⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Orlen Oil Motor Lublin Logo
13:5
wroclaw.png Logo
20.07.2025 19:30
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

  • Formuła 1
3 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Charles Leclerc zaryzykował

Charles Leclerc zdobył trzecie podium dla Ferrari w Grand Prix w tym sezonie. W kwalifikacjach postanowił zaryzykować i postawić na niekonwencjonalną strategię. Wykonał tylko jedno okrążenie pomiarowe w Q3 na nowych oponach miękkich, co wystarczyło na 7. miejsce startowe.

Monakijczyk chciał zachować dwa komplety nowych opon pośrednich, aby mieć przewagę w wyścigu. W sobotę wyjawił dziennikarzom, że to był jego własny pomysł, a zespół namawiał go do innego planu.

🗣️ "I take full responsibility for the way that qualifying has gone. It was my choice."

Only one run in Q3 for Leclerc – but he hopes it opens things up for him a little more tyre wise for tomorrow's race: pic.twitter.com/VMJXqZtqc6

— The Race (@wearetherace) May 31, 2025

– Myślę, że z dwoma kompletami w Q3 jest łatwiej. Prawdopodobnie znalazłbym czas. Jak dużo, nie wiem. Sądzę, że było trochę więcej chmur [pod koniec sesji – przyp. red.]. Ale biorę pełną odpowiedzialność za to jak wyszły kwalifikacje. To był mój wybór, żeby wyjechać w połowie [sesji], a zespół namawiał, żebym pojechał pod koniec. Nadal chciałem mieć plan B w razie, gdyby jedno okrążenie nie poszło zgodnie z oczekiwaniami, [popełniłbym] błąd czy cokolwiek, [mieć] szansę na drugi przejazd. Także to moja wina. I podjąłem te wszystkie decyzje, żeby mieć lepsze opony na jutrzejszy wyścig. Jeżeli jutro mamy bardzo zły wyścig, to będę musiał wziąć odpowiedzialność za zły weekend. Jeżeli pójdzie dobrze, to będę szczęśliwy mogąc wziąć na siebie zasługę popchnięcia zespołu w jedną stronę, ale tylko czas pokaże – tłumaczył mediom w sobotę.

Ryzyko to za mało

Charles Leclerc dobrze wystartował i wyprzedził George’a Russella, podobnie jak jego kolega zespołowy. Zamienił się miejscami z Lewisem Hamiltonem, bo miał lepsze tempo. Szczególnie dobrze radził sobie podczas pierwszego stintu na pośrednich oponach, lecz na drugim trochę gorzej. Jak sam jednak przyznał, bez neutralizacji nie wystarczyłoby to na zdobycie podium.

– Dzisiaj stanęliśmy na podium, bo mieliśmy szczęście z samochodem bezpieczeństwa. Poza tym myślę, że zajęlibyśmy czwarte miejsce. Więc nie sądzę, żebym miał dużo więcej pewności siebie, żeby konsekwentnie finiszować na podium. Ale tak, zbliżamy się do tego. Chyba zaczynamy rozumieć samochód, jak możemy go ustawić, żeby wyciągnąć z niego maksimum. Ale nadal musimy iść w dość ekstremalnych kierunkach, co nie jest przyjemne do jazdy. Więc jeśli nie będziemy mieć ulepszeń w najbliższym czasie, myślę, że będzie trudno regularnie walczyć o podia – wyjawił na konferencji prasowej po Grand Prix Hiszpanii.

A well deserved podium finish for @Charles_Leclerc 🏆 pic.twitter.com/1VbiL3ciwo

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 1, 2025

Charles Leclerc ukończył wyścig na podium, bo wyprzedził Maxa Verstappena po restarcie. Kierowca Ferrari wyjawił, że w momencie, gdy zobaczył, że mistrz świata ma twarde opony, wiedział, że 3 miejsce jest możliwe do zdobycia. Musiał jednak szybko działać. Zderzył się z Holendrem na prostej, za co obaj zostali wezwani do sędziów, ale nie otrzymali kary.

– Cóż, mam na myśli, że od momentu, gdy dowiedziałem się, że Max ma twardą oponę, pomyślałem: »OK, to nie jest świetna opona na ostatnie pięć okrążeń«, zwłaszcza jeśli nie ma żadnego oszczędzania [opon – przyp. red.] lub czegokolwiek. Więc wiedziałem, że to dla mnie pełny atak i że jest szansa na finisz na podium. Max jechał z dużym zaangażowaniem w ostatnim zakręcie, stracił tył na wyjściu, a potem jechaliśmy praktycznie obok siebie i byłem bardzo szczęśliwy, że zająłem trzecie miejsce. A potem dotknęliśmy się na prostej do pit stopu – podsumował Leclerc.

Nie tylko Lewis Hamilton miał problem

Jak się okazało, Lewis Hamilton miał problem podczas drugiego stintu. Mistrz świata skarżył się na problemy z balansem. Skończył na szóstym miejscu po tym jak wyprzedził go Nico Hülkenberg. Nie tylko on jeden miał problemy z SF-25.

Charles 🗣️ "We still have a lot of work to do and are not yet as fast as we want to be, but now we head home to reset and push to come back stronger in the coming races."

Back in Maranello after the triple header with 2 podiums 💪

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 1, 2025

Toto Wolff powiedział, że podczas ostatnich okrążeń z bolidu Charlesa Leclerca wyciekał olej. Fred Vasseur jednak zaprzeczył. Potwierdził za to, że usterka się pojawiła, ale nie znają jej przyczyny.

– Mieliśmy też mały problem z drugim samochodem, ale nie z olejem. Nie wiem, skąd to się bierze, z samochodu. Tego nie wiem – odpowiedział szef zespołu.

Ferrari pracuje nad wprowadzeniem znaczącego pakietu ulepszeń. Nowe tylne zawieszenie ma pomóc z odblokowaniem potencjału bolidu. Początkowo poprawki planowano dopiero na Grand Prix Wielkiej Brytanii. Ostatnie reporty pokazują, że możemy zobaczyć nowe części już w Austrii, a niektóre nawet w Kanadzie.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Hiszpanii
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 lipca 2025

14 lipca to jeden z wyjątkowych dni w historii Ferrari. Właśnie tego dnia podczas GP Wielkiej Brytanii 1951 ekipa z Maranello osiągnęła swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Zawdzięcza to Argentyńczykowi José Froilánowi Gonzálezowi.

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Trzęsienie ziemi w Red Bullu. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Zespół nie chce utracić swojego najlepszego kierowcy. To nie koniec zmian w ekipie. Jak do tego doszło? Oto podsumowanie wszystkich powodów.

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Red Bull podał szokującą informację. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Jego rolę obejmie Laurent Mekies. Zespołowi grozi utrata najlepszego kierowcy.

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Lance Stroll nie krył zadowolenia pomimo dobrego wyniku w GP Wielkiej Brytanii. Ostro skrytykował bolid. Aston Martin przywiózł ulepszenia na Silverstone.

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Minione GP Wielkiej Brytanii upamiętniające 75-lecie Formuły 1 było bez wątpienia świętem motorsportu dla zebranych na Silverstone kibiców. Niestety nie obyło się bez przykrych incydentów. Trzej youtuberzy i jeden złodziej zostali aresztowani w trakcie weekendu przez policję z hrabstwa Northamptonshire.

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Mohammed Ben Sulayem, obecny szef FIA, wyśmiał pogłoski o „rządach terroru” w światowym organie zarządzającym sportem motorowym. Obiecał przy tym w niedzielę, że nadchodzące wybory na jego stanowisko będą uczciwe i przejrzyste.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione