⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Arabii Saudyjskiej: Bezbłędny Piastri. Pierwsze podium Ferrari

GP Arabii Saudyjskiej: Bezbłędny Piastri. Pierwsze podium Ferrari

  • Formuła 1
20 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Adrian Drozdek

GP Arabii Saudyjskiej: Bezbłędny Piastri. Pierwsze podium Ferrari

Oscar Piastri zaliczył świetny start i zmusił Maxa Verstappena do błędu. Holender próbował pewnej sztuczki, która tym razem przyniosła mu karę czasową, stwarzając rywalowi z McLarena łatwiejszą drogę po zwycięstwo w GP Arabii Saudyjskiej. Pierwsze podium dla Ferrari w sezonie 2025 po zaciętej walce zapewnił Charles Leclerc, który był trzeci.

Oscar Piastri po raz drugi z rzędu

Australijczyk wygrał po raz trzeci w tym sezonie i został nowym liderem klasyfikacji generalnej. Dla niego była to już piąta wiktoria w karierze. Oscar Piastri wykonał świetną robotę w wyścigu o GP Arabii Saudyjskiej. Już na starcie był bliski objęcia prowadzenia, ale Max Verstappen ścinając zakręt zachował prowadzenie i próbował zagrać na potencjalne wypchnięcie ze strony kierowcy McLarena. Na 5. okrążeniu sędziowie pokazali jednak, że nie z nimi takie sztuczki i ukarali Holendra karą doliczenia 5 sekund. Tak naprawdę ona przesądziła o tym, że po serii pit stopów kierowca Red Bulla spadł za Australijczyka. Pierwszy stint 4-krotnego mistrza świata był świetny, ponieważ odjechał na nieco ponad 3 sekundy, ale finalnie na niewiele się to zdało.

Od tamtej pory, czyli serii pit stopów z okrążeń nr 20-22, powoli układała się kolejność. Celem zdobywcy 2. pola stała się ucieczka od Verstappena, co udało się skutecznie realizować. Znacznie więcej działo się w walce o najniższy stopień podium.

P1ASTRI AGAIN! 🏆@OscarPiastri secures our first-ever win in Saudi Arabia 🧡#McLaren | #SaudiArabianGP pic.twitter.com/IfmkWbNGgD

— McLaren (@McLarenF1) April 20, 2025

Leclerc i Norris próbowali czegoś innego podczas GP Arabii Saudyjskiej

Charles Leclerc i Lando Norris zostali na torze dłużej jako jedyni z czołówki, co też wywoływało potencjalne znaki zapytania przy zagrożeniu pojawieniem się neutralizacji lub czerwonej flagi. Monakijczyk przedłużał pierwszy przejazd na pośrednich oponach, a Brytyjczyk wykorzystał fakt startu na twardych oponach, chcąc odrabiać straty po starcie z 10. pola. Zawodnik Ferrari miał zaskakująco dobre tempo i ekipa z Maranello poczuła, że może stworzyć swojemu zawodnikowi szansę na walkę o podium. Pełen obaw mógł być George Russell, którego twarde opony nie sprawowały się najlepiej. Lider Srebrnych Strzał musiał też oglądać się na Norrisa, który miał po swoim pit stopie na 35. kółku świeże opony pośrednie i mógł wyprzedzić Leclerca i zarówno jego. Początek 38. okrążenia przyniósł nam udany atak na kierowcy Ferrari na rywalu z Mercedesa. Trzy okrążenia niemal identyczny manewr powtórzył dotychczasowy lider „generalki”.

Jednakże wysiłki triumfatora tegorocznego GP Australii nie przyniosły mu awansu na podium. Brytyjczyk na 2 okrążenia przed końcem prawie dogonił Charlesa Leclerca. Kierowca Ferrari nie dopuścił go jednak do redukcji straty poniżej sekundy i w ten sposób uniemożliwił Norrisowi korzystanie z DRS-u. W ten sposób obronił trzecie miejsce i wywalczył pierwsze podium dla Ferrari w tym roku. Oczywiście pomijamy tutaj zwycięski sprint Hamiltona w Chinach, ponieważ to nie liczyło się do Top 3 w Grand Prix. Prawdopodobnie, nawet gdyby zawodnik McLarena wskoczył przed kierowcę Scuderii, to spadłby z niego po karze czasowej za przekroczenie białej linii przy wyjeździe z alei serwisowej. Sędziowie nie orzekli jeszcze jednoznacznie, jaki wymiar kary zastosowali wobec byłego już lidera „generalki”. Nawet jeśli byłoby to więcej jak 5 sekund, to wciąż oznacza zachowanie 4. pozycji.

Tymczasem szósty Andrea Kimi Antonelli i siódmy Lewis Hamilton przejechali wyścig bez większej historii. Obaj zrobili tyle, na ile pozwalały im samochody, choć na tle zespołowych kolegów wypadli dość blado.

Australijczyk nie pozwolił rywalowi na zbliżenie się

Oscar Piastri zasłużył na zwycięstwo, ponieważ nie popełnił żadnego błędu. Jego nieco gorsze tempo w końcówce wynikało raczej z ograniczania ryzyka i to dlatego Max Verstappen zbliżył się na 2,8 sekundy. Możliwe, że gdyby nie gorszy start 4-krotnego mistrza świata i zyskanie przewagi po ścięciu 1. zakrętu, nie byłoby kary i wynik zawodów byłby inny.

Jak to wyglądało w kwalifikacjach? Kliknij, aby przejść do podsumowania czasówki

Wykorzystana okazja Williamsa i Hadjara

Carlos Sainz i Alexander Albon zmaksymalizowali potencjał ekipy z Grove na podwójne punkty. Tym razem nieznacznie lepszy był Hiszpan, który wywalczył 4 „oczka” za 8. lokatę. W porównaniu do wyniku kwalifikacji 30-latek stracił 2 pozycje, ale przed wyścigiem nie liczył zapewne na utrzymanie Hamiltona i Norrisa za swoimi plecami z racji różnic klas po stronie samochodów na korzyść rywali. Jeśli chodzi o Albona to tutaj okazja stworzyła się po dobrym starcie z 11. pola i ominięciu Tsunody oraz Gasly’ego.

LAP 45/50

Williams 🆚 Racing Bulls

Sainz and Albon are within touching distance of Hadjar behind, but the Williams pair are working together to fend off the challenge #F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/A4c3NN5jLx

— Formula 1 (@F1) April 20, 2025

Podobnie było u Isacka Hadjara, choć u niego warto wyróżnić dobry pierwszy przejazd na twardych oponach, który pomógł mu pokonać Alonso i kierowców Haasa. Gdy zawodnik Racing Bulls oddalił się od tego peletonu, mógł nawet wywierać presję na kierowcach Williamsa.

Tsunoda i Gasly stracili swoją szansę w GP Arabii Saudyjskiej

Niestety już na pierwszym okrążeniu doszło do kontaktu pomiędzy Japończykiem i Francuzem. Dawni zespołowi koledzy z czasów Scuderii AlphaTauri zetknęli się niefortunnie i w wyniku kolizji obaj wpadli w bandę. Winowajcą zdarzenia był Yuki Tsunoda, ponieważ był tym, który zahaczył o bolid Alpine przy wyjściu z zakrętu. Pierre Gasly w tamtej sytuacji był już jedynie pasażerem. W przypadku pierwszego z wymienionych była szansa na niezły wynik na miarę tego z GP Bahrajnu, ponieważ po starcie z 9. pola 29-latek utrzymywał się w Top 10. Natomiast dla kierowcy Red Bulla być może byłaby szansa na najlepszy wynik w drugim starcie dla tej ekipy. Samuraj dotoczył się uszkodzonym samochodem do alei serwisowej, ale uszkodzenia były na tyle duże, że został wycofany z GP.

LAP 1/50

⚠️ Safety Car ⚠️

Verstappen leads through the first few corners after a charge from Piastri into the first corner! But then Tsunoda and Gasly come together 😱#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/vv2sMGydaH

— Formula 1 (@F1) April 20, 2025

Klasyfikacje generalne po GP Arabii Saudyjskiej: Piastri nowym liderem

Oscar Piastri objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej F1 po raz pierwszy w swojej karierze. Przewaga Australijczyka nad drugim Lando Norrisem wynosi 10 punktów. Trzeci pozostał Max Verstappen, który jeszcze nie ma tak dużej straty do rywali z McLarena. Nieco więcej po GP Arabii Saudyjskiej stracił George Russell, który do Top 3 ma już stratę 14 „oczek”.

Oscar Piastri, everyone! 👏

The McLaren driver leads the drivers' championship for the first time in his career #F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/y19dsynNDi

— Formula 1 (@F1) April 20, 2025

W klasyfikacji konstruktorów McLaren po raz kolejny odskoczył swoim rywalom. Za nimi Mercedes nie pozwolił zbliżyć się Red Bullowi, ponieważ obie ekipy wywalczyły tyle samo – 18 punktów. Nieznacznie Scuderia Ferrari zbliżyła się do trójki najlepszych. Pełne tabele F1 2025 znajdziecie w osobnym artykule, dostępnym tutaj.

Następna runda: GP Miami

Za niespełna dwa tygodnie odbędzie się kolejna runda Formuły 1. W terminie 2-4 maja rozegra się weekend wyścigowy o GP Miami. Będzie to pierwszy z trzech tegorocznych wyścigów w Stanach Zjednoczonych. Faworytami rywalizacji na Florydzie nadal pozostają Oscar Piastri i Lando Norris z McLarena, ponieważ ich samochód jak do tej pory był konkurencyjny wszędzie. Skreślać nie możemy Maxa Verstappena z Red Bulla, który pokazuje, że jak tylko uda się znaleźć odpowiednie okno dla RB21, to jest kandydatem do zwycięstwa. Konkurencyjni powinni być też kierowcy Mercedesa i Ferrari. Jednakże wśród nich to George Russell wydaje się być najbliżej tegorocznego zwycięstwa w Grand Prix.

Pełny kalendarz F1 2025 znajduje się tutaj.

Wyniki wyścigu o GP Arabii Saudyjskiej F1 2025

wyniki gp arabii saudyjskiej f1 2025 wyścig
Fot. FIA

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • McLaren
  • Oscar Piastri

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Bloki ślizgowe, które znajdują się pod podłogą bolidów F1 były jednym z istotniejszych tematów minionego GP Hiszpanii. W trakcie weekendu testowano te wykonane ze stali nierdzewnej, aby wywoływały mniej iskier spod bolidów i nie powodowały pożarów traw przy torze. FIA wydała już werdykt po testach.

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Stajnia z Milton Keynes dała Yukiemu Tsunodzie duży kredyt zaufania od GP Japonii. Jednak Japończyk nie skraca dystansu do Maxa Verstappena i nie broni się wynikami. Brak progresu w kolejnych rundach może wymusić na Red Bullu kolejną zmianę partnera aktualnego 4-krotnego mistrza świata.

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Flavio Briatore, obecnie konsultant wykonawczy w zespole Alpine, zapytany o aferę "Crashgate" z roku 2008, zaprzecza zeznaniom Nelsona Piqueta Jr. Włoch powołuje się też na wyrok Francuskiego Sądu Najwyższego.

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hulkenberg był prawdopodobnie największą niespodzianką minionego GP Hiszpanii. Kierowca Saubera dojechał do mety niedzielnego wyścigu na 5. miejscu. Czy tak dobry rezultat wisiał w powietrzu?

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione