⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Bearman po kapitalnym awansie. „Nie spodziewałem się”

Bearman po kapitalnym awansie. „Nie spodziewałem się”

  • Formuła 1
23 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Jakub Mikołajczak

Bearman po kapitalnym awansie. „Nie spodziewałem się”

Wyścig o GP Chin miał kilku bohaterów. Jednym z nich był Oliver Bearman, który zapewnił nie bójmy się powiedzieć - największe widowisko na torze. Sam zainteresowany był zdziwiony jego dobrym wynikiem.

Pierwsze koty za płoty

Oliver Bearman to z pewnością perła w akademii Ferrari. Brytyjczyk wyróżniał się szybkością w F4 i F3, a jego debiutancki rok w F2 również był udany. W sezonie 2024 Prema po rewolucji już nie była taka mocniej jak przed nią, ale obecny zawodnik Haasa zapracował sobie na awans, po fenomenalnych występach w roli rezerwowego. W Arabii Saudyjskiej zastępując w Ferrari Carlosa Sainza dojechał do mety jako 7., a w Baku reprezentując swój obecny zespół, finiszował jako 10.

Początek obecnego sezonu nie był zbyt udany w jego wykonaniu, ponieważ w Australii co chwila wypadał z toru. Z drugiej strony w wyścigu ujrzał flagę w biało-czarną szachownicę.

Weekend w Chinach nie rozpoczął się dla niego udanie. Sprint ukończył na 15. pozycji, chociaż w kwalifikacjach do niego wykręcił 12. czas.

– Od razu poczułem się komfortowo w samochodzie, co zawsze jest dobrym początkiem weekendu. Udało nam się pokazać trochę tempa dzisiaj. Wciąż budowałem pewność siebie na tym torze, gdzie jest sporo długich, wyjątkowo zdradliwych zakrętów. W kwalifikacjach do sprintu mogliśmy być w SQ3, ale czegoś zabrakło – powiedział po tamtej sesji.

W normalnej czasówce z kolei nie wyszedł z Q1 i musiał zadowolić się 17. lokatą.

Bearman popisał się kilkoma manewrami wyprzedzania

Podczas GP Chin zawodnik ekipy Haas wystartował na alternatywnej strategii jako jeden z trzech kierowców. Oprócz niego twardą mieszankę założyli Stroll i Lawson. Brytyjczyk po pierwszym okrążeniu awansował o jedną pozycję, korzystając ze słabości Nico Hulkenberga. Później jechał stosunkowo dobrym tempem i u swoich mechaników zjawił się na wymianę opon tuż przed połową wyścigu.

Niespełna 4 okrążenia później w nawrocie po przeciwległej prostej wykonał „nożyce” i znalazł się przed Lawsonem. Przy okazji w momencie manewru wypowiedział przez radio do swojego inżyniera słowo „ciao”, co w języku włoskim oznacza „cześć”, chociaż w tym przypadku chodziło raczej o pożegnanie z rywalem. Wszak zwrot ten może zostać użyty także w ten sposób.

Bearman after overtaking Lawson:

"Ciao."

— formularacers (@formularacers_) March 23, 2025

Niedługo później w ten sam sposób uporał się z Jackiem Doohanem. Późniejsze wydarzenia na torze z udziałem Isacka Hadjara pokazały, że Australijczyka wcale nie było tak łatwo pokonać.

GRAN SOBREPASO DE BEARMAN A DOOHAN#ChineseGP pic.twitter.com/NKKoQanKH1

— SportMax (@sportmax_arg) March 23, 2025

Po kierowcy Alpine następną ofiarą Brytyjczyka stał się Carlos Sainz. Sytuacja wyglądała analogicznie do dwóch poprzednich manewrów. Ponadto mistrz włoskiej F4 z 2021 roku pozdrowił go w ten sam sposób, co Lawsona.

Ostatnim wyprzedzonym rywalem na torze przez Bearmana był Gasly. Tu sytuacja wyglądała jednak inaczej. Kierowca Haasa wykonał swój już sztandarowy manewr, ale Francuz się obronił. Podopieczny Ferrari pozostał jednak na swojej linii, zwolnił przed ostatnim zakrętem, pokonał go troszeczkę inaczej niż zwykle i na prostej korzystając z systemu DRS ograł drugiego z reprezentantów Alpine. Z kolei o kolejne 2 „oczka” awansował po pit-stopach Tsunody i Hadjara.

W ten sposób znalazł się na 10. pozycji, na której dojechał do mety. Ponadto wskutek dyskwalifikacji Leclerca i Hamiltona, awansował o kolejne 2 lokaty do góry. Tym samym z Chin wyjedzie mając 4 punkty na koncie. Z kolei jego kolega z zespołu, czyli Esteban Ocon po wszystkim sklasyfikowany został jako 5.

Co powiedział sam zainteresowany?

– To był naprawdę dobry dzień. Jestem bardzo zadowolony z wyniku – nie spodziewałem się punktów. Wszystko, co robiłem z bolidem, działało, a to zawsze dobre uczucie. Chciałem mieć prostu swój rytm i okazję do tego, żeby to pokazać. Będę szczerym, nie spodziewałem się dzisiaj wyścigu, gdzie będziemy wykonać strategię jednego postoju. Kluczem były opony, które wytrzymały o wiele więcej okrążeń niż w sobotę, samochód był fantastyczny. Zespół wykonał świetną pracę, odwracając sytuację po problemach w wyścigu sprinterskim. Ogromne uznanie dla nich za pracę, którą wykonali dzisiaj. Wszystko zostało dobrze wykonane – stwierdził po wyścigu.

Kolejny wyścig F1 odbędzie się na torze Suzuka. Bearman miał okazję już po nim jeździć. Pod koniec 2024 roku wziął udział w posezonowych testach Super Formuły. Pokonał wtedy wiele okrążeń, a sam tor bardzo mu się spodobał.

Źródło: oficjalna strona internetowa zespołu Haas

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione