⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » 6h Imola 2025 WEC dla Ferrari. Odkupienie sprzed roku

Sport żużlowy. 6h Imola 2025 WEC dla Ferrari. Odkupienie sprzed roku

  • Serie z Polakami
20 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Grzegorz Piotrowicz

6h Imola 2025 WEC dla Ferrari. Odkupienie sprzed roku

Tegorocze 6h Imola było zdecydowanie spokojniejszym wyścigiem w porównaniu do zeszłorocznej edycji. Tym razem w końcu Ferrari nie popełniło błędów i dowiozło wygraną do mety.

Ferrari do samej mety nie mogło spać spokojnie

Pierwsze kilka godzin było niezwykle udane dla kierowców samochodów 499P. James Calado prowadził ruszając z pole position w #51 przed Philem Hansonem w #83. Natomiast startujący z końca stawki Nielsen uporał się z Astonami Martinami oraz innymi wolniejszymi autami. W pierwszej połowie udało się też wypracować przewagę strategiczną w postaci przesunięcia okna zjazdów dla #51 i #83. Po jedynej pełnoprawnej neutralizacji oznaczało to, że te dwa auta mogły tankować po minięciu pełnej godziny. Tak przynajmniej wydawało się w czwartej i piątej godzinie. Niestety w szóstej, decydującej godzinie okazało się, że taka strategia nie zadziałała. Dwanaście minut przed metą w boksach zawitał Alessandro Pier Guidi w #51, a chwilę po nim Robert Kubica w #83.

Ferrari AF Corse nr 51 WEC Kwalifikacje 6H Imola 2025 P2 Kubicy
Fot. Ferrari Hypercar

Ostatecznie Ferrari #51 po krótkim tankowaniu wróciło na tor przed BMW i po zjeździe żółtego AF Corse Alessandro Pier Guidi, James Calado i Antonio Giovinazzi wygrali 6h Imola WEC 2025. Bliźniacza #50 większość wyścigu spędziła na odrabianiu pozycji po starcie z końca stawki. Niestety w ostatniej godzinie przepadła szansa na punkty po kolizji z Buemim z #8 Toyoty. Skończyło się na piętnastej lokacie. Zaś prywatne Ferrari AF Corse dowiozło czwartą pozycję i wygraną wśród prywatnych ekip.

BMW najrówniejsze na przestrzeni weekendu

Już w treningach wiadomo było, że samochody M Hybrid V8 będą mocnymi rywalami dla 499P. Potem dobrze #15 zakwalifikował Dries Vanthoor, a Kevin Magnussen miał dobre pierwsze kilka godzin za kierownicą. Niestety im dalej w las, tym gorzej szło tej załodze. Na szczęście dla równowagi to #20 miała dobre tempo wyścigowe. Podczas gdy Vanthoor walczył w #15 o pojedyncze punkty, #20 z van der Linde do samego końca walczyła o zwycięstwo pomimo kolizji z #7 Toyoty we wcześniejszej fazie rywalizacji.

Najgoręcej było w ostatnich dwudziestu minutach. Najpierw paliwo skończyło się w dwóch czołowych Ferrari. Zaś niedługo potem w boksach musiało zameldować się #6 Porsche. Dzięki temu #20 BMW wskoczyła na drugą pozycję przed Alpine. To kolejny kapitalny wynik w wykonaniu zespołu WRT. Bliźniacza #15 ostatecznie była szósta na mecie.

6h Imola 2025 WEC: Alpine pokazało potencjał

Obydwa auta francuskiej marki zakwalifikowały się w czołowej ósemce w Hyperpole, co zdecydowanie pomogło na początku wyścigu. Najlepiej z tego skorzystała #36, która w pierwszej połowie skorzystała z dobrych osiągów. Istotna była także jazda bez błędów, które mogłyby poskutkować karą. Taka sztuka nie wyszła #35, która dostała karę za złamanie procedury pod FCY. Przez to ten samochód stracił sporo czasu, który kosztował załogę punkty na mecie. Natomiast #36 dzięki bezbłędnej jeździe dojechało w punktach, a dokładniej na podium. To drugie „pudło” w wykonaniu tej załogi po tym, które zdobyli rok temu w 6h Fuji.

Alpine na podium 6h Imola WEC 2025
Fot. Toyota Gazoo Racing wec

Toyota musiała ratować, co się dało

Dwie japońskie załogi spodziewały się lepszego wyścigu, ruszając z czwartego i piątego pola. Walka z BMW, Alpine czy Peugeotami o utrzymanie się w czołowej siódemce to zdecydowanie poniżej ambicji ich kierowców. To samo może powiedzieć o sobie zespół Porsche Penske, w którym tylko #6 dojechała w punktach. Natomiast wspomniany Peugeot zapunktował #93 na dziewiątej pozycji, a dziesiątkę zamknął Cadillac z #12 ekipy Jota. Znowu na końcu stawki klasy Hypercar zameldował się duet Astona Martina ekipy Heart of Racing. Dodatkowo #009 w końcówce dostała karę za prędkość w alei serwisowej. To jednak nie miało większego wpływu na stratę czterech okrążeń do zwycięzców.

Wyścig w wykonaniu Toyoty oraz Porsche można wytłumaczyć przede wszystkim niekorzystnym BoP. Jeśli auto waży zdecydowanie więcej od rywali, lub odstaje pod względem mocy to przy suchym torze, jakim uraczyła nas Imola nie ma szans na „zrobienie różnicy”. W przypadku duetu Valkyrie sprowadza się to także do braku doświadczenia zespołu.

Porsche ratowało wyścig 6h Imola WEC 2025
Fot. Porsche Motorsport

6h Imola 2025 WEC: Porsche doskonałe w LMGT3

Pierwsze godziny doskona układały się dla BMW. #46 WRT z Ahmadem Al Harthym prowadziła po starcie z pole position, a dobrze w czolwce poczynała sobie #31. Niestety jeszcze w pierwszej połowie ten drugi samochód wyrzucił z wyścigu Iana Jamesa z #27 Heart of Racing, co spowodowało neutralizację. Święta na początku wyścigu nie była także Cella Martin z #85 Iron Dames Porsche. Francuzka z kolei przyczyniła się do tego, że Ben Keating w Corvette #33 wylądował poza torem. Swoje grzeszki na koncie miała także załoga #10 RSL Astona Martina, która wyrzuciła z kolei Alessio Roverę z #21 AF Corse Ferrari w ścianę w połowie dystansu wyścigu.

Porsche wygrało Imolę w LMGT3
Fot. Porsche Motorsport

Słowem, w LMGT3 uswiadczyliśmy wielu przepychanek. Nie wystarczyło być szybkim, jak BMW. Oprócz tego potrzebna była także jazda bez błędów i kolizji. Tu doskonale odnalazła się #92 Manthey Porsche. Richard Lietz, Ryan Hardwick i Riccardo Pera pokonali #46 WRT BMW o niecałe pół sekundy. Natomiast podium uzupełnił Lexus #78, za którym dojechała bliźniacza #87.

Klasyfikacja WEC po 6h Imola 2025

Ferrari nadal dzierży palmę pierwszeństwa w całej klasie Hypercar. Prowadzą wśród kierowców fabrycznych i prywatnych, zespołów oraz producentów. Jest tylko jedna zmiana. Teraz to załoga #51 wysunęła się na czoło tabeli. Wśród producentów nadal za nimi mamy BMW oraz Toyotę. Zaś sporo punktów za nimi odrobiło Alpine. W LMGT3 obecnie najlepsze jest BMW z numerem #31.

Już niedługo kolejna runda WEC10 maja, w sobotę czekają nas kolejne zmagania WEC. Tym razem to będzie 6h Spa 2025. Belgijski tor rok temu dał nam najdłuższy sześciogodzinny wyścig po tym, jak rywalizację przerwano na dwie godziny po wypadku Bambera w Cadillacu. Po prawie dziewięciu godzinach wygrała #12 Jota Porsche. Wówczas ścigano się na suchym torze. Natomiast dwie wcześniejsze edycje upłynęły nam pod znakiem kapryśnej aury, w której wygrała Toyota.

Wyniki 6h Imola 2025 WEC

Ferrari drugie zwycięstwo z rzędu w WEC
Fot. Alkamel WEC

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione