⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Hypercary dołączają do nowej serii! Dzień medialny Le Mans 24H

Hypercary dołączają do nowej serii! Dzień medialny Le Mans 24H

  • Formuła 1
  • Inne wyścigi
13 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Igor Długosz

Hypercary dołączają do nowej serii! Dzień medialny Le Mans 24H

Piątek przed Le Mans to tradycyjny dzień medialny. W przededniu największego wyścigu sezonu obydwa się specjalna konferencja prasowa ACO. Jak co roku, dostarczyła nam ona mnóstwo ciekawych informacji.

Regulacje Hypercar przedłużone do końca 2032 roku

Platynowa era wyścigów długodystansowych będzie kontynuowana. Zgodnie z oczekiwaniami, WEC ogłosiło w przededniu Le Mans 24H przedłużenie regulacji Le Mans Hypercar i Le Mans Daytona Hybrid. Te dwa rodzaje samochodów będą współtworzyć czołową klasę Długodystansowych Mistrzostw Świata przynajmniej do końca sezonu 2032. Oryginalnie Hypercary miały się ścigać do 2027 roku, a rok temu ogłoszono przedłużenie regulacji do 2029. Rzecz jasna ogromny sukces tej kategorii zobowiązał FIA, ACO oraz WEC do jej dalszej kontynuacji.

Informacja ta jest szczególnie świetna dla trzech nowych producentów. Genesis, McLaren oraz Ford dostali zapewnienie, że będą mogli korzystać ze swoich prototypów LMDh przez wiele lat. Pewne zmartwienia mogą się natomiast pojawić w obozach Toyoty i Peugeota. Dysponują oni zdecydowanie najstarszymi autami w stawce. Kolejne 7 lat regulacji Hypercar może na nich wymusić przygotowanie nowych, lepiej dostosowanych do realiów klasy samochodów. W przypadku francuskiej marki, której rozczarowujący model 9X8 zdobył zaledwie 2 podia w 3 lata, już się o tym spekuluje.

Rozczarowująca pozycja startowa Roberta Kubicy w Le Mans 24H 2025

Wraz z przedłużeniem regulacji Hypercar w WEC, to samo za niedługo spotka klasę GTP w IMSA. Jedyny dzisiejszy komunikat dotyczący amerykańskich mistrzostw poinformował nas tylko o przedłużeniu „współpracy strategicznej” pomiędzy ACO oraz IMSA do końca 2032 roku.

Hypercary ruszają do Azji. Dzień medialny Le Mans 24H

Najważniejsze z dzisiejszych ogłoszeń wcale nie dotyczy WEC. W przededniu 93. edycji Le Mans 24H potwierdzono utworzenie nowej klasy dla Asian Le Mans Series. Od sezonu 2026-27 w azjatyckiej serii będą rywalizować ukochane przez fanów Hypercary.

Wcale nie zobaczymy tam jednak fabrycznych zespołów Porsche, Ferrari czy Toyoty. Azjatycka odmiana klasy Hypercar została ograniczona wyłącznie do ekip prywatnych. W ten sposób będzie się ona wyróżniać od FIA World Endurance Championship oraz IMSA WeatherTech Sportscar Championship. Ponadto, każdy zespół będzie musiał zatrudnić przynajmniej jednego zawodnika amatorskiego, czyli posiadacza brązowej licencji FIA – zupełnie jak w LMP2 Pro/Am czy LMGT3.

Kiedy McLaren ukończył potrójną koronę – Historia Le Mans 24H 1995

Ten ruch powinien pozytywnie wpłynąć na listę startową AsLMS. W ostatnich latach i tak była ona bogata ze względu na obecność aż trzech kategorii samochodów – LMP2, LMP3 i GT3. Wiele ekip LMP2 (nie tylko te, które aktualnie startują w azjatyckich mistrzostwach) mogą teraz rozważyć kupno Hypercara. Program ten w krótkim, zimowym, składającym się z zaledwie sześciu wyścigów sezonie AsLMS powinien być znacznie tańszy niż w WEC lub IMSA.

Jest to również okazja do rozbudowania satelickich kampanii Hypercar, na które nie ma już miejsca w WEC przez wypełnioną fabrycznymi autami listę startową. Aktualnie prywatne ekipy posiada wyłącznie Porsche. Z modelu 963 korzystają JDC-Miller Motorsports oraz Proton Competition, a w latach 2023-24 również Hertz Team Jota. Pozornie satelicką ekipą jest też AF Corse #83 w WEC, które reprezentuje Robert Kubica. Debiut Hypercarów w Asian Le Mans Series powinien zachęcić przynajmniej kilku innych producentów do sprzedaży swoich aut i rywalizacji na nowym kontynencie.

Nowa generacja aut LMP2 jest coraz bliżej

Tak jak się spodziewaliśmy, ACO ogłosiło zwycięzców przetargu na podstawowe elementy samochodów LMP2 nowej generacji. Od 2028 roku podwozia do pośredniej kategorii prototypów dostarczać będą Oreca oraz Ligier. Obecność dwóch francuskich marek nie jest jakimkolwiek zaskoczeniem. Model 07 od 2017 roku dominuje zmagania w klasie LMP2 – do tego stopnia, że wręcz wymusił zamknięcie programów przez Dallarę oraz Multimatica.

Mimo skali sukcesów Oreci, Ligier wciąż sprzedawał swoje podwozia JS P217 mniejszym zespołom, z ograniczonym budżetem. Między innymi dzięki temu swój debiut w Le Mans wykonał w 2019 roku Inter Europol Competition. Jeszcze w poprzednim sezonie widywaliśmy prototyp Ligiera na torze, za sprawą Sean Creech Motorsport w IMSA. Wytrwałość Francuzów została wynagrodzona kontynuacją ich programu LMP2. Oferta Ligiera była dla FIA i ACO bardziej atrakcyjna niż dwóch potencjalnie nowych producentów, Loli i Tatuusa. Między innymi ich kampanie zostały odrzucone.

Jeżeli chodzi silniki, niewiele się zmienia. ACO przedłużyło ekskluzywną umowę z Gibsonem, który od 2017 roku dostarcza swoje V8 zespołom LMP2. Nie oznacza to jednak, że jednostki 2028 będą identyczne, co teraz. Zgodnie z przedstawionym w marcu zarysie nowych regulacji, nowe auta LMP2 otrzymają turbosprężarki.

Kalendarz 2026 ogłoszony

Niczym rok temu, WEC ujawniło kalendarz następnego sezonu podczas dnia medialnego Le Mans. Również wzorując się na zeszłorocznych wydarzeniach, kalendarz ten przeszedł dokładnie 0 zmian. Długodystansowe Mistrzostwa Świata 2026 będą się składać z tych samych rund, co przez ostatnie 2 lata. Sezon ruszy w Katarze, a europejską część harmonogramu stanowić będą Imola, Spa i rzecz jasna Le Mans. W drugiej połowie mistrzostw ponownie zobaczymy Interlagos, Teksas, Fuji oraz Bahrajn.

The 2026 FIA World Endurance Championship calendar has been unveiled.

🇶🇦 #Qatar1812Km – 28 March
🇮🇹 #6HImola – 19 April
🇧🇪 #6HSpa – 9 May
🇫🇷 #LeMans24 – 13/14 June
🇧🇷 #6HSaoPaulo – 12 July
🇺🇸 #6HCota– 6 September
🇯🇵 #6HFuji – 27 September
🇧🇭 #8HBahrain – 7 November#WEC pic.twitter.com/mWCL8pnrt1

— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 13, 2025

Warta uwagi jest wyłącznie zmiana daty Prologu oraz Qatar 1812km na marzec. Z powodu Ramadanu, testy przedsezonowe WEC odbędą się zaledwie dzień po prestiżowym 12 Hours of Sebring. Niestety kolizji z wydarzeniami IMSA jest w kalendarzu znacznie więcej. W ten sam weekend odbędą się 6 Hours of Imola i Grand Prix of Long Beach, a także 6 Hours of Sao Paulo i Chevrolet Grand Prix na torze CTMP.

Z innych wieści. Dzień medialny Le Mans 24H

Z mniejszych informacji ogłoszono powrót historycznego wyścigu Le Mans Classic. Od 2026 roku będzie on częścią każdego weekendu WEC na torze Circuit de la Sarthe. Fanów klasycznych wyścigów zadowoli również informacja o otworzeniu GT3 Revival Series w kooperacji z SRO. W mistrzostwach tych będą rywalizować stare auta GT3 z lat 2006 – 2013.

Oprócz tego, trwa dalszy progres nad kategorią prototypów zasilanych wodorem. Dzisiaj ogłoszono, że FIA będzie współpracować w tym obszarze z Toyotą, która kilka dni temu odsłoniła koncept takiego samochodu. WEC ujawniło natomiast specjalne logo z okazji setnego wyścigu mistrzostw, którym będzie tegoroczne 6 Hours of Fuji.

100e course @FIAWEC à Fuji et nouveau logo #WEC pic.twitter.com/xlrnYxZY5k

— Endurance-Info (@EnduranceInfo1) June 13, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • 24H of Le Mans
  • WEC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kubica ostro walczy w 24h Le Mans. Wieczór dla Ferrari i Porsche

Sport motorowy. Kubica ostro walczy w 24h Le Mans. Wieczór dla Ferrari i Porsche

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 czerwca 2025

W trzeciej, czwartej i piątej godzinie mieliśmy spokojniejsze chwile. Jednakże momentami szalał Robert Kubica, a także Laurens Vanthoor. Dodatkowo Ford stracił już jeden samochód w LMGT3.

Start 24h Le Mans 2025: Doskonały początek Porsche

Sport motorowy - Start 24h Le Mans 2025: Doskonały początek Porsche

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 czerwca 2025

Pierwsze dwie godziny w 24h Le Mans upłynęły pod znakiem dominacji Porsche. Prowadzenie objął Andlauer w #5, a z końca stawki kapitalnie przebiła się #6. W LMP2 Inter Europol utrzymał się w czołówce po starcie.

Darmowa transmisja 24h Le Mans. Śledź wyścig z kamer w autach

Sport żużlowy. Darmowa transmisja 24h Le Mans. Śledź wyścig z kamer w autach

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 czerwca 2025

Wyścig 24h Le Mans można śledzić na różne sposoby - poprzez transmisję telewizyjną, radiową, a także za pośrednictwem kamer pokładowych umieszczonych w samochodach. Prezentujemy wam właśnie transmisje z kamer, które udostępniły zespoły

Hypercary dołączają do nowej serii! Dzień medialny Le Mans 24H

Hypercary dołączają do nowej serii! Dzień medialny Le Mans 24H

Igor Długosz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Piątek przed Le Mans to tradycyjny dzień medialny. W przededniu największego wyścigu sezonu obydwa się specjalna konferencja prasowa ACO. Jak co roku, dostarczyła nam ona mnóstwo ciekawych informacji.

Hyperpole Le Mans 24H: Historyczny dublet Cadillaca

Hyperpole Le Mans 24H: Historyczny dublet Cadillaca

Igor Długosz

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Musieli czekać na to rok. Po łamiącej serca porażce sprzed 12. miesięcy, Cadillac wreszcie może celebrować podwójny pierwszy rząd w Le Mans. Alex Lynn zdobył pole position kategorii Hypercar, a Mathias Beche oraz Mattia Drudi triumfowali kolejno w LMP2 i LMGT3.

Polacy w 24h Le Mans 2025. Polska ofensywa we Francji

Sport motorowy: Polacy w 24h Le Mans 2025. Polska ofensywa we Francji

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

Od kilku lat Polacy mogą się cieszyć coraz większą reprezentacją w legendanym wyścigu 24h Le Mans. Teraz możemy mówić regularnie o dość sporej "ekipie", która co roku odwiedza francuski wyścig.

Kobiety w 24h Le Mans 2025. Dobra obsada nie tylko w LMGT3

Sport motorowy. Kobiety w 24h Le Mans 2025. Dobra obsada nie tylko w LMGT3

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

OStatnie lata są coraz lepsze dla reprezentacji kobiet w 24h Le Mans. Oprócz Iron Dames zobaczymy jeszcze kilka innych reprezentantek "płci pięknej"

Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Sport motorowy. Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

Kolejny rok z rzędu Klasa Hypercar zapowiada się jeszcze lepiej, niż w poprzednim roku. 21 aut to absolutny rekord i kapitalna wiadomość dla sportu. W tej zapowiedzi przedstawimy szanse każdego z producentów na zwycięstwo w ten weekend.

Kwalifikacje w 24h Le Mans: Cadillac najszybszy w przed Hyperpole

Sport motorowy. Kwalifikacje w 24h Le Mans: Cadillac najszybszy w przed Hyperpole

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
11 czerwca 2025

Pierwszy dzień kwalifikacji upłynął nam pod znakiem czerwonych flag oraz paru niespodzianek. W Hypercarach nie zobaczymy jutro jednej z Toyot.

Le Mans 24H: Kosmetyczne zmiany w BoP

Le Mans 24H: Kosmetyczne zmiany w BoP

Igor Długosz

  • Formuła 1
11 czerwca 2025

Balance of Performance podczas zeszłorocznego Le Mans 24H było wręcz perfekcyjnie. Większość aut w stawce miała dobre szanse na zwycięstwo, a kibice byli zachwyceni widowiskiem. Nic zatem dziwnego, że WEC utrzymało ten kierunek.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione