⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Krono-Plast Włókniarz Częstochowa Logo
7:5
../../../wp-content/uploads/2022/04/stal-gorzow.png Logo
24.08.2025 17:00
LIVE
Lokomotiv Daugavpils Logo
40:38
../../../wp-content/uploads/2021/12/obraz_2024-05-30_104924741.png Logo
24.08.2025 15:05
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IndyCar GP of Long Beach: Kirkwood powstrzymał Palou | Podsumowanie

IndyCar GP of Long Beach: Kirkwood powstrzymał Palou | Podsumowanie

  • Formuła 1
14 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Igor Długosz

IndyCar GP of Long Beach: Kirkwood powstrzymał Palou | Podsumowanie

Brak neutralizacji, ciekawe zagrywki strategiczne oraz Alex Palou walczący o zwycięstwo. Scenariusz IndyCar GP of Long Beach był zaskakująco podobny do pierwszych dwóch rund sezonu. Jednak tym razem dominujący mistrzostwa Hiszpan został nareszcie powstrzymany. Kyle Kirkwood wygrał na ulicach Long Beach, a podium uzupełnił Christian Lundgaard.

Pokaz siły Andretti w kwalifikacjach do IndyCar GP of Long Beach

Andretti Global po raz kolejny udowodniło, że są najsilniejszym zespołem IndyCar na torach ulicznych. Cała trójka ich bolidów awansowała do Fast 6, a Kyle Kirkwood i Colton Herta zablokowali pierwszy rząd. Dominujący tegoroczny sezon Alex Palou drugi raz z rzędu wywalczył trzecie pole startowe. Swój występ z Thermal, niestety, skopiowało również Team Penske. Josef Newgarden oraz Will Power ponownie odpadli w pierwszej części czasówki. Scott McLaughlin uratował honor zespołu szóstym miejscem.

Formy z ostatniej sesji kwalifikacyjnej nie utrzymał McLaren. Wszyscy kierowcy brytyjskiego zespołu awansowali do Fast 12, ale też zakończyli swoją sobotę w tej właśnie sesji. Przyczynił się do tego Christian Lundgaard, który rozbił swój bolid na sam koniec „Q2”. Duńczyk wywołał czerwoną flagę, a ta powstrzymała jego partnerów zespołowych od poprawy rezultatów. Najlepsze czasy okrążeń Lundgaarda z tej sesji zostały skasowane w ramach kary.

Wyniki kwalifikacji do IndyCar GP of Long Beach 2025

Wyniki kwalifikacji do IndyCar GP of Long Beach 2025
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Strategiczne tasowania od samego początku

Kierowcy Andretti wykorzystali swoją przewagę i utrzymali pierwsze dwie pozycje na starcie. Alex Palou popełnił natomiast rzadko spotykany błąd. Trzykrotny mistrz IndyCar został wyprzedzony przez Felixa Rosenqvista oraz Scotta McLaughlina w pierwszym zakręcie.

Ciekawsze od pojedynczych manewrów wyprzedzania okazały się ruchy strategiczne. Te już na drugim okrążeniu rozpoczął Josef Newgarden, który wybrał bardzo agresywną taktykę. Amerykanin od razu pozbył się opon alternatywnych, znanych z ekstremalnie wysokiego zużycia. Jego czasy po zmianie ogumienia były o aż półtora sekundy na okrążenie szybsze od liderów. Dwukrotny zwycięzca Indianapolis 500 zmusił w ten sposób całą stawkę do pokrycia jego „undercutu”. Po dziesięciu okrążeniach alei serwisowej nie odwiedzili wyłącznie Lundgaard, Dixon, Simpson, Robb, Ferrucci oraz Shwartzman – każdy z tych zawodników zaczął wyścig na mieszance głównej.

Gdzie oglądać IndyCar w 2025 roku?

Fala pit stopów w połączeniu z problematycznym dla wielu dogrzewaniem opon przetasowały stawkę. Palou awansował na de facto P2, a Herta został wyprzedzony przez Rosenqvista i McLaughlina. Genialny ruch strategiczny Newgardena dał mu awans z piętnastego pola startowego na P6 (wśród kierowców, którzy rozpoczęli wyścig od opon z zielonym paskiem).

Alternatywna strategia napawa nadzieją

Wspomniana wyżej szóstka nie znajdowała się jednak na straconych pozycjach. Ich tempo mimo, że korzystali z nieco starszych od reszty stawki opon, było bardzo dobre. Dopiero na 27. okrążeniu aleję serwisową odwiedził Christian Lundgaard, lider omawianej grupy. Duńczyk założył opony alternatywne i wrócił do rywalizacji na jakże wysokim P4. Kilka sekund za nim podążał kopiujący jego strategię Scott Dixon.

Niestety, kierowcy McLarena oraz Ganassi po zaledwie kilku okrążeniach mogli zapomnieć o jeździe na dwa pit stopy. Zużycie opon alternatywnych okazało się równie wysokie, co oczekiwaliśmy. Duńczyk i Nowozelandczyk przejechali na nich nieco ponad dziesięć okrążeń. Wykorzystali jednak ten króciutki stint do perfekcji. Po drugiej fali pit stopów, które wykonała już niemalże cała stawka, zajęli oni P6 oraz P10. Lundgaard i Dixon opuścili aleję serwisową na jeszcze wyższych pozycjach, lecz przez zimne opony na okrążeniu wyjazdowym wyprzedzili ich inni zawodnicy.

Po raz pierwszy w karierze liderem wyścigu IndyCar został natomiast Sting Ray Robb. Kierowca Juncos, a także Robert Shwartzman, zostawili sobie opony alternatywne na sam koniec rywalizacji.

Finałowe zmiany w tabeli IndyCar GP of Long Beach

Te wszystkie przeróżne strategie zaczęły się na siebie nakładać pod koniec wyścigu. Rywalizacja w alei serwisowej zamieniła się zatem w rywalizację na torze. Przewaga Kirkwooda nad Palou spadła do zaledwie sekundy. Stratedzy Ganassi postanowili wykorzystać tempo swojego zawodnika i przedwcześnie ściągnęli go na finałowy pit stop w ramach „undercutu”. Okrążenie zjazdowe, postój oraz okrążenie wyjazdowe Kirkwooda były jednak idealne. Kierowca Andretti oraz jego mechanicy nie popełnili nawet najmniejszego błędu, dzięki czemu utrzymał prowadzenie.

Z przewagą minimalnie świeższych opon, Amerykanin zaczął ponownie uciekać Hiszpanowi. W ten oto sposób Kirkwood bez większych problemów dowiózł do mety swoje trzecie zwycięstwo w karierze oraz drugie na ulicach Long Beach. Podium uzupełnił Christian Lundgaard, który na 5 okrążeń do mety złapał Felixa Rosenqvista. Duńczyk zaliczył wspaniały „comeback” po wypadku w kwalifikacjach. Świetną walkę w końcówcę stoczyli też Scott McLaughlin oraz Colton Herta. Nowozelandczyk odparł presję od amerykańskiego rywala i dojechał szósty.

Kalendarz NTT IndyCar Series 2025

Genialne P9 dla Juncos Hollinger Racing wywalczył Sting Ray Robb. Nietypowa strategia ekipy #78 bardzo się opłaciła. W tym wyścigu trzeba było być odważnym, co perfekcyjnie zaprezentowali Marcus Ericsson, Pato O’Ward, Marcus Armstrong i Alexander Rossi. Cała ta czwórka startowała z czołowej dziesiątki, lecz skończyła wyścig w samym środku stawki przez zbyt neutralne, bezpieczne strategie. Kompletna nieobecność samochodu bezpieczeństwa – czego chyba nikt nie oczekiwał na torze ulicznym – z pewnością im nie pomogła.

Wyścig Josefa Newgardena zrujnowała natomiast usterka mechaniczna. Kierowca Penske musiał po raz czwarty odwiedzić aleję serwisową ze względu na poluzowane pasy bezpieczeństwa. Świetny występ Amerykanina oraz jego ekipy strategicznej został w ten niefortunny sposób wyrzucony do kosza. Bez tego problemu Newgarden najprawdopodobniej przekroczyłby linię mety w Top 10, a nie ostatni. Wspomnieć należy też o Nolanie Sieglu, który przez cały dzień zmagał się z problemami natury żołądkowej. Mimo to pojechał w wyścigu i ukończył go dwudziesty.

„The Month of May” nadchodzi

Grand Prix of Long Beach niestety było jedynym wyścigiem IndyCar w kwietniu. Następna runda odbędzie się dopiero w pierwszy weekend maja, 2-4. Grand Prix of Alabama na torze Barber Motorsports Park otworzy jednak najciekawszy miesiąc rywalizacji w IndyCar. Zaraz po tym wyścigu kierowcy i zespoły udadzą się do mekki amerykańskich single-seaterów o nazwie Indianapolis Motor Speedway.

Choć dominacja Palou została nareszcie powstrzymana, jego przewaga w klasyfikacji kierowców wciąż jest ogromna. Na skutek swojego zwycięstwa, drugie miejsce w tabeli zajmuje Kirkwood, ze stratą 34 „oczek” do gwiazdy CGR. Czołową piątkę zamykają Lundgaard, Rosenqvist oraz Dixon.

Wyniki IndyCar GP of Long Beach 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IndyCar Portland GP: Palou zasiada na tronie po raz czwarty

Motorsport. IndyCar Portland GP: Palou zasiada na tronie po raz czwarty

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
11 sierpnia 2025

Wbrew pozorom, czwarty tytuł Alexa Palou nie był nawet w czołówce najciekawszych wątków z IndyCar Grand Prix of Portland. Ostatni wyścig sezonu 2025 na torze "drogowym" dostarczył świetną walkę o zwycięstwo, koniec długiej passy bez wygranej oraz istnie krwiożerczy pojedynek.

IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Motorsport: IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
28 lipca 2025

Tegoroczna edycja Grand Prix of Monterey będzie pamiętana tylko i wyłącznie z jednego powodu. Był to wyścig, w którym Alex Palou tak naprawdę zapewnił sobie czwarty tytuł mistrzowski.

IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Motorsport: IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
20 lipca 2025

Po rozczarowującym starcie 2025 roku, druga połowa sezonu IndyCar nie przestaje zaskakiwać. Chaotyczny wyścig na ulicach Toronto wygrał kierowca, który do tej pory na tym torze nigdy nawet nie zdobył finiszu w Top 7. Na podium dołączyli do niego równie niespodziewani kierowcy, których stratedzy spisali się równie wspaniale.

IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Motorsport. IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
14 lipca 2025

Teoretycznie drugi wyścig IndyCar w Iowa miał więcej manewrów wyprzedzania od pierwszego. Tak jak w sobotę, nie mogliśmy narzekać na kompletną nudę. Końcowy etap wyścigu, który podyktował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, pozostawia jednak gorzki niesmak.

IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Motorsport: IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
13 lipca 2025

Angielskie sformułowanie "slow burner" idealnie określa pierwszy wyścig weekendu IndyCar w Iowa. Wszystkie znaki na niebie i ziemi sugerowały dominację oraz brak wyprzedzania, a w rzeczywistości Synk 275 zakończyło się zaciętą walką o zwycięstwo do samej mety.

IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Motorsport. IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
7 lipca 2025

Honda Indy 200 było dość standardowym wyścigiem IndyCar w 2025 roku. Po czym okazało się, że Alex Palou jednak jest człowiekiem.

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

Igor Długosz

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

Igor Długosz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Nawet system hybrydowy nie jest w stanie popsuć ścigania na torze World Wide Technology Raceway. W nocy z niedzieli na poniedziałek, kiedy wiele osób słusznie odsypiało Le Mans 24H lub szykowało się do pracy, IndyCar dostarczyło kolejny thriller w Illinois. Zwycięzcą - po raz trzeci w tym roku - był Kyle Kirkwood.

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

Igor Długosz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Kyle Kirkwood wygrał do tej pory zdecydowanie najlepszy wyścig IndyCar na torze ulicznym w centrum Detroit. Nie zatrzymały go nawet takie przeszkody jak uszkodzenia bolidu, świetne tempo rywali czy niefortunne wyjazdy samochodu bezpieczeństwa. Całkowicie amerykańskie podium uzupełnili Santino Ferrucci - po starcie z 21. miejsca - oraz znowu pechowy Colton Herta.

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Igor Długosz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Najpierw Penske, a teraz Andretti i Prema. Kolejne zespoły IndyCar zostały przyłapane na oszukiwaniu w Indianapolis 500. Kontrowersje w tej serii wydają się nie mieć końca.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione