⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Binotto: oni mogą ponownie dominować

Binotto: oni mogą ponownie dominować

  • Formuła 1
28 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Adrian Januszkiewicz

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Mattia Binotto jest zdania, że zespół fabryczny Audi będzie dobrze przygotowany do sezonu 2026 pod kątem jednostki napędowej. Zaznacza jednak, że inna ekipa może mieć na tej płaszczyźnie przewagę nad resztą stawki.

Binotto widzi przed sobą duże wyzwanie technologiczne

Mattia Binotto, który od sezonu 2026 ma być dyrektorem operacyjnym i technicznym (COO i CTO) w zespole fabrycznym Audi w Formule 1, nie ma wątpliwości, że jednostka napędowa jego zespołu nie będzie w przyszłym roku najlepszą w stawce. Włoch na podstawie swojego doświadczenia podkreśla, jak bardzo wymagającym zadaniem jest jej przygotowanie.

W roku 2026 zespoły F1 czekają radykalne zmiany, jeśli chodzi o konstrukcję bolidów. Mają być one bardziej zwinne i poprawić rywalizację. Nie będzie m.in. systemu DRS, a jednostki napędowe będą znacząco się różnić od obecnych pod kątem konstrukcji i nie tylko. Zwiększy się w nich przede wszystkim udział energii elektrycznej. Zdaniem Binotto stanowi to spore wyzwanie.

– Tworzenie jednostek napędowych – wiem to dobrze, ponieważ byłem inżynierem silników – jest o wiele bardziej złożone i skomplikowane, niż można sobie wyobrazić, oglądając wyścigi jako widz – powiedział w wywiadzie dla Motorsport.com.

Włoch pracując jeszcze w Ferrari jako inżynier, brał udział w opracowywaniu hybrydowej jednostki V6 na sezon 2014, gdy miała miejsce ostatnia rewolucja napędowa w F1.

– Teraz jednak wkraczamy w coś niezwykle zaawansowanego, czego nigdy wcześniej nie robiono. Dlatego też znajdziemy wyższy poziom trudności, chociaż punktem wyjścia zawsze jest silnik. Będziemy musieli zmienić kulturę silnika i nie będzie to łatwe.

Nowe przepisy wymagają podziału mocy wytwarzanej przez jednostkę spalinową i podzespoły elektryczne w stosunku 50-50. Złożony MGU-H, który zbiera energię cieplną z silnika spalinowego, zostanie usunięty, a wszystkie silniki będą musiały pracować na paliwach w 100% zrównoważonych.

Inny zespół może skorzystać na zmianach

Przed producentami silników stoi więc duże wyzwanie. Zdaniem Binotto Audi nie jest tu wyjątkiem.

– Skupiamy się na sobie — powiedział. – Wiemy, że rok 2026 nie będzie rokiem, w którym będziemy na szczycie. Nie będziemy mieć najlepszej jednostki napędowej, ale jestem pewien, że obrana ścieżka jest słuszna.

Nadchodzące zmiany przepisów mogą też otworzyć nowe ścieżki rywalizacji. To dlatego, że zespoły będą miały wpływ na wybór paliwa stosowanego w swoich nowych silnikach. Dostępne są opcje obejmujące e-paliwa i biopaliwa, co według Binotto oznacza, że ​​„paliwo stanie się czynnikiem różnicującym” dla zespołów w 2026 r.

Audi może mieć przewagę w tym względzie, bo jego macierzysty koncern, Volkswagen Group, ma historię z e-paliwami. Poprzez swoją markę Porsche inwestuje on dużo w zrównoważone alternatywy dla benzyny i wsparł zakład produkcyjny w Chile.

Mimo to, Binotto przyznał, że słyszał „plotki”, że jeden zespół mógłby ponownie skorzystać na radykalnych zmianach w jednostce napędowej. Chodzi o Mercedesa. Podobno zespół z Brackley jest już o krok przed resztą. Jest możliwe, że ​​przejście na nowe silniki ponownie rozpocznie okres dominacji jednego zespołu.

– W 2014 r., kiedy wprowadzono ważniejszą hybrydę w jednostce napędowej, na początku były to mistrzostwa silnikowe — mówi. – Ponieważ Mercedes zrobił różnicę. To sytuacja, która może się powtórzyć, a ci, którzy muszą się odrodzić, spróbują to zrobić.

Czy tak się stanie na pewno, to czas pokaże. Pewne jest za to, że w najbliższych latach powiększy się grono producentów silnikowych w F1. Odejdzie Renault, a silniki dla Alpine dostarczy Mercedes. Audi uzupełni lukę po francuskim producencie. Ford powróci do Jedynki, dzięki współpracy z Red Bullem. Z kolei w 2029 r. dołączy jeszcze Cadillac. Do tego czasu Amerykanom jednostki napędowe będzie dostarczać Ferrari.

Źródło: Motorsport.com

Zdjęcie otwierające: LAT Images

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Audi
  • F1
  • F1 2025
  • Mattia Binotto
  • Mercedes F1
  • Sauber F1 Team

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 maja 2025

Prezydent FIA chce znowu startować na stanowisko. Otrzymał ogromne wsparcie od sojuszników. Mohammed Ben Sulayem twierdzi, że federacja zarabia za mało.

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 maja 2025

Jenson Button podczas rozmowy w Sky Sports F1 odniósł się do decyzji Alpine, które po 6 wyścigach sezonu zdecydowało się oddać fotel kierowcy wyścigowego Franco Colapinto na miejsce Jacka Doohana. Zdaniem Brytyjczyka kontrakty kierowców w tej materii powinny ulec zmianie.

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 maja 2025

Najbardziej utytułowany inżynier w F1 przyznał otwarcie, że po zakończeniu współpracy z Red Bullem nie miał pojęcia, co będzie robił. Adrian Newey rozważał przejście na spokojną emeryturę i poświęcenie się swojej rodzinie, ale też wciąż czuł głód rywalizacji.

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Martin Brundle, były kierowca Formuły 1, a obecnie jej komentator w Sky Sports, przedstawił na chłodno swoją perspektywę odnośnie wydarzeń z minionego GP Monako.

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
28 maja 2025

Od dłuższego czasu mówi się o kandydaturach Republiki Południowej Afryki i Rwandy. Teraz do nich zdaje się dołączać Maroko, dla którego byłby to powrót do kalendarza po co najmniej 70 latach.

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Mattia Binotto jest zdania, że zespół fabryczny Audi będzie dobrze przygotowany do sezonu 2026 pod kątem jednostki napędowej. Zaznacza jednak, że inna ekipa może mieć na tej płaszczyźnie przewagę nad resztą stawki.

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Minione GP Monako mimo dwóch obowiązkowych postojów w boksie nie dostarczyło wielu emocji, za to pojawiły się kontrowersje. Wśród nich była kara nałożona na George'a Russella po ścięciu przez niego Szykany Nouvelle. Odniósł się do tego m.in. Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber.

Fernando Alonso został ambasadorem  Barcelona-Catalunya

Fernando Alonso został ambasadorem Barcelona-Catalunya

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
27 maja 2025

Fernando Alonso został ambasadorem toru Barcelona-Catalunya. Zwiększy to szanse na pozostanie obiektu w F1. Hiszpan robi przytyk w stronę Madringu.

Mistrz świata wciąż z tyłu. W Monako zawiódł go ERS

Mistrz świata wciąż z tyłu. W Monako zawiódł go ERS

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 maja 2025

Fernando Alonso, Mistrz Świata Formuły 1 roku 2005 i 2006, zalicza jeden ze swoich najgorszych sezonów w Królowej Sportów Motorowych. Po 8 weekendach sezonu 2005 Hiszpan wciąż pozostaje bez punktów. Tym razem w Monako stracił szansę na nie przez awarię systemu ERS.

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 maja 2025

Lando Norris odnalazł formę w Monako. Aston Martin zmarnował kolejną szansę, a Mercedes zaliczył okropny weekend. Zawiodły też nowe przepisy FIA. Kto rozczarował, a kto wykorzystał swoją szansę? Oto nasz werdykt.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren161
2.Lando NorrisMcLaren158
3.Max VerstappenRed Bull136
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari79
6.Lewis HamiltonFerrari63
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas20
10.Isack HadjarVisa Cash App RB15
11.Lance StrollAston Martin14
12.Carlos SainzWilliams12
13.Yuki TsunodaRed Bull10
14.Pierre GaslyAlpine7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB0
18.Fernando AlonsoAston Martin0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Luke BrowningHitech TGR70
2.Alex DunneRodin Motorsport67
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing64
4.Richard VerschoorMP Motorsport59
5.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil56
6.Arvid LinbladCampos Racing51
7.Pepe MartiCampos Racing41
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Gabriele MiniPrema Racing20
11.Sebastián MontoyaPrema Racing18
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil15
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing4
17.Ritomo MiyataART Grand Prix3
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione