⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

  • Formuła 1
1 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 15 minut

Adrian Drozdek

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

Oscar Piastri powrócił do wygrywania po dwóch rundach przerwy, kiedy to uznawał wyższość Maxa Verstappena i Lando Norrisa. W GP Hiszpanii, Australijczyk nie miał sobie równych i "po profesorsku" realizował swój plan. Podium uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.

Szczęśliwa siódemka Piastriego w GP Hiszpanii

24-latek od samego startu GP Hiszpanii kontrolował przebieg rywalizacji. Najpierw nie dopuścił żadnego z rywali do ataku przed zakrętem nr 1, a potem po chwilowym zagrożeniu ze strony Verstappena, podkręcił nieco tempo i zbudował sobie bezpieczny zapas. Najpierw były to 2 sekundy, a następnie po walce kierowcy Red Bulla z Lando Norrisem, różnica wzrosła do 4 sekund. Po tym, jak Brytyjczyk wyprzedził Holendra na 13. okrążeniu, nie był w stanie zbliżyć się do prowadzącego Oscara Piastriego. Obu kierowców McLarena dzieliło około 4,6 s, a ich celem było wydłużenie przejazdów.

Oscar absolutely nails it! 👏

Looking back at that frantic race start 😎#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/OJWPUTxSjk

— Formula 1 (@F1) June 1, 2025

Ekipa z Woking musiała odpowiedzieć na ruch Czerwonych Byków, którzy już na 14. kółku ściągnęli swojego lidera. Było widać, że rywale z Milton Keynes chcieli spróbować czegoś innego, aby umożliwić Verstappenowi walkę o zwycięstwo. Dzięki innej strategii 4-krotny mistrz świata wyprzedził obu kierowców McLarena, ale miał znacznie starsze opony. W dodatku była to miękka mieszanka, która nie gwarantowała długiej żywotności. Piastri po pit stopie znalazł się niespełna 6 sekund za konkurentem z Red Bulla. Wydawało się, że Australijczyk szybko dogoni Verstappena, ale ostatecznie różnica w tempie nie była jeszcze aż tak wyraźna.

Let’s try that again…

OSCAR PIASTRI IS P1 IN BARCELONA! 🧡

Making it back-to-back wins for our @okx livery! 💪#McLaren | #M7AReborn | #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/AlDoC090z3

— McLaren (@McLarenF1) June 1, 2025

Z czasem Holender zgłaszał problemy z tempem w wolnych zakrętach i zaczynał tracić. Gdy Oscar Piastri zbliżył się na 3,4 sekundy, Czerwony Byki na 30. okrążeniu ściągnęły swojego lidera na 2 pit stop. Tym razem założono mu pośrednie opony i udało mu się wyjechać pomiędzy kierowcami Ferrari. Wtedy McLaren mógł kontynuować realizację swojego planu. Ich też czekały drugie pit stopy, ale wtedy wszystko przebiegło bez zarzutu. Lider „generalki” robił nadal swoje i pewnie jechał po 7. zwycięstwo w karierze. Nic nie wybiło go z rytmu, mimo jeszcze 2 pit stopów i neutralizacji w samej końcówce. Swoją pracę wykonywał też Norris, który mógł być zły na start i że wtedy utrudnił sobie wyścig.

Verstappen wypadł z walki na ostatnich okrążeniach

Gdy na 55. okrążeniu ogłoszono wyjazd samochodu bezpieczeństwa, wydawało się, że to okazja dla Holendra. Ten wówczas gonił Norrisa i mógł mieć okazję do ataku. Jednakże McLaren ściągnął swoich kierowców na 3. pit stop, więc Red Bull musiał dokonać tego samego. Niestety ekipa z Milton Keynes nie miała już miękkich opon w dobrym stanie i założyła swojemu liderowi twardą mieszankę. To wykluczało go z jakiegokolwiek nacisku na duet pomarańczowych. Nikt nie spodziewał się tego, że już przy restarcie zarzuci tyłem Red Bulla RB21 i w ten sposób okazji poszukają Leclerc z Russellem. Finalnie Monakijczyk ograł kierowcę Red Bulla i pognał po podium dla Ferrari.

LAP 62/66

Wow!! 😮 Replays show Leclerc and Verstappen touched on the pit straight at the restart 💥#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/dVQDH2ZFJn

— Formula 1 (@F1) June 1, 2025

Swojej okazji nadal szukał lider Srebrnych Strzał, który zetknął się z Verstappenem aż kilka razy. Ostatecznie Holender oddał pozycję, aby nie narażać się na karę. To jednak nie wystarczyło, ponieważ sędziowie ukarali go doliczeniem 10 sekund do czasu wyścigu. Oznaczało to więc spadek z 5. na 10. pozycję. To tylko powiększyło jeszcze bardziej straty lidera Czerwonych Byków w „generalce”. Już dawno nie było sytuacji, w której 4-krotny mistrz świata aż tak bardzo dał się ponieść emocjom.

Drama in the closing stages of the race! 😱

Max Verstappen drops to P10 following a 10-second penalty for causing a collision with George Russell #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/anhkyJ92pk

— Formula 1 (@F1) June 1, 2025

Pomarańczowa dominacja

Od początku sezonu „papaya team” wykonuje świetną pracę. Podczas 9. rundy sezonu 2025 McLaren wyjechał z najwyższą możliwą zdobyczą punktową – 43. Dublet wywalczony przez Piastriego i Norrisa dał im po raz kolejny sporą zaliczkę do klasyfikacji generalnej konstruktorów. Drugim najlepszym zespołem była Scuderia Ferrari, która za 3. Leclerca i 6. Hamiltona zdobyła 23 punkty. Jak widać, różnica między pomarańczowym a ich najbliższymi rywalami niemal co wyścig znacząco się powiększa. Tym razem Mercedes mógł liczyć tylko na 12 „oczek” Russella, a Red Bull na punkt za 10. miejsce Verstappena. Na tej sytuacji skorzystały ekipy Saubera, Racing Bulls i Astona Martina.

Klasyfikacja F1 2025

Hulkenberg, Hadjar i Gasly z większą zdobyczą niż można było oczekiwać

Isack Hadjar po starcie z 9. pola robił wszystko, aby utrzymać się w walce o punkty. Tempo Francuza z Racing Bulls było bardzo dobre, za każdym razem też znajdował się w dobrym położeniu. Dla niego kluczowe było trzymacie Gasly’ego i „Hulka” na dystans w pierwszej fazie zawodów. Ostatecznie przez awarię w Mercedesie, udało się wskoczyć na 7. miejsce.

Jednakże po restarcie debiutant uległ Nico Hulknbergowi z Saubera. Dla Niemca był to świetny występ, ponieważ warto pamiętać, że ruszał z odległej 15. pozycji. Tempo jego samochodu było kapitalne, ponieważ kilka okrążeń później pokonał Lewisa Hamiltona z Ferrari i wskoczył na 6. miejsce. Potem zyskał jeszcze na 10-sekundowej karze dla Verstappena. Takiego scenariusza nikt nie mógł się spodziewać. Aż 10 „oczek” dla stajni z Hinwil i 6 ważnych punktów dla Racing Bulls – przed godz. 15:00 zapewne obie ekipy brałyby to w ciemno.

Kick Sauber's best result of the season 👊

@HulkHulkenberg takes a magnificent fifth-place finish in Barcelona! 👏#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/ukYllwrBZU

— Formula 1 (@F1) June 1, 2025

Blisko punktów znalazł się 11. Liam Lawson. Nowozelandczyk po starcie z 13. pola robił wszystko, aby stworzyć sobie okazję. Było wiele momentów, kiedy dość twardo walczył z rywalami i była to dość brudna jazda – kolizje z Albonem czy Bearmanem.

Ostatecznie Fernando Alonso z Astona Martina zdołał ograć Gabriela Bortoleto i wspomnianego 23-latka z Racing Bulls i zapunktował. Finalnie 9. miejsce oznaczało przełamanie pechowej tegorocznej passy. Chociaż Hiszpan, patrząc na rywali ze środka stawki, gdyby nie specyficzna strategia i wizyta w żwirze, byłby w jeszcze lepszym miejscu.

Uratowane punkty w Alpine

Ekipa z Enstone miała na 8. polu Pierre’a Gasly’ego. Francuz utrzymywał się długo przed rodakiem z Racing Bulls, czyli Isackiem Hadjarem. Jednakże Alpine wykonało coś dziwnego na 10. okrążeniu, ściągając swojego lidera na pit stop. To znacząco utrudniało walkę o punkty i w ten sposób uciekała im okazja do walki z RB czy Sauberem. Na szczęście dla nich neutralizacja w końcówce wyścigu pomogła im i sprawiła, że Gasly wykonał darmowy 3. pit stop i utrzymał się w Top 9. Za sobą miał Lawsona i Ocona, mających już bardzo zniszczone opony. Potem skorzystał, jak wielu innych, na karze dla Maxa Verstappena. Jednakże, gdyby nie ta sytuacja i dobra synchronizacja, najprawdopodobniej Alpine wyjechałoby z GP Hiszpanii bez punktów – a tak zdobyli ich aż cztery.

Dramat Antonellego, przerwana seria Williamsa i seria niezadowolonych w GP Hiszpanii

Na 55. okrążeniu Andrea Kimi Antonelli musiał wycofać się z GP Hiszpanii. Włoch ponownie nie zapunktował, ale nie ze swojej winy. Gdyby nie usterka, najprawdopodobniej byłby co najmniej siódmy. Sam Mercedes, mimo 4. miejsce Russella, nie może czuć pełnej satysfakcji. Dużo stracili na początku, przez co znaleźli się za kierowcami Ferrari i finalnie przepadła im okazja do walki o podium w samej końcówce.

LAP 55/66

🟡 SAFETY CAR 🟡

Off the road goes Antonelli! 😮#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/XGDTRzpSP5

— Formula 1 (@F1) June 1, 2025

Oczywiście duży niedosyt może panować też w Haasie, bo nie wyszło im z Bearmanem, a potem z Oconem. Żaden ruch nie sprawił, żeby byli w Top 10 i finalnie zakończyli wyścig na ostatnich pozycjach. Duży zawód czuje Williams, którego dobra passa została przerwana. Albon pechowo uszkodził bolid w pierwszym zakręcie, a potem na 7. kółku musiał zjechać, co oznaczało straconą szansę. Z Sainzem nie było o wiele lepiej, ponieważ bardzo trudno z P17 było mu jakkolwiek się przebić. Czternaste miejsce Hiszpana nie odzwierciedla pełnego potencjału stajni z Grove. Bez błysku jechali dziś 13. Tsunoda i 15. Colapinto, którzy ponownie byli w cieniu zespołowych kolegów.

Z Europy przenosimy się do Kanady

Po triple-headerze, kiedy przez 3 tygodnie nie rozstawaliśmy się z Formułą 1, tym razem czeka nas przerwa. Nie będzie jednak zbyt długa, bo już za niespełna 2 tygodnie 13 -15 czerwca, rozegrany zostanie weekend wyścigowy o GP Kanady. Według Andrei Stelli, obiekt w Montrealu powinien pasować bolidom McLarena. Wiele wskazuje na to, że Piastri i Norris będą mocni na torze im. Gillesa Villeneuve’a. Jednakże nie można zapominać o Maxie Verstappenie i Red Bullu, jak i kierowcach Ferrari i Mercedesa. Walka w czołówce zapowiada się emocjonująco, a w środku stawki tradycyjnie obejrzymy strategiczną walkę o pojedyncze punkty.

Kalendarz F1 2025

Wyniki wyścigu o GP Hiszpanii F1 2025

wyniki gp hiszpanii f1 2025 wyścig
Live Timing F1.com

Zdjęcie główne: McLaren / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Hiszpanii
  • McLaren
  • Oscar Piastri

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione