⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Autona Unia Tarnów Logo
16:26
wilki2 (1).png Logo
05.07.2025 16:30
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

  • Formuła 1
15 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Wiktoria Żupińska

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Kierowcy F1 skrytykowali dzisiaj sytuację w Alpine. Wyrazili swoje opinie o wymianie kierowców. Niektórzy stwierdzili, że to brutalne. Padły też ostre słowa ze strony nowicjuszy.

Sytuacja w Alpine nie dziwi kierowców

Jack Doohan zostął zastąpiony przez Franco Colapinto zaledwie po sześciu Grand Prix. Od początku sezonu jego pozycja w zespole była przedmiotem spekulacji. Flavio Briatore, znany z bezkompromisowego i czasami kontrowersyjnego podejścia, zadecydował w zeszłym tygodniu o zamianie kierowców.

BREAKING: Franco Colapinto to race at least the next five races for Alpine in place of Jack Doohan#F1 pic.twitter.com/HLarDPmYP8

— Formula 1 (@F1) May 7, 2025

Na dzisiejszej konferencji prasowej przed Grand Prix Emilii-Romanii kierowcy zostali zapytani, co sądzą o sytuacji w Alpine. Esteban Ocon od sezonu 2025 jeździ w barwach Haasa, ale spędził w ekipie z Enstone pięć lat. Powiedział, że nie jest zaskoczony obrotem spraw.

– Niestety nie ma wystarczająco dużo bolidów dla wszystkich talentów, które mamy – dyplomatycznie odpowiedział Francuz.

Doohan zasługuje na drugą szansę

Liam Lawson, który razem razem z Estebanem Oconem i Kimim Antonellim brali udział w pierwszej konferencji w Imoli, także wypowiedział się w tej kwestii. Nowozelandczyk wie z doświadczenia, co to znaczy być zastąpionym w trakcie sezonu, ale zna też sytuację z drugiej strony.

23-latek dwukrotnie zastąpił Daniela Ricciardo. Po raz pierwszy w 2023 roku, gdy Australijczyk uszkodził sobie nadgarstek podczas sesji treningowej przed Grand Prix Holandii. Następnie w zeszłym roku wsiadł za kierownicę po tym, gdy VCARB zwolnił ośmiokrotnego zwycięzcę GP po wyścigu w Singapurze.

💥 Liam Lawson, INDIGNADO por el despido de Jack Doohan:

"¿Cómo esperan que muestres todo lo que tienes en 5 carreras, y más en tu temporada de novato?"

"Ha demostrado lo suficiente como para quedarse en la Fórmula 1".#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/hUfn6Flyk5

— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) May 15, 2025

Liam Lawson rozpoczął sezon jako kierowca Red Bulla. Nie radził sobie jednak u boku Maxa Verstappena. Ekipa zdecydowała się go zdegradować do juniorskiego zespołu Racing Bulls zaledwie po dwóch rundach. Jego miejsce zajął Yuki Tsunoda.

– Rozmawiałem z Jackiem i dla niego jest to bardzo trudne. Pokazał wystarczająco dużo, żeby zostać w Formule 1. Jak pięć wyścigów może ci wystarczyć. To na pewno bardzo okrutne, zasługuje na powrót. Jest bardzo, bardzo ciężko z 20. miejscami. Każdy zespół dokonuje własnych decyzji, nie ma co mówić więcej – podsumował gorzko kierowca Racing Bulls.

Alpine przyłożyło broń do skroni Doohanowi

Swojego rozczarowania nie krył też Isack Hadjar. Jest jednym z pięciu debiutantów w tym sezonie. Jak na razie wykazuje się solidnymi wynikami. Sympatyzuje z Jackiem Doohanem.

– Nawet przed sezonem coś tu śmierdziało. Rozpoczął sezon z ogromną presją, oczekiwaniami. Więc nie za bardzo dobre otoczenie – i wydaje się to trochę niesprawiedliwe, ponieważ po sześciu wyścigach nie miał za bardzo czasu, aby cokolwiek pokazać, a nie jest też, że ma rakietę. Trochę brutalne – stwierdził otwarcie Hadjar.

🗣️: "Even before the season it smelled a bit bad."

🗣️: "I can only imagine it was a horrible situation."

Two of Jack Doohan's fellow #F1 rookies *really* didn't hold back in telling media in how they felt about Alpine's approach ot its line-up.https://t.co/GT3VMVr4kY

— The Race (@wearetherace) May 15, 2025

Francuz jest częścią rodziny Red Bulla, a Helmut Marko i Christian Horner znani są z bezlitosnych zmian kierowców. Jednak 20-latek stwierdził, że jego sytuacja nie jest tak trudna jak Jacka Doohana. Przyznał, że podobne decyzje mogą mieć sens w zespołach z przodu stawki, ale w przeciwnym razie nowicjusze potrzebują czasu, aby zdobyć doświadczenie.

– Tak, nie miałem pistoletu przy skroni przed rozpoczęciem sezonu! To zdecydowanie pomaga. Mam tu dobre wsparcie każdego dnia. To zdecydowanie pomagało – powiedział prostolinijnie.

Trend wyrzucania kierowców

Swoją opinię wyraził również Ollie Bearman. Brytyjczyk był członkiem Akademii Kierowców Ferrari, a od obecnego sezonu jeździ w Haasie. Sądzi, że Jack Doohan znalazł się z bardzo trudnej sytuacji jeszcze zanim wsiadł do bolidu F1. Skrytykował też trend wyrzucania kierowców, nie dając im możliwości wykazania się.

🗣️ "Coming from his position, being a rookie myself, it's very difficult"

Ollie Bearman on whether he thought Jack Doohan had been given a fair chance in #F1: pic.twitter.com/q3E6K2yHoB

— The Race (@wearetherace) May 15, 2025

– Mogę jedynie sobie wyobrazić jak okropna to była sytuacja i myślę, że to, jak został potraktowany było bardzo niesprawiedliwe. I patrząc z jego perspektywy i samemu będąc nowicjuszem, mogę powiedzieć, że to bardzo trudne, szczególnie w pierwszej czwartej sezonu. Myślę, że cztery z sześciu torów były dla nas, nowicjuszy, nowe, mieliśmy dwa weekendy sprinterskie, które są jeszcze trudniejsze dla nas jako nowicjuszy – przyznał Bearman.

Stwierdził też, że decyzja Alpine była niezwykle brutalna. Jego zdaniem Jack Doohan powinien otrzymać szasnę jazdy po europejskich torach, które zna.

To była decyzja zespołu

Naturalnie Pierre Gasly także został zapytany. On również został wymieniony w połowie sezonu, gdy jeździł dla Red Bulla w 2019. Nie utracił jednak całkowicie swojego miejsca, lecz zdegradowano go do juniorskiej ekipy Toro Rosso.

Spędził u boku Jacka Doohana sześć weekendów wyścigowych. Jako kierowca Alpine dyplomatycznie wstrzymał się od krytyki zespołu, woląc nie wypowiadać się, czy decyzja była uczciwa.

🚨 | Jack Doohan's father, Mick Doohan, has shared these images on his Instagram story: pic.twitter.com/9ib3HbUMKh

— formularacers (@formularacers_) May 8, 2025

– Oczywiście nowicjusz w Formule 1, co jest trudne, szczególnie w tak silnej stawce, w tym roku mamy wielu szybkich kierowców i nie była to najłatwiejsza droga do Formuły 1, ale jako kolega z zespołu, a także przyjaciel, starałem się wspierać go tak bardzo, jak mogłem, zarówno na torze, jak i poza nim. Naprawdę nie mam wiele więcej do powiedzenia. Decyzja należy do zespołu – odpowiedział Francuz.

Gasly dalej próbował skierować uwagę w stronę Colapinto. Powtórzył oficjalną narrację Alpine, że wymiana związana jest z chęcią ewaluacji kierowców.

– W zespole mamy wielu kierowców i czujemy potrzebę oceny Franco, który w zeszłym roku spisał się bardzo dobrze. To jest oczywiście powód, dla którego został sprowadzony, żeby mieć taką możliwość. Ale z mojej strony, lubię Jacka, lubię Franco. Myślę, że współpracowaliśmy dobrze z Jackiem i w sumie to tyle – podsumował 29-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alpine F1
  • Esteban Ocon
  • F1
  • F1 2025
  • Isack Hadjar
  • Jack Doohan
  • Liam Lawson
  • Oliver Bearman
  • Pierre Gasly

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Ollie Bearman z karą do GP Wielkiej Brytanii

Ollie Bearman z karą do GP Wielkiej Brytanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 lipca 2025

Ollie Bearman otrzymał surową karę do GP Wielkiej Brytanii. Naruszył warunki czerwonej flagi. Uderzył w bandy podczas ostatniej sesji treningowej.

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
4 lipca 2025

Lewis Hamilton odnalazł formę w pierwszej sesji treningowej i znalazł się na szczycie klasyfikacji. Po południu najszybszy był Lando Norris, ale kierowcy Ferrari dotrzymywali mu tempa.

Prezydent FIA ma konkurencję. Tim Mayer startuje w wyborach

Prezydent FIA ma konkurencję. Tim Mayer startuje w wyborach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
4 lipca 2025

Prezydent FIA doczekał się konkurencji w nadchodzących wyborach. Tim Mayer ogłosił swoją kandydaturę. Mohammed Ben Sulayem zwolnił go w zeszłym roku. Teraz zdecydowanie krytykuje jego rządy.

Montoya: On jest zbyt lojalny wobec Mercedesa

Montoya: On jest zbyt lojalny wobec Mercedesa

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Podczas GP Wielkiej Brytanii w ten weekend może rozstrzygnąć się przyszłość George'a Russella w Mercedesie. Juan Pablo Montoya uważa, że zespół z Brackley powinien mu zaproponować długoterminowy kontrakt.

Max Verstappen lekceważy spekulacje, ale ma wątpliwości

Max Verstappen lekceważy spekulacje, ale ma wątpliwości

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Max Verstappen zaprzecza doniesieniom o opuszczeniu Red Bulla. Zapewnia, że nic się nie zmieniło. Publicznie lekceważy spekulacje o swojej przyszłości. Pomimo tego ma wątpliwości.

George Russell: Nie sądzę, żebym się gdzieś wybierał

George Russell: Nie sądzę, żebym się gdzieś wybierał

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

George Russell nie przejmuje się spekulacjami. Jest pewien przyszłości w Mercedesie. Nie sądzi, żeby miał opuścić zespół. Skupia się na swoich wynikach.

Red Bull go nie interesuje. Carlos Sainz jest wierny Williamsowi

Red Bull go nie interesuje. Carlos Sainz jest wierny Williamsowi

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Carlos Sainz wykluczył ewentualne przejście do Red Bulla. Hiszpan w zeszłym roku chciał podpisać kontrakt z zespołem. Teraz nigdzie się nie wybiera. Zauważa, że lepszy bolid sprawia Williamsowi problemy.

Domenicali nie obawia się o finał sezonu na Bliskim Wschodzie

Domenicali nie obawia się o finał sezonu na Bliskim Wschodzie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Konflikt zbrojny na Bliskim Wschodzie między Izraelem a Iranem i jego następstwa sprawiły, że pojawiły się pytania o to, czy w tych warunkach da się przeprowadzić finałowe weekendy Grand Prix Formuły 1 w Katarze i Abu Zabi. Stefano Domenicali rozwiał w tej sprawie wątpliwości w rozmowie z agencją Reuters.

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Ferrari nie podjęło jeszcze decyzji o kluczowym ulepszeniu. Zespół będzie testował na torze Mugello w lipcu. Stajnia z Maranello chce sprawdzić nowe tylne zawieszenie.

Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Motorsport. Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 2
2 lipca 2025

Arvid Lindblad pojedzie w pierwszej sesji treningowej w Silverstone. Junior Red Bulla zastąpi Yukiego Tsunodę. Helmut Marko uważa go za talent pokoleniowy. Jednak kierowca F2 nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione