⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Stelmet Falubaz Zielona Góra Logo
0:0
stal-gorzow (1).png Logo
13.07.2025 19:30
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

Motorsport: IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

  • Inne wyścigi
11 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 5 minut

Igor Długosz

IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

W środku nocy potwierdzona została jedna z najważniejszych decyzji kontraktowych na sezon 2026 IMSA. Po aż siedemnastu latach współpracy BMW postanowiło rozstać się z Team RLL. Jaka teraz będzie przyszłość ich programu GTP?

Koniec, który zbliżał się wielkimi krokami

Kiedy Rahal Letterman Lanigan Racing objęło stery nad programem BMW w klasie GTP, podpisali oni z Niemcami 3-letni kontrakt, kończący się wraz z sezonem 2025. W tym roku presja spoczywała zatem na zespole zwycięzcy Indianapolis 500, aby wreszcie dostarczyć dobre rezultaty. Choć Dries Vanthoor zdobył pole position do pierwszych czterech wyścigów sezonu, BMW Team RLL nadal czeka na zwycięstwo w 2025 roku. Błędy kierowców, błędy strategiczne oraz słabe pit stopy stały się wręcz symbolem tej ekipy. Mimo wygrania Six Hours of the Glen w 2023 oraz Battle on the Bricks w 2024, zespół z Ohio rozczarowuje od samego początku ery GTP. Katastrofalny start sezonu 2023 jest daleko za nami, lecz RLL wciąż nie prezentuje tak wysokiego poziomu, co rywale.

Harmonogram IMSA Chevrolet Grand Prix 2025

Decyzja BMW była zatem dość oczywista. Bawarski producent poszuka nowego partnera do klasy GTP na sezon 2026 IMSA. Oznacza to koniec historycznej współpracy, która zaczęła się w 2009 roku w American Le Mans Series. BMW Team RLL świętowało w tym czasie liczne sukcesy – mistrzostwa kategorii GT2 czy też klasowe zwycięstwa w Daytonie 24 oraz 12 Hours of Sebring. Te lata świetności są jednak daleko za nami.

– Oczywiście jesteśmy rozczarowani, że nasza współpraca z BMW dobiega końca po tylu latach, w których odnieśliśmy razem wiele sukcesów. Było dla nas zaszczytem i honorem reprezentować BMW na torach wyścigowych w Ameryce i Kanadzie, ale teraz nadszedł ten czas, aby zająć się nowymi rzeczami – skomentował Bobby Rahal.

Co dalej dla BMW i Team RLL?

Głównym kandydatem do przejęcia bawarskiego programu GTP jest Team WRT. Belgijski zespół zarządza duetem M Hybrid V8 w World Endurance Championship. Choć wciąż nie odnieśli żadnego sukcesu, WRT w znacznie lepszy, bardziej profesjonalny sposób prowadzi swoją kampanię, uwypuklając przy tym błędy Rahala. Poniekąd to oni doprowadzili do końca BMW Team RLL.

WRT na co dzień nie rywalizuje jednak w USA, a co za tym idzie, nie posiadają w tym kraju własnej bazy. To główna kwestia, którą musieliby rozwikłać. Między innymi z tego powodu istnieje szansa, że BMW nie wystawi dwóch aut LMDh na pełny sezon IMSA 2026. Podobnie jak Lamborghini będą być może zmuszeni, aby przynajmniej jeden samochód startował wyłącznie w rundach Michelin Endurance Cup.

IMSA Laguna Seca: Porsche pokonuje BMW

To właśnie dzięki temu inne zespoły mają jeszcze szansę na nawiązanie współpracy z Bawarczykami. Spekuluje się o Chip Ganassi Racing, które zarządzało programem Cadillaca w latach 2023-24, oraz Paul Miller Racing – de facto zespołem fabrycznym BMW w kategorii GTD Pro. RLL planuje natomiast pozostać w IMSA, choć niewykluczone jest otwarcie programu w innej serii wyścigowej:

– Prowadzimy rozmowy z kilkoma markami na 2026 rok, a nasz zespół jest gotowy do działania – producent może od razu wejść w gotową strukturę. Biorąc pod uwagę nasze sukcesy z BMW przez ostatnie 17 lat, jest się czym szczycić. Chcielibyśmy, aby kolejny producent nawiązał z nami współpracę i pozwolił nam działać w jego imieniu. Mike Lanigan i ja rozmawialiśmy też o LMP2, które jest świetną klasą, oraz o Indy NXT jako serii, w której moglibyśmy się odnaleźć. Nie wiem, czy NASCAR Trucks to miejsce, które pasuje do nas bardziej niż IMSA czy Indy NXT, ale nigdy nie mów nigdy – powiedział szef RLL.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • BMW M Hybrid V8
  • IMSA
  • IMSA 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

Motorsport: IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
11 lipca 2025

W środku nocy potwierdzona została jedna z najważniejszych decyzji kontraktowych na sezon 2026 IMSA. Po aż siedemnastu latach współpracy BMW postanowiło rozstać się z Team RLL. Jaka teraz będzie przyszłość ich programu GTP?

IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Motorsport. IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
1 czerwca 2025

Dotychczas Porsche miało zawsze odpowiedź na tempo Acury, BMW czy Cadillaca. Tym razem jednak doszło do zmiany układu sił. W Detroit to wspomniana Acura najlepiej się zakwalifikowała i pomimo dobrej strategii ekipy Penske to Meyer Shank Racing dowiózł zwycięstwo w domu Forda i General Motors.

IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Motorsport: IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 maja 2025

Trwa absolutna dominacja Porsche w amerykańskich mistrzostwach. W GP Monterey w IMSA, ponownie z pole position ruszył Dries Vanthoor z BMW i znowu #24 musiała uznać wyższość duetu Porsche Penske.

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
13 kwietnia 2025

GP Long Beach IMSA momentami było dość spokojne i generalnie trudno się wyprzedzało na tym torze. Nadal jednak duet Porsche Penske pokazał, że strategią można wiele ugrać. W GTD kapitalną strategią popisało się Porsche AO Racing.

Nowa generacja LMP2. Przepisy nabierają kształtu

Nowa generacja LMP2. Przepisy nabierają kształtu

Igor Długosz

  • Formuła 1
30 marca 2025

Po latach opóźnień i niezdecydowania FIA oraz ACO wreszcie czują się gotowe do wprowadzenia następnej generacji aut LMP2. W przeciągu ostatnich kilku dni dowiedzieliśmy się o przetargach na nowe silniki i podwozia.

Potrójna korona wyścigów długodystansowych. Nick Tandy dołączył do ekskluzywnego grona

Potrójna korona wyścigów długodystansowych. Nick Tandy dołączył do ekskluzywnego grona

Igor Długosz

  • Formuła 1
21 marca 2025

Potrójna korona to termin znany wśród fanów motorsportu. Nie tak dużo osób jednak wie, o istnieniu długodystansowej wersji tego osiągnięcia. W zeszły weekend na listę jej zwycięzców wpisał się nowy zawodnik.

12h Sebring: Wygrana Porsche. Inter Europol najlepszy w LMP2

12h Sebring: Wygrana Porsche. Inter Europol najlepszy w LMP2

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
16 marca 2025

12h Sebring IWSC znów przyniosło nam rollercoaster w końcówce zmagań. Najlepsze w GTP okazało się Porsche, które wywalczyło dublet. Natomiast w LMP2 pierwsze samodzielne zwycięstwo wywalczył Inter Europol Competition.

Intensywny weekend wyścigowy. Wraca F1 i nie tylko

Intensywny weekend wyścigowy. Wraca F1 i nie tylko

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
14 marca 2025

W ten weekend będziemy mogli raczyć się ściganiem w F1, MotoGP, IMSA, a także w klasach i seriach juniorskich. Szykuje się sporo emocji.

BMW zdobywa pole position na Sebring w dramatycznych kwalifikacjach | Podsumowanie

BMW zdobywa pole position na Sebring w dramatycznych kwalifikacjach | Podsumowanie

Igor Długosz

  • Formuła 1
14 marca 2025

Sesja kwalifikacyjna IMSA na torze Sebring tradycyjnie nie rozczarowała. Kierowcy podarowali nam ogromną dawkę emocji jeszcze przed startem 12-godzinnych zmagań.

Jak okiełznać wyboje? Zapowiedź 12 Hours of Sebring 2025

Jak okiełznać wyboje? Zapowiedź 12 Hours of Sebring 2025

Igor Długosz

  • Formuła 1
13 marca 2025

Druga runda tegorocznego sezonu IMSA to historyczne 12 Hours of Sebring. Choć dystans jest o połowę krótszy niż w Daytonie, zespoły i kierowców czeka równie wielkie wyzwanie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione