⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Domenicali w opozycji do federacji. F1 pozwoli na kontrowersje?

Domenicali w opozycji do federacji. F1 pozwoli na kontrowersje?

  • Formuła 1
25 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 5 minut

Adrian Drozdek

Domenicali w opozycji do federacji. F1 pozwoli na kontrowersje?

Dyrektor generalny i jednocześnie prezes Formula One Management, Stefano Domenicali, chciałby uczynić królową sportów motorowych bardziej pikantną. To mogłaby być odpowiedź na... zmieniający się świat.

Formuła 1 nie powinna być jedynie najszybsza

Wielokrotnie zdarzało się, że szef Formuły 1 miał odmienne zdanie niż to w FIA. Międzynarodowa Federacja Samochodowa w trakcie sezonu 2024 wdrożyła kary finansowe i ostrzeżenia dla kierowców za wulgarne słownictwo i niestosowne zachowanie. Teraz większość z nich woli unikać komentowania pewnych sytuacji, aby zbyt nie użyć czasem niepoprawnego politycznie stwierdzenia. Doszło nawet do tego, że Max Verstappen nie wyszedł do dziennikarzy po GP Arabii Saudyjskiej w celu wyjaśnienia zdarzenia z 1. zakrętu. Zamiast niego na sesji zjawił się szef Red Bull Racing, Christian Horner, który zabrał ze sobą zdjęcia i wyuczone wyjaśnienia. Sam Holender uznał, że lepiej nie drążyć tematu, aby nie narazić się prezydentowi FIA, Mohammedowi Benowi Sulayemowi.

Były szef Scuderii Ferrari (2008-2014) dał do zrozumienia, że F1 niemalże zawsze skupiała się głównie na osiągach. – Kiedyś niemal co niedzielę brałem udział w debatach na temat przepisów technicznych i sportowych. Lata temu istniały znacznie szersze szare strefy niż dzisiaj – ale ludzie z F1 nadal wiedzą, jak wszystko pchać do granic możliwości – zaczął Stefano Domenicali na łamach Motorsport.com.

One of Eddie's greatest moments was when he took then Ferrari team boss (and current F1 CEO) Stefano Domenicali to the cleaners after the German GP 2010 and the team orders controversy.

Context: Team Orders were banned in 2010 pic.twitter.com/3VuW63q9zB

— BaxtyB (@BaxtyB) March 20, 2025

Domenicali chce czegoś więcej

Obecnie królowa sportów motorowych ma bardzo rozbudowane regulaminy, w których trudno znaleźć duże luki. Mimo to wciąż istnieją pewne kontrowersje. W 2024 roku ponownie powrócił temat elastycznych skrzydeł, który miał zostać rozwiązany. Okazało się jednak, że nadal niektóre zespoły mają bardziej „giętkie” przednie skrzydła i od GP Hiszpanii wszyscy muszą przygotować ich nowe wersje. McLaren musiał po drodze poprawić tylny spojler, ponieważ wciąż generowało ono efekt mini-DRS. Jednakże były to jedyne kontrowersje techniczne. Patrząc na różne sporty, można dopatrzeć się ich więcej i to one generują emocje oraz większe zainteresowanie.

Z tej sytuacji sprawę zdaje sobie szef Formuły 1. – Osobiście uważam, że dzisiejsze kontrowersje są stosunkowo niewielkie. Właściwie byłoby miło, gdyby znów było ich trochę więcej – są pikanterią dla tego sportu – powiedział 59-latek.

Stefano Domenicali, Mohammed Ben Sulayem and Luca di Montezemolo together on the grid #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/Es0uJY8AHn

— Luke Smith (@LukeSmithF1) April 13, 2025

Niektóre rzeczy straciły sens

Gdyby tak dodać wartość rozrywkową i wywołać ekscytującą bitwę technologiczną… Właśnie to mogłoby zwrócić uwagę nowych odbiorców. Oczywiście, gdyby też pozwolono zawodnikom być bardziej naturalnymi, to też pomogłoby ożywić sport. Mimo wszystko kierunek rozwoju dotyczący zrównoważonych paliw też wydaje się dobry.

– […] Ale – może to zabrzmieć prowokacyjnie – inwestowanie przez zespoły ogromnych kwot w projektowanie własnych skrzyń biegów nie ma już sensu. Zyski w zakresie wydajności są minimalne. Kibice nie postrzegają już tego jako ekscytującego obszaru rozwojowego. Wiele rzeczy, które kiedyś wydawały się nowatorskie, nie uzasadnia już dużych inwestycji. Musimy mieć odwagę zaakceptować, że krajobraz ewoluował – podsumował.

Zdjęcie: F1 & FOM

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • Stefano Domenicali

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 maja 2025

Yuki Tsunoda jak dotąd przyzwoicie spisuje się w Red Bullu. Zespół pochwalił kierowcę za radzenie sobie z presją. Kierowca nie boi się wyrażać własnego zdania.

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Adrian Drozdek

  • Felietony
9 maja 2025

Otmar Szafnauer, były szef Alpine i Force India/Racing Point, przekonywał, że Formuła 1 potrzebuje kolejnego zespołu. Sam widziałby też siebie jako na czele nowego projektu.

Vettel wróci do Red Bulla?

Vettel wróci do Red Bulla?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
9 maja 2025

Sebastian Vettel wielokrotnie wiązany był z powrotem do Formuły 1. Niemiec często łączony był z powrotem do roli kierowcy, ale ostatnio coraz częściej widzi się go w innych rolach.

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 maja 2025

Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce możemy mieć zwrot w sprawie limitu budżetowego w F1. Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, cytowany przez "Associated Press", rzekomo widzi w nim tylko "problem".

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Ernest Mróz

  • Formuła 1
7 maja 2025

Stało się. Właściwie mówiło się o tym przed startem sezonu. Ostatecznie stało się to po 6 rundach - Franco Colapinto wraca do ścigania w F1. Alpine nie daje mu jednak gwarancji dokończenia sezonu.

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 maja 2025

Alex Albon był bardzo zadowolony z tempa Williamsa podczas GP Miami. Przyznał, że nawet, gdy jeździł dla Red Bull Racing, to nie miał Maxa Verstappena tak blisko przed sobą.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione