⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » BMW zdobywa pole position na Sebring w dramatycznych kwalifikacjach | Podsumowanie

BMW zdobywa pole position na Sebring w dramatycznych kwalifikacjach | Podsumowanie

  • Formuła 1
14 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Igor Długosz

BMW zdobywa pole position na Sebring w dramatycznych kwalifikacjach | Podsumowanie

Sesja kwalifikacyjna IMSA na torze Sebring tradycyjnie nie rozczarowała. Kierowcy podarowali nam ogromną dawkę emocji jeszcze przed startem 12-godzinnych zmagań.

Chaotyczna sesja GTP

Ekipa, która wygrała 12 Hours of Sebring przed dwoma laty oraz zdobyła pole position do tego wyścigu rok temu, będzie jutro miała dużo cięższe zadanie. Najszybszy w finałowym treningu Cadillac doznał awarii na samym starcie czasówki. Jack Aitken kilkukrotnie musiał restartować silnik, a ostatecznie i tak zatrzymał auto #31 na uboczu. Usterka mechaniczna w samochodzie Action Express Racing przyczyniła się rzecz jasna do czerwonej flagi.

Jednakże przepisy IMSA są w tym aspekcie dość specyficzne. Zegar sesji nie zatrzymuje się wraz z wywieszeniem czerwonej flagi, przez co straciliśmy 1/3 sesji na ściągnięcie zepsutego Cadillaca z toru. Sędziowie wydłużyli kwalifikacje GTP o zaledwie 60 sekund tak, aby kierowcy i zespoły mogły być za nie wynagrodzone punktami do klasyfikacji (warunkiem tego jest odbycie się przynajmniej 10-ciu minut czasówki pod zieloną flagą).

Przez de facto skrócenie sesji do zaledwie pięciu minut, rywalizacja stała się bardzo intensywna. Kierowcy wręcz ścigali się ze sobą na okrążeniu wyjazdowym, aby uzyskać optymalną pozycję. Sheldon van der Linde nie wytrzymał tej presji i obrócił swoje BMW #25 na wyjściu z zakrętu numer 1. Całe szczęście, uszkodzenia auta były na tyle drobne, że mógł on kontynuować jazdę. Błąd Afrykańczyka nadrobił jednak kolega zespołowy. Dries Vanthoor, który zakwalifikował się na pierwszej pozycji w Daytonie oraz na drugiej w Katarze, wywalczył kolejne pole position dla BMW.

Zapowiedź 12 Hours of Sebring

Mało brakowało, aby nie odebrał mu tego Tom Blomqvist. Szwed w ostatnich chwilach kwalifikacji zanotował czas o zaledwie 0.025s wolniejszy. Kierowca BMW oraz kierowca Acury kompletnie zdominowali tę nietypową sesję. Ich wyniki okazały się o pół sekundy szybsze od duetu Porsche z drugiego rzędu oraz aż sekundę lepsze od Protona #5 i Acury #93 z trzeciego rzędu. Następne pozycje wywalczyli kierowcy Wayne Taylor Racing oraz JDC-Miller Motorsports. Ostatnie pola startowe w GTP zajmą jutro BMW #25, Lamborghini, Aston Martin oraz AXR.

Turbo Piekarze ukarani

Dzisiejszy występ Inter Europolu był skazany na porażkę. Ekipa #43 otrzymała karę za spowodowanie czerwonej flagi w pierwszym treningu. Co za tym idzie, z góry wiedzieliśmy, że ich najszybszy czas okrążenia w kwalifikacjach zostanie unieważniony. Jeremy Clarke, najnowszy kierowca zespołu, nie pomógł sytuacji, gdyż na półmetku sesji obrócił się w zakręcie Le Mans. Ostatecznie, swoją debiutancką czasówkę w IMSA LMP2 zakończył na odległym, dziesiątym z dwunastu miejsc.

Pole position drugorzędnej klasy prototypów zdobył Steven Thomas. Ekipa TDS Racing wygląda na wspaniale przygotowaną do tego wyścigu, gdyż ich Oreca #11 okazała się najszybsza w trzech z czterech dotychczasowych sesji tego weekendu. Wyłącznie PJ Hyett z AO Racing był jakkolwiek blisko wyniku Amerykanina.

Podwójne pole position dla Ferrari

Albert Costa wyjątkowo wcześnie, bo już na półmetku sesji, ustanowił czas, który zagwarantował mu pole position GTD Pro. Opony Michelin w specyfikacji GT najwidoczniej nie potrafiły sobie poradzić z wymagającymi, ciepłymi warunkami na torze Sebring. Kierowca DragonSpeed pokonał Laurina Heinricha z AO Racing o 0.172 sekundy. Ekipa #77 była faworytem do zdobycia pole position po ich bardzo dobrym występie w treningach.

Gdzie oglądać IMSA?

Drugi rząd w całości padł łupem BMW należących do Paul Miller Racing, a trzeci rząd zajęła para Corvett. Gdzie natomiast podziały się zwycięskie w Daytonie Mustangi? Para Fordów bardzo rozczarowała w dzisiejszych kwalifikacjach, kończąc je na odległym P9 oraz P10. Wolniejszy od nich okazał się wyłącznie Richard Lietz z Proton Competition. Mimo modyfikacji systemu BoP na korzyść Porsche, model 911 wciąż nie wygląda na zoptymalizowany.

Pole position klasy GTD zdobył kierowca, którego na co dzień widujemy w Hypercarze Ferrari – Alessandro Pier Guidi. Oprócz zawodnika AF Corse #21, barierę dwóch minut przebili wyłącznie Kenton Koch (Korthoff #32), Jack Hawksworth (Vasser Sullivan #12) oraz Philip Ellis (Winward #57). Dominację Mercedesów z treningów zastąpiła zatem dominacja Ferrari.

W sesji GTD nie wzięła udziału ekipa #70 Inception Racing. Podobnie jak Inter Europol Competition, partner Ferrari został ukarany za spowodowanie czerwonej flagi w treningu. Zespół postanowił zatem opuścić piątkową sesję i oszczędzić w ten sposób dodatkowy komplet opon na wyścig.

Zapraszamy na 12-godzinne show

71. edycja 12 Hours of Sebring rusza w sobotę o godzinie 15:10, a zakończy się w niedzielę, o bardzo późnej 3:10 czasu polskiego. Mimo trudnych godzin, zapraszamy na to świetnie zapowiadające się widowisko. Darmową transmisję z wyścigu prowadzi na YouTube oficjalny profil IMSA.

Wyniki kwalifikacji do 12 Hours of Sebring 2025

Wyniki kwalifikacji do 12 Hours of Sebring 2025
Fot: Igor Długosz, Świat Motorsportu

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • 12H of Sebring
  • IMSA

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Sport motorowy: IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 maja 2025

Trwa absolutna dominacja Porsche w amerykańskich mistrzostwach. W GP Monterey w IMSA, ponownie z pole position ruszył Dries Vanthoor z BMW i znowu #24 musiała uznać wyższość duetu Porsche Penske.

Jochen Mass nie żyje. Był kierowcą F1 i triumfatorem 24h Le Mans

Jochen Mass nie żyje. Był kierowcą F1 i triumfatorem 24h Le Mans

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 maja 2025

W wyniku powikłań po przebytym udarze mózgu w wieku 78 lat zmarł Jochen Mass. Niemiecki kierowca w swojej karierze przejechał w Formule 1 ponad 100 wyścigów, a także wygrał wyścig 24h Le Mans.

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
13 kwietnia 2025

GP Long Beach IMSA momentami było dość spokojne i generalnie trudno się wyprzedzało na tym torze. Nadal jednak duet Porsche Penske pokazał, że strategią można wiele ugrać. W GTD kapitalną strategią popisało się Porsche AO Racing.

Nowa generacja LMP2. Przepisy nabierają kształtu

Nowa generacja LMP2. Przepisy nabierają kształtu

Igor Długosz

  • Formuła 1
30 marca 2025

Po latach opóźnień i niezdecydowania FIA oraz ACO wreszcie czują się gotowe do wprowadzenia następnej generacji aut LMP2. W przeciągu ostatnich kilku dni dowiedzieliśmy się o przetargach na nowe silniki i podwozia.

Potrójna korona wyścigów długodystansowych. Nick Tandy dołączył do ekskluzywnego grona

Potrójna korona wyścigów długodystansowych. Nick Tandy dołączył do ekskluzywnego grona

Igor Długosz

  • Formuła 1
21 marca 2025

Potrójna korona to termin znany wśród fanów motorsportu. Nie tak dużo osób jednak wie, o istnieniu długodystansowej wersji tego osiągnięcia. W zeszły weekend na listę jej zwycięzców wpisał się nowy zawodnik.

12h Sebring: Wygrana Porsche. Inter Europol najlepszy w LMP2

12h Sebring: Wygrana Porsche. Inter Europol najlepszy w LMP2

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
16 marca 2025

12h Sebring IWSC znów przyniosło nam rollercoaster w końcówce zmagań. Najlepsze w GTP okazało się Porsche, które wywalczyło dublet. Natomiast w LMP2 pierwsze samodzielne zwycięstwo wywalczył Inter Europol Competition.

Intensywny weekend wyścigowy. Wraca F1 i nie tylko

Intensywny weekend wyścigowy. Wraca F1 i nie tylko

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
14 marca 2025

W ten weekend będziemy mogli raczyć się ściganiem w F1, MotoGP, IMSA, a także w klasach i seriach juniorskich. Szykuje się sporo emocji.

BMW zdobywa pole position na Sebring w dramatycznych kwalifikacjach | Podsumowanie

BMW zdobywa pole position na Sebring w dramatycznych kwalifikacjach | Podsumowanie

Igor Długosz

  • Formuła 1
14 marca 2025

Sesja kwalifikacyjna IMSA na torze Sebring tradycyjnie nie rozczarowała. Kierowcy podarowali nam ogromną dawkę emocji jeszcze przed startem 12-godzinnych zmagań.

Jak okiełznać wyboje? Zapowiedź 12 Hours of Sebring 2025

Jak okiełznać wyboje? Zapowiedź 12 Hours of Sebring 2025

Igor Długosz

  • Formuła 1
13 marca 2025

Druga runda tegorocznego sezonu IMSA to historyczne 12 Hours of Sebring. Choć dystans jest o połowę krótszy niż w Daytonie, zespoły i kierowców czeka równie wielkie wyzwanie.

Transmisje wyścigów IMSA z Inter Europolem w 2025 roku [live stream, na żywo]

Transmisje wyścigów IMSA z Inter Europolem w 2025 roku [live stream, na żywo]

Igor Długosz

  • Formuła 1
11 marca 2025

Gdzie oglądać IMSA w 2025 roku w Polsce? Śledzenie amerykańskich wyścigów długodystansowych w naszym kraju jest wyjątkowo proste.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren161
2.Lando NorrisMcLaren158
3.Max VerstappenRed Bull136
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari79
6.Lewis HamiltonFerrari63
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas20
10.Isack HadjarVisa Cash App RB15
11.Lance StrollAston Martin14
12.Carlos SainzWilliams12
13.Yuki TsunodaRed Bull10
14.Pierre GaslyAlpine7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB0
18.Fernando AlonsoAston Martin0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Luke BrowningHitech TGR70
2.Alex DunneRodin Motorsport67
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing64
4.Richard VerschoorMP Motorsport59
5.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil56
6.Arvid LinbladCampos Racing51
7.Pepe MartiCampos Racing41
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Gabriele MiniPrema Racing20
11.Sebastián MontoyaPrema Racing18
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil15
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing4
17.Ritomo MiyataART Grand Prix3
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione