⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Były prezydent Ferrari krytykuje zespół. Hamilton bez szans

Były prezydent Ferrari krytykuje zespół. Hamilton bez szans

  • Formuła 1
18 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Były prezydent Ferrari krytykuje zespół. Hamilton bez szans

Luca di Montezemolo skrytykował Ferrari. Jest rozczarowany formą zespołu. Mówi o utracie pasji i działaniu bez celu. Przekreślił szanse Lewisa Hamiltona na zdobycie mistrzowskiego tytułu.

Rozczarowujący początek

Po odważnych zapowiedziach ze strony Ferrari pod koniec zeszłego roku, że będą walczyć o oba mistrzostwa kierowców i konstruktorów w sezonie 2025, emocje znacznie się ostudziły. Stajnia z Maranello nie zdobyła jeszcze żadnego zwycięstwa ani podium w Grand Prix. Fred Vasseur zarzekał się, że SF-25 ma potencjał, ale jeszcze go nie odblokowali. Prawdopodobne możliwości bolidu zobaczyliśmy jak na razie wyłącznie w sprincie w Chinach, gdzie wygrał Lewis Hamilton.

Lewis Hamilton Charles Leclerc Grand Prix Bahrajnu 2025 Ferrari
Fot. Scuderia Ferrari HP

Od paru tygodni wiemy, że źródłem największych problemów Ferrari jest tylne zawieszenie, które jest zbyt miękkie, a także wysokość ustawienia bolidu nad asfaltem. W Bahrajnie ekipa przywiozła poprawki – wprowadzili zmiany do klina dyfuzora i zamontowali nową podłogę. Obaj kierowcy zapewniali, że ulepszenia działają, co miało im dać średnio 0,1 s na okrążeniu. Charles Leclerc wyjawił, że mimo tego nadal są zbyt wolni i tracą do McLarena.

Były prezydent Ferrari: Zespół bez duszy

Luca di Montezemolo po raz pierwszy od jedenastu lat pojawił się w padoku Formuły 1 na Grand Prix Bahrajnu. W rozmowach z mediami podzielił się swoimi myślami. Stwierdził, że nie rozpoznaje nowej wersji zespołu, która jest jedynie cieniem dawnej legendarnej ekipy, w dodatku pozbawionym porządnego przywództwa.

– Ten zespół, któremu momentami brakuje lidera, brakuje przywództwa w szerszym znaczeniu. W każdym razie, cieszę się, że Leclerc zaczyna z drugiego rzędu, ale wyścig to inna historia – wyjawił Sky Sports Italia.

Włoch był wcześniej był dyrektorem sportowym, a na te stanowisko wybrał go sam Enzo Ferrari. Kiedy Montezemolo angażował się w zespół, Niki Lauda zdobył swoje dwa mistrzostwa świata w 1975 i 1977. Za jego rządów jako prezydenta Ferrari (1991-2014), ekipa cieszyła się ogromnym sukcesem, osiągając z Michaelem Schumacherem niespotykaną wcześniej w F1 dominację. Niemiec zdobył pięć tytułów z rzędu, a po jego odejściu mistrzostwo wywalczył Kimi Raikkonen. Blisko podobnego triumfu był też Fernando Alonso i to dwukrotnie, w 2010 i 2012 roku.

Fred Vasseur Ferrari Grand Prix Bahrajnu 2025
Fot. Scuderia Ferrari HP / Fred Vasseur na Grand Prix Bahrajnu 2025 / Według byłego prezydenta Ferrari, zespół nie ma duszy i brakuje mu dobrego przywództwa

Luca di Montezemolo ostatni raz był w padoku na Grand Prix Włoch w 2014 roku. Od jego odejścia zarówno zespół F1, jak i sama firma Ferrari przeszły wiele zmian kadrowych. Teraz Włoch nie patrzy zbyt optymistycznie na sytuację. Nie chodzi tyle o punkty w klasyfikacji czy możliwość zdobywania zwycięstw. Twierdzi, że problem leży w nastawieniu, bo stajnia z Maranello bez celu goni za sukcesem.

– Co czuję jako fan? Smutek, ponieważ widzę zespół bez duszy. Ferrari to pasja, w Ferrari chodzi o pracowanie dzień i noc, w Ferrari chodzi o to, by nigdy się nie poddawać. Jestem też trochę zły, bo miałem nadzieję, że przynajmniej w tym roku zobaczymy naprawdę konkurencyjny bolid od samego początku – żalił się włoskiemu kanałowi TG1.

Lewis Hamilton nie ma szans

Lewis Hamilton to pod względem statystyk najlepszy kierowca w historii Formuły 1. Zdobył 7 mistrzostw świata kierowców i 105 zwycięstw Grand Prix. W 2021 roku próbował pobić rekord, ale w kontrowersyjnym finale w Abu Zabi pokonał go Max Verstappen. Od tego czasu Brytyjczyk próbuje ponownie sięgnąć po sukces, ale na razie bezskutecznie. Jedną z motywacji przejścia do Ferrari miała być ambicja wygrania 8. tytułu.

Luca di Montezemolo jest bardzo sceptyczny, jeśli chodzi o szanse Lewisa Hamiltona. Twierdzi, że zarówno on, jak i Ferrari mogą zapomnieć o ambicjach wygrania mistrzostwa. W Sky Sports Italia dyplomatycznie pochwalił Brytyjczyka, mówiąc, że jest świetnym kierowcą i częścią historii Formuły 1. Przyszedł do stajni w Maranello, bo chce wygrywać i skończyć swoją karierę w zespole, ale także wie, że to jego ostatnia szansa.

Luca di Montezemolo visited the #F1 paddock for the first time in decades at Bahrain and left with some thoughts on Lewis Hamilton:https://t.co/MVDulus1Fo pic.twitter.com/EpXmaauXva

— PlanetF1 (@Planet_F1) April 16, 2025

Przed testami przedsezonowymi Montezemolo chwalił decyzję o zatrudnieniu Hamiltona. Jednak jego entuzjazm widocznie zmalał po Grand Prix Bahrajnu. W wywiadzie dla Blick, szwajcarskiej gazety, nie chciał zbyt wiele mówić o zaangażowaniu Brytyjczyka. Ograniczył się tylko do krótkiego, ale dosadnego komentarza.

– Jego marzenie o zdobyciu mistrzostwa świata w Ferrari nie spełni się – podsumował były prezydent Ferrari.

Początek sezonu jak na razie sugeruje, że może okazać się to trudniejsze niż Hamilton myślał. Jak dotąd, w niedzielnym wyścigu nie skończył na wyższym miejscu niż swój kolega zespołowy. W Bahrajnie w kwalifikacjach różnica do Charlesa Leclerca wyniosła 0,6 s, co skłoniło Brytyjczyka do samokrytyki. Przyznał, że jest zbyt wolny i nie dowozi wyników, jakich powinien, a także zawodzi Ferrari. Po Grand Prix patrzył na sprawę bardziej optymistycznie, bo udało mu się odrobić straty i ostatecznie uplasował się na piątej pozycji.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione