⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » WEC: Porsche wygrało mokre 6h CoTA. Kubica z problemami

Motorsport. WEC: Porsche wygrało mokre 6h CoTA. Kubica z problemami

  • Serie z Polakami
9 września 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Grzegorz Piotrowicz

6h CoTA WEC zostało zdominowane przez deszcz, który skrócił czas rywalizacji o blisko połowę. W takich warunkach najlepiej odnalazło się Porsche.

Porsche #6 przetrwało trudne warunki

W tak wymagających warunkach istotne było utrzymanie samochodu na torze. Tu świetnie swoje zadanie wykonał Laurens Vanthoor, który jechał jako pierwszy. On oraz jadący po nim Campbell wykorzystali także błędy i problemy Ferrari. Na dobrej drodze po czwartą lokatę była także bliźniacza #5. Niestety w ostatniej godzinie drugie auto musiało wykonać dodatkowy postój w związku z uszkodzeniami samochodu. Do nich w obydwu prototypach ekipy Penske przyczyniło się Ferrari, z którymi #5 i #6 kilkukrotnie sięgał zderzyły. Tu jednak szczęście było po stronie tej drugiej załogi. Po sześciu godzinach rywalizacji to właśnie Vanthoor, Campbell i Kevin Estre wygrali 6h CoTA WEC. To było pierwsze zwycięstwo dla Porsche w klasie Hypercar od zeszłorocznego 6h Fuji. Ta wygrana jest o tyle „słodsza”, że Porsche zdobyło ją pomimo skrajnie niekorzystnego BoP, a dokładniej wysokiej masy minimalnej samochodu. Ta jednak na deszczu okazała się pomocna przy dogrzewaniu opon.

Porsche i Peugeot najlepsi w 6h CoTA WEC
Fot. Porsche Motorsport

Peugeot z piekła do nieba

W sobotę Jean-Eric Vergne świetnie spisał się kwalifikując auto na trzecim miejscu. Niestety za skorzystanie z tylnego światła przeznaczonego do użytku na mokrym torze w warunkach suchej nawierzchni, #93 wykluczono z wyników „czasówki”. Niezależnie od absurdu, jakiego można się tu dopatrywać, karę przyznano zgodnie z przepisami.

Tu absolutnym zbawieniem okazał się być deszcz, jaki pojawił się Austin w niedzielę. W takich warunkach obydwa 9X8 doskonale poradziły sobie w zarządzaniu ogumieniem. Zaś obydwa duety kierowców przejechały czysty i bezbłędny wyścig. Taki układ zdarzeń zaowocował trzecim miejscem dla #94 i czwartą pozycją na mecie dla #93. To drugie podium dla Peugeota w historii ich programu w WEC. Dodatkowo dwa auta w czołowej czwórce to dla francuskiej marki najlepszy finisz w WEC.

Wyścig do zapomnienia dla Ferrari i Kubicy

Wszystko, co najlepsze dla aut 499P, wydarzyło się w sobotę. Kubica za kierownicą #83 pokonał bliźniaczą #51 w walce o pole position, a #50 zakwalifikowała się w czołowej piątce. Niestety, gdy już przyszła pora na walkę pod zieloną flagą to pojawiły się problemy. Zarówno Kubica, jak i Hanson oraz Ye, mieli problemy z utrzymaniem dobrego tempa w zmiennych warunkach. Dodatkowo prywatne auto AF Corse spędziło więcej czasu przy jednym z pit stopów nad korektą pozycji auta na stanowisku.

Problemy dotknęły też dwóch czerwonych załóg – bardziej ucierpiała tu #51. Z tej trójki najlepiej poradziła sobie #50, która dowiozła drugie miejsce pomimo uszkodzeń po kolizjach. Natomiast #51 oraz #83 dowiozły odpowiednio piąta i siódmą lokatę. Plusem dla samego AF Corse jest mistrzostwo prywatnych załóg, które w tym wyścigu przypieczętowało #83. Kolejny pechowy wyścig dla #99 Proton Competition dał mistrzostwo „żółtej” załodze na dwa wyścigi przed końcem sezonu.

McLaren wygrał 6h CoTA w LMGT3

United Autosports w końcu zdołał złożyć bezbłędny wyścig, ale oprócz tego, załoga #95 United Autosports miała też sporo szczęścia. Pierwsze na mecie w tej kategorii znalazło się #54 Ferrari AF Corse, ale ten samochód otrzymał karę za kolizję z Barkerem z Forda. To oznaczało, że wygrana poszła w ręce Darrena Leunga, Marino Sato i Seana Gelaela.

Do samej mety w tym wyścigu goniło ich #46 BMW WRT. Al Harthy, van der Linde i Rossi stracili do zwycięskiego McLarena zaledwie ćwierć sekundy. Za nimi na podium znalazło się wspomniane Ferrari #54 oraz bliźniaczy McLaren United Autosports.

Niewiele zabrakło, a na podium mógłby znaleźć się #77 Ford Proton Competition. Tu niestety zabrakło szczęścia w ruchu na torze po ostatnim postoju. Ostatecznie skończyło się na szóstej lokacie za Astonem Martinem Heart of Racing.

McLaren wygrał po karze dla Ferrari
Fot. United Autosports

Deszcz zdominował niedzielne zmagania

Jeszcze przed startem wiadomo było, że wyścig ruszy na mokrej nawierzchni. Pierwsza godzina upłynęła całkowicie na jeździe za samochodem bezpieczeństwa, który po drodze musiał dotankować paliwa. Tu pojawiło się zamieszanie, ponieważ niektóre samochody zjechały za „SC”, który zjeżdżał po paliwo zamiast pozostać na torze za drugim pojazdem dyktującym tempo. Tutaj dyrekcja zawodów zdecydowała się wywiesić czerwoną flagę i skorygować kolejność w stawce. Po niej na szczęście już udało się wystartować z rywalizacją. Ta potrwała zaledwie trzy godziny i i tak była jeszcze potem przerywana neutralizacjami.

Sporo pechowców w Austin

Obydwa Astony Martiny Valkyrie nie ujrzały flagi w szachownicę po tym, jak w obydwu autach przegrała się jednostka napędową. Dodatkowo szybko z wyścigiem pożegnało się #20 BMW, które zepsuło się w pierwszej godzinie wyścigu. Usterki dotknęły też #33 Corvette oraz #61 Mercedesa Iron Lynx. Włoski zespół nadal zmaga się z niezawodnością modelu AMG GT3.

Ferrari coraz bliżej mistrzostwa

Piętnaście punktów dzieli teraz liderującą #51 od #83. Załoga Roberta Kubicy nadal ma szanse na mistrzostwo, ale musi ona też zwracać uwagę na #6 Porsche. Samochód Team Penske traci do „żółtych” dwadzieścia jeden „oczek”. Wśród producentów Ferrari jest już praktycznie pewne mistrzostwa w tym roku. Natomiast już oficjalnie tytuł wśród załóg prywatnych zdobyła wspomniana #83.

Zbliża się 6h Fuji – setny wyścig WEC

26 września odbędzie się siódma i przedostatnia runda tego sezonu. Tradycyjnie gospodarzem japońskiej rundy będzie tor Fuji, na którym ogromne wsparcie ze strony kibiców otrzyma Toyota. To ona posiada tu rekord w ilości zwycięstw i będzie ona liczyła na jego powiększenie.

Wyniki wyścigu 6h CoTA 2025 WEC

Ferrari I Kubica pechowi w 6h CoTA WEC 2025
Fot. Alkamel WEC

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione