⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
PRES Grupa Deweloperska Toruń Logo
0:0
obraz_2025-02-04_080959581.png Logo
23.05.2025 20:30
LIVE
INNPRO ROW Rybnik Logo
35:43
betard-sparta-wroclaw przezro.png Logo
23.05.2025 18:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » 2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

  • Formuła 1
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Adrian Januszkiewicz

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

W niedzielę podczas GP Monako kierowcy F1 będą zobowiązani wykonać 2 pit stopy. FIA chce w ten sposób zwiększyć atrakcyjność tego ikonicznego wyścigu. Kierowcy przed startem weekendu zabrali głos ws. tego pomysłu.

Kolejna procesja i podcinanie przy postojach? 2 pit stopy mają to zmienić

Przed nami ikoniczne GP Monako. Od dekad jest ono ważną częścią kalendarza Formuły 1. Wyprzedzanie na ulicach księstwa nigdy nie jest łatwe i wiąże się z pewnym ryzykiem. Ze względu też na większe w ostatnich latach rozmiary bolidów zespoły raczej decydują się na wyprzedzanie za pośrednictwem postojów w garażu. Obowiązkowy był dotąd jeden. Ważna była także pozycja startowa wywalczona w kwalifikacjach. Żeby poprawić widowisko i zwiększyć szanse na wyprzedzanie FIA wprowadziła obowiązkowe 2 pit stopy na tegoroczny wyścig w Monte Carlo. W jego trakcie kierowcy będą musieli pokonać dystans wyścigu na trzech różnych zestawach opon. Tuż przed pierwszymi sesjami weekendu kierowcy odnieśli się do tego pomysłu federacji na urozmaicenie wyścigu.

Max Verstappen: Może to być coś innego

Max Verstappen powiedział, że zmiana przepisów może mieć drastyczny wpływ na wyścig lub żaden, w zależności od okoliczności.

– Myślę, że może to pójść w obie strony, gdzie może być całkiem prosto lub może stać się całkowicie szalone z powodu samochodów bezpieczeństwa wchodzących do gry lub nie, wywołując stosowne decyzje — powiedział.

Dwukrotny zwycięzca GP Monako spodziewa się, że zmiana przepisów stworzy więcej dramatyzmu. Szczególnie gdy zespoły próbują zgadywać, co zrobią ich rywale.

– Zwykle, gdy masz ten jeden postój, gdy masz dobry pit stop w boksach i wszystko jest w porządku, to jedziesz do końca — powiedział. – Musisz po prostu pozostać skupionym i nie uderzyć w barierę.

– Ale może przy dwóch postojach może to stworzyć coś innego, ludzie będą grać, zgadywać, kiedy jest właściwy czas na postój w boksie.

Alex Albon: 2 pit stopy w środku stawki mogą wprowadzić zamieszanie

Alexander Albon spodziewa się, że nowe przepisy doprowadzą do tego, że więcej zespołów będzie próbowało taktycznie opóźniać rywali. Podczas gdy prowadzący kierowca danego zespołu pokonuje okrążenia w normalnym tempie, jego drugi kierowca może zostać poproszony o zwolnienie. Tworzy to lukę dla pierwszego samochodu, który zjedzie do boksów.

Taj zauważył, że Haas zastosował podobną taktykę podczas GP Arabii Saudyjskiej w zeszłym roku. Zderzył się z Kevinem Magnussenem, który pokonywał okrążenia powoli. Umożliwiło to jego koledze z zespołu, Nico Hulkenbergowi zwiększenie dystansu.

– W środku stawki chodzi [o – przyp. red.] kolegów z zespołu i o to, jak sobie nawzajem pomagają — wyjaśnił. – Dobrym przykładem jest ubiegłoroczny wyścig w Jeddah z Haasem, kiedy Kevin „zaparkował autobus” i pozwolił Nico na darmowy postój.

– Na torze takim jak ten z dwoma postojami jest to zdecydowanie możliwe. Nie chcesz takiego wyścigu.

– To nie znaczy, że uważam, że dwa postoje to zły pomysł. Myślę, że musimy spróbować czegoś – ale może to nie zmienić stylu wyścigu.

Inny możliwy scenariusz to zjazd kilku kierowców pod koniec pierwszego okrążenia. Tak, aby jak najszybciej ukończyć swój pierwszy obowiązkowy postój w boksach.

– Oczywiście robimy to, aby podnieść emocje, ale obawiamy się, że tak się nie stanie i po prostu stworzy sytuację na pierwszym okrążeniu, w której wszyscy zaczną zjeżdżać do boksów i po prostu spróbują zająć trochę miejsca i wykorzystać okrążenie drugie, trzecie, czwarte, piąte – cokolwiek to będzie – aby przycisnąć.

– Kto wie? Najważniejszą rzeczą, jeśli porozmawiasz z zespołem, tzn. z każdym strategiem, jest to, że tak naprawdę nie wiemy, jak to się potoczy.

Alex Albon i Max Verstappen o strategii 2 pit stopy na GP Monako 2025
Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

Pierre Gasly: Są okazje i niewiadome

Z kolei Pierre Gasly ma nadzieję, że zyska okazję do zdobycia punktów po raz drugi w tym roku.

– Zawsze patrzę na rzeczy z jasnej perspektywy, więc widzę okazje — powiedział. – Widzę pewne niewiadome, które powinniśmy przyjąć, zamiast się ich bać.

– Pod koniec dnia nie jestem pewien, czy wszyscy wiedzą, co to zrobi. Właściwie może niewiele się zmieni.

– Myślę, że niezwykle ważne pozostają kwalifikacje, więc jeśli wiesz, że dobrze sobie poradzisz w kwalifikacjach, przynajmniej wykonasz dużą część pracy. Ale jestem pewien, że otworzy to pewne potencjalne strategie, które będą musiały być na wierzchu.

Oliver Bearman: 2 pit stopy będą ważne po kwalifikacjach

Oliver Bearman z Haasa, stwierdził, że zespoły poczekają, aż zakwalifikują się. Wtedy zaczną zastanawiać się nad implementacją nowych przepisów.

– Przed kwalifikacjami nie jesteśmy pewni, co zrobić, ponieważ idealna strategia zależy w dużej mierze od tego, gdzie zaczynasz — powiedział. – Więc musimy naprawdę mieć nadzieję na dobre kwalifikacje na początek. A potem sobotni wieczór będzie bardzo pracowity, próbując zrozumieć, do czego dążymy w niedzielę.

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Każdy kierowca ma swój cel na ten wyścig. Na nowym pomyśle FIA ktoś może zyskać, a ktoś inny stracić. Weekend w Monako był zawsze specyficzny ze względu na naturę toru, a teraz dochodzą nowe czynniki. Będzie to więc swoista ruletka. Oponiarska i strategiczna. Czy atrakcyjność wyścigu się podniesie? Przekonamy się w niedzielę. Na pewno kierowcy nie odpuszczą z tego względu sobotnich kwalifikacji. Możliwe, że zdarzenia z treningów też namieszają w stawce.

Źródło: RaceFans

Zdjęcie otwierające: Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alex Albon
  • F1
  • F1 2025
  • GP Monako
  • Max Verstappen
  • Oliver Bearman
  • Pierre Gasly

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

Treningi przed GP Monako klasycznie wymagały od kierowców bardzo dużo koncentracji, żeby przez zderzenia nie skomplikować sobie reszty weekendu. Najlepiej w obu piątkowych próbach wypadł Charles Leclerc.

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

W niedzielę podczas GP Monako kierowcy F1 będą zobowiązani wykonać 2 pit stopy. FIA chce w ten sposób zwiększyć atrakcyjność tego ikonicznego wyścigu. Kierowcy przed startem weekendu zabrali głos ws. tego pomysłu.

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
23 maja 2025

Charles Leclerc wątpi, czy uda mu się powtórzyć sukces z zeszłego roku. Kierowca Ferrari ocenia szanse na wygraną jako niskie. Zespół się jednak nie poddaje.

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
22 maja 2025

Adrian Newey będzie obecny na Grand Prix Monako. Legendarny inżynier nie wystąpi jednak jedynie w roli obserwatora. Aktywnie wspomoże Astona Martina.

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
22 maja 2025

Lewis Hamilton zwrócił uwagę, że Ferrari swoje najlepsze dotąd ustawienia bolidu miało podczas weekendu o GP Chin. Od tamtej pory Włosi nie zdołali odtworzyć takiego balansu.

Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Sport motorowy: Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Serie z Polakami
22 maja 2025

Karol Basz, kartingowy mistrz świata CIK-FIA z 2015 roku, obecnie ścigający się w GT World Challenge Europe i GT Open, opowiedział o swoich motorsportowych wyzwaniach. Polak łączy obowiązki kierowcy wyścigowego z zarządzaniem KB Management, KB Racing Experience, coachingiem i wieloma innymi projektami.

Sainz o strategii: To było za wcześnie

Sainz o strategii: To było za wcześnie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 maja 2025

Carlos Sainz po zakończeniu GP Emilii-Romanii przyznał, że miał zastrzeżenia do strategii Williamsa na wyścig. Według Hiszpana mógł on dojechać na wyższej pozycji niż ósma, bo w ten weekend bardzo dobrze czuł się w bolidzie.

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
21 maja 2025

Max Verstappen wygrał drugi wyścig w tym sezonie. Holender podchodzi ostrożnie do oceny dalszych szans. Były szef zespołu Haas chwali jego mentalność.

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
21 maja 2025

Międzynarodowa Federacja Samochodowa przedstawiła zespołom F1 nowe wytyczne jeszcze przed GP Emilii-Romanii. Rzekomo najbardziej miały one dotknąć aktualnych mistrzów świata, czyli McLarena.

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romanii zadebiutowała nowa najmiększa mieszanka opon Pirelli oznaczona jako C6. Chociaż zebrała ona pozytywne oceny podczas piątkowych treningów, to w sobotę była wolniejsza niż twardsza C5. Co dziwne, nawet producent nie wie na pewno z czego to wynika.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport64
2.Luke BrowningHitech TGR58
3.Richard VerschoorMP Motorsport55
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing52
5.Arvid LindbladCampos Racing45
6.Pepe MartiCampos Racing41
7.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil38
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Oliver GoetheMP Motorsport12
11.Gabriele MiniPrema Racing12
12.Joshua DürksenAIX Racing11
13.Roman StanekInvicta Racing9
14.Sebastián MontoyaPrema Racing7
15.Ritomo MiyataART Grand Prix3
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
17.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
18.Sami MeguetounifTrident0
19.Amaury CordeelTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team171
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP149
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team85
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team74
6.Johann ZarcoCastrol Honda LCR72
7.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team56
8.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP48
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing46
10.AI OguraTrackhouse MotoGP Team43
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech340
12.Marco BezzecchiAprilia Racing38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol37
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team23
17.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team15
19.Joan MirHonda HRC Castrol12
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione