⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Fernando Alonso został ambasadorem Barcelona-Catalunya

Fernando Alonso został ambasadorem Barcelona-Catalunya

  • Formuła 1
27 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Fernando Alonso został ambasadorem  Barcelona-Catalunya

Fernando Alonso został ambasadorem toru Barcelona-Catalunya. Zwiększy to szanse na pozostanie obiektu w F1. Hiszpan robi przytyk w stronę Madringu.

Fernando Alonso ambasadorem toru w Montmeló

Fernando Alonso został dzisiaj oficjalnie ambasadorem toru Barcelona-Catalunya. W tym tygodniu rozegra się tam 9. runda sezonu. Na Grand Prix Hiszpanii w życie wejdzie też dyrektywa FIA, nakazująca zmniejszenie elastyczności przednich skrzydeł.

Carlos Sainz Jr miesiąc temu został ambasadorem nowego toru ulicznego w Madrycie. Sam projekt wywołał mieszane uczucia, zarówno u fanów, którzy kwestionują sposób jego finansowania, jak i kierowców z innych serii wyścigowych. Dotychczas Fernando Alonso nie wypowiedział się o nim publicznie.

We've shared many great moments together.
Now, we're taking it to the next level.@alo_oficial becomes an ambassador for Circuit de Barcelona-Catalunya.

Welcome to the Circuit team! 🤗 pic.twitter.com/eQuV7NmvlD

— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) May 27, 2025

– To zaszczyt i przywilej, jestem bardzo szczęśliwy, że mogę być ambasadorem Circuit de Barcelona-Catalunya, który jest tak wyjątkowy dla mnie i wszystkich hiszpańskich fanów, i który dał nam tak wiele radości. To tor, który jest ściśle związany z moją karierą, ponieważ był to pierwszy tor, na którym testowałem jednomiejscowy samochód, kiedy jeszcze byłem w kartingu. To tor, na którym zdecydowanie przejechałem najwięcej okrążeń w całym moim życiu, od testów przedsezonowych F1 po wyścigi i inne wydarzenia, które się tam odbywały – opowiedział Hiszpan.

Alonsomania

W wywiadzie dla Mundo Deportivo Fernando Alonso wyjawił, że rozmowy o potencjalnej współpracy z torem Barcelona-Catalunya toczyły się od lutego. Kontrakt obiektu na organizowanie Grand Prix Hiszpanii kończy się pod koniec 2026 roku. Jego przyszłość jest niepewna, szczególnie biorąc pod uwagę budowę Madringu.

Fernando Alonso cuenta que llevaba hablando desde febrero.

Cuenta que le "hace ilusión porque ahí fue la primera vez que vi de verdad la 'Alonsomanía'"

📰 Mundo Deportivo https://t.co/3qXoX3Izhl pic.twitter.com/dRdTZl26vI

— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) May 27, 2025

W oficjalnym oświadczeniu na stronie toru możemy przeczytać, że Alonso w roli ambasadora będzie promował kataloński obiekt w świecie motorsportu. Zajmie się też pomocą i trenowaniem młodych kierowców. Dwukrotny mistrz świata stanął na podium w Barcelonie 7 razy i odniósł 2 zwycięstwa. Wygrał tam też jak dotąd swoje ostatnie Grand Prix w 2013 roku.

– Pamiętam 2003 rok jako niezapomniane Grand Prix Hiszpanii, kiedy stanąłem na podium i doświadczyłem niesamowitych wrażeń. Po raz pierwszy zobaczyłem wszystkie trybuny w kolorze niebieskim i tak ogromne wsparcie z całego kraju. To był punkt zwrotny na wszystkich poziomach i wspominam go z wielką sympatią – wspominał Fernando Alonso.

Tor w Barcelonie musi zostać

Na torze wykonano prace renowacyjne, aby go unowocześnić i dostosować do współczesnych wymogów. Trwa obecnie proces negocjacyjny nowego kontraktu z Formułą 1. Fernando Alonso nalega, że Barcelona-Catalunya musi pozostać w kalendarzu F1.

– To prawda, że ​​w 2026 roku w Hiszpanii mogą odbyć się dwa GP, ale tor [Barcelona-Catalunya – przyp. red.] to jest coś, co istnieje, istniało przez 3 dekady i będzie przez następne trzy, cztery lub pięć dekad. A inne obiekty są bardziej tymczasowe i myślę, że w Hiszpanii potrzebna jest długoterminowa stabilność – Hiszpan wyjawił w wywiadzie dla Mundo Deportivo.

Fernando Alonso będzie również pomagać młodym pokoleniom w rozwijaniu się w świecie motorsportu w ramach Programu dla Młodych Pilotów. Hiszpan ma swoją agencję menadżerską, którą prowadzi razem z dwoma wieloletnimi przyjaciółmi.

Feliz de anunciar que desde principios de año estamos trabajando en ideas e iniciativas para el deporte del motor en España! @Circuitcat_es es parte de la historia de la @F1 , de mi carrera deportiva y de todos nosotros.🇪🇸❤️ https://t.co/pOxj9y7eie

— Fernando Alonso (@alo_oficial) May 27, 2025

DO A14 management należą m.in Gabriel Bortoleto, Pepe Martí, Will Power czy Nikola Tsolov. Kartami marki Fernando Alonso Kart jeździł także obecny lider klasyfikacji mistrzostw świata F1, Oscar Piastri.

– To zaszczyt mieć Fernando Alonso jako ambasadora Circuit de Barcelona-Catalunya. To tutaj wszystko się zaczęło, gdzie osiągnął wielkie triumfy w swojej udanej karierze, wzmacniając miłość tego kraju do tego sportu i wnosząc emocje do naszych obiektów. To dla nas prawdziwy przywilej mieć mistrza świata F1, takiego jak Fernando, który nie tylko pomoże nam promować ten tor jako jeden z najlepszych na świecie, ale także wniesie swoje bogate doświadczenie w szkoleniu obiecujących młodych kierowców – podaje w oświadczeniu Pau Relat, prezes Fira de Barcelona i Fira Circuit, firmy zarządzającej Circuit de Barcelona-Catalunya.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Fernando Alonso
  • GP Hiszpanii

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione