⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

  • Formuła 1
29 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Adrian Drozdek

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

Lando Norris z McLarena wygrał po raz trzeci w tym sezonie i odrobił część strat w "generalce" do zespołowego kolegi, Oscara Piastriego. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari.

Lando Norris wytrzymał presję podczas GP Austrii

Najpierw brytyjski kierowca pokonał świetne okrążenie w kwalifikacjach i wywalczył PP z przewagą około 0,5 sekundy. Następnie w wyścigu o GP Austrii od samego startu realizował plan, broniąc się przez Leclerkiem i pomagając zespołowo Piastriemu na dojeździe do pierwszego zakrętu. Wydawało się, że czeka nas spokojna jazda w wykonaniu McLarena, przynajmniej do czasu pierwszych postojów w alei serwisowej. Jednakże duet „papaya orange” zafundował wszystkim emocje już od 5. okrążenia. Lando Norris z trudnościami zachowywał pozycję lidera, podczas gdy Piastri z możliwością korzystania z DRS-u szukał sobie miejsca. Na 11. kółku doszło do przetasowań między duetem stajni z Woking i sytuacja pozostawała w napięciu, a żaden kierowca nie odpuszczał.

Po nieco ponad 20 okrążeniach rozważano poważnie pierwsze pit stopy. Zespół chciał, aby ich kierowcy zwiększyli przewagę czasową nad Bortoleto, aby nie utknąć za nikim z tzw. środka stawki. Norris i Piastri nadal walczyli, ale trochę mniej zaciekle. Na 23. okrążeniu doszło do mocnego przyblokowania przedniego koła u Australijczyka, który zdołał uniknąć zetknięcia z zespołowym kolegą. Zespół ściągnął na pit stop lidera wyścigu, a lidera „generalki” pozostawił na torze. Jednakże młodszy z duetu McLarena miał potem problem z oponami i też zjechał około 3 okrążenia później. Na chwilę różnica wzrosła nawet do ok. 6 sekund. Później jednak znów wszystko się wyrównało i otrzymaliśmy jazdę w granicach 1,5-2 s odstępu. Nic nie zmieniło się po drugiej serii zjazdów do alei serwisowej.

Podczas ostatnich 10 kółek Norris narzekał trochę na tempo w niektórych zakrętach i prosił o pomoc. Tymczasem Piastri nadal wywierał presję, ale w samej końcówce osiągi wyrównały się i nie było mowy o ataku Australijczyka na Brytyjczyku. Sama walka trzymała jednak w napięciu do samego końca. Za nimi dość bezpiecznie na 3. i 4. miejscu jechali Charles Leclerc i Lewis Hamilton. George Russell i Mercedes próbowali nieco innej strategii, szukając podcięcia, ale na pewnym etapie byli już bezradni. Ubiegłoroczny triumfator GP Austrii nie miał tak solidnego tempa, aby nawiązać jakąkolwiek walkę o coś dużego.

Sundays are for champagne pops 🤩🍾#McLaren | #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/v5uRT5Sk0x

— McLaren (@McLarenF1) June 29, 2025

Jak to wyglądało w kwalifikacjach? Zobacz tutaj.

Sporo zawodników zaskoczyło: Lawson, Alonso, Bortoleto i Hulkenberg

Liam Lawson wykonał świetną robotę już w kwalifikacjach, ale mało kto oczekiwał, że dowiezie 6. miejsce. Tymczasem Nowozelandczyk wykonał dobrą pracę, ponieważ po nieco gorszym starcie jechał swój wyścig, unikał kłopotów i dobrze zarządzał oponami. Jego przedłużane stinty pomogły mu utrzymać się w grze i ostatecznie odeprzeć ataki Alonso i Bortoleto na P6. Wymienieni zawodnicy także mogą czuć satysfakcję. „Nando” atakował przez większość wyścigu, ale i przedłużał przejazdy, a potem świetnie bronił się przed swoim podopiecznym z FA14. Po starcie z 11. pola siódme miejsce jest wynikiem ponad stan.

Fernando is the first to congratulate Gabi 💚#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/S2RLDH0cuV

— Formula 1 (@F1) June 29, 2025

Za to Gabriel Bortoleto zaskakiwał wszystkich od początku weekendu. Pewność siebie Brazylijczyka na Red Bull Ringu wzbudzała zachwyt i zaskoczenie samego zainteresowanego. Wreszcie coś u tegoż debiutanta odblokowało się i pozwoliło pojechać świetny weekend. Najpierw pierwsze Q3 i 8. pole startowe, a ostatecznie dowiezienie tej lokaty i pierwsze punkty w karierze. Dodatkowo Sauber mógł świętować podwójnie, ponieważ Nico Hulkenberg był dziewiąty. Niemiecki weteran pojechał bezbłędnie, realizował swój plan i mimo startu z 20. pola wywalczył 2 „oczka”. Zadowolony mógł być też 10. Esteban Ocon, który także z dalekiej, 17. lokaty wywalczył cenny punkt dla siebie i Haasa.

Odpowiedzi na świetne tempo rywali nie mieli Oliver Bearman, Isack Hadjar czy Pierre Gasly. I to mimo że też mieli swoje momenty. Zwłaszcza ostatni z nich, lider Alpine, na początku wydawało się, że może walczyć nawet o Top 6. Jednakże z czasem Francuz narzekał na brak przyczepności i wypadł z gry. Za nimi Stroll, Colapinto i Tsunoda jechali dość dziwny wyścig i ani przez moment nie wydawali się pretendentami do Top 10.

Klasyfikacja F1 2025

GP Austrii: Problemy Williamsa, Verstappen i Antonelli szybko poza wyścigiem

Jeszcze zanim rozpoczął się wyścig w Williamsie kierowanym przez Carlosa Sainza doszło do usterki. Hiszpan został na swoim 19. polu startowym i próbował ruszyć. Kiedy to się udało przejechał okrążenie, ale narzekał na hamulce, które po zjeździe do alei serwisowej zablokowały się i zapaliły. Pożar opóźnił start rywalizacji jeszcze bardziej, bo finalnie zamiast o 15:00 stawka ruszyła na kolejne okrążenie formujące o 15:16. Tutaj warto dodać, że stajnia z Grove miała pecha także przy drugim samochodzie. Alexander Albon jechał długo na 6. miejscu, wykonał szybszy zjazd, ale w pewnym momencie stracił tempo i został wycofany z wyścigu. Najwyraźniej Williams ma coś do rozwiązania, ponieważ problemy trapią ich w ostatnich kilku rundach, a wcześniej mieli świetny początek roku.

The view from Kimi's helmet cam as he ran into Max 👀#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/CcHAo4i0W4

— Formula 1 (@F1) June 29, 2025

Do grona rozczarowanych należy zaliczyć Maxa Verstappena i Andreę Kimiego Antonellego. Winnym w tej sytuacji był ten drugi. Tegoroczny debiutant z Mercedesa chciał za jednym razem uporać się z Liamem Lawsonem i Gabrielem Bortoleto, ale jego atak był zbyt optymistyczny. Włoch zblokował tylne hamulce i nie wyrobił się, przez co uderzył w składającego się do 4. zakrętu lidera Red Bulla, co skutkowało DNF-em u obu.

Następna runda: GP Wielkiej Brytanii

Za niespełna tydzień, 4-6 lipca, rozegrany zostanie kolejny weekend wyścigowy. Tym razem czeka nas GP Wielkiej Brytanii na legendarnym torze Silverstone. Część zespołów zapowiadała kolejne ulepszenia do swoich bolidów. Mimo wszystko nadal faworytami rywalizacji są kierowcy McLarena, Lando Norris i Oscar Piastri, którzy na każdym do tej pory torze prezentowali konkurencyjne osiągi. Oczywiście spróbują im przeszkodzić Max Verstappen z Red Bulla, kierowcy Ferrari i Mercedesa. Trudno wskazać kogoś, kto mógłby nawiązać walkę z czołowymi zespołami, ponieważ ostatnio różnice nieco się zwiększyły. Na pewno jednak po raz kolejny w Wielkiej Brytanii powinno się coś wydarzyć, więc na nudę nie będzie można narzekać.

Kalendarz F1 2025

Wyniki wyścigu o GP Austrii F1 2025

wyniki gp austrii f1 2025 wyścig
Fot. FIA

Zdjęcie główne: McLaren / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Austrii
  • Lando Norris
  • McLaren

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione