⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Toto Wolff: To jest żart. Mercedes nie chce zmian

Toto Wolff: To jest żart. Mercedes nie chce zmian

  • Formuła 1
24 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Toto Wolff: To jest żart. Mercedes nie chce zmian

Czeka nas posiedzenie Komisji F1 w sprawie silników na przyszły rok. W przepisach na 2026 mogą zajść zmiany. Toto Wolff stanowczo sprzeciwia się propozycjom. Mówi, że to żart.

F1: Mercedes nie chce żadnych zmian

Do pierwszego testu przedsezonowego przed sezonem 2026 pozostało jedynie dziewięć miesięcy, ale sprawa silników nie jest jeszcze zamknięta. Formuła 1 oficjalnie wydała dzisiaj – 23 kwietnia – oświadczenie, że nie powróci do V10. Producenci silników odrzucili skrócenie cyklu regulacji. Jednak sprawa nie jest zamknięta, bo na dzisiaj zaplanowano spotkanie Komisji F1. Przedmiotem dyskusji będą potencjalne zmiany.

Przepisy techniczne na przyszły rok obejmują m.in. równy podział energii elektrycznej i spalinowej w jednostce napędowej. Powszechnie uważa się, że Mercedes ma szansę stworzyć najlepszy silnik, podobnie jak w 2014, gdy po raz pierwszy wprowadzono hybrydowe V6. Pomysł powrotu do V10 odrzucili na spotkaniu w Bahrajnie właśnie niemiecki producent, a także Honda i Audi.

Zabraknie mocy na prostej?

Spotkanie przed Grand Prix Bahrajnu w zeszłym tygodniu mogło dać producentom silników fałszywe zapewnienia. Jeżeli sądzili, że dyskusja o potencjalnych zmianach na przyszły rok jest zakończona, to wygląda na to, że się mylili. Dzisiaj odbędzie się posiedzenie Komisji F1, na której uczestnicy będą rozmawiać o proponowanych modyfikacjach na 2026.

Istnieją obawy, że przy równym podziale mocy między silnikiem spalinowym a baterią, bolidowi może zabraknąć mocy. Przede wszystkim mowa tu o torach, gdzie dominują szybkie zakręty i proste, więc auta zwyczajnie tej jej potrzebują, czyli Monza, Baku, Dżudda i Las Vegas.

#F1 butchered its 2026 cars and tyres to achieve an engine ideal that could now be discarded, says Edd Straw:

➡️ https://t.co/urRK4khyTnhttps://t.co/urRK4khyTn

— The Race (@wearetherace) April 23, 2025

Propozycje ma dotyczyć zredukowania energii elektrycznej z 350 kW na 200 kW, czyli zmniejszenia jej udziału w jednostce napędowej do 35%. Do zwolenników takiego rozwiązania należy m.in. Christian Horner. Red Bull po raz pierwszy buduje swoją własną jednostką napędową, we współpracy z Fordem. Według doniesień, Brytyjczyk chciał najpierw zebrać poparcie wśród innych producentów, dlatego nie przedyskutowano tych planów modyfikacji na ubiegłotygodniowym spotkaniu.

– FIA przeprowadziła badania i moim zdaniem za wszelką cenę chce uniknąć częstego lift and coast [zdjęcie nogi z gazu przed punktem hamowania – przyp. red.] w samym Grand Prix, które nie będzie szczególnie dobre dla sportu i ogromnie frustrujące dla kierowców – Horner zaprzeczył, że nalegał na FIA, aby poruszyła temat ponownie.

Toto Wolff twierdzi, że to żart

Mercedes zdecydowanie odrzuca jakiekolwiek propozycje zmiany planu. Toto Wolff wypowiedział się po Grand Prix Arabii Saudyjskiej, że nie zgodzi się na żadne modyfikacje. Już wcześniej zapowiadał, że gdyby Formuła 1 skróciła regulacje, wyglądałaby głupio. Od początku nie był zwolennikiem szybszego powrotu silników V10.

Christian Horner is open to the idea of Formula 1 returning to V10 engines in future, after the next power unit regulations.https://t.co/tpQhY9Ct5g pic.twitter.com/NaKYzWSxLH

— PlanetF1 (@Planet_F1) March 2, 2025

– Czytanie programu Komisji F1 jest niemal tak zabawne jak czytanie niektórych komentarzy, które widzę na Twitterze o amerykańskiej polityce. Naprawdę chcę nas chronić i wstrzymać się od komentarza, ale to jest żart. Tydzień temu było spotkanie ws. silników, a teraz to znowu powraca do agendy – uciął dyskusję szef zespołu Mercedesa.

Jak podają media, w symulacjach przeprowadzanych przez producentów silników wyłania się niepokojący obraz. Wynika z nich, że kierowcy będą musieli często używać techniki typu lift and coast – podnosić nogę z pedału gazu – aby naładować baterię. Biorąc pod uwagę, że Formułę 1 uważa się za królową motorsportu, nie jest to zachęcająca i korzystna perspektywa. Mercedes jest jednak przeciwny dokonaniu jakichkolwiek zmian w podziale mocy. Red Bull, Audi i Ferrari są według doniesień otwarte na propozycję, a przynajmniej całkowicie jej nie wykluczają. Pozycja Hondy w tej kwestii jest nieznana. Należy zaznaczyć, że w Bahrajnie wykluczyli możliwość skrócenia regulacji, ale byli otwarci na dyskusję.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Mercedes F1
  • Toto Wolff

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione