⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Texom Stal Rzeszów Logo
31:23
unia_tarnow.png Logo
10.07.2025 19:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » 2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

  • Formuła 1
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Adrian Januszkiewicz

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

W niedzielę podczas GP Monako kierowcy F1 będą zobowiązani wykonać 2 pit stopy. FIA chce w ten sposób zwiększyć atrakcyjność tego ikonicznego wyścigu. Kierowcy przed startem weekendu zabrali głos ws. tego pomysłu.

Kolejna procesja i podcinanie przy postojach? 2 pit stopy mają to zmienić

Przed nami ikoniczne GP Monako. Od dekad jest ono ważną częścią kalendarza Formuły 1. Wyprzedzanie na ulicach księstwa nigdy nie jest łatwe i wiąże się z pewnym ryzykiem. Ze względu też na większe w ostatnich latach rozmiary bolidów zespoły raczej decydują się na wyprzedzanie za pośrednictwem postojów w garażu. Obowiązkowy był dotąd jeden. Ważna była także pozycja startowa wywalczona w kwalifikacjach. Żeby poprawić widowisko i zwiększyć szanse na wyprzedzanie FIA wprowadziła obowiązkowe 2 pit stopy na tegoroczny wyścig w Monte Carlo. W jego trakcie kierowcy będą musieli pokonać dystans wyścigu na trzech różnych zestawach opon. Tuż przed pierwszymi sesjami weekendu kierowcy odnieśli się do tego pomysłu federacji na urozmaicenie wyścigu.

Max Verstappen: Może to być coś innego

Max Verstappen powiedział, że zmiana przepisów może mieć drastyczny wpływ na wyścig lub żaden, w zależności od okoliczności.

– Myślę, że może to pójść w obie strony, gdzie może być całkiem prosto lub może stać się całkowicie szalone z powodu samochodów bezpieczeństwa wchodzących do gry lub nie, wywołując stosowne decyzje — powiedział.

Dwukrotny zwycięzca GP Monako spodziewa się, że zmiana przepisów stworzy więcej dramatyzmu. Szczególnie gdy zespoły próbują zgadywać, co zrobią ich rywale.

– Zwykle, gdy masz ten jeden postój, gdy masz dobry pit stop w boksach i wszystko jest w porządku, to jedziesz do końca — powiedział. – Musisz po prostu pozostać skupionym i nie uderzyć w barierę.

– Ale może przy dwóch postojach może to stworzyć coś innego, ludzie będą grać, zgadywać, kiedy jest właściwy czas na postój w boksie.

Alex Albon: 2 pit stopy w środku stawki mogą wprowadzić zamieszanie

Alexander Albon spodziewa się, że nowe przepisy doprowadzą do tego, że więcej zespołów będzie próbowało taktycznie opóźniać rywali. Podczas gdy prowadzący kierowca danego zespołu pokonuje okrążenia w normalnym tempie, jego drugi kierowca może zostać poproszony o zwolnienie. Tworzy to lukę dla pierwszego samochodu, który zjedzie do boksów.

Taj zauważył, że Haas zastosował podobną taktykę podczas GP Arabii Saudyjskiej w zeszłym roku. Zderzył się z Kevinem Magnussenem, który pokonywał okrążenia powoli. Umożliwiło to jego koledze z zespołu, Nico Hulkenbergowi zwiększenie dystansu.

– W środku stawki chodzi [o – przyp. red.] kolegów z zespołu i o to, jak sobie nawzajem pomagają — wyjaśnił. – Dobrym przykładem jest ubiegłoroczny wyścig w Jeddah z Haasem, kiedy Kevin „zaparkował autobus” i pozwolił Nico na darmowy postój.

– Na torze takim jak ten z dwoma postojami jest to zdecydowanie możliwe. Nie chcesz takiego wyścigu.

– To nie znaczy, że uważam, że dwa postoje to zły pomysł. Myślę, że musimy spróbować czegoś – ale może to nie zmienić stylu wyścigu.

Inny możliwy scenariusz to zjazd kilku kierowców pod koniec pierwszego okrążenia. Tak, aby jak najszybciej ukończyć swój pierwszy obowiązkowy postój w boksach.

– Oczywiście robimy to, aby podnieść emocje, ale obawiamy się, że tak się nie stanie i po prostu stworzy sytuację na pierwszym okrążeniu, w której wszyscy zaczną zjeżdżać do boksów i po prostu spróbują zająć trochę miejsca i wykorzystać okrążenie drugie, trzecie, czwarte, piąte – cokolwiek to będzie – aby przycisnąć.

– Kto wie? Najważniejszą rzeczą, jeśli porozmawiasz z zespołem, tzn. z każdym strategiem, jest to, że tak naprawdę nie wiemy, jak to się potoczy.

Alex Albon i Max Verstappen o strategii 2 pit stopy na GP Monako 2025
Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

Pierre Gasly: Są okazje i niewiadome

Z kolei Pierre Gasly ma nadzieję, że zyska okazję do zdobycia punktów po raz drugi w tym roku.

– Zawsze patrzę na rzeczy z jasnej perspektywy, więc widzę okazje — powiedział. – Widzę pewne niewiadome, które powinniśmy przyjąć, zamiast się ich bać.

– Pod koniec dnia nie jestem pewien, czy wszyscy wiedzą, co to zrobi. Właściwie może niewiele się zmieni.

– Myślę, że niezwykle ważne pozostają kwalifikacje, więc jeśli wiesz, że dobrze sobie poradzisz w kwalifikacjach, przynajmniej wykonasz dużą część pracy. Ale jestem pewien, że otworzy to pewne potencjalne strategie, które będą musiały być na wierzchu.

Oliver Bearman: 2 pit stopy będą ważne po kwalifikacjach

Oliver Bearman z Haasa, stwierdził, że zespoły poczekają, aż zakwalifikują się. Wtedy zaczną zastanawiać się nad implementacją nowych przepisów.

– Przed kwalifikacjami nie jesteśmy pewni, co zrobić, ponieważ idealna strategia zależy w dużej mierze od tego, gdzie zaczynasz — powiedział. – Więc musimy naprawdę mieć nadzieję na dobre kwalifikacje na początek. A potem sobotni wieczór będzie bardzo pracowity, próbując zrozumieć, do czego dążymy w niedzielę.

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Każdy kierowca ma swój cel na ten wyścig. Na nowym pomyśle FIA ktoś może zyskać, a ktoś inny stracić. Weekend w Monako był zawsze specyficzny ze względu na naturę toru, a teraz dochodzą nowe czynniki. Będzie to więc swoista ruletka. Oponiarska i strategiczna. Czy atrakcyjność wyścigu się podniesie? Przekonamy się w niedzielę. Na pewno kierowcy nie odpuszczą z tego względu sobotnich kwalifikacji. Możliwe, że zdarzenia z treningów też namieszają w stawce.

Źródło: RaceFans

Zdjęcie otwierające: Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alex Albon
  • F1
  • F1 2025
  • GP Monako
  • Max Verstappen
  • Oliver Bearman
  • Pierre Gasly

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Trzęsienie ziemi w Red Bullu. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Zespół nie chce utracić swojego najlepszego kierowcy. To nie koniec zmian w ekipie. Jak do tego doszło? Oto podsumowanie wszystkich powodów.

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Red Bull podał szokującą informację. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Jego rolę obejmie Laurent Mekies. Zespołowi grozi utrata najlepszego kierowcy.

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Lance Stroll nie krył zadowolenia pomimo dobrego wyniku w GP Wielkiej Brytanii. Ostro skrytykował bolid. Aston Martin przywiózł ulepszenia na Silverstone.

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Minione GP Wielkiej Brytanii upamiętniające 75-lecie Formuły 1 było bez wątpienia świętem motorsportu dla zebranych na Silverstone kibiców. Niestety nie obyło się bez przykrych incydentów. Trzej youtuberzy i jeden złodziej zostali aresztowani w trakcie weekendu przez policję z hrabstwa Northamptonshire.

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Mohammed Ben Sulayem, obecny szef FIA, wyśmiał pogłoski o „rządach terroru” w światowym organie zarządzającym sportem motorowym. Obiecał przy tym w niedzielę, że nadchodzące wybory na jego stanowisko będą uczciwe i przejrzyste.

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Ferrari w końcu zabrało głos w sprawie przyszłości szefa zespołu. Dyrektor generalny wyjawił, że prowadzi rozmowy z Vasseurem. Zapewnia, że jest jeszcze czas na podpisanie nowego kontraktu.

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 lipca 2025

Leclerc i Hamilton nie są zadowoleni wynikami w GP Wielkiej Brytanii. Obaj zmagali się z problemami w wyścigu. Monakijczyk chce wiedzieć, dlaczego brakowało mu tempa.

GP Wielkiej Brytanii: Norris wygrywa, Hulkenberg sensacją

GP Wielkiej Brytanii: Norris wygrywa, Hulkenberg sensacją

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 lipca 2025

Zmieniające się warunki pogodowe podczas GP Wielkiej Brytanii sprawiły, że bardzo dużo się działo. Ostatecznie zwycięski był w tym wszystkim Lando Norris przed Oscarem Piastrim. Ku zaskoczeniu wszystkich swoje pierwsze podium zdobył Nico Hulkenberg.

Pierwsze pole Minardi? Jak Jos Verstappen zaskoczył w roku 2003

Pierwsze pole Minardi? Jak Jos Verstappen zaskoczył w roku 2003

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 lipca 2025

Max Verstappen to obecnie absolutna ikona Formuły 1 i motorsportu w ogóle. Jego ojciec Jos ma znacznie skromniejsze osiągnięcia, ale też miał kilka swoich momentów. Jednym z nich był nadzwyczajny wynik w kwalifikacjach do GP Francji w roku 2003, gdy jeździł dla zespołu Minardi.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione