⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 5. runda Pucharu Ekstraligi U17 w Gorzowie
07.07.2025 16:40
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Motorsport. IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

  • Inne wyścigi
7 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 17 minut

Igor Długosz

IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Honda Indy 200 było dość standardowym wyścigiem IndyCar w 2025 roku. Po czym okazało się, że Alex Palou jednak jest człowiekiem.

Koszmar Team Penske trwa dalej. Kwalifikacje IndyCar Mid-Ohio

Sezon 2025 IndyCar jest jednym z najgorszych w długiej historii Team Penske. Po dziewięciu wyścigach wciąż czekają na zwycięstwo. Sobota w Mid-Ohio były kolejnym okropnym dniem dla ekipy „Kapitana” Rogera. Dokładnie tak jak kilka miesięcy temu na torze Thermal Club, żaden z ich kierowców nie awansował do sesji Fast 12. Mało tego, ich najlepszym wynikiem było zaledwie osiemnaste miejsce Josefa Newgardena. Mimo to, na dwukrotnego mistrza IndyCar ponownie spadła ogromna fala krytyki. Po raz kolejny w tym roku odmówił rozmów z mediami po rozczarowującym rezultacie.

Ostatnie cztery pozycje startowe zajęli kierowcy Dale Coyne oraz Premy. Jak na standardy tych ekip, nie była to duża niespodzianka. Jednak mało kto spodziewał się, aby Rinus VeeKay po raz pierwszy w tym sezonie przegrał pojedynek kwalifikacyjny ze swoim partnerem zespołowym. Słabo spisali się też zawodnicy RLL – z jednym, dużym wyjątkiem. Louis Foster, który 2 tygodnie wcześniej zdobył swoje pierwsze pole position, ponownie awansował do Fast 6.

W finałowej części kwalifikacji zobaczyliśmy też dwa auta McLarena oraz dwa auta Ganassi – ale za ich kierownicą nie zasiadali Pato O’Ward czy Scott Dixon. Meksykanin bardzo rozczarował, z zaledwie piętnastym rezultatem. 6-krotny mistrz IndyCar wywalczył sobie natomiast P9. Swoich znacznie bardziej doświadczonych partnerów przechytrzyli Kyffin Simpson oraz Nolan Siegel. Ten młody duet niespodziewanie stanął obok siebie w drugim rzędzie.

Jeszcze lepsi byli jednak nieco starsi reprezentanci McLarena oraz CGR. Christian Lundgaard został pokonany w walce o pole position przez nikogo innego jak Alexa Palou. Co ciekawe, czasy tej dwójki były znacznie szybsze od reszty stawki w Fast 6, a to dlatego, że wykorzystali oni dodatkowy komplet mieszanki alternatywnej. Pozostała czwórka oszczędziła go sobie na wyścig.

IndyCar Mid-Ohio 2025 – Wyniki kwalifikacji

IndyCar Mid-Ohio 2025 - Wyniki kwalifikacji
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Jednak może być gorzej…

Na pochwałę za osiągi w tej niezwykle wyrównanej czasówce zasłużyło sobie również Ed Carpenter Racing z duetem samochodów w Fast 12. Niestety Christian Rasmussen nie mógł tego wykorzystać, gdyż otrzymał karę sześciu miejsc przesunięcia na starcie za wymianę jednostki napędowej. Jeżeli chodzi o wybory opon, zauważyć można 3 oddzielne grupy. Czołowa czwórka założyła mieszankę z czerwonym paseczkiem z nadzieją, że uda im się zbudować przewagę na pierwszym stincie. W środku stawki, od piątej do siedemnastej pozycji, decyzje strategów były bardzo podzielone. Tymczasem w finałowej dziesiątce wszyscy poza DeFrancesco oraz VeeKay’em wybrali opony główne. Jest to oczywista próba zyskania pozycji poprzez „overcut”.

Wybory opon na start #Honda200 👇. Warto zauważyć, że Alex Palou i Christian Lundgaard zużyli w Fast 6 dodatkowy komplet mieszkanki alternatywnej, co utrudni im wyścig 👀.

1️⃣ Palou 🔴
2️⃣ Lundgaard 🔴
3️⃣ Simpson 🔴
4️⃣ Siegel 🔴
5️⃣ Herta ⚫
6️⃣ Foster ⚫

[1/3]#IndyCar #IndyPL pic.twitter.com/KlddMHsja6

— Świat Motorsportu (@SMotorsportu) July 6, 2025

Ściganie na pierwszym okrążeniu Honda Indy 200 nie potrwało zbyt długo. Palou w świetny, agresywny sposób pokrył wewnętrzną i obronił swoje prowadzenie przed Lundgaardem. Tymczasem na tyłach stawki, weekend Newgardena jakimś cudem stał się jeszcze gorszy. Amerykanin wręcz amatorsko zablokował koła na hamowaniu do pierwszego zakrętu i obrócił się. Jakby tego było mało, zebrał ze sobą na żwir Grahama Rahala, choć ten mógł kontynuować jazdę. Natomiast Newgarden, po raz pierwszy w karierze, zaliczył trzeci „DNF” z rzędu.

Restart na szóstym okrążeniu był bardzo spokojny. Wkrótce pozycje zaczęli jednak zyskiwać kierowcy na twardszych oponach. Jednym z nich nie był Will Power. Zwycięzca Indianapolis 500 wrócił do alei serwisowej z płonącym bolidem. W zaledwie dwanaście okrążeń wyeliminowane zostały dwie trzecie składu Penske.

Pierwsze ruchy strategiczne w czołówce. IndyCar Mid-Ohio

Dziewiętnaste okrążenie tego wyścigu było kluczowe dla strategów IndyCar. Po raz pierwszy Colton Herta (najwyżej sklasyfikowany kierowca na twardych oponach) wykonał szybszy czas okrążenia od Alexa Palou (najwyżej sklasyfikowanego kierowcy na miękkich oponach). Christian Lundgaard chwilę później odpowiedział na to swoim pierwszym pit stopem. Z racji, że jego tempo wciąż było świetne, lider wyścigu przedłużył swój stint do dwudziestu ośmiu okrążeń. Mimo to, nie stracił prowadzenia. Jeszcze dłużej na torze pozostali Kyffin Simpson oraz Scott Dixon. Kierowcy Ganassi stworzyli sobie w ten sposób (małą, ale wciąż) szansę, aby ukończyć wyścig na zaledwie dwóch pit stopach.

Z całą pewnością uśmiechnęli się pod swoimi kaskami, kiedy na 31. okrążeniu powrócił samochód bezpieczeństwa. Przez awarię urządzenia do tankowania, Christianowi Rasmussenowi skończyło się paliwo. O ironio, pozostali zawodnicy mogli dzięki temu oszczędzić benzynę w swoich samochodach. W tym momencie warto podkreślić, że dystans tegorocznego wyścigu uległ zmianie. Kierowcy musieli pokonać aż 90 okrążeń toru Mid-Ohio, 5 więcej niż w poprzednich latach. Strategia na 2 pit stopy stała się zatem dużo trudniejsza do wykonania.

Po świetnych kwalifikacjach i starcie, Kyffin Simpson zaczął tracić pozycje na niecałym półmetku wyścigu. Kajmańczyk nie radził sobie z oponami twardymi, przez co stracił cztery pozycje. W podobnej sytuacji znalazł się Nolan Siegel. Trzecie i czwarte miejsce z rąk nowicjuszy objęli zatem Colton Herta oraz Scott Dixon. Tymczasem w środku stawki, Santino Ferrucci – klasycznie, w swoim stylu – wypchnął Conora Daly’ego na trawę. Sędziowie ukarali go przymusowym oddaniem trzech pozycji. Kierowca JHR nie zostawił na swoim rywalu suchej nitki.

This clown literally drove himself off track trying to make sure he wrecked me 😂 @SantinoFerrucci brilliant as always https://t.co/gaPCoAhTuj

— Conor Daly (@ConorDaly22) July 6, 2025

Paliwowe szachy w IndyCar Mid-Ohio

Przez wczesną wizytę u mechaników Lundgaard mógł zapomnieć o jeździe na 3 pit stopy. Co za tym idzie, Duńczyk po raz drugi zjechał do alei serwisowej już na 51. okrążeniu. 5 kółek później tankowanie oraz zmianę opon wykonały także ekipy Palou oraz Herty. Cała czołowa trójka jechała maksymalnym tempem, aby wybudować sobie przewagę nad resztą stawki. Lider klasyfikacji punktowej niemalże się przez to rozbił. Palou popełnił niespotykany w jego przypadku błąd. Hiszpan dotknął trawy w zakręcie numer 3 i stracił przez to około półtorej sekundy.

Dixon oraz Simpson wykonali swoje pit stopy na 61. okrążeniu. Jazda do samej mety stała się zatem realną możliwością. Przez ułamek sekundy wydawało się, że Ganassi może zdobyć wszystkie 3 miejsca na podium – dosłownie przez ułamek sekundy, gdyż chwilę później Simpsonowi zgasł silnik. Kajmańczyk stracił w ten sposób kilka sekund, a następnie, wyjeżdżając nareszcie z boksu, zahaczył swoją tylną oponą o stopę jednego z mechaników VeeKay’a. Simpson otrzymał zatem karę, która była ostatnim gwoździem do trumny jego wyścigu.

Gdzie oglądać IndyCar w 2025 roku?

W międzyczasie Dixon musiał dalej oszczędzać paliwo, aby dojechać do mety. Z każdym okrążeniem jego szanse na zwycięstwo malały. Ostatecznie zakończył je finałowy pit stop Palou na 19 okrążeń do mety. Z tak dobrym tempem, Hiszpan bez problemu wybudował sobie odpowiednio wielką przewagę i utrzymał prowadzenie po opuszczeniu alei serwisowej.

Nawet bogowie popełniają błędy

A przynajmniej tak się wydawało. Wcześniejsza wycieczka na trawę, szokująco, nie była jedynym błędem Palou w tym wyścigu. Perfekcyjny Hiszpan kompletnie zaprzeczył swojej reputacji, kiedy na 6 okrążeń do mety wyleciał z toru. Dixon nagle został nowym liderem, a Palou rozpoczął swój pościg.

Alex Palou goes wide and loses the lead to Scott Dixon at Mid-Ohio! pic.twitter.com/VxPiEf9PTI

— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) July 6, 2025

Ze swoim doświadczeniem oraz chłodną głową, nie było szans, że 6-krotny mistrz IndyCar przepuści 3-krotnego mistrza w końcówce. Wyprzedzanie na torze Mid-Ohio również nie jest łatwe. Choć dał z siebie wszystko oraz napierał na swojego rywala, Alex Palou pozostał bez możliwości ataku. Lider mistrzostw musiał przełknąć gorzką gorycz porażki i uznać wyższość partnera zespołowego. Paliwowy magik, Scott Dixon, nareszcie wrócił na szczyt podium. Geniusz strategiczny „Iceman’a” (z pomocną dłonią Palou) podarował mu kolejne świetne zwycięstwo. Nowozelandczyk przedłuża zatem swoją legendarną passę – po raz 21. z rzędu zakończy sezon z wygranym wyścigiem na koncie. Silniki Hondy pozostają natomiast niepokonane w 2025 roku.

Po dość nudnym z jego perspektywy wyścigu, Christian Lundgaard zamknął podium. Linię mety przekroczył zaledwie 2 sekundy za liderami. Trzecie miejsce być może odebrałby mu Colton Herta, gdyby nie wolny, finałowy pit stop. Ekipa #26 po raz kolejny w tym roku zawiodła w alei serwisowej. Niespodziewane P5 zdobył natomiast Pato O’Ward. Meksykanin nadrobił swoje słabe kwalifikacje poprzez udany „undercut” na już 11. okrążeniu oraz drugi pit stop wykonany w trakcie neutralizacji.

Mnóstwo pozycji zyskali także Felix Rosenqvist i Rinus VeeKay. Szwed dojechał do mety na szóstym miejscu, a Holender na dziewiątym, choć startował przedostatni. Kluczem do świetnego rezultatu tej dwójki była strategia, niemalże co do okrążenia skopiowana od Dixona. W czołowej dziesiątce znaleźli się też Marcus Armstrong, Kyle Kirkwood oraz Kyffin Simpson, który mógł liczyć na dużo lepszy rezultat.

Przed nami najważniejszy weekend sezonu

Z perspektywy walki o tytuł, Indianapolis 500 wcale nie jest najważniejszym wyścigiem w kalendarzu IndyCar. Status ten należy się Iowa Speedway – obiektowi, który w najbliższy weekend ugości aż dwa wyścigi. Dobra forma na tym torze wynagrodzi zatem podwójnie, a słabe osiągi lub zwykły pech podwójnie ukarzą.

Nawet istna katastrofa w Iowa nie będzie jednak miała większego znaczenia dla Alexa Palou. Jego prowadzenie w klasyfikacji kierowców wynosi aż 113 punktów, mimo pomyłki w Mid-Ohio. Na drugim i trzecim miejscu utrzymują się Kyle Kirkwood oraz Pato O’Ward.

IndyCar Mid-Ohio 2025 – Wyniki

IndyCar Mid-Ohio 2025 - Wyniki
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Motorsport. IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
7 lipca 2025

Honda Indy 200 było dość standardowym wyścigiem IndyCar w 2025 roku. Po czym okazało się, że Alex Palou jednak jest człowiekiem.

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

Igor Długosz

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

Igor Długosz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Nawet system hybrydowy nie jest w stanie popsuć ścigania na torze World Wide Technology Raceway. W nocy z niedzieli na poniedziałek, kiedy wiele osób słusznie odsypiało Le Mans 24H lub szykowało się do pracy, IndyCar dostarczyło kolejny thriller w Illinois. Zwycięzcą - po raz trzeci w tym roku - był Kyle Kirkwood.

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

Igor Długosz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Kyle Kirkwood wygrał do tej pory zdecydowanie najlepszy wyścig IndyCar na torze ulicznym w centrum Detroit. Nie zatrzymały go nawet takie przeszkody jak uszkodzenia bolidu, świetne tempo rywali czy niefortunne wyjazdy samochodu bezpieczeństwa. Całkowicie amerykańskie podium uzupełnili Santino Ferrucci - po starcie z 21. miejsca - oraz znowu pechowy Colton Herta.

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Igor Długosz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Najpierw Penske, a teraz Andretti i Prema. Kolejne zespoły IndyCar zostały przyłapane na oszukiwaniu w Indianapolis 500. Kontrowersje w tej serii wydają się nie mieć końca.

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 maja 2025

Ostatni element na liście został odhaczony. Alex Palou nie ma już nic innego do wygrania w IndyCar. Hiszpan wreszcie odniósł swój pierwszy triumf na owalu i jednocześnie dołączył do legendarnego grona zwycięzców Indianapolis 500.

Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Motorsport - Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Ernest Mróz

  • Inne wyścigi
23 maja 2025

Paxton Turbocar różnił się wszystkim od pojazdów konkurencji. Napędzany turbiną gazową, nie posiadał sprzęgła i skrzyni biegów. Mimo nadwagi stanowił spore zagrożenie dla konkurencji.

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Najlepszy wyścig w karierze Jacquesa Villeneuve'a. Najgorszy dzień w historii Team Penske. Dramaturgia i kontrowersje przez cały miesiąc. Takie właśnie było Indianapolis 500 w 1995 roku. Być może najlepsza w historii edycja tego wyścigu obchodzi swoje 30-lecie. Nie ma zatem lepszej okazji, aby powspominać ten istnie szalony "Month of May(hem)".

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Kolejny dzień i kolejna afera wokół Team Penske. Jeden z największych zespołów IndyCar został srogo ukarany za wystawienie nielegalnych samochodów w kwalifikacjach do Indianapolis 500. Ale czy wystarczająco srogo?

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Po raz pierwszy od 1983 roku debiutant zdobył pole position do Indianapolis 500. Robert Shwartzman oraz Prema dokonali niebywałych, historycznych wyczynów podczas drugiego dnia kwalifikacji.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione