⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

  • Formuła 1
15 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Wiktoria Żupińska

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Kierowcy F1 skrytykowali dzisiaj sytuację w Alpine. Wyrazili swoje opinie o wymianie kierowców. Niektórzy stwierdzili, że to brutalne. Padły też ostre słowa ze strony nowicjuszy.

Sytuacja w Alpine nie dziwi kierowców

Jack Doohan zostął zastąpiony przez Franco Colapinto zaledwie po sześciu Grand Prix. Od początku sezonu jego pozycja w zespole była przedmiotem spekulacji. Flavio Briatore, znany z bezkompromisowego i czasami kontrowersyjnego podejścia, zadecydował w zeszłym tygodniu o zamianie kierowców.

BREAKING: Franco Colapinto to race at least the next five races for Alpine in place of Jack Doohan#F1 pic.twitter.com/HLarDPmYP8

— Formula 1 (@F1) May 7, 2025

Na dzisiejszej konferencji prasowej przed Grand Prix Emilii-Romanii kierowcy zostali zapytani, co sądzą o sytuacji w Alpine. Esteban Ocon od sezonu 2025 jeździ w barwach Haasa, ale spędził w ekipie z Enstone pięć lat. Powiedział, że nie jest zaskoczony obrotem spraw.

– Niestety nie ma wystarczająco dużo bolidów dla wszystkich talentów, które mamy – dyplomatycznie odpowiedział Francuz.

Doohan zasługuje na drugą szansę

Liam Lawson, który razem razem z Estebanem Oconem i Kimim Antonellim brali udział w pierwszej konferencji w Imoli, także wypowiedział się w tej kwestii. Nowozelandczyk wie z doświadczenia, co to znaczy być zastąpionym w trakcie sezonu, ale zna też sytuację z drugiej strony.

23-latek dwukrotnie zastąpił Daniela Ricciardo. Po raz pierwszy w 2023 roku, gdy Australijczyk uszkodził sobie nadgarstek podczas sesji treningowej przed Grand Prix Holandii. Następnie w zeszłym roku wsiadł za kierownicę po tym, gdy VCARB zwolnił ośmiokrotnego zwycięzcę GP po wyścigu w Singapurze.

💥 Liam Lawson, INDIGNADO por el despido de Jack Doohan:

"¿Cómo esperan que muestres todo lo que tienes en 5 carreras, y más en tu temporada de novato?"

"Ha demostrado lo suficiente como para quedarse en la Fórmula 1".#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/hUfn6Flyk5

— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) May 15, 2025

Liam Lawson rozpoczął sezon jako kierowca Red Bulla. Nie radził sobie jednak u boku Maxa Verstappena. Ekipa zdecydowała się go zdegradować do juniorskiego zespołu Racing Bulls zaledwie po dwóch rundach. Jego miejsce zajął Yuki Tsunoda.

– Rozmawiałem z Jackiem i dla niego jest to bardzo trudne. Pokazał wystarczająco dużo, żeby zostać w Formule 1. Jak pięć wyścigów może ci wystarczyć. To na pewno bardzo okrutne, zasługuje na powrót. Jest bardzo, bardzo ciężko z 20. miejscami. Każdy zespół dokonuje własnych decyzji, nie ma co mówić więcej – podsumował gorzko kierowca Racing Bulls.

Alpine przyłożyło broń do skroni Doohanowi

Swojego rozczarowania nie krył też Isack Hadjar. Jest jednym z pięciu debiutantów w tym sezonie. Jak na razie wykazuje się solidnymi wynikami. Sympatyzuje z Jackiem Doohanem.

– Nawet przed sezonem coś tu śmierdziało. Rozpoczął sezon z ogromną presją, oczekiwaniami. Więc nie za bardzo dobre otoczenie – i wydaje się to trochę niesprawiedliwe, ponieważ po sześciu wyścigach nie miał za bardzo czasu, aby cokolwiek pokazać, a nie jest też, że ma rakietę. Trochę brutalne – stwierdził otwarcie Hadjar.

🗣️: "Even before the season it smelled a bit bad."

🗣️: "I can only imagine it was a horrible situation."

Two of Jack Doohan's fellow #F1 rookies *really* didn't hold back in telling media in how they felt about Alpine's approach ot its line-up.https://t.co/GT3VMVr4kY

— The Race (@wearetherace) May 15, 2025

Francuz jest częścią rodziny Red Bulla, a Helmut Marko i Christian Horner znani są z bezlitosnych zmian kierowców. Jednak 20-latek stwierdził, że jego sytuacja nie jest tak trudna jak Jacka Doohana. Przyznał, że podobne decyzje mogą mieć sens w zespołach z przodu stawki, ale w przeciwnym razie nowicjusze potrzebują czasu, aby zdobyć doświadczenie.

– Tak, nie miałem pistoletu przy skroni przed rozpoczęciem sezonu! To zdecydowanie pomaga. Mam tu dobre wsparcie każdego dnia. To zdecydowanie pomagało – powiedział prostolinijnie.

Trend wyrzucania kierowców

Swoją opinię wyraził również Ollie Bearman. Brytyjczyk był członkiem Akademii Kierowców Ferrari, a od obecnego sezonu jeździ w Haasie. Sądzi, że Jack Doohan znalazł się z bardzo trudnej sytuacji jeszcze zanim wsiadł do bolidu F1. Skrytykował też trend wyrzucania kierowców, nie dając im możliwości wykazania się.

🗣️ "Coming from his position, being a rookie myself, it's very difficult"

Ollie Bearman on whether he thought Jack Doohan had been given a fair chance in #F1: pic.twitter.com/q3E6K2yHoB

— The Race (@wearetherace) May 15, 2025

– Mogę jedynie sobie wyobrazić jak okropna to była sytuacja i myślę, że to, jak został potraktowany było bardzo niesprawiedliwe. I patrząc z jego perspektywy i samemu będąc nowicjuszem, mogę powiedzieć, że to bardzo trudne, szczególnie w pierwszej czwartej sezonu. Myślę, że cztery z sześciu torów były dla nas, nowicjuszy, nowe, mieliśmy dwa weekendy sprinterskie, które są jeszcze trudniejsze dla nas jako nowicjuszy – przyznał Bearman.

Stwierdził też, że decyzja Alpine była niezwykle brutalna. Jego zdaniem Jack Doohan powinien otrzymać szasnę jazdy po europejskich torach, które zna.

To była decyzja zespołu

Naturalnie Pierre Gasly także został zapytany. On również został wymieniony w połowie sezonu, gdy jeździł dla Red Bulla w 2019. Nie utracił jednak całkowicie swojego miejsca, lecz zdegradowano go do juniorskiej ekipy Toro Rosso.

Spędził u boku Jacka Doohana sześć weekendów wyścigowych. Jako kierowca Alpine dyplomatycznie wstrzymał się od krytyki zespołu, woląc nie wypowiadać się, czy decyzja była uczciwa.

🚨 | Jack Doohan's father, Mick Doohan, has shared these images on his Instagram story: pic.twitter.com/9ib3HbUMKh

— formularacers (@formularacers_) May 8, 2025

– Oczywiście nowicjusz w Formule 1, co jest trudne, szczególnie w tak silnej stawce, w tym roku mamy wielu szybkich kierowców i nie była to najłatwiejsza droga do Formuły 1, ale jako kolega z zespołu, a także przyjaciel, starałem się wspierać go tak bardzo, jak mogłem, zarówno na torze, jak i poza nim. Naprawdę nie mam wiele więcej do powiedzenia. Decyzja należy do zespołu – odpowiedział Francuz.

Gasly dalej próbował skierować uwagę w stronę Colapinto. Powtórzył oficjalną narrację Alpine, że wymiana związana jest z chęcią ewaluacji kierowców.

– W zespole mamy wielu kierowców i czujemy potrzebę oceny Franco, który w zeszłym roku spisał się bardzo dobrze. To jest oczywiście powód, dla którego został sprowadzony, żeby mieć taką możliwość. Ale z mojej strony, lubię Jacka, lubię Franco. Myślę, że współpracowaliśmy dobrze z Jackiem i w sumie to tyle – podsumował 29-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alpine F1
  • Esteban Ocon
  • F1
  • F1 2025
  • Isack Hadjar
  • Jack Doohan
  • Liam Lawson
  • Oliver Bearman
  • Pierre Gasly

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione