⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

  • Felietony
  • Formuła 1
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Charles Leclerc wątpi, czy uda mu się powtórzyć sukces z zeszłego roku. Kierowca Ferrari ocenia szanse na wygraną jako niskie. Zespół się jednak nie poddaje.

Charles Leclerc nie widzi pozytywów

W zeszłym roku Ferrari wygrało łącznie pięć Grand Prix. Zespół został wicemistrzami konstruktorów F1 i brakowało mu zaledwie 14 punktów do McLarena. Wszystko zapowiadało, że stajnia z Maranello będzie walczyć o oba tytuły mistrzowskie. Takie ambicje wyrazili obaj kierowcy, a także Fred Vasseur. Jednak jak dotąd sezon 2025 przyniósł rozczarowanie. Ekipa obecnie znajduje się na czwartym miejscu w klasyfikacji.

W zeszłym roku, po latach starania, Charles Leclerc wygrał swoje domowe Grand Prix w Monako. Niestety w tym roku kierowca nie sądzi, że stanie na najwyższym stopniu podium. Wolne zakręty są słabością
SF-25, w przeciwieństwie do wcześniejszych bolidów. Zapytany o szansę powtórki sukcesu z 2024, Monakijczyk odpowiedział, że jest ona niska.

"Destiny fulfilled" ✨

Relive the iconic commentary from Alex Jacques in 2024, as Charles Leclerc broke the curse and became the first Monegasque driver in 93 years to win a home race! 🇲🇨🏆#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/MobaXC0eVL

— Formula 1 (@F1) May 22, 2025

– Jeśli chcesz szczerej odpowiedzi, to niska, bo nasz bolid nie jest szczególnie mocny w wolnych zakrętach. A w Monako są wyłącznie wolne zakręty. Na papierze ten tor więc nie wygląda zbyt obiecująco dla nas. Ale Monako jest tak wyjątkowe i tak różne od wszystkiego, na czym ścigamy się w sezonie, że możemy mieć dobrą niespodziankę, jak jutro ustawimy bolid – mam nadzieję, że tak się stanie. A jeśli tak, to mam nadzieję, że wykorzystam to w sobotę, bo kwalifikacje nadal są najważniejszą częścią weekendu. Ale na papierze będzie ciężko – stwierdził Charles Leclerc.

Ferrari spieszy się z poprawkami

Ferrari ma fundamentalny problem z projektem SF-25. Bolid działa w optymalnym oknie operacyjnym jedynie, gdy prześwit jest maksymalnie mały. Zespół jednak nie może sobie na to pozwolić ze względu na zużycie deski, które może prowadzić do dyskwalifikacji, co stało się po Grand Prix Chin.

Tylne zawieszenie jest zbyt miękkie i ogranicza możliwość wykorzystania potencjału auta, o którym nieustannie mówi Fred Vasseur. Problem jest na tyle poważny, że zespół wstrzymał ulepszenia aerodynamiczne.

Ferrari have dropped their second blue and white race suit of the season for the Monaco Grand Prix 😮💙 (via @ScuderiaFerrari) pic.twitter.com/PKkd3m6Nj8

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 20, 2025

Loic Serra bowiem pracuje nad nowym tylnym zawieszeniem, które według doniesień Daniele Sparisci i Guliano Duchessa na łamach Corriere della Serra, przeszło testy dynamiczne. Trwają przyspieszone prace w tunelu aerodynamicznym, aby zdążyć na Silverstone, gdzie planowane są poprawki.

Jeszcze nikt się nie poddaje

Pomimo dużej straty do McLarena, Charles Leclerc zaprzeczył, że zespół zamierza poddać się przed wprowadzeniem ulepszeń. Wskazał ekipę z Woking, która w 2024 wprowadził skuteczny pakiet poprawek w Miami, co odmieniło ich perspektywy i szanse w poprzednim sezonie. Pozwoliło też im zdobyć mistrzostwo konstruktorów po raz pierwszy od 1998.

Imola: the day Ferrari finally made sense for Lewis Hamilton?https://t.co/MBJtnIq28D pic.twitter.com/Ivz1LHojPx

— PlanetF1 (@Planet_F1) May 18, 2025

– Co jest nie tak z samochodem? Chciałbym wiedzieć. Co jest w planach? Mamy całkiem sporo rzeczy, ale nie mogę podać żadnych terminów. A terminy ciągle się zmieniają, ponieważ zespół bardzo naciska, aby wprowadzić je [ulepszenia – przyp. red.] jak najwcześniej. Są pewne rzeczy, ale mam nadzieję, że to wystarczy, aby zmniejszyć stratę. Ale nie jestem pewien, czy być na czele i walczyć o zwycięstwa – wyjaśnił Leclerc.

Dyrektywa w Hiszpanii

Już za tydzień w Barcelonie wejdzie w życie planowa dyrektywa FIA, ograniczająca elastyczność przednich skrzydeł. Christian Horner, Fred Vasseur i Jonathan Wheatley są przekonani, że znacznie wpłynie to na konkurencyjność w stawce.

Red Bull ma nadzieję, że dyrektywa wpłynie negatywnie szczególnie na McLarena, ale wskazują również Mercedesa. Ekipa z Milton Keynes liczy na to, że pozwoli im to zmniejszyć stratę do rywali. Szef zespołu Ferrari stwierdził nawet, że różnica w osiągach będzie spora. Charles Leclerc nie jest taki pewny.

Charles Leclerc being told there's actually 78 laps of the Monaco GP, not 50: pic.twitter.com/O5cCVnZuJB

— The Race (@wearetherace) May 22, 2025

– Szczerze uważam, że nie powinno to mieć na nas większego wpływu. Ale znowu, czas pokaże. Zobaczymy, czy inne zespoły zostaną bardziej dotknięte i miejmy nadzieję, że pomoże nam to trochę zmniejszyć stratę. Nie sądzę, że będzie to przełomowe. Nie sądzę, żebyśmy zobaczyli ogromną zmianę w układzie stawki, jaki widzimy dzisiaj. Ale może to zrobić małą różnicę i mam nadzieję, że przyniesie nam korzyści – podsumował 27-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Monako

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione