wywoływały mniej iskier spod bolidów i nie powodowały pożarów traw przy torze. FIA wydała już werdykt po testach.

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Stajnia z Milton Keynes dała Yukiemu Tsunodzie duży kredyt zaufania od GP Japonii. Jednak Japończyk nie skraca dystansu do Maxa Verstappena i nie broni się wynikami. Brak progresu w kolejnych rundach może wymusić na Red Bullu kolejną zmianę partnera aktualnego 4-krotnego mistrza świata.

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Flavio Briatore, obecnie konsultant wykonawczy w zespole Alpine, zapytany o aferę "Crashgate" z roku 2008, zaprzecza zeznaniom Nelsona Piqueta Jr. Włoch powołuje się też na wyrok Francuskiego Sądu Najwyższego.

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hulkenberg był prawdopodobnie największą niespodzianką minionego GP Hiszpanii. Kierowca Saubera dojechał do mety niedzielnego wyścigu na 5. miejscu. Czy tak dobry rezultat wisiał w powietrzu?

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione