⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Helmut Marko: Newey sprzeciwiał się transferowi Tsunody

Helmut Marko: Newey sprzeciwiał się transferowi Tsunody

  • Formuła 1
  • Kariery
2 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Adrian Januszkiewicz

Helmut Marko: Newey sprzeciwiał się transferowi Tsunody

Helmut Marko na łamach austriackiego "Kleine Zeitung" odniósł się do późnego transferu Yukiego Tsunody do Red Bull Racing. 81-latek powiedział, że to Adrian Newey był przeciwny promocji Japończyka do zespołu z Milton Keynes.

Przejście Yukiego Tsunody na miejsce Liama Lawsona do Red Bull Racing, wciąż wzbudza duże emocje. Nie jest tajemnicą, że ten ruch może mieć przełożenie na dalszą karierę Japończyka w F1, jak i motorsporcie w ogóle. Helmut Marko stara się usprawiedliwiać tę decyzję, jednak efekt jego działań może jeszcze bardziej pogorszyć atmosferę wokół zespołu z Milton Keynes.

Helmut Marko: Newey widząc poczynania Tsunody w Meksyku, odradzał jego promocję

Spośród stanowisk wygłoszonych w ostatnim czasie, najbardziej zaskakuje to dla austriackiego „Kleine Zeitung”. Marko powiedział w nim, że to głównie opinia Adriana Neweya po GP Meksyku 2024 zdecydowała o wyborze Lawsona na miejsce Sergio Pereza obok Maxa Verstappena:

– Przez długi czas Yuki miał opinię osoby, która nie radzi sobie na równych warunkach i popełnia tu i ówdzie głupie błędy – powiedział Helmut Marko dla „Kleine Zeitung”.

– To właśnie miało miejsce w zeszłym roku w Meksyku, gdzie rozpoczęła się decydująca faza dla nas.

– Z Lawsonem na początku było dokładnie odwrotnie. Wszedł do gry i od razu dał z siebie wszystko, bez względu na to, jak duża była presja.

– Jednak patrząc wstecz, nie była to właściwa decyzja.

– Ogólnie rzecz biorąc, wiele można przypisać jednemu incydentowi.

– Tam [w Meksyku] Tsunoda wjechał w samochód Gasly’ego. A części samochodów uszkodziły podwozie samochodu Verstappena, co kosztowało go wyścig.

– Adrian Newey był wtedy wściekły. Od tego momentu Yuki był dla niego czerwoną płachtą.

– Ale teraz Newey odszedł, a Yuki ciężko nad sobą pracował.

Warto przypomnieć, że w tym samym wyścigu miała miejsce też ostra rywalizacja między Liamem Lawsonem i Sergio Perezem. Nowozelandczyk ostro rywalizował z Meksykaninem w jego domowym wyścigu i później pokazał mu nawet środkowy palec. Za to został przez Christiana Hornera wezwany „na dywanik”.

Liam Lawson i Sergio Perez rywalizujący podczas Grand Prix Mexico City 2024
Helmut Marko uważa, że wyczyn Tsunody w Meksyku ub. r. przesądził o transferze Lawsona. Pomija przy tym jego agresywną rywalizację z Perezem w ten sam weekend. Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

81-latek swoją wypowiedzią nie pomaga Red Bullowi

Marko chce gasić pożar wokół decyzji zespołu, jednak może paradoksalnie dolewać oliwy do ognia. Od dłuższego czasu atmosfera wokół Red Bull Racing nie wygląda dobrze. W dużej mierze odzwierciadla to duża rotacja na fotelu drugiego kierowcy w ekipie. Od odejścia Daniela Ricciardo z Milton Keynes nie znalazł się na dłuższą metę kierowca, który osiągałby choćby zbliżone rezultaty do Maxa Verstappena. Sergio Perez osiągał dobre rezultaty przez sezony 2021, 2022 i część 2023. Potem była już równia pochyła w wynikach.

W ubiegłym roku było jasne, że któryś z kierowców VCARB zastąpi Meksykanina. O tym, kto to będzie miały decydować wyniki na torze, a także konsekwencja w dowożeniu punktów. Chociaż Tsunoda podczas kwalifikacji w Meksyku się obrócił i przeszkodził potem w wyścigu Verstappenowi, to jednak w ostatnich latach dla ekipy z Faenzy dowoził przyzwoite wyniki. Mimo to, już podczas weekendu o GP Singapuru Christian Horner wskazywał, że to Kiwi jest faworytem do objęcia drugiego fotela w Red Bull Racing.

Początek bieżącego sezonu wykazał, że jednak wybór Lawsona nie był dobrą decyzją. Dlatego już od tego weekendu na Suzuce obok Maxa Verstappena będziemy oglądać Yukiego Tsunodę. Czy tym razem będzie to dobry wybór? Dla Red Bull Racing musi być, bo pula tłumaczeń słabych wyników drugiego kierowcy już się wyczerpuje. Także Helmut Marko musi to mieć na uwadze przy wygłaszaniu kolejnych oświadczeń.

Yuki Tsunoda w barwach Red Bull Racing przed Grand Prix Japonii 2025
Getty Images / Red Bull Content Pool

Zdjęcie główne: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Helmut Marko
  • Red Bull
  • Yuki Tsunoda

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione