⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

  • Formuła 1
  • Inne wyścigi
26 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 19 minut

Igor Długosz

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Ostatni element na liście został odhaczony. Alex Palou nie ma już nic innego do wygrania w IndyCar. Hiszpan wreszcie odniósł swój pierwszy triumf na owalu i jednocześnie dołączył do legendarnego grona zwycięzców Indianapolis 500.

„Największy Spektakl w Wyścigach” opóźniony

Drugi rok z rzędu pogoda nie sprzyjała fanom IndyCar. Na nieco ponad godzinę przed startem Indianapolis 500 zaczęło padać. Lekka mżawka, która sporadycznie zwiększała lub zmniejszała swoją siłę, przeszkodziła w rozpoczęciu rywalizacji. Sytuacja ta była szczególnie stresująca dla Kyle’a Larsona, którego zaledwie kilka godzin później czekał start w Coca-Cola 600. Całe szczęście dla mistrza NASCAR, komenda do uruchomienia silników padła z 40. minutowym opóźnieniem. Aby dojechać do mety w Indianapolis i jednocześnie zdążyć na start w oddalonym o prawie tysiąc kilometrów Charlotte, opóźnienie nie mogło dla niego wynieść więcej niż 45 minut.

Larsona z pewnością poirytował incydent na okrążeniu formującym. W szokujący sposób, Scott McLaughlin rozbił się, kiedy rozgrzewał opony. Nowozelandczyk powtórzył słynny błąd Roberto Guerrero z 1992 roku. Wówczas na okrążeniu formującym najzimniejszego Indianapolis 500 w historii zdobywca pole position rozbił swój samochód. Tak jak w przypadku Kolumbijczyka 33 lata temu, serce Nowozelandczyka, jednego z faworytów do zwycięstwa, zostało złamane.

The onboard from the No. 3 car of @smclaughlin93 😱 pic.twitter.com/Gc9zdnPPDs

— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) May 25, 2025

Wyścig rozpoczął się de facto na 4. okrążeniu. Pierwsze kilka kółek odebrał nam wyjazd (a właściwie to pozostanie na torze) samochodu bezpieczeństwa spowodowany incydentem McLaughlina. Po sprzątnięciu jego samochodu, zielona flaga w końcu została wywieszona. Robert Shwartzman poprowadził stawkę zaledwie 32. bolidów do pierwszego zakrętu, a Pato O’Ward od razu wyprzedził Takumę Sato. Chwilę później lista kierowców uczestniczących w wyścigu jeszcze bardziej się skróciła. Kontakt z Jackiem Harvey’em obrócił Marco Andrettiego. Wnuk wyścigowej legendy zakończył swoje dwudzieste Indy 500 w barierze, w pierwszym zakręcie.

Deszcz chwilowo powraca

Pierwszy restart w owalnej karierze Shwartzmana był bardzo słaby. Niemal od razu wyprzedził go O’Ward, a zaraz później Sato i Rosenqvist. Japończyk poszedł za ciosem i skutecznie zaatakował następnie Meksykanina. Tymczasem za liderami, Ericsson w świetny sposób przebił się na P5, wyprzedzając obu kierowców Ganassi.

Gdzie oglądać IndyCar w 2025 roku?

Ściganie niestety nie potrwało długo. Na 19. okrążeniu powróciła mżawka. W międzyczasie sędziowie otworzyli aleję serwisową, co zapoczątkowało pierwszą falę pit stopów. Chaos w boksach najlepiej wykorzystali sprawni mechanicy Marcusa Ericssona, którzy zdobyli swojemu kierowcy aż trzy pozycje. Koszmar przeżyli natomiast Scott Dixon, Robert Shwartzman i Kyle Larson. Problemy w alei serwisowej zrzuciły ich na kolejno P16, P21 oraz P31. Dzień 6-krotnego mistrza IndyCar stał się jeszcze gorszy, kiedy musiał wrócić do boksu na wymianę lewych tylnych hamulców. Dym ulatniał się z nich już na okrążeniu formującym. Prędkości wyścigowe najwidoczniej nie rozwiązały problemu ich chłodzenia.

Jako jedyni swoich mechaników nie odwiedzili kierowcy Ed Carpenter Racing oraz Devlin DeFrancesco, dzięki czemu objęli pierwsze cztery pozycje. Jack Harvey, Rinus VeeKay oraz Graham Rahal również pozostali na torze, ale swój pit stop wykonali już w trakcie pierwszej neutralizacji. Na 31. okrążeniu powróciła zielona flaga, a fatalne tempo Rahala przemieszało kierowców w środku stawki. Słabe osiągi zaprezentował również Ericsson. W trakcie drugiego stintu wyprzedzili go Conor Daly, David Malukas, Alex Palou, Pato O’Ward i Santino Ferrucci. Kiedy zawodnicy ECR wreszcie zjechali do boksu na 42. okrążeniu, Ericsson nie był drugi tak jak powinien, a dopiero ósmy.

Tasowania strategiczne

Ed Carpenter oraz jego podopieczny wrócili do gry na 61. okrążeniu, kiedy swoje drugie pit stopy wykonali kierowcy na „głównej” strategii. Wyróżnili się wówczas mechanicy Davida Malukasa. Zawodnik A.J. Foyt Racing objął dzięki nim drugą pozycję, a następnie rzucił się w pościg za liderem. Kiedy dogonił Takumę Sato, pół-Litwin nie był jednak chętny do wykonania ataku. Wolał on siedzieć z tyłu i oszczędzać paliwo.

Chwilę później Sato i Malukas zdublowali Coltona Hertę. Kierowca Andretti najwidoczniej przejął klątwę od swoich pracodawców, gdyż ponownie padł ofiarą pecha w Indy 500. Tym razem otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za przekroczenie w niej limitu prędkości. Fortuna jego byłego partnera zespołowego wcale nie była lepsza. Alexander Rossi wrócił do swoich mechaników z dymiącym się silnikiem. Jego bolid następnie stanął w płomieniach podczas tankowania. Swoje dziesiąte Indy 500, które miał szansę wygrać, zakończył w bardzo dramatyczny sposób.

Kierowca, którego Rossi zastąpił w ECR, wywołał kolejną neutralizację. Rinus VeeKay, również zawodnik korzystający ze „strategii B” obrócił się na hamowaniu do alei serwisowej. Choć teoretycznie jego wypadek miał miejsce poza torem, sędziowie wciąż wywiesili żółtą flagę. W trakcie tej neutralizacji doszło do dramatycznych pit stopów. Sato przestrzelił swój boks i stracił multum pozycji, a Shwartzman przejechał własnych mechaników. Zdobywca pole position uderzył na dodatek ścianę, rozbijając swój jakże szybki samochód. Historyczna kampania debiutanta została zakończona.

Kolejny skandal wokół Team Penske przed Indianapolis 500

Restart przeprowadził Ryan Hunter-Reay, który tak jak Devlin DeFrancesco, Ed Carpenter i Jack Harvey pozostał na torze. Alex Palou został liderem kierowców na „głównej” strategii, a za nim ustawili się David Malukas, Conor Daly, Pato O’Ward i… Josef Newgarden. Tak, ten Josef Newgarden, który wystartował z P32. Urzędujący zwycięzca Indianapolis 500 oraz jego mechanicy popisali się doświadczeniem, wspaniałym tempem, wyprzedzaniem oraz równie dobrymi pit stopami.

Chaos na półmetku

Restart na 92. okrążeniu okazał się pełen zamieszania. Palou został przytrzymany przez kierowców, którzy dysponowali zużytymi oponami. W ten oto sposób wyprzedzili go Malukas i Daly. Tymczasem za nimi, Larson obrócił się i zebrał ze sobą Simpsona oraz Robba. Próba numer dwa „Memorial Day Double” również została zakończona bez sukcesu.

Neutralizacja na półmetku zmagań zdecydowanie się przedłużyła przez kolejny powrót mżawki. Żółta flaga trwała tak długo, że Hunter-Reay musiał zjechać do alei serwisowej przez brak paliwa, oddając prowadzenie DeFrancesco. Zielona flaga została wywieszona ponownie dopiero na 106. okrążeniu, ale tylko na ułamek sekundy. Christian Rasmussen prawie obrócił się w T3, kiedy usłyszał komunikat o restarcie.

Kalendarz NTT IndyCar Series 2025

Na 90 okrążeń do mety wreszcie wróciliśmy do ścigania. Na kolejnym chaotycznym restarcie zarówno Jack Harvey jak i Ed Carpenter stracili aż 6 pozycji ze swoimi starymi oponami. Świetną walkę na skraju Top 10 stoczyli natomiast Ferrucci, Newgarden, Rosenqvist i O’Ward. Na 120. okrążeniu, kiedy DeFrancesco wreszcie odwiedził aleję serwisową, nowym liderem wyścigu został jakże ukochany przez lokalnych kibiców Daly.

Koniec walki o trzecie zwycięstwo z rzędu

Wyśmienity „comeback” Josefa Newgardena dobiegł do końca na 134. okrążeniu. Amerykanin wrócił do alei serwisowej przez problem z ciśnieniem paliwa. Zwycięzca ostatnich dwóch edycji Indianapolis 500 z całą pewnością miał dobrą szansę, aby zostać pierwszym kierowcą, który wygrał ten wyścig 3 razy z rzędu. Nie było mu to jednak dane.

Czwarty cykl pit stopów był pełen akcji również z innych powodów. Mechanicy CGR znowu podarowali swojemu kierowcy status lidera. Jednak chwilę później, Daly w fenomenalny sposób objechał nie tylko Palou, ale też Malukasa. Amerykanin przepięknie odzyskał prowadzenie. A właściwie to drugie miejsce, gdyż na pierwsze wrócił Hunter-Reay ze swoją alternatywną strategią.

Conor Daly! Sensational!#Indy500 on FOX pic.twitter.com/myTVWlrVGb

— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) May 25, 2025

Zużycie opon zaczęło odgrywać poważną rolę w końcówce wyścigu. Daly zaczął odczuwać wibracje w prawej tylnej oponie na około 40 okrążeń do mety. Nie mógł on jednak zjechać do boksu zbyt wcześnie, gdyż w innym wypadku nie starczyłoby mu paliwa do końca. Daly musiał pozostać na torze, przez co stracił aż 6 pozycji ze swoim fatalnym tempem.

Liderem głównej strategii został zatem Malukas, a na czele stawki sporą przewagę wybudował sobie Hunter-Reay… któremu zgasł silnik na wyjeździe z boksu. Kapitalny występ „Kapitana Ameryki” również dobiegł do końca. Głównymi graczami pozostała dwójka, która wyjątkowo nie miała żadnych problemów w tym wyścigu – David Malukas i Alex Palou. Znikąd dołączyli do nich przebijający się Pato O’Ward oraz Marcus Ericsson, który nagle zdobył prowadzenie poprzez bardzo udany „overcut”.

Ekscytujący sprint do mety

Zwycięzca Indianapolis 500 2022 miał nieco ułatwione zadanie. Przed nim jechały dwa dublowane auta RLL, które dawały mu tunel aerodynamiczny. Na 14. okrążeń do mety swoją okazję wreszcie wypatrzył jednak Palou. Hiszpan wykonał późny, ale udany atak na liderze w pierwszym zakręcie.

Another look at Alex Palou's pass for the lead in the #Indy500 on FOX! pic.twitter.com/StjFYThP1f

— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) May 25, 2025

Jak się okazało, to był manewr, który przesądził o zwycięstwie. Bardzo ciężki system hybrydowy niestety utrudnia wyprzedzanie, również na największym owalu w kalendarzu, o czym się wczoraj przekonaliśmy. Zyskanie pozycji w tegorocznej edycji Indy 500 było trudne, a Palou należał do mniejszości, która potrafiła wyprzedzać. Ta umiejętność wynagrodziła go jakże upragnioną wygraną. Po raz pierwszy w historii Victory Lane Indianapolis Motor Speedway odwiedził Hiszpan. Alex Palou wreszcie zdobył swoje pierwsze zwycięstwo na owalu i formalnie dołączył do grona najlepszych kierowców w dziejach IndyCar.

Marcus Ericsson powinien być naprawdę zadowolony z drugiego miejsca, gdyż przez cały dzień – ba, cały miesiąc – nie wyglądał na pretendenta do zwycięstwa. David Malukas może natomiast pluć sobie w brodę, gdyż pojechał niemal perfekcyjny wyścig. Czwartego w tabeli Pato O’Warda kosztował natomiast dość słaby początek. Meksykanin musi poczekać kolejny rok, a wydawało się, że to dziś wreszcie przerwie swoją pechową passę.

Felix Rosenqvist przekroczył linię mety jako piąty, a zaskakujące P6 po starcie z odległego P23 zdobył Kyle Kirkwood. Czołową dziesiątkę zamknęli Santino Ferrucci (który nadal w swojej karierze nie ukończył Indy 500 poza Top 10), Christian Rasmussen, Christian Lundgaard oraz wściekły Conor Daly. Jedenasty Takuma Sato na pocieszenie był najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który nie bierze udziału w pełnym sezonie IndyCar 2025. Wyścig zakończył się pod żółtą flagą, gdyż Nolan Siegel rozbił swojego McLarena sekundy przed finiszem.

Sytuacja punktowa po największym wyścigu sezonu

Rzecz jasna, Alex Palou wciąż jest liderem klasyfikacji generalnej. Jego przewaga w tabeli przed rozpoczęciem tego wyścigu była zbyt duża, aby mógł stracić prowadzenie. Hiszpan, który wygrał oszałamiające pięć z pierwszych sześciu wyścigów tego sezonu, znajduje się teraz aż 115 punktów przed Pato O’Wardem i 126 punktów przed Kyle’m Kirkwoodem. Tak naprawdę może się on już nazywać 4-krotnym mistrzem IndyCar.

Zakończenie „Month of May” to de facto rozpoczęcie drugiej połowy sezonu (choć powiedzenie to nie zgadza się z ilością wyścigów w kalendarzu). Teraz, po dwóch tygodniach na 2.5-milowym owalu, kierowcy będą musieli się szybko przystosować do ciasnego toru ulicznego w Detroit w najbliższy weekend.

AKTUALIZACJA: Wyniki wyścigu uległy zmianie po wykluczeniu Marcusa Ericssona, Kyle Kirkwooda i Calluma Ilotta. Więcej informacji.

Wyniki 109. edycji Indianapolis 500

Wyniki 109. edycji Indianapolis 500 cz. 1
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu
Wyniki 109. edycji Indianapolis 500 cz. 2
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Indianapolis 500
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Igor Długosz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Najpierw Penske, a teraz Andretti i Prema. Kolejne zespoły IndyCar zostały przyłapane na oszukiwaniu w Indianapolis 500. Kontrowersje w tej serii wydają się nie mieć końca.

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 maja 2025

Ostatni element na liście został odhaczony. Alex Palou nie ma już nic innego do wygrania w IndyCar. Hiszpan wreszcie odniósł swój pierwszy triumf na owalu i jednocześnie dołączył do legendarnego grona zwycięzców Indianapolis 500.

Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Sport motorowy - Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Ernest Mróz

  • Inne wyścigi
23 maja 2025

Paxton Turbocar różnił się wszystkim od pojazdów konkurencji. Napędzany turbiną gazową, nie posiadał sprzęgła i skrzyni biegów. Mimo nadwagi stanowił spore zagrożenie dla konkurencji.

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Najlepszy wyścig w karierze Jacquesa Villeneuve'a. Najgorszy dzień w historii Team Penske. Dramaturgia i kontrowersje przez cały miesiąc. Takie właśnie było Indianapolis 500 w 1995 roku. Być może najlepsza w historii edycja tego wyścigu obchodzi swoje 30-lecie. Nie ma zatem lepszej okazji, aby powspominać ten istnie szalony "Month of May(hem)".

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Kolejny dzień i kolejna afera wokół Team Penske. Jeden z największych zespołów IndyCar został srogo ukarany za wystawienie nielegalnych samochodów w kwalifikacjach do Indianapolis 500. Ale czy wystarczająco srogo?

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Po raz pierwszy od 1983 roku debiutant zdobył pole position do Indianapolis 500. Robert Shwartzman oraz Prema dokonali niebywałych, historycznych wyczynów podczas drugiego dnia kwalifikacji.

Kwalifikacje Indy 500: Niespodzianki dnia pierwszego

Kwalifikacje Indy 500: Niespodzianki dnia pierwszego

Igor Długosz

  • Formuła 1
18 maja 2025

Najlepszy format kwalifikacji w motorsporcie utrzymał swój status. Za nami wspaniała, pełna zaskoczeń sobota na Brickyard. Kandydaci do Pole Day oraz Bump Day zostali wyłonieni, a lista ta zawiera kilka niespodzianek.

IndyCar Sonsio GP: Rahal ugiął się pod presją Palou

IndyCar Sonsio GP: Rahal ugiął się pod presją Palou

Igor Długosz

  • Formuła 1
11 maja 2025

Alex Palou. Na tego kierowcę nie ma metody. Nawet przepotężne auta RLL na torze Indy Road Course nie powstrzymały dominacji nas od dominacji Hiszpana. Podium IndyCar Sonsio GP zwieńczyli Pato O'Ward i Will Power.

Alabama Indy GP: Palou nie dał innym szans | Podsumowanie

Alabama Indy GP: Palou nie dał innym szans | Podsumowanie

Igor Długosz

  • Formuła 1
5 maja 2025

Kolejny wyścig IndyCar i kolejny pokazał siły w wykonaniu Alexa Palou. Hiszpan kompletnie zdominował Alabama Indy GP. Christian Lundgaard i Scott McLaughlin uzupełnili podium.

Testy Indy 500 – Wszystko, co musisz wiedzieć

Testy Indy 500 – Wszystko, co musisz wiedzieć

Igor Długosz

  • Formuła 1
25 kwietnia 2025

Za nami dwa dni testów na torze Indianapolis Motor Speedway, które ze względu na pogodę oraz format, dawno nie były tak reprezentatywne.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren161
2.Lando NorrisMcLaren158
3.Max VerstappenRed Bull136
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari79
6.Lewis HamiltonFerrari63
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas20
10.Isack HadjarVisa Cash App RB15
11.Lance StrollAston Martin14
12.Carlos SainzWilliams12
13.Yuki TsunodaRed Bull10
14.Pierre GaslyAlpine7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB0
18.Fernando AlonsoAston Martin0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Luke BrowningHitech TGR70
2.Alex DunneRodin Motorsport67
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing64
4.Richard VerschoorMP Motorsport59
5.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil56
6.Arvid LinbladCampos Racing51
7.Pepe MartiCampos Racing41
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Gabriele MiniPrema Racing20
11.Sebastián MontoyaPrema Racing18
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil15
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing4
17.Ritomo MiyataART Grand Prix3
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione