⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

  • Formuła 1
15 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Wiktoria Żupińska

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Kierowcy F1 skrytykowali dzisiaj sytuację w Alpine. Wyrazili swoje opinie o wymianie kierowców. Niektórzy stwierdzili, że to brutalne. Padły też ostre słowa ze strony nowicjuszy.

Sytuacja w Alpine nie dziwi kierowców

Jack Doohan zostął zastąpiony przez Franco Colapinto zaledwie po sześciu Grand Prix. Od początku sezonu jego pozycja w zespole była przedmiotem spekulacji. Flavio Briatore, znany z bezkompromisowego i czasami kontrowersyjnego podejścia, zadecydował w zeszłym tygodniu o zamianie kierowców.

BREAKING: Franco Colapinto to race at least the next five races for Alpine in place of Jack Doohan#F1 pic.twitter.com/HLarDPmYP8

— Formula 1 (@F1) May 7, 2025

Na dzisiejszej konferencji prasowej przed Grand Prix Emilii-Romanii kierowcy zostali zapytani, co sądzą o sytuacji w Alpine. Esteban Ocon od sezonu 2025 jeździ w barwach Haasa, ale spędził w ekipie z Enstone pięć lat. Powiedział, że nie jest zaskoczony obrotem spraw.

– Niestety nie ma wystarczająco dużo bolidów dla wszystkich talentów, które mamy – dyplomatycznie odpowiedział Francuz.

Doohan zasługuje na drugą szansę

Liam Lawson, który razem razem z Estebanem Oconem i Kimim Antonellim brali udział w pierwszej konferencji w Imoli, także wypowiedział się w tej kwestii. Nowozelandczyk wie z doświadczenia, co to znaczy być zastąpionym w trakcie sezonu, ale zna też sytuację z drugiej strony.

23-latek dwukrotnie zastąpił Daniela Ricciardo. Po raz pierwszy w 2023 roku, gdy Australijczyk uszkodził sobie nadgarstek podczas sesji treningowej przed Grand Prix Holandii. Następnie w zeszłym roku wsiadł za kierownicę po tym, gdy VCARB zwolnił ośmiokrotnego zwycięzcę GP po wyścigu w Singapurze.

💥 Liam Lawson, INDIGNADO por el despido de Jack Doohan:

"¿Cómo esperan que muestres todo lo que tienes en 5 carreras, y más en tu temporada de novato?"

"Ha demostrado lo suficiente como para quedarse en la Fórmula 1".#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/hUfn6Flyk5

— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) May 15, 2025

Liam Lawson rozpoczął sezon jako kierowca Red Bulla. Nie radził sobie jednak u boku Maxa Verstappena. Ekipa zdecydowała się go zdegradować do juniorskiego zespołu Racing Bulls zaledwie po dwóch rundach. Jego miejsce zajął Yuki Tsunoda.

– Rozmawiałem z Jackiem i dla niego jest to bardzo trudne. Pokazał wystarczająco dużo, żeby zostać w Formule 1. Jak pięć wyścigów może ci wystarczyć. To na pewno bardzo okrutne, zasługuje na powrót. Jest bardzo, bardzo ciężko z 20. miejscami. Każdy zespół dokonuje własnych decyzji, nie ma co mówić więcej – podsumował gorzko kierowca Racing Bulls.

Alpine przyłożyło broń do skroni Doohanowi

Swojego rozczarowania nie krył też Isack Hadjar. Jest jednym z pięciu debiutantów w tym sezonie. Jak na razie wykazuje się solidnymi wynikami. Sympatyzuje z Jackiem Doohanem.

– Nawet przed sezonem coś tu śmierdziało. Rozpoczął sezon z ogromną presją, oczekiwaniami. Więc nie za bardzo dobre otoczenie – i wydaje się to trochę niesprawiedliwe, ponieważ po sześciu wyścigach nie miał za bardzo czasu, aby cokolwiek pokazać, a nie jest też, że ma rakietę. Trochę brutalne – stwierdził otwarcie Hadjar.

🗣️: "Even before the season it smelled a bit bad."

🗣️: "I can only imagine it was a horrible situation."

Two of Jack Doohan's fellow #F1 rookies *really* didn't hold back in telling media in how they felt about Alpine's approach ot its line-up.https://t.co/GT3VMVr4kY

— The Race (@wearetherace) May 15, 2025

Francuz jest częścią rodziny Red Bulla, a Helmut Marko i Christian Horner znani są z bezlitosnych zmian kierowców. Jednak 20-latek stwierdził, że jego sytuacja nie jest tak trudna jak Jacka Doohana. Przyznał, że podobne decyzje mogą mieć sens w zespołach z przodu stawki, ale w przeciwnym razie nowicjusze potrzebują czasu, aby zdobyć doświadczenie.

– Tak, nie miałem pistoletu przy skroni przed rozpoczęciem sezonu! To zdecydowanie pomaga. Mam tu dobre wsparcie każdego dnia. To zdecydowanie pomagało – powiedział prostolinijnie.

Trend wyrzucania kierowców

Swoją opinię wyraził również Ollie Bearman. Brytyjczyk był członkiem Akademii Kierowców Ferrari, a od obecnego sezonu jeździ w Haasie. Sądzi, że Jack Doohan znalazł się z bardzo trudnej sytuacji jeszcze zanim wsiadł do bolidu F1. Skrytykował też trend wyrzucania kierowców, nie dając im możliwości wykazania się.

🗣️ "Coming from his position, being a rookie myself, it's very difficult"

Ollie Bearman on whether he thought Jack Doohan had been given a fair chance in #F1: pic.twitter.com/q3E6K2yHoB

— The Race (@wearetherace) May 15, 2025

– Mogę jedynie sobie wyobrazić jak okropna to była sytuacja i myślę, że to, jak został potraktowany było bardzo niesprawiedliwe. I patrząc z jego perspektywy i samemu będąc nowicjuszem, mogę powiedzieć, że to bardzo trudne, szczególnie w pierwszej czwartej sezonu. Myślę, że cztery z sześciu torów były dla nas, nowicjuszy, nowe, mieliśmy dwa weekendy sprinterskie, które są jeszcze trudniejsze dla nas jako nowicjuszy – przyznał Bearman.

Stwierdził też, że decyzja Alpine była niezwykle brutalna. Jego zdaniem Jack Doohan powinien otrzymać szasnę jazdy po europejskich torach, które zna.

To była decyzja zespołu

Naturalnie Pierre Gasly także został zapytany. On również został wymieniony w połowie sezonu, gdy jeździł dla Red Bulla w 2019. Nie utracił jednak całkowicie swojego miejsca, lecz zdegradowano go do juniorskiej ekipy Toro Rosso.

Spędził u boku Jacka Doohana sześć weekendów wyścigowych. Jako kierowca Alpine dyplomatycznie wstrzymał się od krytyki zespołu, woląc nie wypowiadać się, czy decyzja była uczciwa.

🚨 | Jack Doohan's father, Mick Doohan, has shared these images on his Instagram story: pic.twitter.com/9ib3HbUMKh

— formularacers (@formularacers_) May 8, 2025

– Oczywiście nowicjusz w Formule 1, co jest trudne, szczególnie w tak silnej stawce, w tym roku mamy wielu szybkich kierowców i nie była to najłatwiejsza droga do Formuły 1, ale jako kolega z zespołu, a także przyjaciel, starałem się wspierać go tak bardzo, jak mogłem, zarówno na torze, jak i poza nim. Naprawdę nie mam wiele więcej do powiedzenia. Decyzja należy do zespołu – odpowiedział Francuz.

Gasly dalej próbował skierować uwagę w stronę Colapinto. Powtórzył oficjalną narrację Alpine, że wymiana związana jest z chęcią ewaluacji kierowców.

– W zespole mamy wielu kierowców i czujemy potrzebę oceny Franco, który w zeszłym roku spisał się bardzo dobrze. To jest oczywiście powód, dla którego został sprowadzony, żeby mieć taką możliwość. Ale z mojej strony, lubię Jacka, lubię Franco. Myślę, że współpracowaliśmy dobrze z Jackiem i w sumie to tyle – podsumował 29-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alpine F1
  • Esteban Ocon
  • F1
  • F1 2025
  • Isack Hadjar
  • Jack Doohan
  • Liam Lawson
  • Oliver Bearman
  • Pierre Gasly

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
16 maja 2025

Zespoły testowały dużo ulepszeń podczas treningów. Kierowcy McLarena okazali się najszybsi. Pierre Gasly dotrzymywał im tempa. Nie obyło się bez wypadków.

Oscar Piastri spodziewa się większej rywalizacji w F1

Oscar Piastri spodziewa się większej rywalizacji w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
15 maja 2025

Oscar Piastri cieszy się sukcesem w F1. Lider klasyfikacji generalnej spodziewa się większej rywalizacji. Mówi, że McLarenowi trudno będzie powtórzyć przewagę z Miami.

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
15 maja 2025

Kierowcy F1 skrytykowali dzisiaj sytuację w Alpine. Wyrazili swoje opinie o wymianie kierowców. Niektórzy stwierdzili, że to brutalne. Padły też ostre słowa ze strony nowicjuszy.

Verstappen lepszy niż Senna. Tak sądzi były kolega zespołowy

Verstappen lepszy niż Senna. Tak sądzi były kolega zespołowy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
15 maja 2025

Max Verstappen walczy o piąty tytuł mistrza świata F1 z rzędu. Wielu uważa, że zapisze się w historii sportu. Były kolega zespołowy Ayrtona Senny wypowiedział się w tej kwestii. Według niego Holender jest lepszy od Brazylijczyka.

Hamilton i Ferrari pod presją

Hamilton i Ferrari pod presją

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 maja 2025

Przed nami GP Emilii-Romanii na torze w Imoli. To jeden z dwóch domowych wyścigów Ferrari, gdzie presja na ekipę z Maranello jest zawsze większa. W tym roku odczuje ją także Lewis Hamilton.

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
14 maja 2025

Christian Horner zabrał głos w sprawie nowego limitu wagowego na sezon 2026. Według szefa Red Bull Racing, zespoły F1 będą zmuszone do wydawania większych środków finansowych, aby zrealizować ten zapis.

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
14 maja 2025

Scuderia Ferrari robi wszystko, aby naprawić tegoroczny model SF-25. Chcąc uczynić ten pakiet bardziej wydajnym, jeden z kierowców, Charles Leclerc musi dokonywać radykalnych zmian ustawień.

Franco Colapinto wzmocni Alpine. Williams udziela wsparcia

Franco Colapinto wzmocni Alpine. Williams udziela wsparcia

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 maja 2025

Franco Colapinto oficjalnie powrócił do Formuły 1. Czeka go jednak sprawdzian. Musi się szybko wykazać. Szef zespołu Williams udziela wsparcia.

GP Wielkiej Brytanii 1950. Wspominamy pierwszy wyścig F1

GP Wielkiej Brytanii 1950. Wspominamy pierwszy wyścig F1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 maja 2025

Dokładnie 75 lat temu odbył się pierwszy oficjalny wyścig Formuły 1. Historię Królowej Motorsportu rozpoczęło GP Wielkiej Brytanii 1950. Atmosferę tamtego dnia opiszemy w dzisiejszym materiale.

Mercedes chce znowu wygrywać w F1. Szykuje poprawki

Mercedes chce znowu wygrywać w F1. Szykuje poprawki

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 maja 2025

George Russell stanął cztery razy na podium, ale zespół chce więcej. Mercedes nie poddaje się i szykuje poprawki. Zamierza walczyć do końca sezonu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione