⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Arabii Saudyjskiej: McLaren dyktował tempo na treningach | Podsumowanie

GP Arabii Saudyjskiej: McLaren dyktował tempo na treningach | Podsumowanie

  • Formuła 1
18 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Wiktoria Żupińska

GP Arabii Saudyjskiej: McLaren dyktował tempo na treningach | Podsumowanie

Pierwsze dwa treningi przed Grand Prix Arabii Saudyjskiej za nami. Pierre Gasly zaskoczył w FP1, kiedy to wykręcił najszybszy czas. Tempo wieczornej sesji dyktował już McLaren. Nie obyło się bez wypadku.

Grand Prix Arabii Saudyjskiej: Dużo ulepszeń

Kilka zespołów przywiozło ulepszenia do Arabii Saudyjskiej, więc na początku pierwszej sesji mogliśmy zobaczyć bolidy pokryte farbą flow-vis. Kierowcy od razu wyjechali na tor na pośredniej mieszance, chcąc wykorzystać jak najlepiej trening. Jak należało się spodziewać, McLaren od samego początku był w bardzo dobrej formie. Szybko wyglądały oba Red Bully oraz George Russell, który pojechał wówczas najszybciej z czasem 1:29.674. Za nim uplasowali się kolejno Lando Norris i Max Verstappen.

Temperatura toru w pewnym momencie wyniosła aż 48 °C. Pirelli na Grand Prix Arabii Saudyjskiej przygotowało opony o stopień miększe niż w ubiegłym roku. Do dyspozycji zespoły mają więc C2, C3 i C4. Oznacza to między innymi, że mieszanka pośrednia będzie służyć jako twarda.

New document: Doc 7 – Car Presentation Submissions
Published on 18.04.25 13:00 CET

(1/5)https://t.co/8jI6bp8AuP#F1 #Formula1 #FIA #SaudiArabianGP 🇸🇦 pic.twitter.com/TTnjeyvkh5

— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) April 18, 2025

McLaren wprowadził ulepszenia w obszarze dyfuzora i kanałów hamulcowych. Ferrari doczekało się nowego tylnego skrzydła i beam wing w celu redukcji oporu. Red Bull również przywiózł całkiem sporo poprawek, głównie w zakresie podłogi. Według doniesień, zapowiadany duży pakiet został rozdzielony na 3 części – Arabię Saudyjską, Miami i Imolę.

Sauber przywiózł najwięcej poprawek, które obejmują między innymi znacznie zmienioną podłogę. Zespół ma nadzieję, że uda osiągnąć im się więcej docisku, a nowe przednie i tylne skrzydła mają zmniejszyć opór. Haas i Aston Martin przywieźli tylne skrzydła. Mercedes, Williams i Alpine nie wprowadzili żadnych nowych części.

Sesja bez poważnych wypadków

Mniej więcej w połowie pierwszej sesji kierowcy zaczęli zmieniać opony na miękkie. Niedługo potem Pierre Gasly, któremu w tym tygodniu Alpine wymieniło jednostkę napędową, wykręcił najszybszy czas. Nowe silniki dostali również kierowcy Red Bulla i Racing Bulls.

📻 Sainz not sounding too pleased there: pic.twitter.com/ZtMolPH3Gn

— The Race (@wearetherace) April 18, 2025

Ollie Bearman zablokował opony i dotknął barierek, podobnie Charles Leclerc, Oscar Piastri i Pierre Gasly. Francuz parę razy wyjechał też poza tor. Red Bull ćwiczył pit stopy w trakcie sesji, aby nie powtórzyć fiaska z Bahrajnu. Carlos Sainz czuł się znacznie pewniej w FW47 w szybkich zakrętach. Zaliczył małe nieporozumienie z Ferrari swojego byłego kolegi zespołowego, gdy ten przepuścił go w niebezpiecznym miejscu, jak twierdził Hiszpan.

Max Verstappen miał problem z brakiem balansu, natomiast Aston Martin zajmował dolne pozycje klasyfikacji czasowej, ale najgorzej wyglądał bolid Haasa. Obaj kierowcy Mercedesa zgłosili problemy z hamulcami. Ostatecznie najszybszy w sesji okazał się Pierre Gasly, który wykręcił 1:29.239. Niewiele od niego wolniejszy był Lando Norris, bo tylko o siedem tysięcznych sekundy. W pierwszej trójce znalazł się też Charles Leclerc. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Max Verstappen i tuż za nim Yuki Tsunoda.

FP1 is complete ✅

It's close up at the front of the field! 😮#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/k8gWumQ0rJ

— Formula 1 (@F1) April 18, 2025

Wieczorna sesja: Bortoleto stracił FP2

Tuż przed startem drugiej sesji treningowej, Sauber poinformował, że Gabriel Bortoleto nie weźmie w niej udziału. Po pierwszym FP1 zespół odkrył wyciek paliwa w jego bolidzie, którego nie mogli naprawić na czas. Przyczyny zostaną ustalone. Pozostali kierowcy ponownie wyjechali od razu na tor, testując średnią mieszankę w wieczornych warunkach.

Po pierwszych dziesięciu minutach Lance Stroll stracił kontrolę nad bolidem i obrócił się, ale nie wjechał w barierki, dzięki sporej strefie pobocza. Z kolei Alex Albon uniknął zderzenia z Lewisem Hamiltonem, który znajdował się na linii wyścigowej i go przyblokował. McLaren ponownie ustalały tempo z Norrisem na czele, który od razu wykręcił czas 1:29.272. Piastrim na drugim miejscu stracił do niego zaledwie 0,001 s. Za nimi znaleźli się Charles Leclerc i Max Verstappen.

Lance Stroll spins and briefly comes to a stop in the Turn 1 run-off! 🔃#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/lmCvDwBxx4

— Formula 1 (@F1) April 18, 2025

McLareny ustaliły tempo

Większość kierowców oszczędzała twarde opony na wyścig i w ogóle ich nie wykorzystała. Wielu z nich narzekało na duży rok na dość ciasnym torze ulicznym. W połowie sesji po zmianie opon na miękkie, na szczyt tabeli czasowej wskoczył Carlos Sainz, ale już za chwilę przebił go Max Verstappen. Wkrótce jednak Lando Norris i Oscar Piastri zaczęli wykręcać okrążenia szybsze o ponad dwie dziesiąte sekundy.

Pierwszy zakręt okazał się wyzwaniem dla paru kierowców. Oprócz obrotu Lance’a Strolla, skorzystać ze strefy pobocza musieli także Lewis Hamilton, Pierre Gasly, Jack Doohan, Isack Hadjar i Kimi Antonelli. Najprawdopodobniej było to związane z problemami z przyczepnością tylnych opon w tym fragmencie toru. Alex Albon i Kimi Antonelli dotknęli ścian.

Nooo! Yuki Tsunoda is into the wall and the red flag is deployed 🚩

The Red Bull driver is OK#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/K6uChMFWOE

— Formula 1 (@F1) April 18, 2025

Dziesięć minut przed końcem sesji, Lando Norris na oponach pośrednich wykręcił okrążenie 1:28.267. Lewis Hamilton ponownie nie wyglądał najlepiej. Yuki Tsunoda radził sobie bardzo dobrze, zajmując szóste miejsce w klasyfikacji czasowej, ale dotknął badny po wewnętrznej i rozbił się po przeciwnej stronie. Do zakończenia treningu zostało niewiele ponad 8 minut i wywieszono czerwoną flagę.

Sesja została wznowiona minutę przez jej zakończeniem. Wszyscy kierowcy z wyjątkiem Olliego Bearmana, Kimiego Antonellego i Isacka Hadjara wyjechali z powrotem na tor. Żaden nie poprawił swojego czasu. Najszybszy okazał się Lando Norris, który pojechał 1:28.267. tuż za nim Oscar Piastri wolniejszy o 0,163 sekundy, a czołówkę zamknął Max Verstappen. W pierwszej dziesiątce znaleźli się też Pierre Gasly, Nico Hulkenberg i Alex Albon.

Kierowcy McLaren Formula 1 Team 🟠 najszybsi w drugim treningu, trzeci Max Verstappen. #SaudiArabianGP #ElevenF1🏁 pic.twitter.com/C9siZPonZZ

— ELEVEN SPORTS PL (@ELEVENSPORTSPL) April 18, 2025

Co dalej?

Faworytami do zdobycia pole position pozostają kierowcy McLarena. Może im w tym przeszkodzić George Russell w Mercedesie, a może nawet Charles Leclerc w Ferrari. Ze względu na powierzchnię toru w Dżudzie, opony nie zużywają się w wysokim stopniu, więc przewaga MCL39 na dystansie GP zapewne będzie mniejsza.

Za nami dwie sesje treningowe przed Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Jutro – 19 kwietnia – kierowcy wezmą udział w FP3 o 15:30 polskiego czasu, a następnie przystąpią do kwalifikacji o 19:00. Wyścig w niedzielę – 20.04. – rozpocznie się również o godzinie 19:00. Więcej informacji o transmisji znajdziecie tutaj.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • McLaren

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione