⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Chin: Piastri wygranym kapitalnych kwalifikacji | Podsumowanie

GP Chin: Piastri wygranym kapitalnych kwalifikacji | Podsumowanie

  • Formuła 1
22 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Krzysztof Jankowski

GP Chin: Piastri wygranym kapitalnych kwalifikacji | Podsumowanie

Oscar Piastri ma na koncie pierwsze pole position do wyścigu Grand Prix. W sobotniej czasówce pokonał George'a Russella i Lando Norrisa, który ponownie miał problem z poprawieniem swojego czasu na decydującym okrążeniu.

Piastri z pole position, Russell tuż za nim

Cóż to był za pojedynek! Przez większą część czasówki to Lando Norris wyglądał na szybszego z kierowców McLarena; szybszego, ale też mającego większe problemy z opanowaniem samochodu. Gdy jednak przyszło do wykręcenia okrążenia najlepszego z możliwych, Brytyjczyka pokonał Oscar Piastri. Australijczyk najlepiej odnalazł się na odnowionej nawierzchni szanghajskiego obiektu i zdobył pole position do GP Chin. Pierwsze zresztą w swojej karierze. Wcześniej stał na pierwszym polu startowym tylko przed sprintem.

O ledwie 0,08 sekundy gorszy okazał się George Russell. Zawodnik Mercedesa przechodził Q1 i Q2 z rezultatami dobrymi, ale dalekimi od rewelacji. Na sam koniec wyciągnął jednak z rękawa wszystkie asy i gdy już wydawało się, że McLaren ma dublet, wyrzucił Norrisa z pierwszego rzędu genialnym kółkiem (zwłaszcza w trzecim sektorze). Zważywszy na ósmą lokatę Antonellego, Mercedes jest w dobrej pozycji przed niedzielnym wyścigiem.

Kwalifikacje GP Chin: szybki Verstappen, Ferrari z problemami

Za pierwszą trójką uplasował się Max Verstappen. Holender nie przestaje zaskakiwać wyciąganiem z RB21 tempa, którego nikt się po tym bolidzie nie spodziewa. Przede wszystkim, w przeciwieństwie do Lawsona, 4-krotny MŚ wygląda, jak gdyby miał bolid pod kontrolą w każdej milisekundzie jazdy. W Q3 włożył wielki wysiłek, aby pokonać McLareny i Russella, ale czwartym polem też powinien być usatysfakcjonowany.

Koszmarnie męczyło się za to Ferrari. Po kwalifikacjach do sprintu (kiedy wygrał z Verstappenem o 0,018 sekundy) można by pomyśleć, że Lewis Hamilton powinien znów powalczyć o pierwsze miejsce – ale ani przez moment nie było takiej okazji. Oba czerwone bolidy mierzyły się z brakiem przyczepności w trzecim sektorze. Leclerc miał nawet kłopoty w Q1 i Q2 i musiał spinać wszystkie mięśnie, by odegnać zagrożenie bycia wyrzuconym przez Saubera albo Williamsa.

Finalnie Monakijczyk nie miał pomysłu na wykręcenie czasu lepszego od wyniku Hamiltona. Z czasem o 0,38 sekundy gorszym od czasu pole position, uplasował się na szóstej pozycji. Hamilton wystartuje jedno miejsce wyżej – a zatem cały trzeci rząd, podobnie jak czwarty rząd na starcie do GP Australii, będzie należał do Ferrari.

Niespodzianka w wykonaniu RB, Saubera i Haasa

Yuki Tsunoda konsekwentnie próbuje uświadomić kierownictwu Red Bulla, że to on powinien był objąć miejsce po Sergio Perezie. Japończyk ma za sobą doskonałą sesję. Nie pomylił się ani razu, za każdym razem kręcił świetnie okrążenie, ani przez moment nie był zagrożony wypadnięciem czy to z Q1, czy z Q2. Gdy dotarł do Q3, zajął 9. miejsce.

Postawa Hadjara musi jednak budzić jeszcze większy respekt. Młody Francuz dzielnie dotrzymywał kroku Tsunodzie i, co ważne, nie pękał pod presją. Pod koniec Q1 i Q2 wskakiwał do czołówki, wyprzedzając maszyny Ferrari i Mercedesa. Na koniec kwalifikacji przeszedł z kolei samego siebie i wskoczył również przed Yukiego Tsunodę. Jutro wystartuje z 7. pola.

Powody do zadowolenia mają też dwa zespoły z ogonów stawki. W czasówce świetnie wyglądał bowiem chociażby Nico Hülkenberg. Niemiecki weteran, pobity w czasówce do sprintu przez Gabriela Bortoleto, tym razem „zrewanżował się” młodemu brazylijskiemu koledze. Każde kółko, które wykręcił, plasowało go chociaż na moment w czołowej dziesiątce. Q1 przeszedł ostatecznie z 13. najlepszym wynikiem. W Q2 po pierwszym przejeździe był szybszy od obu Astonów, Isacka Hadjara czy Carlosa Sainza.

Q2 CLASSIFICATION

Norris out front, the two Racing Bulls are P4 and P5 👏#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/BzeF9ClSCS

— Formula 1 (@F1) March 22, 2025

Po drugim zakręcił się w okolicy pierwszej dziesiątki – gdy pojechał szybciej o 0,038 sekundy, znalazłby się w Q3. Czas lepszy o siedem tysięcznych sekundy od Niemca zanotował Esteban Ocon, pokazując, że poprawki wprowadzone przez Haasa z tygodnia na tydzień przyniosły jakieś pozytywy. Nie za wiele mógł o nich powiedzieć Oliver Bearman – ale nie dlatego, że zepsuł okrążenie. Otóż ekipa źle wymierzyła, kiedy ma rozpocząć okrążenie pomiarowe i Brytyjczyk nie miał nawet szansy poprawić swego czasu na koniec Q1.

Kwalifikacje GP Chin: rozczarowanie w Alpine i Red Bullu

Francuska stajnia nie ma pomysłu, jak odblokować w Chinach potencjał, który jej samochód wykazywał tydzień temu w Australii. Od początku weekendu zarówno Pierre Gasly, jak i Jack Doohan mają kłopoty ze znalezieniem rytmu, zwłaszcza na jednym okrążeniu. W sobotni poranek nie było inaczej. Doohan już na swoim pierwszym kółku stracił panowanie nad tylną osią w sektorze nr 2 i zaliczył piruet.

Nawet przy odpowiednim złożeniu okrążenia Alpine brakowało jednak tempa. Po pierwszej sesji przejazdów w Q1 Gasly był 17., Doohan – 20. Po drugiej, u finiszu pierwszej części czasówki, Francuz przeskoczył na moment na 15. pozycję, ale prędko wyrzucił go z niej Esteban Ocon. Obie maszyny Alpine rozpoczną jutro zawody z szarego końca stawki.

Q1 CLASSIFICATION 👀#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/1BO9WxXKVf

— Formula 1 (@F1) March 22, 2025

Jeśli jednak Alpine ma kłopot, co można powiedzieć o Liamie Lawsonie? Komentujący kwalifikacje Jolyon Palmer i David Coulthard słusznie zauważali, że Nowozelandczyka zatrudniano w Red Bullu m.in. ze względu na jego perspektywiczność, torową brawurę, zawziętość. Wszystkie te cechy, demonstrowane w Racing Bulls, kompletnie z młodego kierowcy uleciały.

Max Verstappen wykręcił w Q1 jedno okrążenie. Liam Lawson próbował kilka razy i stracił do Holendra sekundę, lądując na ostatnim miejscu. Nawet niewprawne oko dostrzegało, że Nowozelandczyk nie czuje się pewnie w bolidzie. Nie chce przycisnąć pedału gazu do końca, myli się w doborze linii wyścigowej, zwłaszcza w wolnych zakrętach. W Red Bullu czeka go jeszcze dużo pracy – zwłaszcza w obszarze psychiki i odpowiedniego nastawienia. O ile – uwzględniając wyniki Yukiego Tsunody – Red Bull ten czas mu da.

Został tylko wyścig

Polscy fani F1 nie mają łatwego początku sezonu. Na jutrzejszy wyścig ponownie będzie bowiem trzeba zrywać się dość wcześnie, konkretnie o godz. 8:00. Zważywszy na dotychczasowe wyniki, za faworytów trzeba uznać kierowców McLarena. Pod koniec czasówki obaj znaleźli wreszcie sposób na okiełznanie swojego samochodu. Ale z tylnego siedzenia zawsze zaskoczyć ich może Max Verstappen.

Szczegóły dotyczące transmisji podczas weekendu w Chinach (i innych weekendów) F1 2025 znajdziesz tutaj.

Wyniki kwalifikacji do GP Chin 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • McLaren
  • Oscar Piastri

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Wielkiej Brytanii: Norris wygrywa, Hulkenberg sensacją

GP Wielkiej Brytanii: Norris wygrywa, Hulkenberg sensacją

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 lipca 2025

Zmieniające się warunki pogodowe podczas GP Wielkiej Brytanii sprawiły, że bardzo dużo się działo. Ostatecznie zwycięski był w tym wszystkim Lando Norris przed Oscarem Piastrim. Ku zaskoczeniu wszystkich swoje pierwsze podium zdobył Nico Hulkenberg.

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Bortoleto zdobył pierwsze punkty w F1. Norris wygrał Grand Prix Austrii. Antonelli wjechał w Verstappena, a Williams zaliczył podwójny DNF. Alpine znowu nie zdobyło punktów. Kto zaskoczył, a kto nie wykorzystał swojej szansy? Oto nasz werdykt.

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

Lando Norris z McLarena wygrał po raz trzeci w tym sezonie i odrobił część strat w "generalce" do zespołowego kolegi, Oscara Piastriego. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari.

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 czerwca 2025

Kwalifikacje przed GP Austrii dały dość ciekawe rezultaty. Ku rozczarowaniu lokalnej publiczności, nie zobaczymy z przodu kierowców Red Bull Racing. Zawodnicy McLarena stoją więc przed szansą, żeby odskoczyć po tym weekendzie jeszcze bardziej swojemu głównemu rywalowi w klasyfikacji kierowców.

Montezemelo i McLaren połączyli siły. Włoch przeszedł do rywali

Montezemelo i McLaren połączyli siły. Włoch przeszedł do rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
27 czerwca 2025

Luca di Montezemelo przeszedł do rywali. Były prezydent Ferrari został właśnie dyrektorem spółki McLarena. W kwietniu krytykował stajnię z Maranello.

Treningi GP Austrii: piątek dla Brytyjczyków | Podsumowanie

Treningi GP Austrii: piątek dla Brytyjczyków | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
27 czerwca 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Austrii 2025 Formuły 1 już za nami. Red Bull Ring, jak zawsze, wymaga od kierowców perfekcyjnego okrążenia. Te w piątek przypadły George'owi Russellowi i Lando Norrisowi. Czasy bliskie do tych uzyskanych przez Brytyjczyków miał Max Verstappen.

Lando Norris ma jeszcze czas. Carlos Sainz udziela wsparcia

Lando Norris ma jeszcze czas. Carlos Sainz udziela wsparcia

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 czerwca 2025

Carlos Sainz udziela wsparcia przyjacielowi. Zapewnia, że Lando Norris ma jeszcze czas nadrobić straty w walce o tytuł. Obecny sezon nie jest łatwy dla Brytyjczyka.

Alonso spodziewał się bardziej zaciętej walki o tytuł F1 w 2025

Alonso spodziewał się bardziej zaciętej walki o tytuł F1 w 2025

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
22 czerwca 2025

Fernando Alonso spodziewał się, że więcej kierowców będzie walczyć o mistrzostwo w F1. Stawka jest ciasna, ale McLaren nadal ma przewagę nad wszystkimi.

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Ogłoszenie kierowców Hypercar McLarena nie wydarzy się w najbliższej przyszłości. Długie oczekiwanie może być jednak tego warte. Sporą niespodziankę potencjalnie szykują dla nas Lando Norris i Oscar Piastri.

Norris musi pokazać swój charakter. McLaren go w pełni wspiera

Norris musi pokazać swój charakter. McLaren go w pełni wspiera

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Andrea Stella mówi, że Lando Norris musi wyciągnąć wnioski z wypadku w Kanadzie. Szef zespołu liczy na to, że Brytyjczyk pokaże siłę swojego charakteru.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione