⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

  • Formuła 1
4 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Wiktoria Żupińska

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

Lewis Hamilton odnalazł formę w pierwszej sesji treningowej i znalazł się na szczycie klasyfikacji. Po południu najszybszy był Lando Norris, ale kierowcy Ferrari dotrzymywali mu tempa.

Racing Bulls z dobrym tempem w FP1

Prawie wszystkie zespoły przywiozły ulepszenia na Grand Prix Wielkiej Brytanii. To najpewniej ostatnie duże pakiety poprawek, zanim zespoły skupią swoją uwagę w całości na bolidzie na 2026.

Jedynie Ferrari, Alpine i Mercedes nie wprowadziły żadnych nowych części. Stajnia z Maranello będzie testować kluczowe tylne zawieszenie w Mugello, zanim zdecydują, czy przywieźć je na GP Belgii pod koniec miesiąca. Z kolei ekipa z Enstone ma zaplanowane małe ulepszenia, ale w pełni skupiła się już na przyszłorocznym projekcie, co potwierdził David Sanchez, wykonawczy dyrektor techniczny.

A dizzying double spin for Gabriel Bortoleto 😵‍💫#F1 #BritishGP pic.twitter.com/0knXOctwjn

— Formula 1 (@F1) July 4, 2025

Kierowcy nie tracili czasu podczas pierwszego trenigu. Pierwszy na tor wyjechał Lewis Hamilton, który wygrał GP Wielkiej Brytanii aż 9 razy. Jak na razie przejechał 13 wyścigów bez stanięcia na podium, co jest jednym z jego gorszych wyników w karierze.

Swój debiut w pierwszej oficjalnej sesji F1 miał Arvid Lindblad, członek programu młodych kierowców Red Bulla. Zastąpił Yukiego Tsunodę. Z kolei za Nico Hülkenberga wsiadł Paul Aron, który został wypożyczony z Alpine.

Tempo na początku wyznaczali George Russell, Oscar Piastri i Lando Norris na oponach pośrednich. Pierre Gasly zaliczył stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie Copse i obrócił się, ale udało uniknąć się potencjalnie groźnego wypadku. Kontrolę nad samochodem na chwilę stracił również Lance Stroll.

Pulling a 360° around Copse 😮

Pierre Gasly testing the limits in FP1 #F1 #BritishGP pic.twitter.com/b3APda1kMc

— Formula 1 (@F1) July 4, 2025

Racing Bulls również wyglądały szybko. Po pierwszych testach na średnich oponach wszyscy zjechali do garaży. Isack Hajdar wykręcił okrążenie 1:27.502 i znalazł się na szczycie klasyfikacji.

Max Verstappen jako pierwszy założył miękkie opony w połowie sesji. W FP1 ulepszenia testował Fernando Alonso. Kierowcy Astona Martina przez pierwszą część treningu jako nieliczni najpierw jeździli na twardej mieszance.

Lewis Hamilton na szczycie stawki wraz z McLarenami

25 minut przed końcem sesji Charles Leclerc wykręcił najszybszy wówczas czas 1:27.095. Pojechał lepiej od Oscara Piastriego o 0,183 s na drugim. Już wkrótce kierowcy zaczęli narzekać na duży ruch na torze, bo wszyscy chcieli sprawdzić miękkie opony.

Podobnie groźną sytuację co wcześniej Gasly zaliczył również Bortoleto. Stracił panowanie nad bolidem, ale udało mu się uniknąć zderzenia. 16 minut przed końcem Lewis Hamilton znalazł tempo i pojechał najszybciej z czasem 1:26.892, do końca sesji nikt nie okazał się szybszy. Ostatecznie Lando Norris pojechał o 0,023 s wolniej, a Oscar Piastri o 0,150 s, który zamknął pierwszą trójkę. Max Verstappen uplasował się na 10. miesjcu i zanotował okrążenie wolniejsze o 0,540 s

Racing Bulls dominance could bore fans pic.twitter.com/VddXVMOuVL

— The Race (@wearetherace) July 4, 2025

Williams przez większość sesji testował twarde opony, na których Alex Albon przejechał 20 okrążeń. Pod koniec sesji Tajlandczyk wskoczył na 7 miejsce po wykonaniu kółka pomiarowego. Carlos Sainz był od niego blisko 0,5 s wolniejszy.

Aston Martin spędził sporo czasu w garażu, dopracowując ustawienia, aby skonfigurować ulepszenia. Na koniec Fernando Alonso ponownie wyjechał na twardej mieszance. Miał problem z DRS podczas całej sesji. Kierowcy testowali różne ustawienia i tylne skrzydła.

Hamilton tops FP1 at Silverstone! 👏

🥇 Lewis
🥈 Lando
🥉 Oscar #F1 #BritishGP pic.twitter.com/GA92BmB0WF

— Formula 1 (@F1) July 4, 2025

Przebudzenie Ferrari i dobre tempo Hadjara

Ponownie kierowcy nie tracili czasu i natychmiast wyjechali na tor, większość na oponach pośrednich. Red Bull nadał szukał optymalnych ustawień po problemach Maxa Verstappena z FP1 z prowadzeniem. On i Tsunoda testowali więc inne konfiguracje tylnych skrzydeł. Już na początku sesji uplasował się na drugim miejscu w klasyfikacji czasowej, 0,059 s wolniejszy od Hamiltona.

Racing Bulls ponownie pokazało dobre tempo, bo po pierwszym kwadransie drugiej sesji Isack Hadjar znalazł się na 2. pozycji tuż za Hamiltonem. Za nim uplasował się George Russell.

Anotada esta reincorporación de Sainz tras trompear.pic.twitter.com/y5s6u9bhBi

— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) July 4, 2025

Carlos Sainz stracił kontrolę nad bolidem i niemal wjechał w Lewisa Hamiltona. Musiał ostro hamować, ale zatrzymał się na torze, czym wywołał żółtą flagę. Dołączając z powrotem, prawie wjechał w Hülkenberga, który musiał go ominąć.

Po zmianie opon na miękkie po 25 minutach sesji na czoło stawki wysunął się Kimi Antonelli z czasem 1:26.383, a tuż za nim George Russell, wolniejszy o 0,140 s.

McLaren pokazał swoją przewagę

Kierowcy narzekali na silne podmuchy wiatru. Nie przeszkodziło to jednak niektórym w poprawieniu wyników w stosunku do poprzedniej sesji. Williams wyglądał lepiej niż w pierwszym treningu, a przynajmniej z początku.

Lance Stroll otrzymał ulepszenia w FP2 i uplasował się na 7. miejscu kwadrans przed końcem sesji. Fernando Alonso nadal eksperymentował z ustawieniami i spędził dużo czasu w garażu. Obaj kierowcy jechali z różnymi tylnymi skrzydłami, podobnie jak w przypadku Red Bulla. Długie przejazdy na oponach pośrednich Astona Martina wyglądają zachęcająco.

Pod koniec sesji Lando Norris w końcu poczuł się komfortowo w bolidzie i przejechał okrążenie z czasem 1:25.816, ponad dwie dziesiąte sekundy szybciej od Charlesa Leclerca na 2. pozycji.

Red Bull w rękach Maxa Verstappena wyglądał lepiej w popołudniowym treningu, ale Holender nadal narzekał na podsterowność i przegrzewające się opony. Nie był z tego powodu zadowolony. Ostatecznie uplasował się na 5. miejscu w klasyfikacji czasowej. Pierwszą dziesiątkę w FP2 zamknęli Russell, Hadjar i Lawson.

FP2 CLASSIFICATION

Norris looking strong heading into Saturday #F1 #BritishGP pic.twitter.com/ocR0kAZXsX

— Formula 1 (@F1) July 4, 2025

Co dalej?

Faworytem do zdobycia pole position jest McLaren, a szczególnie Lando Norris. Po wygranej w Austrii będzie chciał kontynuować momentum. Z walki o pierwsze miejsce nie można wykluczyć Lewisa Hamiltona i Charlesa Leclerca.

Jutro czeka nas ostatnia sesja treningowa o godzinie 12:30 czasu polskiego. Później o 16:00 odbędą się kwalifikacje do Grand Prix Wielkiej Brytanii. Natomiast wyścig zacznie się o 16:00. Więcej informacji o transmisjach można znaleźć tutaj.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Wielkiej Brytanii

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione