⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Andy Cowell: Wszyscy chcemy wygrywać. Szef zespołu o ambicjach Astona Martina

Andy Cowell: Wszyscy chcemy wygrywać. Szef zespołu o ambicjach Astona Martina

  • Formuła 1
19 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 15 minut

Wiktoria Żupińska

Andy Cowell: Wszyscy chcemy wygrywać. Szef zespołu o ambicjach Astona Martina

Szef zespołu i CEO Astona Martina udzielił wywiadu oficjalnemu podcastowi F1. Andy Cowell wyjawił w nim ambicje ekipy i jak pracuje mu się z Adrianem Neweyem. Zaprzeczył też oskarżeniom, że Lawrence Stroll jest buldożerem.

Cowell przejmuje stery

Aston Martin ukończył pierwszą rundę sezonu 2025 z ośmioma punktami, dzięki 6. lokacie Lance’a Strolla. Niestety Fernando Alonso rozbił się w trakcie deszczowego Grand Prix Australii. Zanim jednak zespół wyjedzie na tor w Szanghaju, już w tym tygodniu Andy Cowell podzielił się swoimi myślami w najnowszym odcinku oficjalnego podcastu F1, Beyond The Grid.

Brytyjczyk dołączył do Astona Martina w październiku 2024 i objął funkcję CEO grupy. Po pierwszym miesiącu odsunął dyrektora technicznego, Dana Fallowsa. Na początku roku podobny los spotkał Toma McCullougha. Cowell w tym samym czasie przejął rolę szefa zespołu, oddelegowując Mike’a Kracka do nadzorowaniu wyników i osiągów ekipy na torze.

Andy Cowell: Nie chcę słuchać samych dobrych wieści

W wywiadzie udzielonym Tomowi Clarksonowi, Cowell podzielił się przemyśleniami odnośnie dotychczasowej pracy w brytyjskiej stajni i opowiedział o czekających wyzwaniach. Aston Martin w przyszłym roku stanie się zespołem fabrycznym, łącząc siły z Hondą. Po raz pierwszy będą musieli wyprodukować własną skrzynię biegów, tylne zawieszenie, system hydrauliczny oraz zintegrować wszystkie elementy z silnikiem japońskiego producenta. 

Zmiana regulacji oznaczać ma też m.in. przejście na zrównoważone paliwo, czym zajmuje się partner i sponsor tytularny Astona Martina, saudyjski koncern Aramco. Cowell odwiedził fabryki w Arabii Saudyjskiej i Japonii w październiku ubiegłego roku i był pod wrażeniem poczynionych postępów oraz kultury pracy. 

Brytyjski inżynier potwierdził ambicje i plany wielokrotnie wyartykułowane przez właściciela Lawrence’a Strolla, że Aston Martin chce regularnie wygrywać wyścigi. Nie interesuje ich wieczne konkurowanie w środku stawki, lecz znalezienie się na jej czele. Ekipa musi się jednak skupić na sobie. 

"If you do the same as what's gone before or the same as what others are doing, you'll never reach new heights, you'll never win."

In the latest instalment of UNDERCUT, Team Principal and CEO Andy Cowell discusses his winning ambitions for Aston Martin Aramco. ⬇️

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) January 25, 2025

– Musisz patrzeć wewnątrz organizacji. Nie możesz kontrolować pozostałych dziewięciu zespołów. Jedyne, co możesz zrobić to kontrolować, co ty sam robisz. Może posługując się politykę możesz przeszkodzić trochę innym. Ale w głównej mierze zajmujesz się tym, na co masz wpływ. Trzeba upewnić się, że każdy pojedynczy dział ma bardzo jasny obowiązek, za który jest odpowiedzialny. Słowo odpowiedzialność sprawia, że ​​jest to o wiele bardziej osobiste, niż rozliczalność. Rozliczalność sprawia, że czujesz się winny – tłumaczył Cowell w Beyond The Grid.

Wiele osób chwali styl zarządzania Andy’ego Cowella, który stawia ambitne cele i potrafi zainspirować ludzi wokół siebie. Był kluczowym elementem dominacji Mercedesa po zmianie regulacji w 2014 roku, gdzie odpowiedzialny był za jednostkę napędową. 

– Nie chcę słyszeć samych dobrych wiadomości. Chcę usłyszeć, gdzie ludzie się zmagają, gdzie zasoby nie są wystarczająco dobre, gdzie narzędzia nie są wystarczająco silne, a następnie poprawić się. Trzeba rozwiązywać problemy w sposób otwarty i poprawiać się. Myślę, że to jest ta mentalność: każdy dział musi dążyć do doskonałego standardu i szybko tam dotrzeć – wyjawił hostowi podcastu. 

Współpraca z Adrianem Neweyem

Według Andy’ego Cowella, kluczem do sukcesu są ludzie. Podobnie jest w przypadku Ayao Komatsu, który wielokrotnie wspominał, że nie dokonał w Haasie radykalnych zmian, ale zwyczajnie polepszył i wzmocnił komunikację między różnymi działami. Sprawiło to, że amerykańska stajnia zakończyła sezon 2024 na pozycji siódmej w kwalifikacji konstruktorów, swoim drugim najlepszym wyniku w historii.

Zaledwie 3 marca pracę w Astonie Martinie rozpoczął Adrian Newey. Dołączyć ma także Enrico Cardile, były dyrektor techniczny ds. podwozi w Ferrari. Spodziewano się, że przejmie stery działu aerodynamicznego w ekipie z Silverstone na początku roku, ale włoska stajnia wygrała sprawę sądową w Modenie, aby opóźnić przejście swoje byłego pracownika do nowego zespołu. Włocha można spodziewać się w połowie sezonu, 18 lipca.

Fot. Aston Martin Aramco F1 Team na platformie X / Adrian Newey i Andy Cowell

W zeszłym tygodniu oficjalnie uruchomiono nowy tunel aerodynamiczny. Dotychczas zespół korzystał z tunelu Mercedesa. Znacznie utrudniało to pracę, ponieważ to niemiecka ekipa wyznaczała, kiedy można go użytkować. Obie stajnie doświadczyły też skutków problemu z korelacją symulacji w tunelu z warunkami na torze. Fernando Alonso stwierdził, że była to jedna z wielu przyczyn ich nieskutecznych ulepszeń. 

Adrian Newey w międzyczasie od razu przystąpił do pracy. Już pierwszego dnia brał udział w spotkaniach i zaczął intensywnie szkicować pierwsze koncepty bolidu na przyszły rok na zmianę regulacji. Nie wiadomo jak duży wkład będzie mieć w ulepszenia obecnego samochodu. Na razie przyzwyczaja się do nowego zespołu i tego, jak funkcjonuje. Cowell przyznał, że wszyscy w Astonie Martinie są zachwyceni legendarnym inżynierem. 

Lawrence Stroll nie jest buldożerem

Kanadyjski miliarder kupił Force India w 2018 roku, a w następnym przemianował zespół na Racing Point. W 2021 ekipa przekształciła się w Astona Martina. Stroll dokonał wielu inwestycji, których efektem jest m.in. nowoczesny kampus technologiczny w Silverstone AMRTC. Krytycy zarzucają mu jednak brak cierpliwości i zrozumienia, a także stawianie zbyt dużych oczekiwań.

Andy Cowell wyjawił, że codziennie rozmawia z właścicielem Astona o podjętych krokach i postępie w zespole oraz inwestycjach. Tom Clarkson, host Beyond the Grid, powiedział, że jeden z szefów zespołów – nie wyjawił kto dokładnie – nazwał Lawrence’a Strolla buldożerem. Oznacza to, że nie zatrzyma się przed niczym, aby postawić na swoim. 

"Build it and they will come – reach out and create something vital and inspiring, and you can attract the right people into your world."

Join Lawrence Stroll, Executive Chairman of Aston Martin Cognizant Formula One™ Team, as he discusses the future home of the team.

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) September 22, 2021

– Nie sądzę, że on jest buldożerem. Jest zdeterminowany. Ma pasję, entuzjazm. Obserwuje to, co jest wymagane, żeby załatwić sprawy. I tak jak w przypadku nas wszystkich, frustrujące jest, kiedy rzeczy nie dzieją się w tempie, jakim byś chciał. Ale ważne, aby mieć szczegóły i wiedzieć, jak to zrobić – odpowiedział zaskoczony Andy Cowell.

Brytyjczyk przyznał, że woli zaangażowanego szefa, któremu zależy na polepszeniu sytuacji zespołu. Nie chciałby pracować z kimś, kto osiada na laurach, zadowala się piątym miejscem w stawce i nie ma ambicji. Według niego Stroll podobnie jak Niki Lauda potrafi skupić się na konkretnych działaniach.

Cowell otwarcie wyznał, że rozczarowujące jest, gdy pracuje się nad projektami, które ostatecznie nie działają. Aston Martin od dwóch sezonów ma problem z wprowadzaniem skutecznych ulepszeń. W zeszłym roku stajnia z Silverstone wprowadziła ich aż 37, najwięcej ze wszystkich w padoku. Żadne z nich nie tylko nie poprawiło osiągów AMR24, a wręcz uczyniło bolid niestabilnym i nieprzewidywalnym. 

🚨PERFORMANCE UPGRADES IN 2024

Aston Martin: 37
Sauber: 36
Haas: 29
Ferrari: 27
RB: 25
Mercedes: 22
Alpine: 21
McLaren: 21
Red Bull: 20
Williams: 12 pic.twitter.com/VlnSQom89l

— Holiness (@F1BigData) January 24, 2025

Andy Cowell: Wiek to tylko numer

Tom Clarkson zapytał również o jego relacje z dwoma kierowcami Astona Martina. Lance Stroll krytykowany jest za rozczarowujące wyniki. Natomiast Fernando Alonso zarzuca się czasami zbyt dojrzały wiek. Pomimo tego Hiszpan kontynuuje swoją karierę i regularnie operuje na wysokim poziomie, wyciągając z bolidu więcej, niż teoretycznie możliwe.

– Wiek to tylko numer. Nie widzimy żadnego spadku wydajności Fernando. Jest niesamowicie głodny. Mocno naciska. Prowadzi samochód z generacji, którą wyjątkowo trudno się prowadzi. Są wyjątkowo sztywne i niskie, a on zapewnia niesamowite osiągi – odpowiedział Cowell na pytanie, jak 43-latek nadal utrzymuje bardzo dobrą formę.

Fot. Aston Martin Aramco F1 Team na platformie X / Lance Stroll i Fernando Alonso

CEO grupy stwierdził, że Fernando Alonso i Lance Stroll dobrze razem pracują, szczególnie jeśli chodzi o feedback o tym jak zachowuje się bolid. Kanadyjczyk spędza sporo czasu w symulatorze i według Cowella jest bardziej wyczulony na mniej oczywiste niedogodności samochodu niż Hiszpan. Dwukrotny mistrz świata z kolei potrafi skondensować wiele różnych problemów i zawęzić je do najważniejszych konkretów, którym trzeba nadać priorytet. 

Aston Martin ma okazję dalej przetestować możliwości nowego bolidu i swoich kierowców już w tym tygodniu na torze w Szanghaju. Grand Prix Chin to pierwszy sprinterski weekend sezonu.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andy Cowell
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Trzęsienie ziemi w Red Bullu. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Zespół nie chce utracić swojego najlepszego kierowcy. To nie koniec zmian w ekipie. Jak do tego doszło? Oto podsumowanie wszystkich powodów.

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Red Bull podał szokującą informację. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Jego rolę obejmie Laurent Mekies. Zespołowi grozi utrata najlepszego kierowcy.

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Lance Stroll nie krył zadowolenia pomimo dobrego wyniku w GP Wielkiej Brytanii. Ostro skrytykował bolid. Aston Martin przywiózł ulepszenia na Silverstone.

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Minione GP Wielkiej Brytanii upamiętniające 75-lecie Formuły 1 było bez wątpienia świętem motorsportu dla zebranych na Silverstone kibiców. Niestety nie obyło się bez przykrych incydentów. Trzej youtuberzy i jeden złodziej zostali aresztowani w trakcie weekendu przez policję z hrabstwa Northamptonshire.

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Mohammed Ben Sulayem, obecny szef FIA, wyśmiał pogłoski o „rządach terroru” w światowym organie zarządzającym sportem motorowym. Obiecał przy tym w niedzielę, że nadchodzące wybory na jego stanowisko będą uczciwe i przejrzyste.

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Ferrari w końcu zabrało głos w sprawie przyszłości szefa zespołu. Dyrektor generalny wyjawił, że prowadzi rozmowy z Vasseurem. Zapewnia, że jest jeszcze czas na podpisanie nowego kontraktu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione