Poranek w 24h Le Mans nie przyniósł nan trzęsienia ziemi, ale kilka załóg zaliczyło problemy, a nawet musiało się wycofać ze ścigania. Prowadzi trójka Ferrari 499P między którymi doszło do sprzeczki o kolejność w stawce.
Największe zmartwienie Ferrari? Pogodzić swoich kierowców
Trójka aut Ferrari 499P jest obecnie poza zasięgiem rywali. Zespół AF Corse obecnie okupuje trzy pierwsze lokaty i zasadniczo ma sytuację pod kontrolą. Jednakże co jakiś czas wraca problem w postaci optymalizacji kolejności aut na torze. Dobrym tempem dysponuje każda z załóg, ale wyraźnie widać, że #83 oraz #51 są szybsze i kilkukrotnie doszło między nimi do walki na torze. Wyraźnie widać, że włoska ekipa chce uniknąć takiej konfrontacji, która mogłaby zakończyć się kolizją i dlatego zespół kontroluje te dwie załogi poprzez polecenia zespołowe.
Z tego jednak niezadowolony jest Robert Kubica. Zarówno w sobotę wieczorem, jak i dziś rano słyszeliśmy wielokrotnie, jak Polak dawał do zrozumienia, że jest niezadowolony z egzekucji poleceń. Ten zwrócił uwagę chociażby na fakt, że już dwukrotnie #83 oddawała pozycję. Często widać było, że obydwa te auta były blisko siebie i czasem nawet #83 była szybsza od aut „fabrycznych”.
Zarówno w sobotę wieczorem, jak i dziś po godzinie 8:30 byliśmy świadkami zażartej dyskusji kierowców z zespołem. Aktualnie prowadzi samochód #51, który ma tuż za sobą #83. Te dwa pojazdy stale są blisko siebie i taki stan rzeczy powinien utrzymać się w najbliższych godzinach. Za nimi dalej jest #50. Natomiast za nimi o czwarte miejsce walczą #8 Toyota z #6 Porsche i #15 BMW.
24h Le Mans 2025: Cadillac i Alpine miały trudny poranek
Amerykański producent nie może być szczególnie zadowolony z dotychczasowego przebiegu tej rywalizacji. Praktycznie zaraz po starcie duet Jota Sport stracił prowadzenie. Zaś teraz #12 i #38 walczą o dopiero siódmą lokatę i obecnie nie widać perspektyw na awans w stawce. Gorzej wygląda kwestia aut jadących gościnnie z IMSA SportsCar. Zarówno #101 WTR, jak i #311 z Action Express nie jadą już na wskutek awarii. Alpine też nie miało lekko. W nocy #35 uderzyła w Peugeota #94. Zaś na osiem godzin przed metą Jules Gounon w #36 wypadł na żwirowe pobocze w zakręcie Mulsanne. Niewiele to zmieniło w ich sytuacji, ponieważ Alpine i tak nie liczy się w walce o wygraną, ale po prostu to dodatkowo pogorszyło ich sytuację. Niezmiennie koniec stawki okupuje duet Astona Martina.
Jedynym wspólnym mianownikiem większości załóg jest fakt, że znaczna część z nich otrzymała w ostatnich godzinach kary. Mowa dokładniej o załogach z numerami 7, 183, 16, 83, 92, 11, 90, 51, 9, 27, 33, 13 i 5. Te auta ukarano przejazdem przez aleję serwisową za przekroczenie prędkości pod żółtą flagą.
VDS Panis kontra Inter Europol w LMP2
Świetnie wygląda sytuacja polskiej załogi w tej klasie. #48 oraz #43 walczą pomiędzy sobą o prowadzenie w tej klasie i co jakiś czas kolejność na czele ulega zmianie. Zwykle sprowadza się to do cyklu zjazdów oraz tego, jakiej kategorii kierowca jest w danym momencie za kierownicą. Za ich plecami o podium walczy #9 Iron Lynx Proton przeciwko #199 AO Racing i #22 United Autosports. Natomiast za nimi w czołowej ósemce plasuje się drugie auto Inter Europolu, które dobrze radzi sobie w podklasie Pro-Am. Mówiąc o kierowcach to prawdopodobnie po godzinie 11:00 czasu polskiego swoje zmiany zakończą kierowcy z brązową, lub srebrną licencją. Zaś za kierownicą zasiądą zawodnicy ze złotą, lub platynową licencją.
24h Le Mans 2025: Porsche jednak szybsze w LMGT3
Sytuacja na czele klasy GT zmienia się momentami, jak w kalejdoskopie. Od kilku godzin trwa pojedynek pomiędzy #21 Ferrari AF Corse, a #92 Porsche Manthey. Na stan z godziny 10:30 zdecydowaną przewagę posiada #92. Jednakże ten stan rzeczy może jeszcze ulec zmianie. Za nimi na trzecim miejscu jedzie #81 Corvette TF Sport, która raczej może się tylko przyglądać sytuacji na czele. W czołowej szóstce mamy jeszcze Astona #27 Heart of Racing, a czołową szóstkę uzupełnia duet Lexusa. Widać wyraźnie, że ten tor oraz nałożone przed tym wyścigiem BoP w klasie LMGT3, służy dwóm japońskim autom.
Wyniki wyścigu 24h Le Mans 2025 po osiemnastu godzinach

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!