⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Australii: Norris i Leclerc na czele treningów | Podsumowanie

GP Australii: Norris i Leclerc na czele treningów | Podsumowanie

  • Formuła 1
14 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Adrian Drozdek

GP Australii: Norris i Leclerc na czele treningów | Podsumowanie

Lando Norris z McLarena był najszybszy w pierwszej, a Charles Leclerc z Ferrari w drugiej sesji treningowej przed GP Australii. Inauguracja sezonu F1 w Melbourne zapowiada się jeszcze ciekawiej, ponieważ kilka zespołów zaskoczyło swoją formą.

Lando Norris potwierdził niezłą formę McLarena w FP1

Pierwsza sesja treningowa w sezonie 2025 padła łupem Brytyjczyka ze stajni z Woking. Norris uzyskał o 0.149 sekundy lepszy wynik od Sainza z Williamsa. Tuż za nimi uplasował się Leclerc z Ferrari, który stracił zaledwie 0,209 s do lidera. Pierwsza trójka była więc bardzo blisko siebie. Czwarty Oscar Piastri stracił już ponad 0,4 s, podobnie jak plasujący się minimalnie za nim Max Verstappen. Czołową szóstkę uzupełnił Alexander Albon, który zdawał się dodatkowo potwierdzać zaskakująco mocną formę zespołu z siedzibą w Grove.

Przebieg pierwszego treningu: dwie czerwone flagi

Warto wspomnieć, że podczas całej sesji panowały dobre warunki. Nad torem Albert Park w Melbourne mieliśmy słońce i błękitne nieba, a temperatury powietrza i asfaltu były dość wysokie. To wszystko sprawiało, że nikt nie zwlekał z wyjazdem ani chwili. Każdy mógł jak najwięcej pracować nad dopracowaniem samochodu. Większość zaczynała sobie dość śmiało poczynać i szukać limitów. Chociażby Lawson otarł się o ścianę w zakręcie nr 9, a Verstappen miał wizytę w żwirowej pułapce.

Red flag deployed 🔴

There's a lot of gravel collected on the circuit at Turn 6 and 7 👇#F1 #AusGP pic.twitter.com/2BUJ6t99JV

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Pierwszą czerwoną flagę wywołał jeden z dwóch reprezentantów gospodarzy – Jack Doohan. Kierowca Alpine wylądował w żwirze i naniósł sporo zanieczyszczeń na początku sektora nr 2, przez co porządkowi zmuszeni byli oczyszczać ten fragment.

Pierwsza część sesji przeważnie oznaczała jazdy na oponach pośrednich. Wtedy to Charles Leclerc z Ferrari dyktował warunki z czasem 1:17.880. Monakijczyk miał kilka dziesiątych zapasu nad 2. George’em Russellem z Mercedesa. Dopiero potem w ruch poszły szybsze, miękkie ogumienie. To zachęcało kierowców do poprawiania wyników. Najpierw Verstappen zszedł na 1:17:696, a niedługo o blisko 0,3 sekundy poprawił jego osiągnięcie Sainz.

Groźny wypadek Bearmana, a po nim czołówka przyspieszyła

Następnie trening znów został zatrzymany przez czerwoną flagę. Tym razem to Oliver Bearman z Haasa rozbił model VF-25, wypadając z szykany między zakrętami nr 9 i 10.

A sizeable shunt for Ollie Bearman in FP1 😢

He thankfully walked away from the incident unharmed#F1 #AusGP pic.twitter.com/U4wEvf4HyB

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Sesja wznowiła się dość szybko i wówczas to Lando Norris wyszedł na prowadzenie z czasem 1:17.252. Nieznacznie za nim plasowali się Carlos Sainz i Charles Leclerc. W Top 5 mieliśmy Piastriego i Verstappena. Za to szósty był Albon. Dalej mieliśmy m.in. Russella, Alonso, Hadjara i Strolla. Tutaj było to pewne zaskoczenie, ponieważ ostatni z 3 wymienionych nie prezentowali się dobrze w trakcie testów przedsezonowych.

Lando Norris topped the timesheets in FP1 for McLaren 👏

Here's the final FP1 classification 👇#F1 #AusGP pic.twitter.com/4Mqeps5bGu

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Zaskoczeniem były wyniki 12. Hamiltona (Ferrari), 14. Antonellego (Mercedes) czy 16. Lawsona (Red Bull). Było to poniżej oczekiwań, ponieważ forma ekip była znacznie wyższa, co pokazali ich zespołowi koledzy.

Leclerc najszybszy w FP2

Kierowca Scuderii Ferrari dyktował tempo podczas drugiej sesji, wykręcając czas 1:16.439. Zawodnik z Monako okazał się nieznacznie szybszy od duetu McLarena, czyli Piastriego i Norrisa. Australijczyk i Brytyjczyk tracili do lidera odpowiednio 0,124 s i 0,141 s. Zaskakująco wysoko był Yuki Tsunoda z Visa Cash App Racing Bulls, który odnotował 4. wynik z nieco ponad 0,3 sekundy straty. Japończyk znacząco się poprawił po zajęciu 11. miejsca w FP1. Niewiele za nim znalazł się Lewis Hamilton z Ferrari. Top 6 uzupełnił Isack Hadjar, który potwierdził niezłą formę stajni z Faenzy. Raczej po testach nikt nie widział RB wysoko.

Charles goes quickest in second practice 💨

Here's the final FP2 classification 👇#F1 #AusGP pic.twitter.com/Mw4VZSp99V

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Dopiero siódmy z ponad 0,6 s straty był Max Verstappen. Aktualny mistrz świata spędzał sporo czasu w garażu, chcąc jak najlepiej dopracować ustawienia. Niestety to odbiło się na małej liczbie kilometrów na Albert Park. Czołową dziesiątkę uzupełnili Nico Hulkenberg z Saubera, Lance Stroll z Astona Martina i George Russell z Mercedesa. Tuż za Top 10 uplasowali się Albon i Sainz z Williamsa. Warto podkreślić, ze ten drugi najlepszy wynik uzyskał na pośrednich oponach. Widać więc było, że niebieskie bolidy tym razem bardziej ukrywały rzeczywiste tempo.

Znów przeciętnie prezentował się duet Alpine, który po testach liczył zapewne na znacznie więcej. Jednakże jeszcze gorzej było z Andreą Kimim Antonellim czy Liamem Lawsonem, którzy znów nie wykorzystali prawdziwego tempa Mercedesa i Red Bulla. Stawkę zamknęli Bortoleto z Saubera i Haasy. Jednakże tutaj trzeba podkreślić, ze ostatni Bearman nie wyjechał na ani jedno pomiarowe kółko.

Trudno ocenić układ sił

Zazwyczaj podczas GP Australii trudno wskazać prawdziwy układ stawki. Na ten moment wydaje się, że McLaren i Ferrari dysponują podobnym tempem. Wydaje się to zgodne z oczekiwaniami przed sezonem i zapowiada ciekawą walkę. Jednakże tuż za nimi niekoniecznie plasują się Red Bull i Mercedes, tak jak oczekiwano.

Niezłe osiągi ma Williams, mimo że w FP2, trochę to ukrywali. Zaskakująco mocny jest Visa Cash App Racing Bulls. Być może Hadjar będzie miał dość spore szanse na punkty w debiucie i to też nie taką wcale małą zdobycz. Powyżej oczekiwań z testów prezentował się też Aston Martin, który miał największe problemy. Jednakże wydaje się, że Alonso i Stroll są w podobnym miejscu do tego z sezonu 2024, czyli w walce o Top 10. Stawka jest jednak dość blisko siebie i możemy spodziewać się niespodzianek w sobotę i w niedzielę.

Miłym zaskoczeniem było tempo Saubera. Ósmy wynik Hulkenberga z drugiego treningu pokazał, że ich maszyna nie musi być w tym roku na szarym końcu. Za to dużym zaskoczeniem „in minus” jest Haas. Ocon i Bearman mieli przygody oraz nie pokazali formy, na którą zapewne liczyli. Wciąż jednak wydaje się, że po pracach nad ustawieniami, wszystko w środku stawki może się zmienić.

Przed nami FP3 i kwalifikacje

Już jutro, 15 marca, o godz. 2:30 czasu polskiego, kierowcy wyjadą ponownie na tor Albert Park. Wówczas odbędzie się trzecia sesja treningowa, która pozwoli sprawdzić osiągi samochodów po aktualizacji konfiguracji. Natomiast już o godz. 6:00 rozpoczną się pierwsze w tym roku kwalifikacje F1.

Gdyby szukać faworytów do walki o pole position, murowanymi kandydatami wydają się być Norris, Leclerc i Piastri. Do tej trójki mogą jednak dołączyć inni, a wśród nich może być Hamilton. 7-krotny mistrz świata będzie chciał mocno zacząć swoją przygodę z Ferrari i na początek zapewne nie będzie chciał być wyraźnie wolniejszy od zespołowego kolegi. O pewną niespodziankę mogą pokusić się kierowcy Williamsa i Racing Bulls. Czas jednak pokaże, czy w sobotę nie ujrzymy układu sił nieco odbiegającego od tego, co widzieliśmy w piątek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • GP Australii
  • Lando Norris

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione