⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 4. runda DMPJ w Gorzowie - grupa im. F. Kapały
04.06.2025 12:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Cztery zespoły kuszą Verstappena. Twardy orzech do zgryzienia

Cztery zespoły kuszą Verstappena. Twardy orzech do zgryzienia

  • Felietony
  • Formuła 1
17 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Adrian Drozdek

Cztery zespoły kuszą Verstappena. Twardy orzech do zgryzienia

Aktualny mistrz świata F1 zapewniał o swoim dużym przywiązaniu do dotychczasowego pracodawcy, czyli ekipy Red Bull Racing. Jednakże konkurencja nie śpi i nie chce przepuścić okazji do pozyskania Maxa Verstappena.

Kierowca robiący różnicę na wagę złota

Wielokrotnie w swojej karierze 27-latek udowodnił, że potrafi prowadzić trudne samochody F1 i wprowadzać je na pozycje, na których nie powinny być. Najnowszym przykładem jest tegoroczne GP Japonii, podczas którego Verstappen pokonał niesamowite okrążenie z nastawieniem „wszystko albo nic” i potem obronił pierwsze miejsce w wyścigu. Trudna druga część sezonu 2024 także pokazała, że 4-krotny mistrz świata F1 potrafi zmaksymalizować swoje szanse. Nic dziwnego, że wiele zespołów poświęciłoby nawet jednego ze swoich kierowców, aby tylko mieć u siebie Holendra.

Verstappen nie ogranicza swoich opcji w F1

Według sześciokrotnego zwycięzcy wyścigu F1, Ralfa Schumachera, obecny lider Red Bulla może wybierać spośród pięciu ofert. Jedna to oczywiście pozostanie w dotychczasowym zespole i wypełnienie kontraktu obowiązującego do końca sezonu 2028. Jednakże cztery konkurencyjne oferty mają pochodzić od Mercedesa, Astona Martina, McLarena, a nawet… Alpine. O pierwszych dwóch słyszy się dość często. Jeszcze w 2024 roku wiele mówiło się o zawirowaniach w obozie Czerwonych Byków i prawdopodobnym transferem do jednej z dwóch pierwszych wymienionych ekip. O ofercie z McLarena więcej mówiło się przy okazji tegorocznych przedsezonowych testów. Natomiast kandydatura stajni z Enstone wydaje się abstrakcją.

🚨 Toto Wolff is no longer interested in signing Max Verstappen.

He is now understood to be satisfied with the current line-up.

[@Motorsport] pic.twitter.com/EduAP1CbGO

— Mercedes Hub (@MercedesF1_Hub) April 14, 2025

– Będzie miejsce dla Verstappena wszędzie. […] Po raz kolejny w tym roku pokazał, jaką różnicę może zrobić jako kierowca. […] Myślę, że ludzie w Mercedesie będą chcieli zwolnić miejsce, ale i McLaren to rozważy. Zak Brown, jak wszyscy inni, jest zainteresowany Maxem – przekonywał brat 7-krotnego mistrza świata F1.

– Zespół, o którym ciągle zapominamy, ale który odgrywa rolę w całej sprawie, to… Alpine. Flavio Briatore bierze silniki Mercedesa dla swojego zespołu w przyszłym roku, a tymczasem spójrz na Pierre’a Gasly’ego [w Bahrajnie – przyp. red.] w miniony weekend. […] Ten samochód nie może być taki zły. Dodaj do tego dodatkowe 30 KM [różnicy mocy względem – przyp. red.] silnika Mercedesa. Nie chcę też umniejszać wartości tego zespołu. Moim zdaniem są cztery zespoły, które mogłyby być interesujące dla Verstappena – dodał Niemiec.

Czy zmiana barw jest możliwa już w 2026 roku?

Liczba opcji w F1 dla Maxa Verstappena nie dziwi. Mało który szef powiedziałby, że nie potrzebuje kierowcy z tak wypracowanymi cechami lidera, nadal młodego i pracowitego. Wciąż jednak wydaje się, że 27-letni Holender jest zżyty z ludźmi, z którymi wywalczył do tej pory 4 mistrzowskie tytuły. Nic dziwnego, że sam powierza duże nadzieje w efekty pracy inżynierów z Milton Keynes i poprawę sytuacji. Mimo wszystko poprawienie się Red Bulla w tym roku i nawet piąty tytuł nie gwarantują dalszych sukcesów. Wielka rewolucja 2026 może obnażyć słabości po stronie podwozia przez brak Adriana Neweya i po stronie silnika przez pierwszy autorski projekt austriackiego koncernu. Mimo wsparcia Forda, trudno wyobrazić sobie, aby nowa jednostka napędowa, tak jak obecnie ta od Hondy, dorównała tym od Mercedesa czy Ferrari.

Wiele spekuluje się o tym, że właśnie nowe silniki niemieckiego i włoskiego producenta będą najlepsze w stawce. O ile o transferze Verstappena do Ferrari nie ma co myśleć, to chociażby jazda dla Mercedesa za Russella, Astona Martina, albo nawet dla McLarena dla jednego z dwójki Norris/Piastri stwarzałaby niezłą okazję. Jeśli chodzi o Alpine, to ta ekipa przechodzi z własnych silników, stworzonych przez Renault, do roli klienta Srebrnych Strzał. Gdyby Francuzi pod wodzą Briatore i Oakesa wykonali progres, 4-krotny MŚ bardzo pomógłby wykonać wielki krok. To jednak jest najmniej prawdopodobne.

💥 Ralf Schumacher, especulando sobre Verstappen y su futuro:

“El equipo que seguimos olvidando, pero que sin duda desempeña un papel en todo el asunto… ¡Alpine!”

"Flavio Briatore ha comprado motores Mercedes para su equipo el año que viene y, mientras tanto, mira a Pierre… pic.twitter.com/t3H9yCT0VZ

— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) April 16, 2025

Verstappen kontra najlepsze opcje. Tylko dwa zespoły zapewnią miejsce w czołówce

W Mercedesie po powrocie Jamesa Allisona do poprzedniej funkcji w Brackley zaczyna się układać. Możliwe, że brytyjski inżynier odbuduje to, co było zbudowane przy okazji poprzedniej dominacji Mercedesa. Sam Toto Wolff wie, że George Russell może nie przeskoczyć pewnego poziomu. Natomiast obecny czempion wniósłby do jego ekipy bardzo dużo.

W Astonie Martinie może dojść do przedwczesnego odejścia Alonso lub nawet zastąpienia Strolla. Dodatkowo osoby z Hondy i Adrian Newey chcieliby mieć najlepszego dostępnego zawodnika w ekipie. Na ten moment mogą oni nie obiecać walki w czołówce, co jest dla Verstappena warunkiem koniecznym. Natomiast w McLarenie może za to dojść do tarć na linii Norris-Piastri, co może kosztować utratę jednego z tytułów mistrzowskich. Wtedy Zak Brown może zdecydować się na wcześniejszą zmianę w składzie. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby ekipa z Woking nawet po rewolucji utrzymała się w ścisłej czołówce. Właśnie to dla Holendra byłoby najistotniejsze. Ponoć były już pokusy na początku bieżącego roku.

😬 VERSTAPPEN ACIMIYOR!

🎙️ Zak Brown: "Tebrikler Max."

🎙️ Max Verstappen: "Önceden 'Max sadece en hızlı araba ile şampiyon olabilir' demiştin. Bu yıl biraz farklı oldu sanki!"pic.twitter.com/vSfzUssG2S

— Krampon F1 (@F1Krampon) November 24, 2024

Warto też nadmienić, że wcześniejsze zerwanie umowy z Red Bullem, gdy Max Verstappen utrzymywałby się w Top 3 klasyfikacji generalnej, oznaczałoby konieczność obniżenia wynagrodzenia. Obecnie pensja Holendra wraz z większością uposażenia od partnerów może wynosić nawet 65 mln USD. Dany zespół musiałby więc, poza obietnicą walki o mistrzostwo, zaoferować rekompensatę. Więcej o zarobkach kierowców F1 w sezonie 2025 dowiesz się z naszego artykułu, klikając tutaj.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Flavio Briatore, obecnie konsultant wykonawczy w zespole Alpine, zapytany o aferę "Crashgate" z roku 2008, zaprzecza zeznaniom Nelsona Piqueta Jr. Włoch powołuje się też na wyrok Francuskiego Sądu Najwyższego.

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hulkenberg był prawdopodobnie największą niespodzianką minionego GP Hiszpanii. Kierowca Saubera dojechał do mety niedzielnego wyścigu na 5. miejscu. Czy tak dobry rezultat wisiał w powietrzu?

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Max Verstappen przyznał się do błędu po Grand Prix Hiszpanii. Stwierdził, że przyczyniła się do tego frustracja. Żałuje agresywnego manewru.

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Lewis Hamilton jest rozczarowany szóstym miejscem w Grand Prix Hiszpanii. Stwierdza, że to jeden z najgorszych wyścigów, jakich doświadczył.

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
1 czerwca 2025

Oscar Piastri powrócił do wygrywania po dwóch rundach przerwy, kiedy to uznawał wyższość Maxa Verstappena i Lando Norrisa. W GP Hiszpanii, Australijczyk nie miał sobie równych i "po profesorsku" realizował swój plan. Podium uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
31 maja 2025

Kwalifikacje przed GP Hiszpanii były kolejnymi udanymi dla McLarena. Z pierwszego pola ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione