⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
H.Skrzydlewska Orzeł Łódź Logo
0:0
../../../wp-content/uploads/2022/03/psz-poznan.png Logo
02.08.2025 16:00
LIVE
 Logo 9. runda Pucharu Ekstraligi 500R w Gorzowie (FINAŁ)
02.08.2025 14:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Motorsport: IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

  • Inne wyścigi
28 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Igor Długosz

IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Tegoroczna edycja Grand Prix of Monterey będzie pamiętana tylko i wyłącznie z jednego powodu. Był to wyścig, w którym Alex Palou tak naprawdę zapewnił sobie czwarty tytuł mistrzowski.

Mocny występ faworytów w kwalifikacjach

Pierwsze dwa pola startowe wywalczyli sobie dwaj kierowcy znajdujący się na czele klasyfikacji generalnej. Alex Palou przebił rezultat Pato O’Warda o 0.3 sekundy. Czołową piątkę zamknęli Colton Herta, Josef Newgarden oraz Will Power – Team Penske nareszcie zaliczyło mocny występ w kwalifikacjach na torze „drogowym”. To wciąż nie była jednak optymalna sesja dla tego zespołu, gdyż Scott McLaughlin zdobył zaledwie trzynaste miejsce. Nowozelandczyk należy do grupy sporych rozczarowań z kwalifikacji. Oprócz niego, w Q1 odpadli Scott Dixon, Kyle Kirkwood czy też Marcus Ericsson.

David Malukas oraz Christian Rasmussen zaimponowali na tle swoich bardziej doświadczonych partnerów zespołowych. Ostatecznie, samochody A.J. Foyt Racing i Ed Carpenter Racing dzieliło ponad 10 pozycji startowych. Swoją świetną formę kwalifikacyjną kontynuowało również RLL z dwójką kierowców w czołowej dziewiątce. Dla kontrastu, Devlin DeFrancesco zajął ostatnią pozycję, ze stratą pięciu sekund do P26. Z jakiegoś powodu Amerykanin nie ustanowił czystego czasu okrążenia. Poza tym, sobotnie zmagania na torze Laguna Seca nie zaskoczyły.

Kwalifikacje IndyCar Laguna Seca 2025 – Wyniki

Kwalifikacje IndyCar Laguna Seca 2025 - Wyniki
Fot. IndyCar

Szalony start IndyCar Laguna Seca

Alex Palou bez problemu utrzymał swoje prowadzenie na starcie. Tuż za nim Colton Herta od razu wyprzedził Pato O’Warda. Istny chaos opętał jednak środek oraz tył stawki. W zakręcie numer 3 doszło do kolizji pomiędzy Robertem Shwartzmanem oraz Conorem Daly’m, lecz obydwaj kontynuowali jazdę. Tego samego nie mógł powiedzieć Kyffin Simpson, który wpadł w Felixa Rosenqvista na hamowaniu do T6. O dziwo, mimo mocnego uderzenia w bandę, Szwed zdołał wrócić do alei serwisowej.

Kierowcy opanowali się, dzięki czemu restart był znacznie spokojniejszy. Wszyscy kierowcy w Top 5 utrzymali swoje pozycje. Prawdziwa walka zaczęła się na następnym okrążeniu, kiedy atak Christiana Lundgaarda poskutkował agresywnym pojedynkiem wielu kierowców na tyłach czołowej dziesiątki. Jego największym beneficjentem był Christian Rasmussen, który awansował z P11 na P7. Szarżę Duńczyka na miękkich oponach zakończył samochód bezpieczeństwa spowodowany wypadkiem Jacoba Abela na jedenastym okrążeniu. W bolidzie #51 zawiodły tylne hamulce.

Wybory opon na start #JavaHouseGP:

1️⃣ Palou 🔴
2️⃣ O'Ward 🔴
3️⃣ Herta ⚫
4️⃣ Newgarden 🔴
5️⃣ Power 🔴
6️⃣ Malukas ⚫
7️⃣ Lundgaard ⚫
8️⃣ Rahal 🔴
9️⃣ Foster 🔴
🔟 Armstrong ⚫
1️⃣1️⃣ Rasmussen 🔴
1️⃣2️⃣ Rosenqvist ⚫
1️⃣3️⃣ McLaughlin 🔴

[1/3]#IndyCar #IndyPL pic.twitter.com/F6sIZ0ttvG

— Świat Motorsportu (@SMotorsportu) July 27, 2025

Podczas drugiej neutralizacji doszło do pierwszego podziału strategii. Wielu kierowców startujących na oponach alternatywnych odwiedziło aleję serwisową. Spośród nich najwyżej sklasyfikowany był Nolan Siegel. Choć ruszał na mieszance głównej, swoich mechaników zobaczył również Scott Dixon.

Po kolejnym spokojnym restarcie, Lundgaard i Foster rozpoczęli falę pierwszych regularnych pit stopów na 20. okrążeniu. Wkrótce podążyła za nimi reszta stawki startująca na oponach z czerwonym paseczkiem. Wyjątkiem był Alex Palou, który podczas pierwszego stintu jechał… sekundę na okrążenie szybciej od reszty stawki. Forma Hiszpana na torze Laguna Seca jest nie z tego świata. Do wykonania pit stopu zmusił go dopiero Rinus VeeKay, który utknął w żwirze po kolizji z Kyle’m Kirkwoodem. Prawie wszyscy kierowcy szybko zjechali do alei serwisowej przed aktywacją neutralizacji.

Kolejne ruchy strategiczne

Za samochodem bezpieczeństwa status lidera przejął czołowy kierowca na strategii „alternatywnej” – Siegel. W ten sam sposób Dixon i Ilott awansowali na P3 i P5. Chwilowo oddzielał ich Kirkwood, za nim ten otrzymał karę Stop & Go za spowodowanie kolizji z VeeKayem. Dotychczasowi liderzy – Palou, Herta i O’Ward – spadli kolejno na P2, P6 oraz P7. Podczas restartu Meksykanin stracił kolejną pozycję, gdyż wyprzedził go Lundgaard.

Powrót Palou na prowadzenie był wyłącznie kwestią czasu. Na 37. okrążeniu Hiszpan komfortowo objechał Siegla od zewnętrznej trzeciego zakrętu. Chwilę po tym Kalifornijczyk porzucił swoje zniszczone opony i zjechał do boksu po mieszankę główną. Ten sam ruch wykonał Dixon, który zaczął tracić mnóstwo pozycji.

PALOU AROUND THE OUTSIDE 🤯 pic.twitter.com/a5w2MP7oYW

— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 27, 2025

Na półmetku wyścigu zaczęły się drugie pit stopy kierowców z głównej strategii. O’Ward wykonał skuteczny overcut na Ilott’cie, którego nie potrafił wyprzedzić wcześniej. Meksykanin ruszył następnie w pogoń za Dixonem. Po swoim pit stopie Palou pozostał liderem, a Herta stracił drugie miejsce na rzecz Lundgaarda przez błąd mechanika Andretti – nie pierwszy i z pewnością nie ostatni w tym sezonie. Usterka w alei serwisowej zmusiła natomiast Siegla do powtórzenia wizyty w boksie. Potencjalny zdobywca podium w niefortunny sposób stracił szansę na dobry rezultat.

Rozczarowujący finisz IndyCar Laguna Seca

Finałowe pit stopy oraz dwa ostatnie stinty praktycznie nic nie zmieniły. Kolejność, z którą zakończyliśmy pierwszą połowę wyścigu, pozostawała ciągle taka sama. Zbawcą przysypiających kibiców okazał się Marcus Ericsson. Szwed wykonał piruet na wyjściu z T6, a jego silnik zgasnął. Po bardzo długim okresie bez jakiejkolwiek akcji, powrócił samochód bezpieczeństwa.

Ostatnia faza wyścigu rozpoczęła się na 14 okrążeń do mety. Alex Palou wykonał kolejny bezproblemowy restart. Kierowcy w środku stawki nie byli jednak tak spokojni, co w czołówce. Głównym punktem akcji stał się słynny korkociąg. Nolan Siegel obrócił się na wyjściu z tej szykany. Był to skutek kontaktu z Louisem Fosterem. 2 okrążenia później na żwirze wylądował tam Santino Ferrucci, który chwilę wcześniej prowadził ostrą walkę z Alexandrem Rossim. Kiedy zielona flaga została wywieszona ponownie, do mety pozostawało zaledwie 8 okrążeń. Czołowa trójka utrzymała swoje pozycje, a Scott Dixon popełnił niespotykany w jego przypadku błąd. 6-krotny mistrz IndyCar przestrzelił nawrót Andrettiego, przez co nareszcie wyprzedził go Pato O’Ward.

Gdzie oglądać IndyCar w 2025 roku?

Był to ostatni interesujący moment Grand Prix of Monterey. Alex Palou dowiózł do mety kolejne łatwe zwycięstwo. Hiszpan powrócił do skali dominacji, którą prezentował na początku tego sezonu. Nie jest to absolutnie żadne zaskoczenie, gdyż Palou na torze Laguna Seca jeszcze nigdy nie zakończył wyścigu poza podium. Na „pudle” dołączyli do niego Christian Lundgaard, który w finałowych chwilach tego wyścigu świetnie bronił swoją pozycję przed Coltonem Hertą. Można powiedzieć, że po kwalifikacjach Duńczyk wymienił się tempem ze swoim partnerem zespołowym. Pato O’Ward musiał naprawdę się namęczyć, aby zdobyć chociaż P4, mimo imponującej formy w czasówce.

Czołową szóstkę zamknęli beneficjenci wczesnego samochodu bezpieczeństwa – Scott Dixon i Callum Ilott. Ostatnie miejsca w Top 10 padły łupem Willa Powera, Marcusa Armstronga, imponującego Christiana Rasmussena oraz Scotta McLaughlina. W ostatnich momentach wyścigu Nowozelandczyk wyprzedził swojego partnera zespołowego, Josefa Newgardena.

Ostatnia prosta

Do końca sezonu 2025 NTT IndyCar Series pozostał zaledwie miesiąc. Ostatnie 3 wyścigi odbędą się w Portland, Milwaukee oraz Nashville – jeden „road course” oraz dwa owale. Fakt, że rodzaj obiektów zamykających mistrzostwa jest słabością Alexa Palou, nie ma większego znaczenia. Przewaga Hiszpana w klasyfikacji zawodników wynosi aż 121 punktów. Realistycznie, może on sobie zapewnić czwarty tytuł na torze, gdzie już celebrował mistrzostwo w 2023 roku. Wówczas Palou również domknął sezon historycznej dominacji.

IndyCar Laguna Seca 2025 – Wyniki

IndyCar Laguna Seca 2025 - Wyniki
Fot. IndyCar

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Motorsport: IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
28 lipca 2025

Tegoroczna edycja Grand Prix of Monterey będzie pamiętana tylko i wyłącznie z jednego powodu. Był to wyścig, w którym Alex Palou tak naprawdę zapewnił sobie czwarty tytuł mistrzowski.

IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Motorsport: IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
20 lipca 2025

Po rozczarowującym starcie 2025 roku, druga połowa sezonu IndyCar nie przestaje zaskakiwać. Chaotyczny wyścig na ulicach Toronto wygrał kierowca, który do tej pory na tym torze nigdy nawet nie zdobył finiszu w Top 7. Na podium dołączyli do niego równie niespodziewani kierowcy, których stratedzy spisali się równie wspaniale.

IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Motorsport. IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
14 lipca 2025

Teoretycznie drugi wyścig IndyCar w Iowa miał więcej manewrów wyprzedzania od pierwszego. Tak jak w sobotę, nie mogliśmy narzekać na kompletną nudę. Końcowy etap wyścigu, który podyktował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, pozostawia jednak gorzki niesmak.

IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Motorsport: IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
13 lipca 2025

Angielskie sformułowanie "slow burner" idealnie określa pierwszy wyścig weekendu IndyCar w Iowa. Wszystkie znaki na niebie i ziemi sugerowały dominację oraz brak wyprzedzania, a w rzeczywistości Synk 275 zakończyło się zaciętą walką o zwycięstwo do samej mety.

IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Motorsport. IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
7 lipca 2025

Honda Indy 200 było dość standardowym wyścigiem IndyCar w 2025 roku. Po czym okazało się, że Alex Palou jednak jest człowiekiem.

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

Igor Długosz

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

Igor Długosz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Nawet system hybrydowy nie jest w stanie popsuć ścigania na torze World Wide Technology Raceway. W nocy z niedzieli na poniedziałek, kiedy wiele osób słusznie odsypiało Le Mans 24H lub szykowało się do pracy, IndyCar dostarczyło kolejny thriller w Illinois. Zwycięzcą - po raz trzeci w tym roku - był Kyle Kirkwood.

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

Igor Długosz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Kyle Kirkwood wygrał do tej pory zdecydowanie najlepszy wyścig IndyCar na torze ulicznym w centrum Detroit. Nie zatrzymały go nawet takie przeszkody jak uszkodzenia bolidu, świetne tempo rywali czy niefortunne wyjazdy samochodu bezpieczeństwa. Całkowicie amerykańskie podium uzupełnili Santino Ferrucci - po starcie z 21. miejsca - oraz znowu pechowy Colton Herta.

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Igor Długosz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Najpierw Penske, a teraz Andretti i Prema. Kolejne zespoły IndyCar zostały przyłapane na oszukiwaniu w Indianapolis 500. Kontrowersje w tej serii wydają się nie mieć końca.

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 maja 2025

Ostatni element na liście został odhaczony. Alex Palou nie ma już nic innego do wygrania w IndyCar. Hiszpan wreszcie odniósł swój pierwszy triumf na owalu i jednocześnie dołączył do legendarnego grona zwycięzców Indianapolis 500.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren266
2.Lando NorrisMcLaren250
3.Max VerstappenRed Bull185
4.George RussellMercedes157
5.Charles LeclercFerrari149
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Isack HadjarVisa Cash App RB22
12.Pierre GaslyAlpine20
13.Lance StrollAston Martin20
14.Liam LawsonVisa Cash App RB16
15.Fernando AlonsoAston Martin16
16.Carlos SainzWilliams16
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas8
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team6
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione