⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Cadillac z długą listą kandydatów. Mają w kim przebierać

Cadillac z długą listą kandydatów. Mają w kim przebierać

  • Formuła 1
9 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Adrian Januszkiewicz

Cadillac z długą listą kandydatów. Mają w kim przebierać

Graeme Lowden, szef zespołu Cadillac F1, przyznał, że lista potencjalnych kandydatów na oba fotele w teamie GM obejmuje już 8 nazwisk. 2 z nich stanowią Amerykanie.

W przyszłym roku w stawce Formuły 1 będziemy mieli 11 zespołów. Cadillac będzie tym nowym i drugim amerykańskim po Haasie. Nastąpi to więc dekadę po debiucie ekipy z Kannapolis. W miniony weekend, podczas GP Japonii, szef nowego zespołu – Graeme Lowden – powiedział w wywiadzie dla Speed City, że wstępne rozmowy z niektórymi kierowcami są już w toku.

– Planujemy lub rozmawialiśmy już prawdopodobnie z siedmioma lub ośmioma kierowcami łącznie, jak sądzę – podkreślił Lowden. – Nie będzie zaskoczeniem, jeśli każdy, kto ma już doświadczenie w Formule 1, znajdzie się na tej liście.

– Ale chciałbym podkreślić, że na razie wszelkie dyskusje są bardzo wstępne. Próbują po prostu poznać poziom zainteresowania ludzi, ich motywacje i tego typu rzeczy. Więc na pewno nie prowadzimy zaawansowanych rozmów z żadnym kierowcą – dodał.

Szef zespołu Cadillac przyznał, że zespół jest „w szczęśliwej sytuacji”, ponieważ kilku doświadczonych, zwycięskich kierowców Formuły 1 opuściło ją w zeszłym roku, np. Valtteri Bottas i Sergio Perez.

– Jest wielu ludzi z dużym doświadczeniem. Nie tylko tych, którzy mają doświadczenie w jeździe, ale także tych, którzy byli w zespołach, które wygrały mistrzostwa, wyścigi czy cokolwiek innego. Także [spoglądamy na – przyp. red.] osoby młodsze, które mają doświadczenie, więc to jest inny aspekt. Również [na liście są – przyp. red.] obiecujący kierowcy, którzy jeszcze nie mieli doświadczenia w Grand Prix, ale udowodnili swoją wartość w niższych formułach i kategoriach juniorskich.

– Biorąc pod uwagę, że nie byliśmy w stanie być aktywni na tym ostatnim rynku transferowym kierowców, jesteśmy w tej chwili w całkiem dobrej sytuacji, jeśli chodzi o przygotowanie składu na 2026 rok.

– Mówiliśmy już wiele razy, że wybór składu kierowców będzie zależał od ich osiągnięć i cieszę się, że wszyscy kierowcy, z którymi prowadzimy wczesne rozmowy, są w pełni kompetentnymi kierowcami Formuły 1 i w pełni zdolni do kierowania dobrym profesjonalnym zespołem.

Cadillac bierze pod uwagę Hertę i Crawforda

Cadillac monitoruje postępy dwóch amerykańskich kierowców w seriach poza F1. Jeden to Colton Herta w IndyCar. Z kolei drugi to Jak Crawford, który jest częścią programu młodych kierowców Astona Martina w Formule 2.

– Colton najwyraźniej rozpoczął sezon IndyCar dopiero teraz. Powiedziałbym, że miał pecha w pierwszym wyścigu, jechał bardzo dobrze i zajął czwarte miejsce w ostatnim wyścigu.

– Oczywiście jesteśmy bardzo ciekawi, jak Jak poradzi sobie w Formule 2. Pierwsza runda w Melbourne była trochę zakłócona.

– Jak już wcześniej mówiliśmy, myślę, że wszyscy spodziewaliby się, że zespół Formuły 1 zatrudni swoich kierowców na podstawie osiągnięć i tak właśnie zrobimy. Ale jak często mówiliśmy wcześniej, nic nie wskazuje na to, że w pewnym momencie będziemy mieć jednego lub więcej kierowców ze Stanów Zjednoczonych.

Do sezonu 2026 jeszcze długa droga. Nieprędko powinniśmy poznać ostateczny skład zespołu Cadillac. Spekulacji jednak nie brakuje. Pojawiają się m.in. głosy, że do padoku mógłby powrócić Daniel Ricciardo. Mimo to, jakikolwiek duet będzie reprezentował fabryczny zespół GM, to nie będzie on od razu mistrzowski. Sam zespół o tym wie. Mają swój harmonogram, którego zamierzają się trzymać.

Seria przeszkód na drodze do F1

Cadillac daje sobie czas, zanim zacznie rywalizować o najwyższe cele. Początkowo nie będzie miał nawet własnych jednostek napędowych. Te ma im dostarczać Ferrari. Program silnikowy marki GM ma ruszyć na dobre od 2028 r.

Oficjalne potwierdzenie wejścia Cadillaca do F1 miało miejsce stosunkowo niedawno. Nie wzbudziło to dużego zaskoczenia, dlatego że zgodę na debiut Amerykanów w 2023 r. wyraziła FIA. Z kolei w listopadzie 2024 roku Liberty Media dokonało wstępnego porozumienia z Cadillakiem. Była to więc tylko formalność.

Pierwotnie drugim amerykańskim zespołem w stawce chciał być Andretti, który najpierw bezskutecznie podjął się przejęcia Saubera w 2021 r. Potem chciał stworzyć od podstaw własną ekipę, ale ten pomysł miał tylko poparcie FIA. W końcu zdecydowali się na współpracę z General Motors. Niestety fakt, że liderem przedsięwzięcia był Michael Andretti, powodował dalsze tarcia. Rzekomo środowisko F1 go nie tolerowało.

Finalnie syn mistrza świata F1 z 1978 roku wycofał się z projektu. Andretti Global ma jednak współpracować z Cadillakiem w F1, ale jako TGW Motorsports. Należy ono do Dana Towrissa, współwłaściciela zespołu wyścigowego. Nie zmienia to faktu, że projekt dostał od wszystkich zielone światło. Teraz czekamy na owoce ich działań.

Wraz z debiutem Cadillaca wejdą w życie nowe przepisy techniczne obejmujące projektowanie samochodu oraz architektury jednostki napędowej. Pod znakiem zapytania jest jednak ich część związana z silnikami. FIA w tym tygodniu chce dyskutować nt. potencjalnego powrotu jednostek V10. Tu już słychać sprzeciwy wśród zespołów. Przyszły rok, to także nowe Porozumienie Concorde. Tu z kolei jeszcze trzeba domknąć wątek części od zarządzania sportem. Może nas zatem czekać nowa era na miarę sezonu 2010. Niewykluczone, że po weekendzie w Bahrajnie poznamy kolejne szczegóły.

Zdjęcie główne: Cadillac Pressroom

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Cadillac
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione