⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Domenicali w opozycji do federacji. F1 pozwoli na kontrowersje?

Domenicali w opozycji do federacji. F1 pozwoli na kontrowersje?

  • Formuła 1
25 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 5 minut

Adrian Drozdek

Domenicali w opozycji do federacji. F1 pozwoli na kontrowersje?

Dyrektor generalny i jednocześnie prezes Formula One Management, Stefano Domenicali, chciałby uczynić królową sportów motorowych bardziej pikantną. To mogłaby być odpowiedź na... zmieniający się świat.

Formuła 1 nie powinna być jedynie najszybsza

Wielokrotnie zdarzało się, że szef Formuły 1 miał odmienne zdanie niż to w FIA. Międzynarodowa Federacja Samochodowa w trakcie sezonu 2024 wdrożyła kary finansowe i ostrzeżenia dla kierowców za wulgarne słownictwo i niestosowne zachowanie. Teraz większość z nich woli unikać komentowania pewnych sytuacji, aby zbyt nie użyć czasem niepoprawnego politycznie stwierdzenia. Doszło nawet do tego, że Max Verstappen nie wyszedł do dziennikarzy po GP Arabii Saudyjskiej w celu wyjaśnienia zdarzenia z 1. zakrętu. Zamiast niego na sesji zjawił się szef Red Bull Racing, Christian Horner, który zabrał ze sobą zdjęcia i wyuczone wyjaśnienia. Sam Holender uznał, że lepiej nie drążyć tematu, aby nie narazić się prezydentowi FIA, Mohammedowi Benowi Sulayemowi.

Były szef Scuderii Ferrari (2008-2014) dał do zrozumienia, że F1 niemalże zawsze skupiała się głównie na osiągach. – Kiedyś niemal co niedzielę brałem udział w debatach na temat przepisów technicznych i sportowych. Lata temu istniały znacznie szersze szare strefy niż dzisiaj – ale ludzie z F1 nadal wiedzą, jak wszystko pchać do granic możliwości – zaczął Stefano Domenicali na łamach Motorsport.com.

One of Eddie's greatest moments was when he took then Ferrari team boss (and current F1 CEO) Stefano Domenicali to the cleaners after the German GP 2010 and the team orders controversy.

Context: Team Orders were banned in 2010 pic.twitter.com/3VuW63q9zB

— BaxtyB (@BaxtyB) March 20, 2025

Domenicali chce czegoś więcej

Obecnie królowa sportów motorowych ma bardzo rozbudowane regulaminy, w których trudno znaleźć duże luki. Mimo to wciąż istnieją pewne kontrowersje. W 2024 roku ponownie powrócił temat elastycznych skrzydeł, który miał zostać rozwiązany. Okazało się jednak, że nadal niektóre zespoły mają bardziej „giętkie” przednie skrzydła i od GP Hiszpanii wszyscy muszą przygotować ich nowe wersje. McLaren musiał po drodze poprawić tylny spojler, ponieważ wciąż generowało ono efekt mini-DRS. Jednakże były to jedyne kontrowersje techniczne. Patrząc na różne sporty, można dopatrzeć się ich więcej i to one generują emocje oraz większe zainteresowanie.

Z tej sytuacji sprawę zdaje sobie szef Formuły 1. – Osobiście uważam, że dzisiejsze kontrowersje są stosunkowo niewielkie. Właściwie byłoby miło, gdyby znów było ich trochę więcej – są pikanterią dla tego sportu – powiedział 59-latek.

Stefano Domenicali, Mohammed Ben Sulayem and Luca di Montezemolo together on the grid #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/Es0uJY8AHn

— Luke Smith (@LukeSmithF1) April 13, 2025

Niektóre rzeczy straciły sens

Gdyby tak dodać wartość rozrywkową i wywołać ekscytującą bitwę technologiczną… Właśnie to mogłoby zwrócić uwagę nowych odbiorców. Oczywiście, gdyby też pozwolono zawodnikom być bardziej naturalnymi, to też pomogłoby ożywić sport. Mimo wszystko kierunek rozwoju dotyczący zrównoważonych paliw też wydaje się dobry.

– […] Ale – może to zabrzmieć prowokacyjnie – inwestowanie przez zespoły ogromnych kwot w projektowanie własnych skrzyń biegów nie ma już sensu. Zyski w zakresie wydajności są minimalne. Kibice nie postrzegają już tego jako ekscytującego obszaru rozwojowego. Wiele rzeczy, które kiedyś wydawały się nowatorskie, nie uzasadnia już dużych inwestycji. Musimy mieć odwagę zaakceptować, że krajobraz ewoluował – podsumował.

Zdjęcie: F1 & FOM

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • Stefano Domenicali

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

George Russell nie martwi się brakiem nowego kontraktu. Mercedes ma teraz ważniejsze rzeczy do załatwienia. Rozumie zainteresowanie Maxem Verstappenem.

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Piątkowe sesje treningowe przed GP Kanady nie dały nam jeszcze jasnego obrazu, kto będzie zdecydowanym faworytem w Montrealu. Pozytywnie kończą je jednak Red Bull i Mercedes.

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać. Grozi mu zakaz jazdy w wyścigu, ale nie myśli o tym. Kierowca ufa swoim umiejętnościom.

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

George Russell docenia przeprosiny Maxa Verstappena. Jest zaskoczony, że mistrz świata wziął odpowiedzialność na siebie. Przyznaje, że Holender zapłacił wysoką cenę.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Grand Prix Hiszpanii może się nie odbyć. Przyszłość toru w Madrycie stoi pod znakiem zapytania. Organizatorzy Madringu mają kłopoty prawne.

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
11 czerwca 2025

George Russell przestrzega Formułę 1, która nie może brać swojej popularności za pewnik. Mistrzostwo znajduje się w krytycznym momencie. F1 powinna zachować ostrożność, bo wszystko może się rozpaść.

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
10 czerwca 2025

Formuła 1 przedstawiła dziś oficjalny kalendarz na sezon 2026. Względem obecnego liczba wyścigów pozostaje bez zmian. Które weekendy będą obejmowały wyścig sprinterski, jeszcze oficjalnie nie wiadomo.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione