⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Texom Stal Rzeszów Logo
7:5
wilki2 (1).png Logo
06.07.2025 14:00
LIVE
Wybrzeże Gdańsk Logo
4:8
Herb_Polonii_Piły2025 (1).png Logo
06.07.2025 14:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Alabama Indy GP: Palou nie dał innym szans | Podsumowanie

Alabama Indy GP: Palou nie dał innym szans | Podsumowanie

  • Formuła 1
  • Inne wyścigi
5 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Igor Długosz

Alabama Indy GP: Palou nie dał innym szans | Podsumowanie

Kolejny wyścig IndyCar i kolejny pokazał siły w wykonaniu Alexa Palou. Hiszpan kompletnie zdominował Alabama Indy GP. Christian Lundgaard i Scott McLaughlin uzupełnili podium.

Kwalifikacje, które przełamały standardy

Zapowiadany na sobotę deszcz pojawił się wyłącznie w trakcie drugiego treningu. Kwalifikacje, ku sporemu zaskoczeniu, były zupełnie suche. Mimo to emocji nie zabrakło. Alex Palou zdobył pole position po zaciętej walce ze Scottem McLaughlinem, Coltonem Hertą i Willem Powerem w Fast 6. Zaledwie ćwiartka sekundy dzieliła Top 4 na zakończenie sesji.

Sporą niespodziankę sprawił Rinus VeeKay. Holender zawsze był szybki na torze Barber Motorsports Park, lecz mało kto oczekiwał, że zdobędzie on piąte miejsce w samochodzie Dale Coyne Racing. Po dość słabym starcie sezonu popisał się też Nolan Siegel. Debiutant okazał się najszybszym kierowcą McLarena i po raz pierwszy w karierze zaliczył awans do Fast 6. Kalifornijczyk minimalnie przebił rezultaty Christiana Lundgaarda oraz Pato O’Warda. Meksykanin powinien cieszyć się z samego udziału w kwalifikacjach, po tym jak rozbił samochód w FP2.

Wow 😳 That was almost MUCH worse. A big moment for Marcus Ericsson at Barber Motorsports park. #INDYCAR pic.twitter.com/ZAuRszStuL

— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) May 3, 2025

Ręce pełne roboty przed czasówką mieli również mechanicy Marcusa Ericssona. Szwed podczas treningu wypadł z toru w szybkiej szykanie i niemalże dachował. Starania ekipy #28 poszły niestety na marne, gdyż ich kierowca zakwalifikował się dopiero 23. Niewiele lepiej poradził sobie jego partner zespołowy, Kyle Kirkwood. To była fatalna sesja dla Andretti, które w pierwszych trzech kwalifikacjach 2025 roku miało wszystkie samochody w Fast 12. Słabą sobotnią formę przełamało natomiast Team Penske. Po raz pierwszy w tym roku cała trójka samochodów „Kapitana” awansowała do drugiej części czasówki.

U boku Andretti, do listy rozczarowujących nazwisk należy dopisać „Dixon”. 6-krotny mistrz IndyCar stracił panowanie nad samochodem w zdradzieckiej szykanie 6-7-8. Nowozelandczyk zablokował koła, a następnie wypadł na żwir. W ten oto sposób Scott Dixon dał sobie okropnie trudne wyzwanie, jakim jest start z przedostatniej pozycji. Tymczasem jego niepozorny kolega zespołowy – Kyffin Simpson – wywalczył imponujące P10. Zawodnik z Kajmanów jeszcze nigdy w karierze nie zakwalifikował się tak wysoko.

Wyniki kwalifikacji do Alabama Indy GP 2025

Wyniki kwalifikacji do Alabama Indy GP 2025
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Spokojnie, ale tylko w czołówce

W przeciwieństwie do wielu wyścigów na torze Barber Motorsports Park, tegoroczny start był bardzo czysty. W czołowej ósemce nie doszło do ani jednej zmiany pozycji. Dopiero na drugim okrążeniu Lundgaard oraz Siegel wymienili się szóstym miejscem. Za plecami liderów działo się jednak dużo więcej. Kierowcy Ed Carpenter Racing ruszyli na oponach alternatywnych. Dodatkową przyczepność wykorzystali oni perfekcyjnie. Alexander Rossi oraz Christian Rasmussen zyskali mnóstwo pozycji na pierwszych okrążeniach. Gołym okiem można było stwierdzić, że nie oszczędzają swoich sił i jadą na 3 pit stopy.

Na odmienną strategię zdecydował się Josef Newgarden. Po fatalnym otwarciu wyścigu (spadł z P9 na P14), Amerykanin zmienił opony główne na alternatywne już na 13 okrążeniu. Niczym w Long Beach, dwukrotny zwycięzca Indy 500 zapoczątkował pierwszą falę pit stopów. Jego partnerzy zespołowi odwiedzili mechaników Penske pięć kółek później. W ten sposób McLaughlin oraz Power zostali pierwszymi kierowcami z czołówki, którzy wykonali pit stop. Tymczasem Alex Palou zupełnie nie obawiał się o „undercut”. Lider klasyfikacji punktowej oraz lider wyścigu zjechał do alei serwisowej dopiero na 22. okrążeniu. Choć Hiszpan startował na oponach z czerwonym paskiem, jego pierwszy stint był dłuższy od większości stawki. Dość późno swoich mechaników odwiedził również Colton Herta, dzięki czemu awansował on na drugie miejsce, przed kierowców Penske.

Transmisje NTT IndyCar Series w 2025 roku

(Chwilowy) Powrót świetnego ścigania w Alabama Indy GP

Odkąd wprowadzono system hybrydowy, jakość wyścigów IndyCar na torach „drogowych” zdecydowanie spadła. Na półmetku Alabama Indy GP wszystkie znaki na niebie i ziemi sugerowały, że zobaczymy dziś kolejny tego przykład. Kierowcy McLarena całe szczęście nas od tego uratowali. Ich tempo pod koniec drugiego stintu było istnie wspaniałe. Z pomocą drobnego „undercutu” oraz wolnego pit stopu Herty, Lundgaard przebił się na pozycję wicelidera. Duńczyk wykonał przy tym genialny atak na McLaughlinie, który bez skrupułów można nazwać najlepszym manewrem wyprzedzania tego sezonu. Chwilę później, VeeKay, Power, O’Ward oraz Herta stoczyli ekscytujący pojedynek o P4. IndyCar na moment powróciło do klasycznego ścigania, z którego zasłynęło.

"See ya." 👋@lundgaardoff TAKES it from @smclaughlin93 👏

📺: #INDYBHM on FOX pic.twitter.com/IzyJDuZn60

— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) May 4, 2025

Na kolejną porcję emocji znowu musieliśmy poczekać do czasu pit stopów. Mimo problemu ze zmianą opon, VeeKay utrzymał się przed Powerem po ostatniej wizycie w alei serwisowej. De facto na tym zakończyło się Alabama Indy GP. Przez resztę wyścigu nic innego nie było warte uwagi. Trudny początek sezonu dla fanów IndyCar trwa niestety dalej.

Alex Palou kompletnie zdominował rywalizację na torze Barber Motorsports Park. Hiszpan prowadził przez 81 z 90 okrążeń. Drugi na mecie był Christian Lundgaard, a trzeci Scott McLaughlin, którego przez zdublowanych kierowców niemalże dogonił na sam koniec wspaniały Rinus VeeKay. Top 10 uzupełnili Will Power, Pato O’Ward, Colton Herta, Alexander Rossi, Nolan Siegel oraz Josef Newgarden. Po starcie z przedostatniego miejsca Scott Dixon wspaniale przebił się na P12. W przeciwnym kierunku powędrował jego partner zespołowy, Kyffin Simpson.

Tak jak w Thermal i Long Beach, ani razu na tor Barber nie wyjechał samochód bezpieczeństwa. Jest to pierwszy taki przypadek w trzech wyścigach IndyCar z rzędu od 39-ciu lat. Ostatnie 339 okrążeń wykonanych zostało pod zieloną flagą. Władze IndyCar mają ogromny problem do rozwikłania.

Za tydzień…

Alabama Indy GP rozpoczęło „The Month of May”. W maju fani IndyCar w każdy weekend będą mieli coś do śledzenia. Następne na liście jest Sonsio Grand Prix na torze Indianapolis Motor Speedway w wersji Road Course. Z racji, że zespoły często testują na tym obiekcie, format weekendu jest skrócony do dwóch dni. Kwalifikacje zobaczymy w piątek, a wyścig w sobotę, 10 maja. Alex Palou przystąpi do tego wyścigu z ogromnym na tym etapie sezonu prowadzeniem. Przewaga Hiszpana nad Christianem Lundgaardem wynosi niebywałe 60 punktów.

Wyniki Alabama Indy GP 2025

Wyniki Alabama Indy GP 2025
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

Igor Długosz

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

Igor Długosz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Nawet system hybrydowy nie jest w stanie popsuć ścigania na torze World Wide Technology Raceway. W nocy z niedzieli na poniedziałek, kiedy wiele osób słusznie odsypiało Le Mans 24H lub szykowało się do pracy, IndyCar dostarczyło kolejny thriller w Illinois. Zwycięzcą - po raz trzeci w tym roku - był Kyle Kirkwood.

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

Igor Długosz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Kyle Kirkwood wygrał do tej pory zdecydowanie najlepszy wyścig IndyCar na torze ulicznym w centrum Detroit. Nie zatrzymały go nawet takie przeszkody jak uszkodzenia bolidu, świetne tempo rywali czy niefortunne wyjazdy samochodu bezpieczeństwa. Całkowicie amerykańskie podium uzupełnili Santino Ferrucci - po starcie z 21. miejsca - oraz znowu pechowy Colton Herta.

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Igor Długosz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Najpierw Penske, a teraz Andretti i Prema. Kolejne zespoły IndyCar zostały przyłapane na oszukiwaniu w Indianapolis 500. Kontrowersje w tej serii wydają się nie mieć końca.

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 maja 2025

Ostatni element na liście został odhaczony. Alex Palou nie ma już nic innego do wygrania w IndyCar. Hiszpan wreszcie odniósł swój pierwszy triumf na owalu i jednocześnie dołączył do legendarnego grona zwycięzców Indianapolis 500.

Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Motorsport - Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Ernest Mróz

  • Inne wyścigi
23 maja 2025

Paxton Turbocar różnił się wszystkim od pojazdów konkurencji. Napędzany turbiną gazową, nie posiadał sprzęgła i skrzyni biegów. Mimo nadwagi stanowił spore zagrożenie dla konkurencji.

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Najlepszy wyścig w karierze Jacquesa Villeneuve'a. Najgorszy dzień w historii Team Penske. Dramaturgia i kontrowersje przez cały miesiąc. Takie właśnie było Indianapolis 500 w 1995 roku. Być może najlepsza w historii edycja tego wyścigu obchodzi swoje 30-lecie. Nie ma zatem lepszej okazji, aby powspominać ten istnie szalony "Month of May(hem)".

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Kolejny dzień i kolejna afera wokół Team Penske. Jeden z największych zespołów IndyCar został srogo ukarany za wystawienie nielegalnych samochodów w kwalifikacjach do Indianapolis 500. Ale czy wystarczająco srogo?

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Po raz pierwszy od 1983 roku debiutant zdobył pole position do Indianapolis 500. Robert Shwartzman oraz Prema dokonali niebywałych, historycznych wyczynów podczas drugiego dnia kwalifikacji.

Kwalifikacje Indy 500: Niespodzianki dnia pierwszego

Kwalifikacje Indy 500: Niespodzianki dnia pierwszego

Igor Długosz

  • Formuła 1
18 maja 2025

Najlepszy format kwalifikacji w motorsporcie utrzymał swój status. Za nami wspaniała, pełna zaskoczeń sobota na Brickyard. Kandydaci do Pole Day oraz Bump Day zostali wyłonieni, a lista ta zawiera kilka niespodzianek.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione