⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

  • Formuła 1
16 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 16 minut

Wiktoria Żupińska

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

Zespoły testowały dużo ulepszeń podczas treningów. Kierowcy McLarena okazali się najszybsi. Pierre Gasly dotrzymywał im tempa. Nie obyło się bez wypadków.

McLaren znowu najszybszy w FP1

Prawie wszystkie zespoły przywiozły ulepszenia do Imoli, z wyjątkiem Williamsa i Stake. Największy pakiet zaprezentował Aston Martin. Przywieźli m.in. nową podłogę, dyfuzor, pokrywę silnika, beam wing, poprawione halo i sekcje boczne. Części zamontowano wyłącznie na bolidzie Lance’a Strolla, bo zespół chciał mieć bezpośrednie porównanie z autem Fernando Alonso.

McLaren i Ferrari przywieźli tylne skrzydła. Red Bull z kolei przedstawił ostatnią część swojego pakietu, który początkowo miał zadebiutować na Imoli, ale zespół postanowił rozdzielić części i pierwsze elementy pojawiły się już w Arabii Saudyjskiej. W ten weekend wprowadzili nową pokrywę silnika, poprawki do sekcji bocznych, wlotów powietrza i tylnego zawieszenia.

New document: Doc 8 – Car Presentation Submissions
Published on 16.05.25 11:00 CET

(1/5)https://t.co/SyM1djyq4I#F1 #Formula1 #FIA #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/riSHOGF5Jw

— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) May 16, 2025

Pirelli przygotowało mieszanki C4, C5 i C6 jako twardą, średnią i miękką na Grand Prix Emilii-Romanii. Ten ostatni typ opony zadebiutował właśnie dzisiaj we Włoszech. Żaden z zespołów nie sprawdzał jej na testach przedsezonowych w Bahrajnie.

Kierowcy nie tracili czasu i od razu wyjechali na tor. Większość wybrała opony miękkie, z racji tego, że kwalifikacje są niezwykle istotne, bo wyprzedzanie jest bardzo trudne. Przewodzili im Carlos Sainz i Oliver Bearman, a także Nico Hülkenberg i Franco Colapinto. Argentyńczyk zastąpił Jacka Doohana po sześciu rundach sezonu.

Biorąc pod uwagę jak wąski jest tor Autodromo Enzo e Dino Ferrari, należało się spodziewać problemu z blokowaniem. Na początku sesji Charles Leclerc przeszkodził w okrążeniu Fernando Alonso, ale od razu przeprosił.

📻 "Helmet lift is horrible"

Charles Leclerc is having some issues with the airflow in front of the cockpit #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/rHP1Ys64Hm

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Ferrari pracuje nad nowym tylnym zawieszeniem, więc nie przywieźli dużych poprawek. Obaj kierowcy mieli problem z podsterownością. Charles Leclerc narzekał na podnoszący się kask. Lewis Hamilton za to przestrzelił zakręt i przejechał kawałek przez trawę.

George Russell i Lando Norris szybko znaleźli tempo i znaleźli się na szycie klasyfikacji. Pierre Gasly w Alpine również wykręcił szybki czas i to na oponach średnich.

Charles exploring the limits and more on the exit of the chicane #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/yQNd29x5v7

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Stake szybszy od Astona Martina

Mniej więcej w połowie sesji Oscar Piastri wykręcił czas 1:16.545 na miękkich oponach. Tuż za nim był George Russell, ale dwadzieścia minut przed końcem sesji, Lando Norris pojechał 0,032 s wolniej od kolegi zespołowego i uplasował się na drugim miejscu.

Piętnaście minut przed końcem Nico Hülkenberg poskarżył się na niebezpieczną jazdę Lewisa Hamiltona, który według niego jechał zbyt wolno przed wzniesieniem. Nie on jedyny miał problem, bo wkrótce na blokowanie narzekał siedmiokrotny mistrz świata, a problem miał z tym również Charles Leclerc i Yuki Tsunoda. Japończyk musiał uniknąć Colapinto w szykanie Villeneuve’a.

Rallycross, with Alex Albon: pic.twitter.com/HJ3Ip8qPa9

— The Race (@wearetherace) May 16, 2025

Alex Albon przejechał przez pułapkę żwirową i musiał zjechać do garażu na kontrolę. Z kolei Max Verstappen nie był zadowolony z tego jak zachowuje się tył bolidu. Stwierdził, że nie może na nim polegać i ma wrażenie, jakby driftował.

Obaj kierowcy Stake wykręcali szybsze czasy od kierowców Astona Martina, nawet Lance’a Strolla, który miał ulepszenia. Haas również rozdzielił poprawki między dwa bolidy. W pierwszej sesji testował je Ollie Bearman, a w drugiej robił to Esteban Ocon. Brytyjczyk spędził sporo czasu w garażu i uplasował się na 18. miejscu.

🚩 RED FLAG 🚩

Bortoleto into the barriers. He's okay 👍#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/FNjTyIIO9Q

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Lewis Hamilton stopniowo polepszał się w trakcie sesji i ostatecznie znalazł tempo. Wykręcił 5. najszybszy czas, tracąc jedynie 0,096 s do Oscara Piastriego na pierwszym miejscu. Z dobrej strony pokazał się również Carlos Sainz, który znalazł się za dwoma kierowcami McLarena, tracąc do Australijczyka jedynie 0,052 s. Pierre Gasly także szybko pojechał i uplasował się na 6. pozycji przed Maxem Verstappenem.

Dwie minuty przed końcem treningu Gabriel Bortoleto stracił kontrolę nad bolidem i rozbił się w zakręcie 18. Wywieszono czerwoną flagę i FP1 dobiegła końca. Brazylijczykowi na szczęście nic się nie stało.

FP1 CLASSIFICATION

Piastri leads a McLaren 1-2, Hermann seventh on debut #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/sfdFSmp0uu

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

McLaren pokazuje tempo w FP2

Kierowcy ponownie nie tracili czasu i od razu wyjechali na tor. Tym razem preferowanym wyborem opon przez większość była średnia mieszanka, z paroma wyjątkami w przypadku Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona.

Lando Norris w pierwszych minutach ustanowił czas 1:16.074, tuż za nim Max Verstappen z okrążeniem 1:16.419. Czas Holendra szybko pobili George Russell i Oscar Piastri.

Piastri is setting the pace again here at Imola

FP2 TOP 10 (after 30 mins)
Piastri
Norris
Gasly
Russell
Verstappen
Leclerc
Hadjar
Tsunoda
Sainz
Bearman #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/Bw8zTeVGhp

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Fernando Alonso musiał mocno przyhamować, żeby nie wjechać w Franco Colapinto, którzy przyblokował go na okrążeniu pomiarowym. Hiszpan ponownie jeździł bolidem bez ulepszeń, które testował przez cały dzień Lance Stroll.

Wkrótce kierowcy Williamsa pokazali swoje tempo. Carlos Sainz był jedynie wolniejszy od Lando Norrisa o 0,040 s, a Alex Albon o 0,107 s. Charles Leclerc poprawił się względem pierwszej sesji treningowej, gdzie skończył na 12. miejscu. Już po piętnastu minutach wykręcił szósty najszybszy czas.

Alonso encounters a slow-moving Colapinto 😮#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/vj1NFpFqjb

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Po dwudziestu minutach kierowcy zjechali do garaży na zmianę opon. Pierwszy wyjechał George Russell i od razu wykręcił czas 1:15.693 na mieszance C6, co zapewniło mu pierwsze miejsce w tabeli.

Lando Norris w połowie sesji ustanowił 1:15.318 na miękkich oponach, ale niemal od razu pobił go Oscar Piastri. Australijczyk pojechał 1:15.293, czyli 0,025 s szybciej. Pierre Gasly zamknął pierwszą trójkę, ale do McLarena brakowało mu ponad dwie dziesiąte sekundy.

Franco Colapinto znowu blokuje

Fernando Alonso po pierwszych okrążeniach pomiarowych spędził sporo czasu w garażu. Wyjechał dopiero dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji. Z kolei jego kolega zespołowy na miękkich oponach był wolniejszy od Gabriela Bortoleto w Stake na 15. miejscu.

Dwukrotny mistrz świata pojechał 1:16.220 na średniej mieszance, 0,100 s szybciej od Lance’a Strolla. Kanadyjczyk skarżył się na podsterowność.

📻 Updates from Hamilton: pic.twitter.com/udVaR3c0VZ

— The Race (@wearetherace) May 16, 2025

Obaj kierowcy Ferrari narzekali na hamulce. Yuki Tsunoda otrzymał nową podłogę w Imoli, którą Max Verstappen dostał już w Miami. Japończyk tracił niewiele do swojego partnera zespołowego. Ostatecznie uplasował się na 8. miejscu w klasyfikacji czasowej.

Jak podał Auto Motor und Sport, Pierre Gasly przejechał królika podczas pierwszej sesji w piątek. Spowodowało to uszkodzenia podłogi i przedniego skrzydła. W popołudniowym treningu mógł jednak kontynuować jazdę i razem z Franco Colapinto skupili się na długich przejazdach.

Franco ⚔️ Lando 💪#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/XhyufblQW4

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Argentyńczyk ponownie przyblokował kierowcę, tym razem Lando Norrisa, który musiał napracować się trochę, aby go wyprzedzić. Niewiele później przyblokował on Maxa Verstappena, używając DRS. Większość kierowców w ciągu ostatnich dziesięciu minut zdecydowała się na długie przejazdy na średnich oponach i nikt nie polepszył swojego czasu.

Siedem minut przed końcem sesji Isack Hadjar stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie 4. i uderzył w bandy. Francuz próbował wydostać się z pułapki żwirowej, ale niestety nie udało mu się to i sędziowie wywiesili czerwoną flagę.

🔴 RED FLAG 🔴

Hadjar has got stuck in the gravel after coming off at the Tamburello chicane #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/iKxlbxAfXL

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Co dalej?

Faworytami do zdobycia pole position pozostają kierowcy McLarena, szczególnie Oscar Piastri, który uzyskał najszybszy czas w obu treningach. Może im w tym przeszkodzić George Russell w Mercedesie. Nie można wykluczyć Maxa Verstappena w Red Bullu. Holender wykręcił piąty najszybszy czas w drugiej sesji treningowej, ale zespół przywiózł ulepszenia i niemal zawsze udaje im się znaleźć odpowiednie ustawienia w ciągu weekendu. W całej stawce jest ciasno, więc może nie obyć się bez niespodzianek w kwalifikacjach.

Za nami dwie sesje treningowe przed Grand Prix Emilii-Romanii. Jutro – 17 maja – kierowcy wezmą udział w FP3 o godzinie 12:30 polskiego czasu, a następnie przystąpią do kwalifikacji o 16:00. Wyścig w niedzielę – 18.05. – rozpocznie się o godzinie 15:00. Więcej informacji o transmisji znajdziecie tutaj.

FP2 CLASSIFICATION

Piastri by a whisker from Norris at the top 🤏#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/hWX1C9Yl80

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Emilii-Romanii
  • McLaren

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
4 lipca 2025

Lewis Hamilton odnalazł formę w pierwszej sesji treningowej i znalazł się na szczycie klasyfikacji. Po południu najszybszy był Lando Norris, ale kierowcy Ferrari dotrzymywali mu tempa.

Prezydent FIA ma konkurencję. Tim Mayer startuje w wyborach

Prezydent FIA ma konkurencję. Tim Mayer startuje w wyborach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
4 lipca 2025

Prezydent FIA doczekał się konkurencji w nadchodzących wyborach. Tim Mayer ogłosił swoją kandydaturę. Mohammed Ben Sulayem zwolnił go w zeszłym roku. Teraz zdecydowanie krytykuje jego rządy.

Montoya: On jest zbyt lojalny wobec Mercedesa

Montoya: On jest zbyt lojalny wobec Mercedesa

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Podczas GP Wielkiej Brytanii w ten weekend może rozstrzygnąć się przyszłość George'a Russella w Mercedesie. Juan Pablo Montoya uważa, że zespół z Brackley powinien mu zaproponować długoterminowy kontrakt.

Max Verstappen lekceważy spekulacje, ale ma wątpliwości

Max Verstappen lekceważy spekulacje, ale ma wątpliwości

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Max Verstappen zaprzecza doniesieniom o opuszczeniu Red Bulla. Zapewnia, że nic się nie zmieniło. Publicznie lekceważy spekulacje o swojej przyszłości. Pomimo tego ma wątpliwości.

George Russell: Nie sądzę, żebym się gdzieś wybierał

George Russell: Nie sądzę, żebym się gdzieś wybierał

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

George Russell nie przejmuje się spekulacjami. Jest pewien przyszłości w Mercedesie. Nie sądzi, żeby miał opuścić zespół. Skupia się na swoich wynikach.

Red Bull go nie interesuje. Carlos Sainz jest wierny Williamsowi

Red Bull go nie interesuje. Carlos Sainz jest wierny Williamsowi

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Carlos Sainz wykluczył ewentualne przejście do Red Bulla. Hiszpan w zeszłym roku chciał podpisać kontrakt z zespołem. Teraz nigdzie się nie wybiera. Zauważa, że lepszy bolid sprawia Williamsowi problemy.

Domenicali nie obawia się o finał sezonu na Bliskim Wschodzie

Domenicali nie obawia się o finał sezonu na Bliskim Wschodzie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Konflikt zbrojny na Bliskim Wschodzie między Izraelem a Iranem i jego następstwa sprawiły, że pojawiły się pytania o to, czy w tych warunkach da się przeprowadzić finałowe weekendy Grand Prix Formuły 1 w Katarze i Abu Zabi. Stefano Domenicali rozwiał w tej sprawie wątpliwości w rozmowie z agencją Reuters.

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Ferrari nie podjęło jeszcze decyzji o kluczowym ulepszeniu. Zespół będzie testował na torze Mugello w lipcu. Stajnia z Maranello chce sprawdzić nowe tylne zawieszenie.

Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Motorsport. Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 2
2 lipca 2025

Arvid Lindblad pojedzie w pierwszej sesji treningowej w Silverstone. Junior Red Bulla zastąpi Yukiego Tsunodę. Helmut Marko uważa go za talent pokoleniowy. Jednak kierowca F2 nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem.

Keanu Reeves będzie w kolejnym dokumencie o Formule 1

Keanu Reeves będzie w kolejnym dokumencie o Formule 1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 lipca 2025

Keanu Reeves po raz kolejny wystąpi w serialu dokumentalnym związanym z Formułą 1. Tym razem będzie on związany z amerykańskim zespołem. Premiera ma mieć miejsce za mniej niż rok.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione