⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Trudny start Alpine. Zero punktów to nie przypadek

Trudny start Alpine. Zero punktów to nie przypadek

  • Formuła 1
9 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Artur Różański

Trudny start Alpine. Zero punktów to nie przypadek

Alpine zanotowało najgorszy start sezonu wśród całej stawki F1. Brak punktów ma jednak swoją przyczynę.

Sezon 2025 wymaga więcej od ekip środka stawki

Już dawno stawka Formuły 1 nie była aż tak mocno zbita. Już po dwóch wyścigach niemal każdy z zespołów zdobył punkty na swoje konto. Wyjątek stanowi Alpine. Walka o tytuł „Best of the rest” dawno nie była tak zażarta i w zasadzie w każdy weekend inna ekipa może przewodzić środkowi stawki.

Takie okoliczności szczególnie uwypuklają wszelkie błędy, pomyłki i niedociągnięcia, o czym przekonało się nie tylko Alpine. Jednak Francuzi mają jeszcze jeden wyjątkowo duży problem, który ciągnie ich na dno.

Zmora Alpine cały czas się ich trzyma

Alpine jakiś czas temu zapowiedziało, że odejdzie od silników Renault i przerzuci się na jednostki Mercedesa. To był PR-owy strzał w kolano, co pokazuje, jak bardzo zespół z Enstone jest zdesperowany, by wrócić do walki o regularne punkty i to nawet kosztem strat wizerunkowych.

Tezę na temat słabego silnika Renault potwierdzają dane z GP Japonii. Alpine Pierre’a Gasly’ego było bardzo szybkie w 1. sektorze, szczególnie w krętych „eskach”. Tempo w tym miejscu w wykonaniu francuskiej stajni było lepsze nawet od tego, co prezentowała ekipa Racing Bulls.

Jednak karkołomny dla Alpine okazał się drugi sektor. Dwie długie proste grzebały za każdym razem szanse kierowców zespołu z Enstone na dobry rezultat w kontekście całego okrążenia. Dla zobrazowania przepaści między tymi sekcjami warto zwrócić uwagę, że Alpine do najszybszego auta w stawce w 1. sektorze traciło raptem 0,235 s. Dopiero w drugim rosło to już do 0,643 s. Ponadto strata do lidera środka stawki wyniosła tam aż 0,369 sek. To przepaść przy tak zbitym gridzie.

Gasly dobrze wie, gdzie tkwi problem

Lider ekipy z Enstone przekonywał w swoich wypowiedziach, że dobrze wie, gdzie leży problem.

– Kiedy kończysz sesję i patrzysz na GPS w różnych samochodach, bardzo łatwo jest zrozumieć, gdzie przegrywamy. […] Tak naprawdę wykorzystaliśmy wszystko, co mieliśmy w pakiecie, tylko trochę nam to zajęło. Nie porównywaliśmy się zbytnio do naszych głównych konkurentów, ale po prostu brakowało nam trochę tempa w niektórych obszarach toru. To są całkiem oczywiste miejsca, gdzie tracimy – powiedział Pierre Gasly.

Deficyt mocy jest szczególnie odczuwany w wyścigach, gdzie kierowcy Alpine są dość łatwo wyprzedzani na prostych przez pozostałe zespoły środka stawki.

– Jesteś w dobrej pozycji do ataku, tak jak ja miałem z Fernando [Alonso] na końcu, ale nigdy nie byłem wystarczająco blisko, żeby faktycznie spróbować czegoś na ostatniej szykanie lub w zakręcie nr 1. Jednocześnie stajemy się bezbronni, gdy ktoś znajduje się dość blisko nas – stwierdził fakty Gasly.

W Alpine jest pomysł i nadzieja na poprawę

Słabe osiągi silnika w Alpine powodują straty rzędu od 2 do 6 dziesiątych sekundy. To znaczna różnica, która przy tak ciasnej stawce powoduje wyraźne straty. Jednak Alpine miało pomysł, jak zrekompensować deficyt. Francuzi mocno wierzyli w elastyczne tylne skrzydła. To one od początku sezonu miały być ich sojusznikiem w walce ze słabą jednostką napędową.

Jednak w związku ze stanowczą reakcją FIA tylne skrzydła są teraz dużo skrupulatniej kontrolowane, a prześwit pomiędzy płatami został znacząco zmniejszony. To mocno pokomplikowało Alpine ich plan zredukowania strat.

O tym, czy i kiedy Alpine będzie w stanie wrócić do punktowanej dziesiątki, wypowiedział się Pierre Gasly.

– W tej chwili nie jesteśmy faworytami, kiedy patrzymy na Racing Bulls lub Williamsa, który również był niezwykle szybki. Ale jestem pewien, że w pewnym momencie zdobędziemy punkty. Na pewno musimy uzyskać trochę więcej wyników, ale jestem pewien, że to nastąpi. Musimy się skupić na sobie – skwitował 16. kierowca klasyfikacji generalnej.

W kontekście przyszłości Alpine warto wrócić do przeszłości, a dokładniej do testów w Bahrajnie, gdzie ta ekipa prezentowała się obiecująco. Pozwala to uważać, że sama konstrukcja jest dobra, a głównym problemem jest niezmiennie moc silnika Renault. Dlatego istnieje duża szansa na to, że na torach, które nie są skupione na mocy, Alpine będzie w stanie wrócić do Top 10.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alpine F1
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Trzęsienie ziemi w Red Bullu. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Zespół nie chce utracić swojego najlepszego kierowcy. To nie koniec zmian w ekipie. Jak do tego doszło? Oto podsumowanie wszystkich powodów.

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Red Bull podał szokującą informację. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Jego rolę obejmie Laurent Mekies. Zespołowi grozi utrata najlepszego kierowcy.

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Lance Stroll nie krył zadowolenia pomimo dobrego wyniku w GP Wielkiej Brytanii. Ostro skrytykował bolid. Aston Martin przywiózł ulepszenia na Silverstone.

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Minione GP Wielkiej Brytanii upamiętniające 75-lecie Formuły 1 było bez wątpienia świętem motorsportu dla zebranych na Silverstone kibiców. Niestety nie obyło się bez przykrych incydentów. Trzej youtuberzy i jeden złodziej zostali aresztowani w trakcie weekendu przez policję z hrabstwa Northamptonshire.

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Mohammed Ben Sulayem, obecny szef FIA, wyśmiał pogłoski o „rządach terroru” w światowym organie zarządzającym sportem motorowym. Obiecał przy tym w niedzielę, że nadchodzące wybory na jego stanowisko będą uczciwe i przejrzyste.

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Ferrari w końcu zabrało głos w sprawie przyszłości szefa zespołu. Dyrektor generalny wyjawił, że prowadzi rozmowy z Vasseurem. Zapewnia, że jest jeszcze czas na podpisanie nowego kontraktu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione