Noc w 24h Le Mans była zdecydowanie udana dla Ferrari i Porsche. Te dwie marki walczą aktualnie o prowadzenie w klasie Hypercar oraz LMGT3. Zaś w LMP2 Inter Europol toczy bój o prowadzenie
Ferrari i Porsche bez kłopotów w nocy
Kiedy nad Le Mans zapadła noc to na czele nie wydarzyło się zbyt wiele. Trzy Ferrari 499P nadal odjeżdżały liderom, z pośród których nawet Porsche nie miało na nich sposobu. Więcej działo się z tyłu. Chociażby mieliśmy kolizję #35 Alpine, która uderzyła w #94 Peugeota. Natomiast na czele #50, #51 i #83 przeważnie realizowały swoje strategie i co jakiś czas zmieniały się na prowadzeniu. Dobre stinty zaliczał zarówno Robert Kubica, jak i Alessandro Pier Guidi czy Nicklas Nielsen.
Dopiero neutralizacja w dwunastej godzinie po wypadku #24 Nielsen Racing z LMP2 przemieszała nam przód stawki. Wtedy też do czołówki doszła #8 Toyota. Zaś bliźniacza #7 weszła do strefy punktowej. To auto od samego startu wyścigu zmaga się z problemami i błędami na torze. Sporo stracił w ostatnich godzinach Cadillac. Neutralizacja zaszkodziła strategicznie #311 Cadillacowi Action Express, który w drugą połowę wyścigu wszedł z pozycji końcowych w klasie. Natomiast mniej szczęścia miał drugi samochód tego producenta w postaci #101 Wayne Taylor Racing. Awaria wymusiła wycofanie załogi.
24h Le Mans 2025: Inter Europol walczy z VDS Panis o prowadzenie w LMP2
Tu również nie uświadczyliśmy szczególnych fajerwerek. VDS Panis przed zachodem słońca wyszedł na prowadzenie i jako tako aż do poranka je utrzymał. Oczywiście co jakiś czas z racji pit stopów odbierał mu je #43 Inter Europol Competition czy #9 Iron Lynx Proton. Warto wspomnieć, że do czołówki dotarł #28 IDEC Sport. Natomiast w stawce przepadły nam nieco #29 TDS oraz #199 AO Racing. Te dwa auta startują w podklasie Pro-Am i chociażby fakt, że za kierownicą byli brązowi kierowcy sprawił, że te auta straciły sporo czasu.
Mniej szczęścia miało drugie z aut IDEC, a dokładniej #18. Ta napotkała na kary przed północą oraz odpadło jej niedokręcone koło. Te kłopoty kosztowały ten samochód kilka okrążeń straty. Natomiast z wyścigiem po wypadku Cema Bokubaulasiego pożegnał się #24 Nielsen Racing. To zdarzenie wywołało nam na razie jedyny samochód bezpieczeństwa.
Ferrari i Porsche na czele także w LMGT3
Te dwie marki walczą w tym wyścigu o zwycięstwo w obydwu kategoriach. Mamy na czele #21 Ferrari przed #92 Porsche i te dwie załogi najczęściej wymieniały się pierwszą pozycją. Za nimi mamy #81 Corvette TF Sport, które próbuje je podgryzać. Zaś niestety z wyścigiem w zasadzie pożegnało się BMW. Zarówno #31, jak i #46 zaliczyły problemy wokół elektryki i jednostki napędowej. Natomiast daleko w problemami technicznymi podróżuje druga Corvette #33. Co istotne, przed 24h Le Mans ta załoga prowadziła w klasyfikacji generalnej LMGT3. Z kolei już po godzinie 6:00 w żwirze zameldowała się #85 Iron Dames. Ta po powrocie na tor niestety napotkała na inne problemy techniczne.
Wyniki 24h Le Mans 2025 po czternastu godzinach wyścigu
Fot. Alkamel WECAby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!