⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Cellfast Wilki Krosno Logo
0:0
../../../wp-content/uploads/2021/12/ABRAMCZYK_POLONIA_BYDGOSZCZ.png Logo
24.08.2025 13:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Trudny weekend dla Lawsona. Red Bull uspokaja

Trudny weekend dla Lawsona. Red Bull uspokaja

  • Formuła 1
18 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Trudny weekend dla Lawsona. Red Bull uspokaja

Liam Lawson zaliczył niefortunny pierwszy weekend jako kierowca Red Bulla – rozbił się podczas Grand Prix Australii. W zespole nikt jednak nie panikuje. Christian Horner studzi emocje, a Helmut Marko wyjątkowo nie krytykuje.

Niefortunny debiut Lawsona w Red Bullu

Liam Lawson rozpoczął swój pierwszy pełny sezon w Formule 1 od rozczarowującego weekendu w Australii. Warto wspomnieć, że nie jeździł wcześniej na torze Albert Park w trakcie swoich dwóch stintów w VCARB. Jego piątkowe sesje treningowe przebiegły bez problemów, ale Nowozelandczyk nie potrafił przybliżyć się czasowo do Maxa Verstappena. Następnie w sobotę stracił czas na praktykę w FP3 z powodu problemu z jednostką napędową.

Lawson OUT in Q1 ❌

That's going to be it for Liam Lawson in qualifying after making a mistake on his fast lap! 😮#F1 #AusGP pic.twitter.com/SecUxfbHme

— Formula 1 (@F1) March 15, 2025

Wszystko to odbiło się negatywnie na kwalifikacjach, z których odpadł z Q1. Wyścig zaczął z alei serwisowej, a po niefortunnej decyzji zespołu, żeby nie zmieniać opon, gdy zaczął padać deszcz, stracił kontrolę i wjechał w bandy. 

Podczas Grand Prix Australii aż sześciu kierowców rozbiło swoje bolidy. Oprócz Liama Lawsona, kontrolę nad samochodami stracili wszyscy debiutanci z wyjątkiem Kimiego Antonellego. Zderzenia z bandami nie uniknęli również znacznie bardziej doświadczeni Carlos Sainz i Fernando Alonso. Trudne warunki stanowiły wyzwanie także dla pozostałych, którzy wyjeżdżali poza tor lub obracali się. 

Red Bull nie panikuje 

Liam Lawson otrzymał promocję do głównego zespołu Red Bulla po tym, jak Sergio Perez stracił swoje miejsce. Był najdłuższym kolegą zespołowym Maxa Verstappena, ale gdy jego kolejne rozczarowujące występu kosztowały ekipę mistrzostwo świata konstruktorów, rozwiązano z nim umowę. 

Horner i Marko zdecydowali, że jego zastępcą będzie Liam Lawson.  Wywołało to dyskusję w mediach i wśród fanów, którzy argumentowali, że Yuki Tsunoda ma lepsze wyniki i więcej doświadczenia. Tym samym wydawał się lepszym i bardziej logicznym wyborem. 

Fot. Oracle Red Bull Racing na platformie X / Max Verstappen i Liam Lawson w trakcie forum dla fanów / Grand Prix Australii

Red Bull od początku zaznaczył, że zadaniem Lawsona jest wspomaganie Maxa Verstappena w zdobyciu tytułu mistrza świata. Próba dorównania Holendrowi, przez wielu uważanego za obecnie najlepszego zawodnika w F1, skazana byłaby na porażkę. Od 23-latka oczekuje się tylko regularnego zdobywania punktów. 

Mimo że austriacki zespół znany jest z bezkompromisowego traktowania swoich kierowców, Christian Horner okazał wyrozumiałość. Powiedział mediom, że Grand Prix Australii nie było reprezentatywne pod względem ukazania umiejętności Nowozelandczyka. 

– To był dla niego trudny weekend. Zmieniliśmy trochę bolid, aby zwiększyć docisk. Bardzo trudno wyprzedzać na tym torze. Podjęliśmy ryzyko, żeby zostawić go [na torze – przyp. red.], bo znajdował się poza punktami i pomyśleliśmy »Wiecie co, zaryzykujmy, może się uda«, ale właśnie w tamtym momencie zaczęło bardziej padać. Trudno więc winić go za ten ostatni obrót. Myślę, że jeden jasny punkt jest taki, że na slickach uzyskał drugi najszybszy czas okrążenia w Grand Prix, 1:22.9. Max wykręcił 1:23, Lando 1:22.1. Jeśli możemy wyciągnąć jakiś pozytywny wniosek będzie właśnie to, że jego prędkość na suchym nie była taka zła – tłumaczył po wyścigu Brytyjczyk. 

Red Bull uważnie się przygląda

Zazwyczaj krytyczny doradca Red Bulla tym razem wstrzymał się od przesadnie negatywnych komentarzy. Helmut Marko oświadczył, że zespół będzie obserwować rozwój Lawsona w ciągu następnych kilku Grand Prix.

– Chciał pokazać, co potrafi i niestety źle wyszło. Na razie musimy pozwolić mu uspokoić się trochę i obserwować jego rozwój w pierwszych trzech do pięciu wyścigach – stwierdził 81-latek.

Safety car deployed ⚠️

Liam is in the wall and is unfortunately out of the race 🥲 #F1 || #AusGP

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 16, 2025

Liam Lawson ma okazję zrehabilitować się już w tym tygodniu podczas drugiej rundy F1. Kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jedną sesję treningową, żeby przyzwyczaić się do nowej nawierzchni toru Shanghai, bo podczas Grand Prix Chin odbywa się pierwszy sprint tego sezonu. 

– Szczerze powiedziawszy, po prostu nie mogę się doczekać Chin i resetu. Tak, to coś, przez co przechodziłem wiele razy w mojej karierze i na szczęście mamy parę dni przerwy. Chiny to weekend sprinterski, więc samo w sobie będzie trudno. Ale tak, jestem podekscytowany, że zaczyna się kolejny weekend – opowiedział Nowozelandczyk o swoim debiucie w Red Bullu.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1 2025
  • Liam Lawson
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione