⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Texom Stal Rzeszów Logo
17:19
../../../wp-content/uploads/2022/04/unia-leszno.png Logo
17.08.2025 15:15
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Alex Albon: Nie podoba mi się, jak się teraz ścigamy

Alex Albon: Nie podoba mi się, jak się teraz ścigamy

  • Formuła 1
26 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Alex Albon: Nie podoba mi się, jak się teraz ścigamy

Alex Albon krytykuje obecny sposób ścigania się w F1. Teraz to sport kontaktowy, a przepisy nadal są niejasne. Za uniknięcie zderzenia można otrzymać karę.

Poradnik dla sędziów FIA

FIA opublikowała dzisiaj oficjalny poradnik dla sędziów. Objaśnia on szczegółowo wytyczne dotyczące kar i dokumentów, określających standardy jazdy. Definiują przypadki i zakres wykroczeń przepisów wyścigowych.

Sędziowie FIA posługują się nim od lat, ale po raz pierwszy przed Grand Prix Austrii upubliczniono poradnik. Można z niego dowiedzieć się m.in. szczegółowy system przyznawania kar, precedensy, wskazówki odnośnie określania surowości sankcji.

😅 Verstappen didn't have too much to say when asked about F1's racing guidelines in the press conference: pic.twitter.com/ch7xZc4DCW

— The Race (@wearetherace) June 26, 2025

– Powstały, ponieważ uznaliśmy, że musimy zrobić to, co robi wiele składów sędziowskich w sądach cywilnych i karnych, które publikują między sobą zestaw kar, stanowiący dla sędziów podstawę do wykorzystania, Myślę, że zaczynaliśmy od jednej lub dwóch stron, a teraz wytyczne dotyczące kar obejmują około 10 stron i około 100 typowych problemów i naruszeń – powiedział Garry Connelly, przewodniczący komisji sędziów F1.

Nie wszyscy zadowoleni

FIA ma nadzieję, że upublicznienie poradnika złagodzi kontrowersje i pytania związane z przyznawanymi karami. Transparentność i przejrzystość mają pomóc w zrozumieniu decyzji sędziów.

Co chwila w F1 pojawiają się debaty odnośnie zasadności kar i natury przepisów. Ostatnia rozgorzała po incydencie w Barcelonie, gdy Max Verstappen zderzył się z Georgem Russellem.

Alex Albon w rozmowie z mediami w Austrii powiedział, że nadal ma wątpliwości odnośnie zasad ścigania się. W Emilii-Romanii walczył z Charlesem Leclerkiem, który wypchnął go poza tor i później musiał oddać miejsce.

🗣️ "I don't like how we're racing at the moment."

Alex Albon gives his thoughts on the FIA's racing guidelines: pic.twitter.com/pySPSiM1IY

— The Race (@wearetherace) June 26, 2025

Alex Albon przywołał też incydent z Barcelony, gdzie ścigał się z Liamem Lawsonem. W wyniku potyczki uszkodził przednie skrzydło i otrzymał 10 sekund kary.

– Nie podoba mi się, jak się teraz ścigamy. Pierwszy zakręt w Barcelonie był tego dobrym przykładem. Jeśli drugie auto wypchnie cię, odpuści pedał gazu i nie zostawia ci miejsca, to prawda, że to jego zakręt. Ale oczywiście w tym momencie, gdy jesteś tak późno zaangażowany w zakręt, jedyne, co możesz zrobić, to zjechać z toru i pojechać poboczem – wyjaśnił kierowca Williamsa.

Sport kontaktowy

Albon wyjaśnił, że sytuacja zdarzyła się nie tylko w Barcelonie. Podczas Grand Prix Kanady również musiał uniknąć kolizji, zanim ostatecznie jego wyścig się zakończył. W bolidzie Williamsa wystąpiła awaria jednostki napędowej.

– Miałem ten sam problem w Kanadzie. Jeśli skręcę w stronę bolidu, który jedzie po wewnętrznej albo odpuszcza pedał gazu po wewnętrznej, on się ze mną zderzy, a ja będę na skraju toru, wtedy on otrzyma karę. Ponieważ czuję, że jedyne, co zrobiłem, to ustąpiłem z drogi innemu samochodowi i uniknąłem zderzenia, ale potem zostałem ukarany – kontynuował kierowca Williamsa.

A frustrating weekend for both Alex and Carlos 🇨🇦

Hear from them both following the Canadian GP 🗣️ pic.twitter.com/boFKo9YbYj

— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) June 16, 2025

29-latek przyznał, że teraz zamierza zmienić swoje podejście do ścigania. Wolałby uniknąć zderzeń z innymi kierowcami, ale może na tym skorzystać, skoro przepisy na to pozwalają.

– Myślę, że będziemy o tym rozmawiać dalej. W naszych briefingach dla kierowców często omawiamy te sytuacje. Rozumiemy trudności, jakie się z tym wiążą. Nie chodzi o to, że uważamy, że wiemy najlepiej, po prostu staramy się współpracować z FIA, aby to wyjaśnić i zrozumieć, co możemy, a czego nie możemy zrobić – podsumował Albon.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alex Albon
  • F1
  • F1 2025
  • Przepisy F1 2025
  • Williams

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione