⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Cadillac z długą listą kandydatów. Mają w kim przebierać

Cadillac z długą listą kandydatów. Mają w kim przebierać

  • Formuła 1
9 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Adrian Januszkiewicz

Cadillac z długą listą kandydatów. Mają w kim przebierać

Graeme Lowden, szef zespołu Cadillac F1, przyznał, że lista potencjalnych kandydatów na oba fotele w teamie GM obejmuje już 8 nazwisk. 2 z nich stanowią Amerykanie.

W przyszłym roku w stawce Formuły 1 będziemy mieli 11 zespołów. Cadillac będzie tym nowym i drugim amerykańskim po Haasie. Nastąpi to więc dekadę po debiucie ekipy z Kannapolis. W miniony weekend, podczas GP Japonii, szef nowego zespołu – Graeme Lowden – powiedział w wywiadzie dla Speed City, że wstępne rozmowy z niektórymi kierowcami są już w toku.

– Planujemy lub rozmawialiśmy już prawdopodobnie z siedmioma lub ośmioma kierowcami łącznie, jak sądzę – podkreślił Lowden. – Nie będzie zaskoczeniem, jeśli każdy, kto ma już doświadczenie w Formule 1, znajdzie się na tej liście.

– Ale chciałbym podkreślić, że na razie wszelkie dyskusje są bardzo wstępne. Próbują po prostu poznać poziom zainteresowania ludzi, ich motywacje i tego typu rzeczy. Więc na pewno nie prowadzimy zaawansowanych rozmów z żadnym kierowcą – dodał.

Szef zespołu Cadillac przyznał, że zespół jest „w szczęśliwej sytuacji”, ponieważ kilku doświadczonych, zwycięskich kierowców Formuły 1 opuściło ją w zeszłym roku, np. Valtteri Bottas i Sergio Perez.

– Jest wielu ludzi z dużym doświadczeniem. Nie tylko tych, którzy mają doświadczenie w jeździe, ale także tych, którzy byli w zespołach, które wygrały mistrzostwa, wyścigi czy cokolwiek innego. Także [spoglądamy na – przyp. red.] osoby młodsze, które mają doświadczenie, więc to jest inny aspekt. Również [na liście są – przyp. red.] obiecujący kierowcy, którzy jeszcze nie mieli doświadczenia w Grand Prix, ale udowodnili swoją wartość w niższych formułach i kategoriach juniorskich.

– Biorąc pod uwagę, że nie byliśmy w stanie być aktywni na tym ostatnim rynku transferowym kierowców, jesteśmy w tej chwili w całkiem dobrej sytuacji, jeśli chodzi o przygotowanie składu na 2026 rok.

– Mówiliśmy już wiele razy, że wybór składu kierowców będzie zależał od ich osiągnięć i cieszę się, że wszyscy kierowcy, z którymi prowadzimy wczesne rozmowy, są w pełni kompetentnymi kierowcami Formuły 1 i w pełni zdolni do kierowania dobrym profesjonalnym zespołem.

Cadillac bierze pod uwagę Hertę i Crawforda

Cadillac monitoruje postępy dwóch amerykańskich kierowców w seriach poza F1. Jeden to Colton Herta w IndyCar. Z kolei drugi to Jak Crawford, który jest częścią programu młodych kierowców Astona Martina w Formule 2.

– Colton najwyraźniej rozpoczął sezon IndyCar dopiero teraz. Powiedziałbym, że miał pecha w pierwszym wyścigu, jechał bardzo dobrze i zajął czwarte miejsce w ostatnim wyścigu.

– Oczywiście jesteśmy bardzo ciekawi, jak Jak poradzi sobie w Formule 2. Pierwsza runda w Melbourne była trochę zakłócona.

– Jak już wcześniej mówiliśmy, myślę, że wszyscy spodziewaliby się, że zespół Formuły 1 zatrudni swoich kierowców na podstawie osiągnięć i tak właśnie zrobimy. Ale jak często mówiliśmy wcześniej, nic nie wskazuje na to, że w pewnym momencie będziemy mieć jednego lub więcej kierowców ze Stanów Zjednoczonych.

Do sezonu 2026 jeszcze długa droga. Nieprędko powinniśmy poznać ostateczny skład zespołu Cadillac. Spekulacji jednak nie brakuje. Pojawiają się m.in. głosy, że do padoku mógłby powrócić Daniel Ricciardo. Mimo to, jakikolwiek duet będzie reprezentował fabryczny zespół GM, to nie będzie on od razu mistrzowski. Sam zespół o tym wie. Mają swój harmonogram, którego zamierzają się trzymać.

Seria przeszkód na drodze do F1

Cadillac daje sobie czas, zanim zacznie rywalizować o najwyższe cele. Początkowo nie będzie miał nawet własnych jednostek napędowych. Te ma im dostarczać Ferrari. Program silnikowy marki GM ma ruszyć na dobre od 2028 r.

Oficjalne potwierdzenie wejścia Cadillaca do F1 miało miejsce stosunkowo niedawno. Nie wzbudziło to dużego zaskoczenia, dlatego że zgodę na debiut Amerykanów w 2023 r. wyraziła FIA. Z kolei w listopadzie 2024 roku Liberty Media dokonało wstępnego porozumienia z Cadillakiem. Była to więc tylko formalność.

Pierwotnie drugim amerykańskim zespołem w stawce chciał być Andretti, który najpierw bezskutecznie podjął się przejęcia Saubera w 2021 r. Potem chciał stworzyć od podstaw własną ekipę, ale ten pomysł miał tylko poparcie FIA. W końcu zdecydowali się na współpracę z General Motors. Niestety fakt, że liderem przedsięwzięcia był Michael Andretti, powodował dalsze tarcia. Rzekomo środowisko F1 go nie tolerowało.

Finalnie syn mistrza świata F1 z 1978 roku wycofał się z projektu. Andretti Global ma jednak współpracować z Cadillakiem w F1, ale jako TGW Motorsports. Należy ono do Dana Towrissa, współwłaściciela zespołu wyścigowego. Nie zmienia to faktu, że projekt dostał od wszystkich zielone światło. Teraz czekamy na owoce ich działań.

Wraz z debiutem Cadillaca wejdą w życie nowe przepisy techniczne obejmujące projektowanie samochodu oraz architektury jednostki napędowej. Pod znakiem zapytania jest jednak ich część związana z silnikami. FIA w tym tygodniu chce dyskutować nt. potencjalnego powrotu jednostek V10. Tu już słychać sprzeciwy wśród zespołów. Przyszły rok, to także nowe Porozumienie Concorde. Tu z kolei jeszcze trzeba domknąć wątek części od zarządzania sportem. Może nas zatem czekać nowa era na miarę sezonu 2010. Niewykluczone, że po weekendzie w Bahrajnie poznamy kolejne szczegóły.

Zdjęcie główne: Cadillac Pressroom

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Cadillac
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Flavio Briatore, obecnie konsultant wykonawczy w zespole Alpine, zapytany o aferę "Crashgate" z roku 2008, zaprzecza zeznaniom Nelsona Piqueta Jr. Włoch powołuje się też na wyrok Francuskiego Sądu Najwyższego.

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hulkenberg był prawdopodobnie największą niespodzianką minionego GP Hiszpanii. Kierowca Saubera dojechał do mety niedzielnego wyścigu na 5. miejscu. Czy tak dobry rezultat wisiał w powietrzu?

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Max Verstappen przyznał się do błędu po Grand Prix Hiszpanii. Stwierdził, że przyczyniła się do tego frustracja. Żałuje agresywnego manewru.

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Lewis Hamilton jest rozczarowany szóstym miejscem w Grand Prix Hiszpanii. Stwierdza, że to jeden z najgorszych wyścigów, jakich doświadczył.

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
1 czerwca 2025

Oscar Piastri powrócił do wygrywania po dwóch rundach przerwy, kiedy to uznawał wyższość Maxa Verstappena i Lando Norrisa. W GP Hiszpanii, Australijczyk nie miał sobie równych i "po profesorsku" realizował swój plan. Podium uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
31 maja 2025

Kwalifikacje przed GP Hiszpanii były kolejnymi udanymi dla McLarena. Z pierwszego pola ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem.

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Piątkowe treningi do GP Hiszpanii należały do obu kierowców McLarena. Czasowo najlepszy w pierwszym treningu był Lando Norris, a w drugim Oscar Piastri. Blisko duetu w papajowych bolidach był Max Verstappen.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione