⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

  • Formuła 1
7 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Pierre Waché przyznał, że Red Bull musi nadrobić straty do McLarena. Tegoroczny bolid jest szybszy, ale to nie wystarcza. Wierzy jednak, że zespół może się poprawić.

Pierre Waché szczerze o RB21

Max Verstappen zgarnął trzy pole position i dwie wygrane w tym sezonie. Obecnie jest 3. w klasyfikacji generalnej. Po karze 10 sekund w Hiszpanii, Holender spadł na 10. miejsce w wyścigu i stracił cenne punkty. Obecnie brakuje mu ich aż 49 do Oscara Piastriego. W dodatku jest na granicy zakazu ścigania się w jednym GP.

🗣️ "I always give everything out there for the team and emotions can run high."

Max Verstappen via his Instagram: pic.twitter.com/0yNDjKNlva

— The Race (@wearetherace) June 2, 2025

Mimo wszystko nadal ma szansę zdobyć piąty tytuł mistrzowski z rzędu, nawet jeśli jego szanse znacznie zmalały po 9. rundzie. RB21 to dość kapryśny bolid i trudny w prowadzeniu, ale Maxowi Verstappenowi udaje się wyciągnąć z niego maksimum możliwości. Dyrektywa FIA wprowadzona w Barcelonie pomogła Red Bullowi zmniejszyć problemy ze zrozumieniem mapy aerodynamicznej samochodu.

Koledzy zespołowi Holendra mają jednak trudności z wydobyciem osiągów bolidu. Pierre Waché w wywiadzie dla RacingNews365 przyznaje, że tegoroczne auto ma podobną charakterystykę, co poprzednie modele, a problem nie jest nowy.

Helmut Marko on a Max Verstappen Austrian GP ban:https://t.co/h8DGo0RLdE pic.twitter.com/tBXZM6OJSK

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 5, 2025

– Oczywiste, że McLaren prześcignął wszystkich w rozwoju w połowie zeszłego roku, świetnie radząc sobie ze znalezieniem idealnego punktu pod względem zachowania i osiągów samochodu, którego my nie znaleźliśmy. Podkreśliło to, że gdy dominowaliśmy w 2023 i 2024 roku, nadal mieliśmy ten sam problem z samochodem. Charakterystyka była podobna i znaleźliśmy większą wydajność samochodu, a szczerze mówiąc to nawet powiększając ten problem – opowiedział dyrektor techniczny Red Bulla.

Red Bull musi nadrobić straty

Helmut Marko wierzy, że Max Verstappen nadal ma szansę na wygranie mistrzostwa świata w tym roku. Zadeklarował, że Red Bull będzie pracował nad RB21 dopóki będzie istniała możliwość zdobycia tytułu. Dość pewnie powiedział, że w Kanadzie Holender powinien walczyć na równi z McLarenami, dzięki kolejnym ulepszeniom.

– Gdybyśmy nie sądzili, że możemy [dogonić McLarena przyp. red.], szczerze mówiąc, nie wprowadzilibyśmy tego rozwoju. Myślę, że możemy. Są mocni pod każdym względem, ale myślę, że możemy ich mieć. Gdybym tak nie myślał, to zainwestowałbym wszystkie zasoby w przyszły rok – zadeklarował Pierre Waché.

Verstappen becomes only the fourth driver – after Schumacher, Hamilton and Vettel – to have led laps in 100 F1 races 📈#SpanishGP pic.twitter.com/LeXBYKLt5z

— Autosport (@autosport) June 1, 2025

Jasna deklaracja wsparcia dla Verstappena tylko potwierdziła, że zespół skoncentrowany jest wokół niego. Powszechnie panuje przekonanie, że bolidy Red Bulla od lat projektowane głównie z myślą o nim i jego preferencjach.

– To trudne. Nie widzisz problemu, dopóki go nie masz. W tym biznesie, ponieważ jesteś tak skupiony i ograniczany przez środki, pieniądze, możliwość spojrzenia na sprawę całościowo, biorąc pod uwagę jak testujesz bolid, trudno przewidzieć problem, zanim się pojawi, więc idziesz w kierunku, w jakim my poszliśmy, prawdę powiedziawszy – przyznał francuski inżynier.

🚨RACE WIINERS | 2024 VS. 2025 pic.twitter.com/HRmMIAjFBT

— Holiness (@F1BigData) June 3, 2025

McLaren wybrał inną drogę

Max Verstappen wygrał dwa Grand Prix w tym sezonie, tymczasem jego dwaj koledzy zespołowi nie znaleźli się nawet w pierwszej piątce w żadnym z wyścigów. Liam Lawson był tak zagubiony w RB21, że został zdegradowany do Racing Bulls zaledwie po dwóch rundach.

– Z perspektywy czasu można powiedzieć «Spie****liśmy to», ale nie jestem pewien, patrząc teraz, czy byłoby inaczej. Bolid jest szybszy, ale niewystarczająco – szczerze wyznał dyrektor techniczny.

👏 What a rookie season so far for Isack Hadjar: pic.twitter.com/Lg5bYYo0XC

— The Race (@wearetherace) June 7, 2025

Z kolei Yuki Tsunoda, który jeździ w barwach Red Bulla od Japonii, początkowo wyglądał, jakby radził sobie lepiej w bolidzie. W Bahrajnie i Miami zdobył pierwsze punkty dla zespołu z Milton Keynes, podobnie na Imoli. Jak dotąd jednak nie opanował w pełni potencjału RB21 nawet w zbliżonym stopniu, co Max Verstappen. W ostatnich dwóch rundach wypadł jak dotąd najgorzej.

Sergio Pérez points in his last 9 GPs with Red Bull: 13
Second Red Bull drivers in the first 9 GPs of 2025: 7 pic.twitter.com/1JdShUfFBg

— Holiness (@F1BigData) June 3, 2025

– Widzieliście to, gdy Checo miał coraz większe problemy, a mimo to Max był w stanie wyciągnąć więcej z bolidu. Oczywiste jest, że McLaren wybrał inną drogę pod względem cech [bolidu – przyp. red.] i udało im się nas prześcignąć. Teraz musimy nadrobić zaległości, aby samochód był bardziej przewidywalny, ale nie tracił na wydajności oraz aby kierowca miał możliwość wydobycia osiągów z bolidu – odpowiedział 50-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Pierre Waché przyznał, że Red Bull musi nadrobić straty do McLarena. Tegoroczny bolid jest szybszy, ale to nie wystarcza. Wierzy jednak, że zespół może się poprawić.

Czy rzeczywiście dyrektywa FIA nie zdała efektu?

Czy rzeczywiście dyrektywa FIA nie zdała efektu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Dyrektywa FIA nie zniwelowała przewagi McLarena. Utrudniła jednak życie niektórym zespołom w stawce. Rywale ekipy z Woking musieli pójść na kompromis.

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Lewis Hamilton wierzy, że pokonanie McLarena będzie trudne. Nie wyklucza jednak możliwości, że rywalom się uda. Wątpi w szanse Ferrari.

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 czerwca 2025

Szefowie zespołów F1 nie mają łatwego życia w ostatnim czasie. Co weekend muszą się mierzyć z niewygodnymi pytaniami i komentarzami niektórych ekspertów. Na ostre odpowiedzi zdecydowali się niedawno Christian Horner i Andrea Stella wobec Ralfa Schumachera i Nico Rosberga.

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Bloki ślizgowe, które znajdują się pod podłogą bolidów F1 były jednym z istotniejszych tematów minionego GP Hiszpanii. W trakcie weekendu testowano te wykonane ze stali nierdzewnej, aby wywoływały mniej iskier spod bolidów i nie powodowały pożarów traw przy torze. FIA wydała już werdykt po testach.

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Stajnia z Milton Keynes dała Yukiemu Tsunodzie duży kredyt zaufania od GP Japonii. Jednak Japończyk nie skraca dystansu do Maxa Verstappena i nie broni się wynikami. Brak progresu w kolejnych rundach może wymusić na Red Bullu kolejną zmianę partnera aktualnego 4-krotnego mistrza świata.

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione