⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

  • Felietony
  • Formuła 1
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Charles Leclerc wątpi, czy uda mu się powtórzyć sukces z zeszłego roku. Kierowca Ferrari ocenia szanse na wygraną jako niskie. Zespół się jednak nie poddaje.

Charles Leclerc nie widzi pozytywów

W zeszłym roku Ferrari wygrało łącznie pięć Grand Prix. Zespół został wicemistrzami konstruktorów F1 i brakowało mu zaledwie 14 punktów do McLarena. Wszystko zapowiadało, że stajnia z Maranello będzie walczyć o oba tytuły mistrzowskie. Takie ambicje wyrazili obaj kierowcy, a także Fred Vasseur. Jednak jak dotąd sezon 2025 przyniósł rozczarowanie. Ekipa obecnie znajduje się na czwartym miejscu w klasyfikacji.

W zeszłym roku, po latach starania, Charles Leclerc wygrał swoje domowe Grand Prix w Monako. Niestety w tym roku kierowca nie sądzi, że stanie na najwyższym stopniu podium. Wolne zakręty są słabością
SF-25, w przeciwieństwie do wcześniejszych bolidów. Zapytany o szansę powtórki sukcesu z 2024, Monakijczyk odpowiedział, że jest ona niska.

"Destiny fulfilled" ✨

Relive the iconic commentary from Alex Jacques in 2024, as Charles Leclerc broke the curse and became the first Monegasque driver in 93 years to win a home race! 🇲🇨🏆#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/MobaXC0eVL

— Formula 1 (@F1) May 22, 2025

– Jeśli chcesz szczerej odpowiedzi, to niska, bo nasz bolid nie jest szczególnie mocny w wolnych zakrętach. A w Monako są wyłącznie wolne zakręty. Na papierze ten tor więc nie wygląda zbyt obiecująco dla nas. Ale Monako jest tak wyjątkowe i tak różne od wszystkiego, na czym ścigamy się w sezonie, że możemy mieć dobrą niespodziankę, jak jutro ustawimy bolid – mam nadzieję, że tak się stanie. A jeśli tak, to mam nadzieję, że wykorzystam to w sobotę, bo kwalifikacje nadal są najważniejszą częścią weekendu. Ale na papierze będzie ciężko – stwierdził Charles Leclerc.

Ferrari spieszy się z poprawkami

Ferrari ma fundamentalny problem z projektem SF-25. Bolid działa w optymalnym oknie operacyjnym jedynie, gdy prześwit jest maksymalnie mały. Zespół jednak nie może sobie na to pozwolić ze względu na zużycie deski, które może prowadzić do dyskwalifikacji, co stało się po Grand Prix Chin.

Tylne zawieszenie jest zbyt miękkie i ogranicza możliwość wykorzystania potencjału auta, o którym nieustannie mówi Fred Vasseur. Problem jest na tyle poważny, że zespół wstrzymał ulepszenia aerodynamiczne.

Ferrari have dropped their second blue and white race suit of the season for the Monaco Grand Prix 😮💙 (via @ScuderiaFerrari) pic.twitter.com/PKkd3m6Nj8

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 20, 2025

Loic Serra bowiem pracuje nad nowym tylnym zawieszeniem, które według doniesień Daniele Sparisci i Guliano Duchessa na łamach Corriere della Serra, przeszło testy dynamiczne. Trwają przyspieszone prace w tunelu aerodynamicznym, aby zdążyć na Silverstone, gdzie planowane są poprawki.

Jeszcze nikt się nie poddaje

Pomimo dużej straty do McLarena, Charles Leclerc zaprzeczył, że zespół zamierza poddać się przed wprowadzeniem ulepszeń. Wskazał ekipę z Woking, która w 2024 wprowadził skuteczny pakiet poprawek w Miami, co odmieniło ich perspektywy i szanse w poprzednim sezonie. Pozwoliło też im zdobyć mistrzostwo konstruktorów po raz pierwszy od 1998.

Imola: the day Ferrari finally made sense for Lewis Hamilton?https://t.co/MBJtnIq28D pic.twitter.com/Ivz1LHojPx

— PlanetF1 (@Planet_F1) May 18, 2025

– Co jest nie tak z samochodem? Chciałbym wiedzieć. Co jest w planach? Mamy całkiem sporo rzeczy, ale nie mogę podać żadnych terminów. A terminy ciągle się zmieniają, ponieważ zespół bardzo naciska, aby wprowadzić je [ulepszenia – przyp. red.] jak najwcześniej. Są pewne rzeczy, ale mam nadzieję, że to wystarczy, aby zmniejszyć stratę. Ale nie jestem pewien, czy być na czele i walczyć o zwycięstwa – wyjaśnił Leclerc.

Dyrektywa w Hiszpanii

Już za tydzień w Barcelonie wejdzie w życie planowa dyrektywa FIA, ograniczająca elastyczność przednich skrzydeł. Christian Horner, Fred Vasseur i Jonathan Wheatley są przekonani, że znacznie wpłynie to na konkurencyjność w stawce.

Red Bull ma nadzieję, że dyrektywa wpłynie negatywnie szczególnie na McLarena, ale wskazują również Mercedesa. Ekipa z Milton Keynes liczy na to, że pozwoli im to zmniejszyć stratę do rywali. Szef zespołu Ferrari stwierdził nawet, że różnica w osiągach będzie spora. Charles Leclerc nie jest taki pewny.

Charles Leclerc being told there's actually 78 laps of the Monaco GP, not 50: pic.twitter.com/O5cCVnZuJB

— The Race (@wearetherace) May 22, 2025

– Szczerze uważam, że nie powinno to mieć na nas większego wpływu. Ale znowu, czas pokaże. Zobaczymy, czy inne zespoły zostaną bardziej dotknięte i miejmy nadzieję, że pomoże nam to trochę zmniejszyć stratę. Nie sądzę, że będzie to przełomowe. Nie sądzę, żebyśmy zobaczyli ogromną zmianę w układzie stawki, jaki widzimy dzisiaj. Ale może to zrobić małą różnicę i mam nadzieję, że przyniesie nam korzyści – podsumował 27-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Monako

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

Treningi przed GP Monako klasycznie wymagały od kierowców bardzo dużo koncentracji, żeby przez zderzenia nie skomplikować sobie reszty weekendu. Najlepiej w obu piątkowych próbach wypadł Charles Leclerc.

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

W niedzielę podczas GP Monako kierowcy F1 będą zobowiązani wykonać 2 pit stopy. FIA chce w ten sposób zwiększyć atrakcyjność tego ikonicznego wyścigu. Kierowcy przed startem weekendu zabrali głos ws. tego pomysłu.

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
23 maja 2025

Charles Leclerc wątpi, czy uda mu się powtórzyć sukces z zeszłego roku. Kierowca Ferrari ocenia szanse na wygraną jako niskie. Zespół się jednak nie poddaje.

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
22 maja 2025

Adrian Newey będzie obecny na Grand Prix Monako. Legendarny inżynier nie wystąpi jednak jedynie w roli obserwatora. Aktywnie wspomoże Astona Martina.

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
22 maja 2025

Lewis Hamilton zwrócił uwagę, że Ferrari swoje najlepsze dotąd ustawienia bolidu miało podczas weekendu o GP Chin. Od tamtej pory Włosi nie zdołali odtworzyć takiego balansu.

Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Sport motorowy: Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Serie z Polakami
22 maja 2025

Karol Basz, kartingowy mistrz świata CIK-FIA z 2015 roku, obecnie ścigający się w GT World Challenge Europe i GT Open, opowiedział o swoich motorsportowych wyzwaniach. Polak łączy obowiązki kierowcy wyścigowego z zarządzaniem KB Management, KB Racing Experience, coachingiem i wieloma innymi projektami.

Sainz o strategii: To było za wcześnie

Sainz o strategii: To było za wcześnie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 maja 2025

Carlos Sainz po zakończeniu GP Emilii-Romanii przyznał, że miał zastrzeżenia do strategii Williamsa na wyścig. Według Hiszpana mógł on dojechać na wyższej pozycji niż ósma, bo w ten weekend bardzo dobrze czuł się w bolidzie.

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
21 maja 2025

Max Verstappen wygrał drugi wyścig w tym sezonie. Holender podchodzi ostrożnie do oceny dalszych szans. Były szef zespołu Haas chwali jego mentalność.

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
21 maja 2025

Międzynarodowa Federacja Samochodowa przedstawiła zespołom F1 nowe wytyczne jeszcze przed GP Emilii-Romanii. Rzekomo najbardziej miały one dotknąć aktualnych mistrzów świata, czyli McLarena.

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romanii zadebiutowała nowa najmiększa mieszanka opon Pirelli oznaczona jako C6. Chociaż zebrała ona pozytywne oceny podczas piątkowych treningów, to w sobotę była wolniejsza niż twardsza C5. Co dziwne, nawet producent nie wie na pewno z czego to wynika.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport64
2.Luke BrowningHitech TGR58
3.Richard VerschoorMP Motorsport55
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing52
5.Arvid LindbladCampos Racing45
6.Pepe MartiCampos Racing41
7.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil38
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Oliver GoetheMP Motorsport12
11.Gabriele MiniPrema Racing12
12.Joshua DürksenAIX Racing11
13.Roman StanekInvicta Racing9
14.Sebastián MontoyaPrema Racing7
15.Ritomo MiyataART Grand Prix3
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
17.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
18.Sami MeguetounifTrident0
19.Amaury CordeelTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team171
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP149
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team85
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team74
6.Johann ZarcoCastrol Honda LCR72
7.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team56
8.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP48
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing46
10.AI OguraTrackhouse MotoGP Team43
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech340
12.Marco BezzecchiAprilia Racing38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol37
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team23
17.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team15
19.Joan MirHonda HRC Castrol12
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione