⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

  • Formuła 1
16 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 16 minut

Wiktoria Żupińska

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

Zespoły testowały dużo ulepszeń podczas treningów. Kierowcy McLarena okazali się najszybsi. Pierre Gasly dotrzymywał im tempa. Nie obyło się bez wypadków.

McLaren znowu najszybszy w FP1

Prawie wszystkie zespoły przywiozły ulepszenia do Imoli, z wyjątkiem Williamsa i Stake. Największy pakiet zaprezentował Aston Martin. Przywieźli m.in. nową podłogę, dyfuzor, pokrywę silnika, beam wing, poprawione halo i sekcje boczne. Części zamontowano wyłącznie na bolidzie Lance’a Strolla, bo zespół chciał mieć bezpośrednie porównanie z autem Fernando Alonso.

McLaren i Ferrari przywieźli tylne skrzydła. Red Bull z kolei przedstawił ostatnią część swojego pakietu, który początkowo miał zadebiutować na Imoli, ale zespół postanowił rozdzielić części i pierwsze elementy pojawiły się już w Arabii Saudyjskiej. W ten weekend wprowadzili nową pokrywę silnika, poprawki do sekcji bocznych, wlotów powietrza i tylnego zawieszenia.

New document: Doc 8 – Car Presentation Submissions
Published on 16.05.25 11:00 CET

(1/5)https://t.co/SyM1djyq4I#F1 #Formula1 #FIA #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/riSHOGF5Jw

— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) May 16, 2025

Pirelli przygotowało mieszanki C4, C5 i C6 jako twardą, średnią i miękką na Grand Prix Emilii-Romanii. Ten ostatni typ opony zadebiutował właśnie dzisiaj we Włoszech. Żaden z zespołów nie sprawdzał jej na testach przedsezonowych w Bahrajnie.

Kierowcy nie tracili czasu i od razu wyjechali na tor. Większość wybrała opony miękkie, z racji tego, że kwalifikacje są niezwykle istotne, bo wyprzedzanie jest bardzo trudne. Przewodzili im Carlos Sainz i Oliver Bearman, a także Nico Hülkenberg i Franco Colapinto. Argentyńczyk zastąpił Jacka Doohana po sześciu rundach sezonu.

Biorąc pod uwagę jak wąski jest tor Autodromo Enzo e Dino Ferrari, należało się spodziewać problemu z blokowaniem. Na początku sesji Charles Leclerc przeszkodził w okrążeniu Fernando Alonso, ale od razu przeprosił.

📻 "Helmet lift is horrible"

Charles Leclerc is having some issues with the airflow in front of the cockpit #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/rHP1Ys64Hm

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Ferrari pracuje nad nowym tylnym zawieszeniem, więc nie przywieźli dużych poprawek. Obaj kierowcy mieli problem z podsterownością. Charles Leclerc narzekał na podnoszący się kask. Lewis Hamilton za to przestrzelił zakręt i przejechał kawałek przez trawę.

George Russell i Lando Norris szybko znaleźli tempo i znaleźli się na szycie klasyfikacji. Pierre Gasly w Alpine również wykręcił szybki czas i to na oponach średnich.

Charles exploring the limits and more on the exit of the chicane #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/yQNd29x5v7

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Stake szybszy od Astona Martina

Mniej więcej w połowie sesji Oscar Piastri wykręcił czas 1:16.545 na miękkich oponach. Tuż za nim był George Russell, ale dwadzieścia minut przed końcem sesji, Lando Norris pojechał 0,032 s wolniej od kolegi zespołowego i uplasował się na drugim miejscu.

Piętnaście minut przed końcem Nico Hülkenberg poskarżył się na niebezpieczną jazdę Lewisa Hamiltona, który według niego jechał zbyt wolno przed wzniesieniem. Nie on jedyny miał problem, bo wkrótce na blokowanie narzekał siedmiokrotny mistrz świata, a problem miał z tym również Charles Leclerc i Yuki Tsunoda. Japończyk musiał uniknąć Colapinto w szykanie Villeneuve’a.

Rallycross, with Alex Albon: pic.twitter.com/HJ3Ip8qPa9

— The Race (@wearetherace) May 16, 2025

Alex Albon przejechał przez pułapkę żwirową i musiał zjechać do garażu na kontrolę. Z kolei Max Verstappen nie był zadowolony z tego jak zachowuje się tył bolidu. Stwierdził, że nie może na nim polegać i ma wrażenie, jakby driftował.

Obaj kierowcy Stake wykręcali szybsze czasy od kierowców Astona Martina, nawet Lance’a Strolla, który miał ulepszenia. Haas również rozdzielił poprawki między dwa bolidy. W pierwszej sesji testował je Ollie Bearman, a w drugiej robił to Esteban Ocon. Brytyjczyk spędził sporo czasu w garażu i uplasował się na 18. miejscu.

🚩 RED FLAG 🚩

Bortoleto into the barriers. He's okay 👍#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/FNjTyIIO9Q

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Lewis Hamilton stopniowo polepszał się w trakcie sesji i ostatecznie znalazł tempo. Wykręcił 5. najszybszy czas, tracąc jedynie 0,096 s do Oscara Piastriego na pierwszym miejscu. Z dobrej strony pokazał się również Carlos Sainz, który znalazł się za dwoma kierowcami McLarena, tracąc do Australijczyka jedynie 0,052 s. Pierre Gasly także szybko pojechał i uplasował się na 6. pozycji przed Maxem Verstappenem.

Dwie minuty przed końcem treningu Gabriel Bortoleto stracił kontrolę nad bolidem i rozbił się w zakręcie 18. Wywieszono czerwoną flagę i FP1 dobiegła końca. Brazylijczykowi na szczęście nic się nie stało.

FP1 CLASSIFICATION

Piastri leads a McLaren 1-2, Hermann seventh on debut #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/sfdFSmp0uu

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

McLaren pokazuje tempo w FP2

Kierowcy ponownie nie tracili czasu i od razu wyjechali na tor. Tym razem preferowanym wyborem opon przez większość była średnia mieszanka, z paroma wyjątkami w przypadku Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona.

Lando Norris w pierwszych minutach ustanowił czas 1:16.074, tuż za nim Max Verstappen z okrążeniem 1:16.419. Czas Holendra szybko pobili George Russell i Oscar Piastri.

Piastri is setting the pace again here at Imola

FP2 TOP 10 (after 30 mins)
Piastri
Norris
Gasly
Russell
Verstappen
Leclerc
Hadjar
Tsunoda
Sainz
Bearman #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/Bw8zTeVGhp

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Fernando Alonso musiał mocno przyhamować, żeby nie wjechać w Franco Colapinto, którzy przyblokował go na okrążeniu pomiarowym. Hiszpan ponownie jeździł bolidem bez ulepszeń, które testował przez cały dzień Lance Stroll.

Wkrótce kierowcy Williamsa pokazali swoje tempo. Carlos Sainz był jedynie wolniejszy od Lando Norrisa o 0,040 s, a Alex Albon o 0,107 s. Charles Leclerc poprawił się względem pierwszej sesji treningowej, gdzie skończył na 12. miejscu. Już po piętnastu minutach wykręcił szósty najszybszy czas.

Alonso encounters a slow-moving Colapinto 😮#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/vj1NFpFqjb

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Po dwudziestu minutach kierowcy zjechali do garaży na zmianę opon. Pierwszy wyjechał George Russell i od razu wykręcił czas 1:15.693 na mieszance C6, co zapewniło mu pierwsze miejsce w tabeli.

Lando Norris w połowie sesji ustanowił 1:15.318 na miękkich oponach, ale niemal od razu pobił go Oscar Piastri. Australijczyk pojechał 1:15.293, czyli 0,025 s szybciej. Pierre Gasly zamknął pierwszą trójkę, ale do McLarena brakowało mu ponad dwie dziesiąte sekundy.

Franco Colapinto znowu blokuje

Fernando Alonso po pierwszych okrążeniach pomiarowych spędził sporo czasu w garażu. Wyjechał dopiero dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji. Z kolei jego kolega zespołowy na miękkich oponach był wolniejszy od Gabriela Bortoleto w Stake na 15. miejscu.

Dwukrotny mistrz świata pojechał 1:16.220 na średniej mieszance, 0,100 s szybciej od Lance’a Strolla. Kanadyjczyk skarżył się na podsterowność.

📻 Updates from Hamilton: pic.twitter.com/udVaR3c0VZ

— The Race (@wearetherace) May 16, 2025

Obaj kierowcy Ferrari narzekali na hamulce. Yuki Tsunoda otrzymał nową podłogę w Imoli, którą Max Verstappen dostał już w Miami. Japończyk tracił niewiele do swojego partnera zespołowego. Ostatecznie uplasował się na 8. miejscu w klasyfikacji czasowej.

Jak podał Auto Motor und Sport, Pierre Gasly przejechał królika podczas pierwszej sesji w piątek. Spowodowało to uszkodzenia podłogi i przedniego skrzydła. W popołudniowym treningu mógł jednak kontynuować jazdę i razem z Franco Colapinto skupili się na długich przejazdach.

Franco ⚔️ Lando 💪#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/XhyufblQW4

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Argentyńczyk ponownie przyblokował kierowcę, tym razem Lando Norrisa, który musiał napracować się trochę, aby go wyprzedzić. Niewiele później przyblokował on Maxa Verstappena, używając DRS. Większość kierowców w ciągu ostatnich dziesięciu minut zdecydowała się na długie przejazdy na średnich oponach i nikt nie polepszył swojego czasu.

Siedem minut przed końcem sesji Isack Hadjar stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie 4. i uderzył w bandy. Francuz próbował wydostać się z pułapki żwirowej, ale niestety nie udało mu się to i sędziowie wywiesili czerwoną flagę.

🔴 RED FLAG 🔴

Hadjar has got stuck in the gravel after coming off at the Tamburello chicane #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/iKxlbxAfXL

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Co dalej?

Faworytami do zdobycia pole position pozostają kierowcy McLarena, szczególnie Oscar Piastri, który uzyskał najszybszy czas w obu treningach. Może im w tym przeszkodzić George Russell w Mercedesie. Nie można wykluczyć Maxa Verstappena w Red Bullu. Holender wykręcił piąty najszybszy czas w drugiej sesji treningowej, ale zespół przywiózł ulepszenia i niemal zawsze udaje im się znaleźć odpowiednie ustawienia w ciągu weekendu. W całej stawce jest ciasno, więc może nie obyć się bez niespodzianek w kwalifikacjach.

Za nami dwie sesje treningowe przed Grand Prix Emilii-Romanii. Jutro – 17 maja – kierowcy wezmą udział w FP3 o godzinie 12:30 polskiego czasu, a następnie przystąpią do kwalifikacji o 16:00. Wyścig w niedzielę – 18.05. – rozpocznie się o godzinie 15:00. Więcej informacji o transmisji znajdziecie tutaj.

FP2 CLASSIFICATION

Piastri by a whisker from Norris at the top 🤏#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/hWX1C9Yl80

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • McLaren

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Andrea Stella: Oscar Piastri jest szybszy. McLaren chwali kierowcę

Andrea Stella: Oscar Piastri jest szybszy. McLaren chwali kierowcę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 maja 2025

Andrea Stella nie szczędzi pochwał dla swojego kierowcy. Według niego Oscar Piastri jest teraz szybszym kierowcą. Sugeruje, że ma lepsze podejście niż Lando Norris.

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
16 maja 2025

Zespoły testowały dużo ulepszeń podczas treningów. Kierowcy McLarena okazali się najszybsi. Pierre Gasly dotrzymywał im tempa. Nie obyło się bez wypadków.

Oscar Piastri spodziewa się większej rywalizacji w F1

Oscar Piastri spodziewa się większej rywalizacji w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
15 maja 2025

Oscar Piastri cieszy się sukcesem w F1. Lider klasyfikacji generalnej spodziewa się większej rywalizacji. Mówi, że McLarenowi trudno będzie powtórzyć przewagę z Miami.

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
15 maja 2025

Kierowcy F1 skrytykowali dzisiaj sytuację w Alpine. Wyrazili swoje opinie o wymianie kierowców. Niektórzy stwierdzili, że to brutalne. Padły też ostre słowa ze strony nowicjuszy.

Verstappen lepszy niż Senna. Tak sądzi były kolega zespołowy

Verstappen lepszy niż Senna. Tak sądzi były kolega zespołowy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
15 maja 2025

Max Verstappen walczy o piąty tytuł mistrza świata F1 z rzędu. Wielu uważa, że zapisze się w historii sportu. Były kolega zespołowy Ayrtona Senny wypowiedział się w tej kwestii. Według niego Holender jest lepszy od Brazylijczyka.

Hamilton i Ferrari pod presją

Hamilton i Ferrari pod presją

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 maja 2025

Przed nami GP Emilii-Romanii na torze w Imoli. To jeden z dwóch domowych wyścigów Ferrari, gdzie presja na ekipę z Maranello jest zawsze większa. W tym roku odczuje ją także Lewis Hamilton.

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
14 maja 2025

Christian Horner zabrał głos w sprawie nowego limitu wagowego na sezon 2026. Według szefa Red Bull Racing, zespoły F1 będą zmuszone do wydawania większych środków finansowych, aby zrealizować ten zapis.

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
14 maja 2025

Scuderia Ferrari robi wszystko, aby naprawić tegoroczny model SF-25. Chcąc uczynić ten pakiet bardziej wydajnym, jeden z kierowców, Charles Leclerc musi dokonywać radykalnych zmian ustawień.

Franco Colapinto wzmocni Alpine. Williams udziela wsparcia

Franco Colapinto wzmocni Alpine. Williams udziela wsparcia

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 maja 2025

Franco Colapinto oficjalnie powrócił do Formuły 1. Czeka go jednak sprawdzian. Musi się szybko wykazać. Szef zespołu Williams udziela wsparcia.

GP Wielkiej Brytanii 1950. Wspominamy pierwszy wyścig F1

GP Wielkiej Brytanii 1950. Wspominamy pierwszy wyścig F1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 maja 2025

Dokładnie 75 lat temu odbył się pierwszy oficjalny wyścig Formuły 1. Historię Królowej Motorsportu rozpoczęło GP Wielkiej Brytanii 1950. Atmosferę tamtego dnia opiszemy w dzisiejszym materiale.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione