⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Australii: Norris i Leclerc na czele treningów | Podsumowanie

GP Australii: Norris i Leclerc na czele treningów | Podsumowanie

  • Formuła 1
14 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Adrian Drozdek

GP Australii: Norris i Leclerc na czele treningów | Podsumowanie

Lando Norris z McLarena był najszybszy w pierwszej, a Charles Leclerc z Ferrari w drugiej sesji treningowej przed GP Australii. Inauguracja sezonu F1 w Melbourne zapowiada się jeszcze ciekawiej, ponieważ kilka zespołów zaskoczyło swoją formą.

Lando Norris potwierdził niezłą formę McLarena w FP1

Pierwsza sesja treningowa w sezonie 2025 padła łupem Brytyjczyka ze stajni z Woking. Norris uzyskał o 0.149 sekundy lepszy wynik od Sainza z Williamsa. Tuż za nimi uplasował się Leclerc z Ferrari, który stracił zaledwie 0,209 s do lidera. Pierwsza trójka była więc bardzo blisko siebie. Czwarty Oscar Piastri stracił już ponad 0,4 s, podobnie jak plasujący się minimalnie za nim Max Verstappen. Czołową szóstkę uzupełnił Alexander Albon, który zdawał się dodatkowo potwierdzać zaskakująco mocną formę zespołu z siedzibą w Grove.

Przebieg pierwszego treningu: dwie czerwone flagi

Warto wspomnieć, że podczas całej sesji panowały dobre warunki. Nad torem Albert Park w Melbourne mieliśmy słońce i błękitne nieba, a temperatury powietrza i asfaltu były dość wysokie. To wszystko sprawiało, że nikt nie zwlekał z wyjazdem ani chwili. Każdy mógł jak najwięcej pracować nad dopracowaniem samochodu. Większość zaczynała sobie dość śmiało poczynać i szukać limitów. Chociażby Lawson otarł się o ścianę w zakręcie nr 9, a Verstappen miał wizytę w żwirowej pułapce.

Red flag deployed 🔴

There's a lot of gravel collected on the circuit at Turn 6 and 7 👇#F1 #AusGP pic.twitter.com/2BUJ6t99JV

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Pierwszą czerwoną flagę wywołał jeden z dwóch reprezentantów gospodarzy – Jack Doohan. Kierowca Alpine wylądował w żwirze i naniósł sporo zanieczyszczeń na początku sektora nr 2, przez co porządkowi zmuszeni byli oczyszczać ten fragment.

Pierwsza część sesji przeważnie oznaczała jazdy na oponach pośrednich. Wtedy to Charles Leclerc z Ferrari dyktował warunki z czasem 1:17.880. Monakijczyk miał kilka dziesiątych zapasu nad 2. George’em Russellem z Mercedesa. Dopiero potem w ruch poszły szybsze, miękkie ogumienie. To zachęcało kierowców do poprawiania wyników. Najpierw Verstappen zszedł na 1:17:696, a niedługo o blisko 0,3 sekundy poprawił jego osiągnięcie Sainz.

Groźny wypadek Bearmana, a po nim czołówka przyspieszyła

Następnie trening znów został zatrzymany przez czerwoną flagę. Tym razem to Oliver Bearman z Haasa rozbił model VF-25, wypadając z szykany między zakrętami nr 9 i 10.

A sizeable shunt for Ollie Bearman in FP1 😢

He thankfully walked away from the incident unharmed#F1 #AusGP pic.twitter.com/U4wEvf4HyB

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Sesja wznowiła się dość szybko i wówczas to Lando Norris wyszedł na prowadzenie z czasem 1:17.252. Nieznacznie za nim plasowali się Carlos Sainz i Charles Leclerc. W Top 5 mieliśmy Piastriego i Verstappena. Za to szósty był Albon. Dalej mieliśmy m.in. Russella, Alonso, Hadjara i Strolla. Tutaj było to pewne zaskoczenie, ponieważ ostatni z 3 wymienionych nie prezentowali się dobrze w trakcie testów przedsezonowych.

Lando Norris topped the timesheets in FP1 for McLaren 👏

Here's the final FP1 classification 👇#F1 #AusGP pic.twitter.com/4Mqeps5bGu

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Zaskoczeniem były wyniki 12. Hamiltona (Ferrari), 14. Antonellego (Mercedes) czy 16. Lawsona (Red Bull). Było to poniżej oczekiwań, ponieważ forma ekip była znacznie wyższa, co pokazali ich zespołowi koledzy.

Leclerc najszybszy w FP2

Kierowca Scuderii Ferrari dyktował tempo podczas drugiej sesji, wykręcając czas 1:16.439. Zawodnik z Monako okazał się nieznacznie szybszy od duetu McLarena, czyli Piastriego i Norrisa. Australijczyk i Brytyjczyk tracili do lidera odpowiednio 0,124 s i 0,141 s. Zaskakująco wysoko był Yuki Tsunoda z Visa Cash App Racing Bulls, który odnotował 4. wynik z nieco ponad 0,3 sekundy straty. Japończyk znacząco się poprawił po zajęciu 11. miejsca w FP1. Niewiele za nim znalazł się Lewis Hamilton z Ferrari. Top 6 uzupełnił Isack Hadjar, który potwierdził niezłą formę stajni z Faenzy. Raczej po testach nikt nie widział RB wysoko.

Charles goes quickest in second practice 💨

Here's the final FP2 classification 👇#F1 #AusGP pic.twitter.com/Mw4VZSp99V

— Formula 1 (@F1) March 14, 2025

Dopiero siódmy z ponad 0,6 s straty był Max Verstappen. Aktualny mistrz świata spędzał sporo czasu w garażu, chcąc jak najlepiej dopracować ustawienia. Niestety to odbiło się na małej liczbie kilometrów na Albert Park. Czołową dziesiątkę uzupełnili Nico Hulkenberg z Saubera, Lance Stroll z Astona Martina i George Russell z Mercedesa. Tuż za Top 10 uplasowali się Albon i Sainz z Williamsa. Warto podkreślić, ze ten drugi najlepszy wynik uzyskał na pośrednich oponach. Widać więc było, że niebieskie bolidy tym razem bardziej ukrywały rzeczywiste tempo.

Znów przeciętnie prezentował się duet Alpine, który po testach liczył zapewne na znacznie więcej. Jednakże jeszcze gorzej było z Andreą Kimim Antonellim czy Liamem Lawsonem, którzy znów nie wykorzystali prawdziwego tempa Mercedesa i Red Bulla. Stawkę zamknęli Bortoleto z Saubera i Haasy. Jednakże tutaj trzeba podkreślić, ze ostatni Bearman nie wyjechał na ani jedno pomiarowe kółko.

Trudno ocenić układ sił

Zazwyczaj podczas GP Australii trudno wskazać prawdziwy układ stawki. Na ten moment wydaje się, że McLaren i Ferrari dysponują podobnym tempem. Wydaje się to zgodne z oczekiwaniami przed sezonem i zapowiada ciekawą walkę. Jednakże tuż za nimi niekoniecznie plasują się Red Bull i Mercedes, tak jak oczekiwano.

Niezłe osiągi ma Williams, mimo że w FP2, trochę to ukrywali. Zaskakująco mocny jest Visa Cash App Racing Bulls. Być może Hadjar będzie miał dość spore szanse na punkty w debiucie i to też nie taką wcale małą zdobycz. Powyżej oczekiwań z testów prezentował się też Aston Martin, który miał największe problemy. Jednakże wydaje się, że Alonso i Stroll są w podobnym miejscu do tego z sezonu 2024, czyli w walce o Top 10. Stawka jest jednak dość blisko siebie i możemy spodziewać się niespodzianek w sobotę i w niedzielę.

Miłym zaskoczeniem było tempo Saubera. Ósmy wynik Hulkenberga z drugiego treningu pokazał, że ich maszyna nie musi być w tym roku na szarym końcu. Za to dużym zaskoczeniem „in minus” jest Haas. Ocon i Bearman mieli przygody oraz nie pokazali formy, na którą zapewne liczyli. Wciąż jednak wydaje się, że po pracach nad ustawieniami, wszystko w środku stawki może się zmienić.

Przed nami FP3 i kwalifikacje

Już jutro, 15 marca, o godz. 2:30 czasu polskiego, kierowcy wyjadą ponownie na tor Albert Park. Wówczas odbędzie się trzecia sesja treningowa, która pozwoli sprawdzić osiągi samochodów po aktualizacji konfiguracji. Natomiast już o godz. 6:00 rozpoczną się pierwsze w tym roku kwalifikacje F1.

Gdyby szukać faworytów do walki o pole position, murowanymi kandydatami wydają się być Norris, Leclerc i Piastri. Do tej trójki mogą jednak dołączyć inni, a wśród nich może być Hamilton. 7-krotny mistrz świata będzie chciał mocno zacząć swoją przygodę z Ferrari i na początek zapewne nie będzie chciał być wyraźnie wolniejszy od zespołowego kolegi. O pewną niespodziankę mogą pokusić się kierowcy Williamsa i Racing Bulls. Czas jednak pokaże, czy w sobotę nie ujrzymy układu sił nieco odbiegającego od tego, co widzieliśmy w piątek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • GP Australii
  • Lando Norris

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Trzęsienie ziemi w Red Bullu. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Zespół nie chce utracić swojego najlepszego kierowcy. To nie koniec zmian w ekipie. Jak do tego doszło? Oto podsumowanie wszystkich powodów.

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Red Bull podał szokującą informację. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Jego rolę obejmie Laurent Mekies. Zespołowi grozi utrata najlepszego kierowcy.

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Lance Stroll nie krył zadowolenia pomimo dobrego wyniku w GP Wielkiej Brytanii. Ostro skrytykował bolid. Aston Martin przywiózł ulepszenia na Silverstone.

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Minione GP Wielkiej Brytanii upamiętniające 75-lecie Formuły 1 było bez wątpienia świętem motorsportu dla zebranych na Silverstone kibiców. Niestety nie obyło się bez przykrych incydentów. Trzej youtuberzy i jeden złodziej zostali aresztowani w trakcie weekendu przez policję z hrabstwa Northamptonshire.

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Mohammed Ben Sulayem, obecny szef FIA, wyśmiał pogłoski o „rządach terroru” w światowym organie zarządzającym sportem motorowym. Obiecał przy tym w niedzielę, że nadchodzące wybory na jego stanowisko będą uczciwe i przejrzyste.

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Ferrari w końcu zabrało głos w sprawie przyszłości szefa zespołu. Dyrektor generalny wyjawił, że prowadzi rozmowy z Vasseurem. Zapewnia, że jest jeszcze czas na podpisanie nowego kontraktu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione