⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

  • Formuła 1
3 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Charles Leclerc zaryzykował

Charles Leclerc zdobył trzecie podium dla Ferrari w Grand Prix w tym sezonie. W kwalifikacjach postanowił zaryzykować i postawić na niekonwencjonalną strategię. Wykonał tylko jedno okrążenie pomiarowe w Q3 na nowych oponach miękkich, co wystarczyło na 7. miejsce startowe.

Monakijczyk chciał zachować dwa komplety nowych opon pośrednich, aby mieć przewagę w wyścigu. W sobotę wyjawił dziennikarzom, że to był jego własny pomysł, a zespół namawiał go do innego planu.

🗣️ "I take full responsibility for the way that qualifying has gone. It was my choice."

Only one run in Q3 for Leclerc – but he hopes it opens things up for him a little more tyre wise for tomorrow's race: pic.twitter.com/VMJXqZtqc6

— The Race (@wearetherace) May 31, 2025

– Myślę, że z dwoma kompletami w Q3 jest łatwiej. Prawdopodobnie znalazłbym czas. Jak dużo, nie wiem. Sądzę, że było trochę więcej chmur [pod koniec sesji – przyp. red.]. Ale biorę pełną odpowiedzialność za to jak wyszły kwalifikacje. To był mój wybór, żeby wyjechać w połowie [sesji], a zespół namawiał, żebym pojechał pod koniec. Nadal chciałem mieć plan B w razie, gdyby jedno okrążenie nie poszło zgodnie z oczekiwaniami, [popełniłbym] błąd czy cokolwiek, [mieć] szansę na drugi przejazd. Także to moja wina. I podjąłem te wszystkie decyzje, żeby mieć lepsze opony na jutrzejszy wyścig. Jeżeli jutro mamy bardzo zły wyścig, to będę musiał wziąć odpowiedzialność za zły weekend. Jeżeli pójdzie dobrze, to będę szczęśliwy mogąc wziąć na siebie zasługę popchnięcia zespołu w jedną stronę, ale tylko czas pokaże – tłumaczył mediom w sobotę.

Ryzyko to za mało

Charles Leclerc dobrze wystartował i wyprzedził George’a Russella, podobnie jak jego kolega zespołowy. Zamienił się miejscami z Lewisem Hamiltonem, bo miał lepsze tempo. Szczególnie dobrze radził sobie podczas pierwszego stintu na pośrednich oponach, lecz na drugim trochę gorzej. Jak sam jednak przyznał, bez neutralizacji nie wystarczyłoby to na zdobycie podium.

– Dzisiaj stanęliśmy na podium, bo mieliśmy szczęście z samochodem bezpieczeństwa. Poza tym myślę, że zajęlibyśmy czwarte miejsce. Więc nie sądzę, żebym miał dużo więcej pewności siebie, żeby konsekwentnie finiszować na podium. Ale tak, zbliżamy się do tego. Chyba zaczynamy rozumieć samochód, jak możemy go ustawić, żeby wyciągnąć z niego maksimum. Ale nadal musimy iść w dość ekstremalnych kierunkach, co nie jest przyjemne do jazdy. Więc jeśli nie będziemy mieć ulepszeń w najbliższym czasie, myślę, że będzie trudno regularnie walczyć o podia – wyjawił na konferencji prasowej po Grand Prix Hiszpanii.

A well deserved podium finish for @Charles_Leclerc 🏆 pic.twitter.com/1VbiL3ciwo

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 1, 2025

Charles Leclerc ukończył wyścig na podium, bo wyprzedził Maxa Verstappena po restarcie. Kierowca Ferrari wyjawił, że w momencie, gdy zobaczył, że mistrz świata ma twarde opony, wiedział, że 3 miejsce jest możliwe do zdobycia. Musiał jednak szybko działać. Zderzył się z Holendrem na prostej, za co obaj zostali wezwani do sędziów, ale nie otrzymali kary.

– Cóż, mam na myśli, że od momentu, gdy dowiedziałem się, że Max ma twardą oponę, pomyślałem: »OK, to nie jest świetna opona na ostatnie pięć okrążeń«, zwłaszcza jeśli nie ma żadnego oszczędzania [opon – przyp. red.] lub czegokolwiek. Więc wiedziałem, że to dla mnie pełny atak i że jest szansa na finisz na podium. Max jechał z dużym zaangażowaniem w ostatnim zakręcie, stracił tył na wyjściu, a potem jechaliśmy praktycznie obok siebie i byłem bardzo szczęśliwy, że zająłem trzecie miejsce. A potem dotknęliśmy się na prostej do pit stopu – podsumował Leclerc.

Nie tylko Lewis Hamilton miał problem

Jak się okazało, Lewis Hamilton miał problem podczas drugiego stintu. Mistrz świata skarżył się na problemy z balansem. Skończył na szóstym miejscu po tym jak wyprzedził go Nico Hülkenberg. Nie tylko on jeden miał problemy z SF-25.

Charles 🗣️ "We still have a lot of work to do and are not yet as fast as we want to be, but now we head home to reset and push to come back stronger in the coming races."

Back in Maranello after the triple header with 2 podiums 💪

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 1, 2025

Toto Wolff powiedział, że podczas ostatnich okrążeń z bolidu Charlesa Leclerca wyciekał olej. Fred Vasseur jednak zaprzeczył. Potwierdził za to, że usterka się pojawiła, ale nie znają jej przyczyny.

– Mieliśmy też mały problem z drugim samochodem, ale nie z olejem. Nie wiem, skąd to się bierze, z samochodu. Tego nie wiem – odpowiedział szef zespołu.

Ferrari pracuje nad wprowadzeniem znaczącego pakietu ulepszeń. Nowe tylne zawieszenie ma pomóc z odblokowaniem potencjału bolidu. Początkowo poprawki planowano dopiero na Grand Prix Wielkiej Brytanii. Ostatnie reporty pokazują, że możemy zobaczyć nowe części już w Austrii, a niektóre nawet w Kanadzie.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Hiszpanii
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Stajnia z Milton Keynes dała Yukiemu Tsunodzie duży kredyt zaufania od GP Japonii. Jednak Japończyk nie skraca dystansu do Maxa Verstappena i nie broni się wynikami. Brak progresu w kolejnych rundach może wymusić na Red Bullu kolejną zmianę partnera aktualnego 4-krotnego mistrza świata.

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Flavio Briatore, obecnie konsultant wykonawczy w zespole Alpine, zapytany o aferę "Crashgate" z roku 2008, zaprzecza zeznaniom Nelsona Piqueta Jr. Włoch powołuje się też na wyrok Francuskiego Sądu Najwyższego.

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hulkenberg był prawdopodobnie największą niespodzianką minionego GP Hiszpanii. Kierowca Saubera dojechał do mety niedzielnego wyścigu na 5. miejscu. Czy tak dobry rezultat wisiał w powietrzu?

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Max Verstappen przyznał się do błędu po Grand Prix Hiszpanii. Stwierdził, że przyczyniła się do tego frustracja. Żałuje agresywnego manewru.

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Lewis Hamilton jest rozczarowany szóstym miejscem w Grand Prix Hiszpanii. Stwierdza, że to jeden z najgorszych wyścigów, jakich doświadczył.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione