⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

  • Formuła 1
16 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 16 minut

Wiktoria Żupińska

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

Zespoły testowały dużo ulepszeń podczas treningów. Kierowcy McLarena okazali się najszybsi. Pierre Gasly dotrzymywał im tempa. Nie obyło się bez wypadków.

McLaren znowu najszybszy w FP1

Prawie wszystkie zespoły przywiozły ulepszenia do Imoli, z wyjątkiem Williamsa i Stake. Największy pakiet zaprezentował Aston Martin. Przywieźli m.in. nową podłogę, dyfuzor, pokrywę silnika, beam wing, poprawione halo i sekcje boczne. Części zamontowano wyłącznie na bolidzie Lance’a Strolla, bo zespół chciał mieć bezpośrednie porównanie z autem Fernando Alonso.

McLaren i Ferrari przywieźli tylne skrzydła. Red Bull z kolei przedstawił ostatnią część swojego pakietu, który początkowo miał zadebiutować na Imoli, ale zespół postanowił rozdzielić części i pierwsze elementy pojawiły się już w Arabii Saudyjskiej. W ten weekend wprowadzili nową pokrywę silnika, poprawki do sekcji bocznych, wlotów powietrza i tylnego zawieszenia.

New document: Doc 8 – Car Presentation Submissions
Published on 16.05.25 11:00 CET

(1/5)https://t.co/SyM1djyq4I#F1 #Formula1 #FIA #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/riSHOGF5Jw

— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) May 16, 2025

Pirelli przygotowało mieszanki C4, C5 i C6 jako twardą, średnią i miękką na Grand Prix Emilii-Romanii. Ten ostatni typ opony zadebiutował właśnie dzisiaj we Włoszech. Żaden z zespołów nie sprawdzał jej na testach przedsezonowych w Bahrajnie.

Kierowcy nie tracili czasu i od razu wyjechali na tor. Większość wybrała opony miękkie, z racji tego, że kwalifikacje są niezwykle istotne, bo wyprzedzanie jest bardzo trudne. Przewodzili im Carlos Sainz i Oliver Bearman, a także Nico Hülkenberg i Franco Colapinto. Argentyńczyk zastąpił Jacka Doohana po sześciu rundach sezonu.

Biorąc pod uwagę jak wąski jest tor Autodromo Enzo e Dino Ferrari, należało się spodziewać problemu z blokowaniem. Na początku sesji Charles Leclerc przeszkodził w okrążeniu Fernando Alonso, ale od razu przeprosił.

📻 "Helmet lift is horrible"

Charles Leclerc is having some issues with the airflow in front of the cockpit #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/rHP1Ys64Hm

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Ferrari pracuje nad nowym tylnym zawieszeniem, więc nie przywieźli dużych poprawek. Obaj kierowcy mieli problem z podsterownością. Charles Leclerc narzekał na podnoszący się kask. Lewis Hamilton za to przestrzelił zakręt i przejechał kawałek przez trawę.

George Russell i Lando Norris szybko znaleźli tempo i znaleźli się na szycie klasyfikacji. Pierre Gasly w Alpine również wykręcił szybki czas i to na oponach średnich.

Charles exploring the limits and more on the exit of the chicane #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/yQNd29x5v7

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Stake szybszy od Astona Martina

Mniej więcej w połowie sesji Oscar Piastri wykręcił czas 1:16.545 na miękkich oponach. Tuż za nim był George Russell, ale dwadzieścia minut przed końcem sesji, Lando Norris pojechał 0,032 s wolniej od kolegi zespołowego i uplasował się na drugim miejscu.

Piętnaście minut przed końcem Nico Hülkenberg poskarżył się na niebezpieczną jazdę Lewisa Hamiltona, który według niego jechał zbyt wolno przed wzniesieniem. Nie on jedyny miał problem, bo wkrótce na blokowanie narzekał siedmiokrotny mistrz świata, a problem miał z tym również Charles Leclerc i Yuki Tsunoda. Japończyk musiał uniknąć Colapinto w szykanie Villeneuve’a.

Rallycross, with Alex Albon: pic.twitter.com/HJ3Ip8qPa9

— The Race (@wearetherace) May 16, 2025

Alex Albon przejechał przez pułapkę żwirową i musiał zjechać do garażu na kontrolę. Z kolei Max Verstappen nie był zadowolony z tego jak zachowuje się tył bolidu. Stwierdził, że nie może na nim polegać i ma wrażenie, jakby driftował.

Obaj kierowcy Stake wykręcali szybsze czasy od kierowców Astona Martina, nawet Lance’a Strolla, który miał ulepszenia. Haas również rozdzielił poprawki między dwa bolidy. W pierwszej sesji testował je Ollie Bearman, a w drugiej robił to Esteban Ocon. Brytyjczyk spędził sporo czasu w garażu i uplasował się na 18. miejscu.

🚩 RED FLAG 🚩

Bortoleto into the barriers. He's okay 👍#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/FNjTyIIO9Q

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Lewis Hamilton stopniowo polepszał się w trakcie sesji i ostatecznie znalazł tempo. Wykręcił 5. najszybszy czas, tracąc jedynie 0,096 s do Oscara Piastriego na pierwszym miejscu. Z dobrej strony pokazał się również Carlos Sainz, który znalazł się za dwoma kierowcami McLarena, tracąc do Australijczyka jedynie 0,052 s. Pierre Gasly także szybko pojechał i uplasował się na 6. pozycji przed Maxem Verstappenem.

Dwie minuty przed końcem treningu Gabriel Bortoleto stracił kontrolę nad bolidem i rozbił się w zakręcie 18. Wywieszono czerwoną flagę i FP1 dobiegła końca. Brazylijczykowi na szczęście nic się nie stało.

FP1 CLASSIFICATION

Piastri leads a McLaren 1-2, Hermann seventh on debut #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/sfdFSmp0uu

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

McLaren pokazuje tempo w FP2

Kierowcy ponownie nie tracili czasu i od razu wyjechali na tor. Tym razem preferowanym wyborem opon przez większość była średnia mieszanka, z paroma wyjątkami w przypadku Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona.

Lando Norris w pierwszych minutach ustanowił czas 1:16.074, tuż za nim Max Verstappen z okrążeniem 1:16.419. Czas Holendra szybko pobili George Russell i Oscar Piastri.

Piastri is setting the pace again here at Imola

FP2 TOP 10 (after 30 mins)
Piastri
Norris
Gasly
Russell
Verstappen
Leclerc
Hadjar
Tsunoda
Sainz
Bearman #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/Bw8zTeVGhp

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Fernando Alonso musiał mocno przyhamować, żeby nie wjechać w Franco Colapinto, którzy przyblokował go na okrążeniu pomiarowym. Hiszpan ponownie jeździł bolidem bez ulepszeń, które testował przez cały dzień Lance Stroll.

Wkrótce kierowcy Williamsa pokazali swoje tempo. Carlos Sainz był jedynie wolniejszy od Lando Norrisa o 0,040 s, a Alex Albon o 0,107 s. Charles Leclerc poprawił się względem pierwszej sesji treningowej, gdzie skończył na 12. miejscu. Już po piętnastu minutach wykręcił szósty najszybszy czas.

Alonso encounters a slow-moving Colapinto 😮#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/vj1NFpFqjb

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Po dwudziestu minutach kierowcy zjechali do garaży na zmianę opon. Pierwszy wyjechał George Russell i od razu wykręcił czas 1:15.693 na mieszance C6, co zapewniło mu pierwsze miejsce w tabeli.

Lando Norris w połowie sesji ustanowił 1:15.318 na miękkich oponach, ale niemal od razu pobił go Oscar Piastri. Australijczyk pojechał 1:15.293, czyli 0,025 s szybciej. Pierre Gasly zamknął pierwszą trójkę, ale do McLarena brakowało mu ponad dwie dziesiąte sekundy.

Franco Colapinto znowu blokuje

Fernando Alonso po pierwszych okrążeniach pomiarowych spędził sporo czasu w garażu. Wyjechał dopiero dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji. Z kolei jego kolega zespołowy na miękkich oponach był wolniejszy od Gabriela Bortoleto w Stake na 15. miejscu.

Dwukrotny mistrz świata pojechał 1:16.220 na średniej mieszance, 0,100 s szybciej od Lance’a Strolla. Kanadyjczyk skarżył się na podsterowność.

📻 Updates from Hamilton: pic.twitter.com/udVaR3c0VZ

— The Race (@wearetherace) May 16, 2025

Obaj kierowcy Ferrari narzekali na hamulce. Yuki Tsunoda otrzymał nową podłogę w Imoli, którą Max Verstappen dostał już w Miami. Japończyk tracił niewiele do swojego partnera zespołowego. Ostatecznie uplasował się na 8. miejscu w klasyfikacji czasowej.

Jak podał Auto Motor und Sport, Pierre Gasly przejechał królika podczas pierwszej sesji w piątek. Spowodowało to uszkodzenia podłogi i przedniego skrzydła. W popołudniowym treningu mógł jednak kontynuować jazdę i razem z Franco Colapinto skupili się na długich przejazdach.

Franco ⚔️ Lando 💪#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/XhyufblQW4

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Argentyńczyk ponownie przyblokował kierowcę, tym razem Lando Norrisa, który musiał napracować się trochę, aby go wyprzedzić. Niewiele później przyblokował on Maxa Verstappena, używając DRS. Większość kierowców w ciągu ostatnich dziesięciu minut zdecydowała się na długie przejazdy na średnich oponach i nikt nie polepszył swojego czasu.

Siedem minut przed końcem sesji Isack Hadjar stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie 4. i uderzył w bandy. Francuz próbował wydostać się z pułapki żwirowej, ale niestety nie udało mu się to i sędziowie wywiesili czerwoną flagę.

🔴 RED FLAG 🔴

Hadjar has got stuck in the gravel after coming off at the Tamburello chicane #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/iKxlbxAfXL

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Co dalej?

Faworytami do zdobycia pole position pozostają kierowcy McLarena, szczególnie Oscar Piastri, który uzyskał najszybszy czas w obu treningach. Może im w tym przeszkodzić George Russell w Mercedesie. Nie można wykluczyć Maxa Verstappena w Red Bullu. Holender wykręcił piąty najszybszy czas w drugiej sesji treningowej, ale zespół przywiózł ulepszenia i niemal zawsze udaje im się znaleźć odpowiednie ustawienia w ciągu weekendu. W całej stawce jest ciasno, więc może nie obyć się bez niespodzianek w kwalifikacjach.

Za nami dwie sesje treningowe przed Grand Prix Emilii-Romanii. Jutro – 17 maja – kierowcy wezmą udział w FP3 o godzinie 12:30 polskiego czasu, a następnie przystąpią do kwalifikacji o 16:00. Wyścig w niedzielę – 18.05. – rozpocznie się o godzinie 15:00. Więcej informacji o transmisji znajdziecie tutaj.

FP2 CLASSIFICATION

Piastri by a whisker from Norris at the top 🤏#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/hWX1C9Yl80

— Formula 1 (@F1) May 16, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Emilii-Romanii
  • McLaren

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione