⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IndyCar Nashville: Domowe zwycięstwo na otarcie łez

Motorsport. IndyCar Nashville: Domowe zwycięstwo na otarcie łez

  • Inne wyścigi
1 września 2025 Ten artykuł przeczytasz w 19 minut

Igor Długosz

IndyCar Nashville: Domowe zwycięstwo na otarcie łez

To było idealne pożegnanie. Ostatni wyścig bardzo krótkiego sezonu 2025 NTT IndyCar Series zawierał wszystko, za co tę serię kochamy. Po bardzo chaotycznych 225-ciu okrążeniach Nashville Superspeedway, Josef Newgarden wreszcie wrócił na szczyt podium, na dodatek w swoim rodowitym mieście.

Pomarańczowa sobota

Inżynierzy McLarena wyczarowali wręcz magiczne ustawienia bolidów na Nashville. Pomarańczowe auta zdobyły dokładnie te same pozycje w kwalifikacjach, co podczas FP1 – P1 dla Pato O’Warda, P3 dla Christiana Lundgaarda i P7 dla Nolana Siegla. Meksykanin był szczególnie imponujący, przebijając resztę stawki o ponad pół mili na godzinę. Szokująco, O’Ward jeszcze nigdy do tej pory nie wygrał kwalifikacji na owalu. Przez większość sesji liderem był David Malukas, lecz tak jak w Milwaukee, pierwsze pole position zostało mu odebrane w ostatniej sekundzie. Alex Palou, który dokonał tego tydzień temu, zamknął drugi rząd. Tak jak McLaren, wszystkie auta Ganassi zakwalifikowały się w Top 10. Gdyby Will Power był o 0.05 mph szybszy, osiągnięciem tym chwaliłoby się również Penske.

Mimo pole position oraz zwycięstwa rok temu, samochody Andretti okazały się bardzo przeciętne w tych kwalifikacjach. Kyle Kirkwood, Colton Herta i Marcus Ericsson zakończyli je w samym środku stawki. Do swojej tradycyjnej formy na owalach wróciło też RLL. Kierowcy Bobby’ego Rahala mieli ogromne problemy w opanowaniu swoich samochodów i zakończyli kwalifikacje na pozycjach nr 21, 22 i 23. Mimo to, pokonali Conora Daly’ego. Amerykanin jest istną gwiazdą IndyCar na krótkich owalach, lecz tym razem zszokowało go rozczarowujące prowadzenie bolidu. Wolniejszy od niego był wyłącznie duet kierowców Dale Coyne Racing. Ekipa ta po raz kolejny udowodniła, że nie potrafi przygotować samochodów na owal.

Trzech zawodników otrzymało kary +9 miejsc na starcie za wymiany silników. Najnowszy zwycięzca wyścigu, Christian Rasmussen, bardzo imponujący w tej sesji Callum Ilott, a także Nolan Siegel spadli przez to na P24, P18 oraz P16.

IndyCar Nashville Music City Grand Prix 2025 – Wyniki kwalifikacji

Jak po szynach. Z przewagą ponad pół mili na godzinę, Pato O'Ward zdobywa wspaniałe pole position do #MusicCityGP!

Po raz ostatni w tym sezonie przyjrzyjmy się kolejności startowej:

1️⃣ O'Ward | 202.621 mph
2️⃣ Malukas | 201.922
3️⃣ Lundgaard | 201.713

[1/4]#IndyCar #IndyPL pic.twitter.com/BbDaSkWGZN

— Świat Motorsportu (@SMotorsportu) August 30, 2025

Powrót eksperymentu oponowego

Niczym w 2024 roku, Firestone przywiozło do Nashville dwa rodzaje opon. Podczas wyścigu kierowcy musieli przynajmniej raz użyć mieszanki głównej oraz przynajmniej dwa razy użyć mieszanki alternatywnej. Coś takiego jest standardowym elementem rywalizacji na torach „drogowych” i ulicznych, lecz na owalach bardzo rzadko widujemy więcej niż 1 typ opony. Stosując wiedzę z zeszłego roku, prawie każdy kierowca w stawce pozostawił sobie bardziej przyczepną mieszankę alternatywną na drugą połowę zmagań. Jedynie Alexander Rossi oraz Rinus VeeKay założyli opony z czerwonym paseczkiem na start, co zapewne wynikało z ich słabych wyników w kwalifikacjach.

Dokładnie tak jak w zeszły weekend, pierwsze okrążenie zakończyło się pod żółtą flagą. Potencjalnie ekscytujący występ Christiana Rasmussena z końca stawki trwał około 10 sekund. Najnowszy zwycięzca wyścigu IndyCar bronił swojego tytułu przez około pół mili, za nim obrócił się i rozbił swój bolid. Z ważnych wydarzeń na czele stawki, Alex Palou objechał Davida Malukasa i Christiana Lundgaarda od zewnętrznej pierwszego zakrętu. Felix Rosenqvist otrzymał natomiast karę za falstart.

Po ośmiu kółkach za samochodem bezpieczeństwa wróciliśmy do ścigania. Gwiazdą tego restartu był Scott McLaughlin, który w jednym zakręcie zdobył 3 pozycje. Wspaniały manewr Nowozelandczyka został jednak przyćmiony przez najlepszą walkę o prowadzenie sezonu 2025. Pato O’Ward i Alex Palou wspólnie pokonali 8 okrążeń, niemalże przez cały ten czas jadąc koło w koło. Meksykanin za wszelką cenę bronił wewnętrznej strony toru, dzięki czemu utrzymał pierwszą pozycję. Tę fenomenalną walkę zakończyli dopiero dublowani kierowcy. Palou nie potrafił przebijać się przez stawkę tak szybko jak O’Ward.

Dramaturgia i strategia

Kiedy szykowaliśmy się do pierwszych pit stopów, pech nareszcie dopadł 4-krotnego mistrza IndyCar. Oczywiście wtedy, kiedy nie ma to już znaczenia. Na 52. okrążeniu Hiszpan zjechał do alei serwisowej z przebitą oponą. O dziwo, nie był to skutek kontaktu z barierą czy innym kierowcą. W obawie o swoje opony, kierowcy zaczęli masowo wykonywać pit stopy. O’Ward pozostał liderem, McLaughlin oraz Malukas awansowali na podium, a Palou spadł na czwarte miejsce przez przebitą oponę. Status ten nie utrzymał się jednak długo, gdyż kierowca Penske pogubił się w brudnym powietrzu dublowanych rywali i wrócił na P4. Chwilę później jego partner zespołowy – Josef Newgarden – przegrał pojedynek o szóstą pozycję z Coltonem Hertą.

Bardzo długi okres zielonej flagi zakończył Louis Foster. Brytyjczyk był zdesperowany, aby nie dać się zdublować. Kierowca RLL zajechał drogę Davidowi Malukasowi, a następnie zderzył się z nim. Pół-Litwin miał następnie problem, aby opuścić samochód. Wypadek wicelidera był na tyle poważny, że potrzebne były naprawy bariery, a kierowca został przetransportowany do szpitala. Badania nie wykryły całe szczęście żadnej kontuzji. Tymczasem Foster kontynuował jazdę bez większych uszkodzeń, lecz otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową.

DAVID MALUKAS AND LOUIS FOSTER COLLIDE! 🫣 pic.twitter.com/ORdc2GPKT7

— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 31, 2025

Wszyscy zawodnicy wykorzystali tę długą neutralizację do wykonania drugich pit stopów. Kiedy wracaliśmy do rywalizacji na setnym okrążeniu, O’Ward prowadził przed McLaughlinem, Palou, Newgardenem i Hertą. Mechanicy Team Penske popisali się w alei serwisowej, zyskując swoim kierowcom pozycje. Natomiast Santino Ferrucci, który jechał piąty, otrzymał karę za nieprawidłowy zjazd do alei serwisowej.

Gwiazdami trzeciego stintu byli Colton Herta i Will Power. Zawodnik Andretti wykonał świetną szarżę z P5 na P2. Być może przyszłoroczny kierowca Formuły 2 perfekcyjnie wykorzystał swoje opony miękkie. W jego ślady poszedł Will Power, który awansował na trzecią pozycję, wyprzedzając obu swoich partnerów zespołowych, a także Alexa Palou. Na 114. okrążeniu objechał również Hertę.

GP Wielkiej Brytanii 2013 na owalu?

Wspaniały dzień McLarena dobiegł do końca na półmetku rywalizacji. Pato O’Ward kompletnie dominował ten wyścig, dopóki nie napotkał losu Alexa Palou – z tym, że w jeszcze gorszym wydaniu. Meksykanin został wyeliminowany przez kolejne pęknięcie opony. Jakby tego było mało, chwilę przed tym Christian Lundgaard wycofał się z awarią mechaniczną. Z nieba do piekła.

PATO O'WARD IS OUT AT NASHVILLE 😞 pic.twitter.com/3IgDWVgbUw

— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 31, 2025

Chaos opętał nawet aleję serwisową. Will Power przestrzelił swój boks, a następnie zgasł mu silnik. Australijczyk został w ten sposób zdublowany. Natomiast mechanicy Andretti pospieszyli się z wypuszczeniem swojego kierowcy. Colton Herta otrzymał karę restartowania z końca stawki za niemalże spowodowanie kolizji z Jacobem Ablem w alei serwisowej. W przeciągu kilku okrążeń wyeliminowana z walki o zwycięstwo została aż trójka liderów.

Prowadzenie przejął Alexander Rossi, który jako jedyny nie wykonał pit stopu podczas neutralizacji. Rzeczywistymi liderami zostali zatem Josef Newgarden oraz Scott McLaughlin. Alex Palou zaliczył natomiast koszmarny restart – wyprzedzili go Marcus Armstrong, Conor Daly i Kyle Kirkwood. Mimo starych opon, kierowca ECR utrzymywał się w czołówce. Problemem Amerykanina było jednak paliwo. Rossi musiał zjechać do boksu około 10 okrążeń wcześniej niż było wymagane, aby dojechać do końca wyścigu bez kolejnego tankowania.

Finałowe momenty sezonu

Jeden z ostatnich zwrotów akcji tego wyścigu miał miejsce podczas finałowych pit stopów. Obaj kierowcy Penske mieli problemy w alei serwisowej. Ni stąd, ni zowąd, pozycję lidera przejął zatem Alex Palou. Tymi słowami można praktycznie podsumować cały sezon 2025. Tak jak we wcześniejszej części wyścigu, Hiszpan miał jednak problem z dublowaniem. Kierowcy Rogera Penske’go dogonili zatem 4-krotnego mistrza. Już kiedy wydawało się, że Palou ponownie przechytrzy całą stawkę, McLaughlin oraz Newgarden wyprzedzili Hiszpana z pomocą świeższych opon i rozpoczęli swój pojedynek o zwycięstwo.

Zarówno Nowozelandczyk jak i Amerykanin byli zdesperowani, aby wygrać ten wyścig. Żaden z nich nie chciał zakończyć sezonu bez ani jednej wizyty na szczycie podium. McLaughlin nie wytrzymał tej presji. Na 20 kółek do mety wypadł w drugim zakręcie. Co prawda bolid #3 zaledwie otarł się o bandę, lecz sędziowie zapobiegawczo aktywowali żółtą flagę.

Alex, nic nie szkodzi spróbować | Felieton

Incydent ten pozbawił McLaughlina pewności siebie. Na restarcie wyprzedził go Palou, a chwilę później próbę ataku podjął Kyffin Simpson. Kierowcy Penske i Ganassi następnie odwzorowali wspaniały pojedynek O’Warda oraz Palou z początku wyścigu. Przez ostatnie 8 okrążeń nie dało się tej dwójki rozdzielić, bez przerwy jechali koło w koło. Ostatecznie 0.2 sekundy kosztowały Simpsona pierwsze podium na owalu.

Istnie szalone wyniki

Wówczas realizator był jednak skupiony na liderze wyścigu. Po całym roku łamiących serce porażek, bardzo często nie z jego winy, Josef Newgarden nareszcie się odkuł. Przed swoją domową publicznością dwukrotny zwycięzca Indianapolis 500 wrócił do „Victory Lane”. Newgarden zakończył swoją pechową passę poprzez utrzymanie za plecami Alexa Palou w finałowych momentach Music City GP. Mimo poważnych obaw, jedenasty sezon z rzędu jest on zwycięzcą wyścigu IndyCar. Ciężko znaleźć kierowcę, który bardziej na ten sukces zasługiwał.

Czołową piątkę tego chaotycznego wyścigu zamknął jeden z najgorszych kierowców kwalifikacji, Conor Daly. Następne pozycje zajęli Kyle Kirkwood i Felix Rosenqvist. Jako jedni z bardzo nielicznych uniknęli dziś problemów. Mimo kary, Santino Ferrucci przebił się z powrotem na ósmą pozycję. Ostatnie miejsca w Top 10 padły łupem Calluma Ilotta oraz Alexa Rossiego. Wyniki te są jednak nieco rozczarowujące biorąc pod uwagę, że założyli nowe opony podczas ostatniej neutralizacji (jak prawie każdy w drugiej połowie tabeli), a praktycznie nie zyskali pozycji.

Choć mieli dobre szanse na zwycięstwo, Colton Herta zajął P11 a Will Power P21. O losach nagrody Rookie of the Year zadecydowała natomiast kara. Robert Shwartzman otrzymał przejazd przez aleję serwisową za nieprzepisowe blokowanie Santino Ferrucciego. Spadł przez to na czternaste miejsce i stracił punkty, który dałyby mu tytuł Debiutanta Roku. Dokładnie takie samo przewinienie było gwoździem do trumny Marcusa Armstronga w tym wyścigu.

To już jest koniec, nie ma już nic

Tym samym sezon 2025 NTT IndyCar Series dobiegł do bardzo wczesnego końca. Po sześciu miesiącach świetnej rywalizacji czeka nas teraz sześć miesięcy odpoczynku i tęsknoty. Finałowa klasyfikacja generalna prezentuje się następująco:

NTT IndyCar Series 2025 klasyfikacja generalna punktowa kierowców finał
Fot. IndyCar

Mistrzostwo Alexa Palou i wicemistrzostwo Pato O’Warda były nam już wcześniej znane. Walkę o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej wygrał Scott Dixon, z przewagą 19 punktów nad Kyle’m Kirkwoodem i 21 punktów nad Christianem Lundgaardem. Dokładnie tyle samo „oczek” uzbierali Felix Rosenqvist oraz Colton Herta, lecz szóste miejsce w tabeli zdobywa Szwed. To dlatego, że jego najlepszym rezultatem w sezonie 2025 było drugie miejsce na Road America. Natomiast Amerykanin nigdy nie ukończył wyścigu na pozycji lepszej niż trzecia. Ósme miejsce zdobył Marcus Armstrong a na skraju czołowej dziesiątki znaleźli się aktualni oraz przyszły kierowca Team Penske.

Tytuł ROTY wygrał Louis Foster, a mistrzem producentów silnikowych ponownie została Honda. W walce o Top 22 w klasyfikacji zespołowej oraz milion dolarów dofinansowania z programu Leaders Circle poległy natomiast ekipy Juncos #77, RLL #30 oraz Dale Coyne #51.

IndyCar powróci do akcji 1-go marca 2026 roku. Wtedy zawodnicy ustawią się na linii startowej Grand Prix of St. Petersburg. W międzyczasie fani amerykańskich wyścigów open-wheel będą musieli się zadowolić nadchodzącym ujawnieniem kalendarza oraz newsami transferowymi. Tych może być więcej niż wstępnie oczekiwaliśmy.

IndyCar Nashville Music City Grand Prix 2025 – Wyniki

IndyCar Nashville Music City Grand Prix 2025 - Wyniki
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IndyCar Nashville: Domowe zwycięstwo na otarcie łez

Motorsport. IndyCar Nashville: Domowe zwycięstwo na otarcie łez

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
1 września 2025

To było idealne pożegnanie. Ostatni wyścig bardzo krótkiego sezonu 2025 NTT IndyCar Series zawierał wszystko, za co tę serię kochamy. Po bardzo chaotycznych 225-ciu okrążeniach Nashville Superspeedway, Josef Newgarden wreszcie wrócił na szczyt podium, na dodatek w swoim rodowitym mieście.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

IndyCar Milwaukee Mile: Narodziny nowej gwiazdy

Motorsport: IndyCar Milwaukee Mile: Narodziny nowej gwiazdy

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
25 sierpnia 2025

Alex Palou po raz pierwszy w karierze dominował wyścig na owalu. Ale wtedy pojawił się on. Christian Rasmussen wykonał najlepsze 30 okrążeń swojej kariery, aby przebić się przez stawkę i odnieść swój inauguracyjny triumf w IndyCar.

IndyCar Portland GP: Palou zasiada na tronie po raz czwarty

Motorsport. IndyCar Portland GP: Palou zasiada na tronie po raz czwarty

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
11 sierpnia 2025

Wbrew pozorom, czwarty tytuł Alexa Palou nie był nawet w czołówce najciekawszych wątków z IndyCar Grand Prix of Portland. Ostatni wyścig sezonu 2025 na torze "drogowym" dostarczył świetną walkę o zwycięstwo, koniec długiej passy bez wygranej oraz istnie krwiożerczy pojedynek.

IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Motorsport: IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
28 lipca 2025

Tegoroczna edycja Grand Prix of Monterey będzie pamiętana tylko i wyłącznie z jednego powodu. Był to wyścig, w którym Alex Palou tak naprawdę zapewnił sobie czwarty tytuł mistrzowski.

IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Motorsport: IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
20 lipca 2025

Po rozczarowującym starcie 2025 roku, druga połowa sezonu IndyCar nie przestaje zaskakiwać. Chaotyczny wyścig na ulicach Toronto wygrał kierowca, który do tej pory na tym torze nigdy nawet nie zdobył finiszu w Top 7. Na podium dołączyli do niego równie niespodziewani kierowcy, których stratedzy spisali się równie wspaniale.

IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Motorsport. IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
14 lipca 2025

Teoretycznie drugi wyścig IndyCar w Iowa miał więcej manewrów wyprzedzania od pierwszego. Tak jak w sobotę, nie mogliśmy narzekać na kompletną nudę. Końcowy etap wyścigu, który podyktował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, pozostawia jednak gorzki niesmak.

IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Motorsport: IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
13 lipca 2025

Angielskie sformułowanie "slow burner" idealnie określa pierwszy wyścig weekendu IndyCar w Iowa. Wszystkie znaki na niebie i ziemi sugerowały dominację oraz brak wyprzedzania, a w rzeczywistości Synk 275 zakończyło się zaciętą walką o zwycięstwo do samej mety.

IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Motorsport. IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
7 lipca 2025

Honda Indy 200 było dość standardowym wyścigiem IndyCar w 2025 roku. Po czym okazało się, że Alex Palou jednak jest człowiekiem.

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

Igor Długosz

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione