⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Chin: Piastri wygranym kapitalnych kwalifikacji | Podsumowanie

GP Chin: Piastri wygranym kapitalnych kwalifikacji | Podsumowanie

  • Formuła 1
22 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Krzysztof Jankowski

GP Chin: Piastri wygranym kapitalnych kwalifikacji | Podsumowanie

Oscar Piastri ma na koncie pierwsze pole position do wyścigu Grand Prix. W sobotniej czasówce pokonał George'a Russella i Lando Norrisa, który ponownie miał problem z poprawieniem swojego czasu na decydującym okrążeniu.

Piastri z pole position, Russell tuż za nim

Cóż to był za pojedynek! Przez większą część czasówki to Lando Norris wyglądał na szybszego z kierowców McLarena; szybszego, ale też mającego większe problemy z opanowaniem samochodu. Gdy jednak przyszło do wykręcenia okrążenia najlepszego z możliwych, Brytyjczyka pokonał Oscar Piastri. Australijczyk najlepiej odnalazł się na odnowionej nawierzchni szanghajskiego obiektu i zdobył pole position do GP Chin. Pierwsze zresztą w swojej karierze. Wcześniej stał na pierwszym polu startowym tylko przed sprintem.

O ledwie 0,08 sekundy gorszy okazał się George Russell. Zawodnik Mercedesa przechodził Q1 i Q2 z rezultatami dobrymi, ale dalekimi od rewelacji. Na sam koniec wyciągnął jednak z rękawa wszystkie asy i gdy już wydawało się, że McLaren ma dublet, wyrzucił Norrisa z pierwszego rzędu genialnym kółkiem (zwłaszcza w trzecim sektorze). Zważywszy na ósmą lokatę Antonellego, Mercedes jest w dobrej pozycji przed niedzielnym wyścigiem.

Kwalifikacje GP Chin: szybki Verstappen, Ferrari z problemami

Za pierwszą trójką uplasował się Max Verstappen. Holender nie przestaje zaskakiwać wyciąganiem z RB21 tempa, którego nikt się po tym bolidzie nie spodziewa. Przede wszystkim, w przeciwieństwie do Lawsona, 4-krotny MŚ wygląda, jak gdyby miał bolid pod kontrolą w każdej milisekundzie jazdy. W Q3 włożył wielki wysiłek, aby pokonać McLareny i Russella, ale czwartym polem też powinien być usatysfakcjonowany.

Koszmarnie męczyło się za to Ferrari. Po kwalifikacjach do sprintu (kiedy wygrał z Verstappenem o 0,018 sekundy) można by pomyśleć, że Lewis Hamilton powinien znów powalczyć o pierwsze miejsce – ale ani przez moment nie było takiej okazji. Oba czerwone bolidy mierzyły się z brakiem przyczepności w trzecim sektorze. Leclerc miał nawet kłopoty w Q1 i Q2 i musiał spinać wszystkie mięśnie, by odegnać zagrożenie bycia wyrzuconym przez Saubera albo Williamsa.

Finalnie Monakijczyk nie miał pomysłu na wykręcenie czasu lepszego od wyniku Hamiltona. Z czasem o 0,38 sekundy gorszym od czasu pole position, uplasował się na szóstej pozycji. Hamilton wystartuje jedno miejsce wyżej – a zatem cały trzeci rząd, podobnie jak czwarty rząd na starcie do GP Australii, będzie należał do Ferrari.

Niespodzianka w wykonaniu RB, Saubera i Haasa

Yuki Tsunoda konsekwentnie próbuje uświadomić kierownictwu Red Bulla, że to on powinien był objąć miejsce po Sergio Perezie. Japończyk ma za sobą doskonałą sesję. Nie pomylił się ani razu, za każdym razem kręcił świetnie okrążenie, ani przez moment nie był zagrożony wypadnięciem czy to z Q1, czy z Q2. Gdy dotarł do Q3, zajął 9. miejsce.

Postawa Hadjara musi jednak budzić jeszcze większy respekt. Młody Francuz dzielnie dotrzymywał kroku Tsunodzie i, co ważne, nie pękał pod presją. Pod koniec Q1 i Q2 wskakiwał do czołówki, wyprzedzając maszyny Ferrari i Mercedesa. Na koniec kwalifikacji przeszedł z kolei samego siebie i wskoczył również przed Yukiego Tsunodę. Jutro wystartuje z 7. pola.

Powody do zadowolenia mają też dwa zespoły z ogonów stawki. W czasówce świetnie wyglądał bowiem chociażby Nico Hülkenberg. Niemiecki weteran, pobity w czasówce do sprintu przez Gabriela Bortoleto, tym razem „zrewanżował się” młodemu brazylijskiemu koledze. Każde kółko, które wykręcił, plasowało go chociaż na moment w czołowej dziesiątce. Q1 przeszedł ostatecznie z 13. najlepszym wynikiem. W Q2 po pierwszym przejeździe był szybszy od obu Astonów, Isacka Hadjara czy Carlosa Sainza.

Q2 CLASSIFICATION

Norris out front, the two Racing Bulls are P4 and P5 👏#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/BzeF9ClSCS

— Formula 1 (@F1) March 22, 2025

Po drugim zakręcił się w okolicy pierwszej dziesiątki – gdy pojechał szybciej o 0,038 sekundy, znalazłby się w Q3. Czas lepszy o siedem tysięcznych sekundy od Niemca zanotował Esteban Ocon, pokazując, że poprawki wprowadzone przez Haasa z tygodnia na tydzień przyniosły jakieś pozytywy. Nie za wiele mógł o nich powiedzieć Oliver Bearman – ale nie dlatego, że zepsuł okrążenie. Otóż ekipa źle wymierzyła, kiedy ma rozpocząć okrążenie pomiarowe i Brytyjczyk nie miał nawet szansy poprawić swego czasu na koniec Q1.

Kwalifikacje GP Chin: rozczarowanie w Alpine i Red Bullu

Francuska stajnia nie ma pomysłu, jak odblokować w Chinach potencjał, który jej samochód wykazywał tydzień temu w Australii. Od początku weekendu zarówno Pierre Gasly, jak i Jack Doohan mają kłopoty ze znalezieniem rytmu, zwłaszcza na jednym okrążeniu. W sobotni poranek nie było inaczej. Doohan już na swoim pierwszym kółku stracił panowanie nad tylną osią w sektorze nr 2 i zaliczył piruet.

Nawet przy odpowiednim złożeniu okrążenia Alpine brakowało jednak tempa. Po pierwszej sesji przejazdów w Q1 Gasly był 17., Doohan – 20. Po drugiej, u finiszu pierwszej części czasówki, Francuz przeskoczył na moment na 15. pozycję, ale prędko wyrzucił go z niej Esteban Ocon. Obie maszyny Alpine rozpoczną jutro zawody z szarego końca stawki.

Q1 CLASSIFICATION 👀#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/1BO9WxXKVf

— Formula 1 (@F1) March 22, 2025

Jeśli jednak Alpine ma kłopot, co można powiedzieć o Liamie Lawsonie? Komentujący kwalifikacje Jolyon Palmer i David Coulthard słusznie zauważali, że Nowozelandczyka zatrudniano w Red Bullu m.in. ze względu na jego perspektywiczność, torową brawurę, zawziętość. Wszystkie te cechy, demonstrowane w Racing Bulls, kompletnie z młodego kierowcy uleciały.

Max Verstappen wykręcił w Q1 jedno okrążenie. Liam Lawson próbował kilka razy i stracił do Holendra sekundę, lądując na ostatnim miejscu. Nawet niewprawne oko dostrzegało, że Nowozelandczyk nie czuje się pewnie w bolidzie. Nie chce przycisnąć pedału gazu do końca, myli się w doborze linii wyścigowej, zwłaszcza w wolnych zakrętach. W Red Bullu czeka go jeszcze dużo pracy – zwłaszcza w obszarze psychiki i odpowiedniego nastawienia. O ile – uwzględniając wyniki Yukiego Tsunody – Red Bull ten czas mu da.

Został tylko wyścig

Polscy fani F1 nie mają łatwego początku sezonu. Na jutrzejszy wyścig ponownie będzie bowiem trzeba zrywać się dość wcześnie, konkretnie o godz. 8:00. Zważywszy na dotychczasowe wyniki, za faworytów trzeba uznać kierowców McLarena. Pod koniec czasówki obaj znaleźli wreszcie sposób na okiełznanie swojego samochodu. Ale z tylnego siedzenia zawsze zaskoczyć ich może Max Verstappen.

Szczegóły dotyczące transmisji podczas weekendu w Chinach (i innych weekendów) F1 2025 znajdziesz tutaj.

Wyniki kwalifikacji do GP Chin 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • McLaren
  • Oscar Piastri

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
1 czerwca 2025

Oscar Piastri powrócił do wygrywania po dwóch rundach przerwy, kiedy to uznawał wyższość Maxa Verstappena i Lando Norrisa. W GP Hiszpanii, Australijczyk nie miał sobie równych i "po profesorsku" realizował swój plan. Podium uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
31 maja 2025

Kwalifikacje przed GP Hiszpanii były kolejnymi udanymi dla McLarena. Z pierwszego pola ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem.

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Piątkowe treningi do GP Hiszpanii należały do obu kierowców McLarena. Czasowo najlepszy w pierwszym treningu był Lando Norris, a w drugim Oscar Piastri. Blisko duetu w papajowych bolidach był Max Verstappen.

GP Monako: Przebudzenie Norrisa | Podsumowanie

GP Monako: Przebudzenie Norrisa | Podsumowanie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 maja 2025

Lando Norris wytrzymał presję w GP Monako i wygrał swój drugi wyścig w sezonie 2025. Brytyjczyk znacząco zbliżył się do 3. dziś Oscara Piastriego w "generalce". Kierowców McLarena rozdzielił Charles Leclerc z Ferrari.

Kwalifikacje GP Monako: Norris wyrwał Leclercowi PP

Kwalifikacje GP Monako: Norris wyrwał Leclercowi PP

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
24 maja 2025

Kwalifikacje do GP Monako mogły być czwartą sesją tego weekendu udaną dla Charlesa Leclerca. Niestety dla niego i lokalnych kibiców, to Lando Norris ruszy z pole position w Monte Carlo.

Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
24 maja 2025

Nick Heidfeld, były kolega zespołowy Roberta Kubicy, w obszernym wywiadzie skomentował bieżące wydarzenia w Formule 1. Przy okazji pochwalił Maxa Verstappena i jego osiągnięcia.

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
21 maja 2025

Międzynarodowa Federacja Samochodowa przedstawiła zespołom F1 nowe wytyczne jeszcze przed GP Emilii-Romanii. Rzekomo najbardziej miały one dotknąć aktualnych mistrzów świata, czyli McLarena.

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
20 maja 2025

Lando Norris przyznaje, że musi się poprawić. Brytyjczyk traci w kwalifikacjach do kolegi zespołowego. McLaren sugeruje, że to kwestia problemu z bolidem.

Villeneuve bezlitosny wobec mistrzów świata

Villeneuve bezlitosny wobec mistrzów świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Znany ze swojego ostrego języka, Jacques Villeneuve nie zostawił suchej nitki na McLarenie po wyścigu o GP Emilii-Romanii. W rozmowie ze Sky Sports F1 powiedział wprost o słabości ekipy z Woking.

Grand Prix Emilii-Romanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Emilii-Romanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 maja 2025

Max Verstappen kontrolował Grand Prix Emilii-Romanii. Nie popełnił żadnego błędu. Ferrari odrabiało straty po sobotnim rozczarowaniu. McLaren nie wykorzystał okazji. Kto zaimponował, a kto zmarnował szanse? Oto nasz werdykt.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione