⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Japonii: McLareny najszybsze w treningach. Dużo czerwonych flag | Podsumowanie

GP Japonii: McLareny najszybsze w treningach. Dużo czerwonych flag | Podsumowanie

  • Formuła 1
4 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 16 minut

Daniel Bonna

GP Japonii: McLareny najszybsze w treningach. Dużo czerwonych flag | Podsumowanie

Lando Norris i Oscar Piastri okazali się najszybsi w piątkowych treningach. W trakcie drugiej sesji aż cztery razy wywieszono czerwoną flagę, przez co nie poznaliśmy kompletnego układu sił.

Zmiany na torze i w składach

W trakcie przerwy zimowej, podobnie jak w Chinach wymieniono asfalt na torze. Zespoły muszą dostosowywać się do nowych warunków na Suzuce. Poza tym na zakrętach 2, 8. i 9. pojawiło się o wiele więcej żwiru, a we wspomnianym 9. zakręcie zobaczyć można tym razem podwójny krawężnik.

🔴 Le circuit de Suzuka a fait quelques modifications sur son tracé et ça risque de donner quelques chaleurs aux pilotes 🥵

Le circuit a ajouté des bacs à graviers et a parfois supprimé l’écart d’asphalte entre le vibreur et le bac 👀

Aucune erreur ne sera permise dans le… pic.twitter.com/mrvPaaOB0D

— Off Track (@OffTrack_FR) March 27, 2025

W ekipach również doszło do zmian. Oczywiście już chyba każdy wie, że Yuki Tsunoda od tej rundy prezentuje barwy Red Bulla, a Liam Lawson został zdegradowany do Racing Bulls. W Alpine również doszło do wymiany za kierownicą jednego z bolidów, ale tylko na pierwszy trening. Japończyk, Ryo Hirakawa, zastąpił Jacka Doohana i francuski zespół spełni wymóg jednej z czterech sesji dla debiutantów. Na pewno nie będzie to łatwe dla Australijczyka, ponieważ nigdy nie ścigał się na tym torze. Jeden trening mniej na zapoznanie się z tym wymagającym obiektem to duża strata dla nowicjusza.

Red Bull wymienił Lawsona na Tsunodę. Wydajemy werdykt

Spokojny początek FP1

Warunki nie były idealne, co prawda słoneczne, ale na termometrach widniało zaledwie 13 stopni Celsjusza. Na sam początek sesji mieliśmy różnorodność w doborze ogumienia. Duet Red Bulla założył miękkie opony, natomiast oba bolidy Racing Bulls, Astona Martina i Bortoleto wybrali twarde opony, reszta stawki zdecydowała się na pośrednie. Od początku sezonu pojawiają się problemy z live timingiem podczas transmisji i dopiero po 8 minutach zobaczyliśmy tabelę z wynikami. Na czele był wtedy Verstappen, który oczywiście miał najszybsze opony. Bearman i Hulkenberg jako jedyni byli na tą chwilę bez czasu.

Pierwsze szybkie okrążenia

Upłynęła połowa pierwszego treningu, a kierowcy zaczęli wyjeżdżać wykonać symulację kwalifikacyjną. Russell rozpoczął festiwal szybkich okrążeń z czasem 1:28:809. Piastri popełnił błąd w pierwszym sektorze i stracił sekundę do Brytyjczyka. Drugi z kierowców Mercedesa, Antonelli tracił do lidera niecałe pół sekundy. Tsunoda od początku pokazywał dobre tempo w debiucie w Red Bullu i awansował na 2. lokatę. Verstappen okazał się szybszy od Japończyka, ale zaledwie o 0,1 sekundy. Leclerc pojawił się na tabeli wyników przed kierowcami Red Bulla, a Russell poprawił swój czas o jedną dziesiątą sekundy. Piastri nie mógł złożyć optymalnego okrążenia, a Norris popełnił błąd w ostatniej szykanie, tracąc panowanie nad bolidem najechał na żwir. Albon natomiast zblokował lewą przednią oponę w jedenastce i wylądował poza torem.

Lando and then Alex! 😬

Separate moments through the gravel for Norris and Albon, but both keep their cars moving#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/02eROEe343

— Formula 1 (@F1) April 4, 2025

Na 20 minut do końca Norris uzyskał najszybszy czas sesji 1:28:549. Hamilton awansował na 4. miejsce, ale tracił aż pół sekundy do rodaka z McLarena. Debiutujący Hirakawa awansował na solidną 12. lokatę, przed Gaslym. Ostatni kwadrans sesji kierowcy wykorzystali na symulacje dłuższych przejazdów. Norris skarżył się na ziarnienie swoich opon i pytał inżyniera, jak wygląda sytuacja u rywali. Hamilton i Tsunoda natomiast nie byli zadowoleni z powodu podsterowności w swoich bolidach. Inżynier Lando powiedział mu, że w ich danych nie widać problemów z oponami i poprosił kierowcę, aby dalej naciskał, żeby zebrać więcej informacji. Brytyjczyk odpowiedział, że ewidentnie widać poważne ziarnienie lewego przodu. Natomiast Antonelli, tak samo jak wcześniej Albon, popełnił błąd w jedenastce i wylądował w pułapce żwirowej za torem.

Czas minął i pojawiła się flaga w szachownicę, w pierwszej trójce mamy kierowców z trzech różnych ekip: Norris, Russell i Leclerc. Warto pochwalić Tsunode, który do Verstappena stracił zaledwie 0,1 sekundy. Alonso i Hadjar również z bardzo dobrym wynikiem, kolejno na 7. i 8. miejscu.

Transmisja F1 2025

FP2: Doohan i Alonso spowodowali czerwone flagi

Na zawodników czekało słoneczne, ale bardzo wietrzne popołudnie na Suzuce. Jack Doohan wrócił za kierownicę Alpine, czekało go sporo roboty, żeby nadrobić stracony trening. Połowa stawki zdecydowała się na pośrednie opony, druga część założyła najtwardsze ogumienie. Sainz po zaledwie 3 minutach zjechał do boksu, informując o podskakiwaniu jego samochodu. Chwilę później zobaczyliśmy dzisiaj pierwszą żółtą flagę i na ekranach pojawił się bardzo poważnie rozwalony bolid Doohana w jedynce. Australijczyk wjechał w zakręt z otwartym systemem DRS, obrócił się i bardzo mocnym impetem uderzył w bandy. Kierowca Alpine poinformował, że wszystko z nim dobrze, ale dopiero z pomocą medyków wyszedł z kokpitu. Mechaników francuskiego zespołu czeka sporo pracy przed jutrzejszymi sesjami, a Flavio Bratiore zapewne coraz częściej postrzega w stronę pewnego Argentyńczyka na rezerwie. Hiszpański serwis SoyMotor, poinformował, że Franco Colapinto nie ma w Japonii. Gdyby Doohan nie został dopuszczony do startu, to Hirakawa musiałby go zastąpić.

Wow, that damage. He's taking his time getting out, that was huge. pic.twitter.com/nVGDZGOchI

— Ky (@FiftyBucksVT) April 4, 2025

Po długich naprawach o godz. 8:30 (czasu polskiego) pojawiła się zielona flaga i wznowiono sesję. Kierowcy oczywiście nie chcieli tracić już zmarnowanego czasu i cała stawka od razu wyjechała na tor. Niestety potrwało to zaledwie 3 minuty, ponieważ Fernando Alonso utknął w pułapce żwirowej. Na powtórce było widać, że Hiszpan w dojeździe do 8. zakrętu najechał na trawę i później był już tylko pasażerem.

The second red flag of the session is deployed 🔴

Fernando Alonso is beached in the gravel at the Degner Curves 😲#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/IaOsAkPun9

— Formula 1 (@F1) April 4, 2025

Jak nie błędy kierowców, to płonąca trawa…

18 minut do końca drugiego treningu i kierowcy wyjechali na miękkich oponach, żeby wykonać symulacje tempa kwalifikacyjnego. Podczas transmisji F1TV pokazano, jak Jack Doohan o własnych siłach opuścił klinikę medyczną. Po pierwszej serii szybkich okrążeń najszybszy był Norris, a drugi sensacyjnie Hadjar. Jego zespołowy kolega, Lawson na wyśmienitym 5. miejscu. Chwilę później pojawiła się już trzecia czerwona flaga, tym razem winowajcą była paląca się trawa między 7. a 8. zakrętem.

Red flag deployed 🔴

A small grass fire beside the circuit is currently being extinguished#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/OomAusRYH5

— Formula 1 (@F1) April 4, 2025

Po wznowieniu pozostało tylko 7 minut drugiego treningu i kierowcy powrócili na tor. Piastri z czasem 1:28:114 wskoczył na 1. miejsce, Norris miał szansę poprawić ten wynik, ale stracił w ostatnim sektorze. Kilka sekund przed końcem sesji, już czwarty raz wywieszono czerwoną flagę, znowu przez płonącą trawę. Ostatecznie na tabeli wyników widzimy dublet McLarena, a za nimi Hadjara. Poza nimi w top 10: Hamilton, Lawson, Russell, Leclerc, Verstappen, Gasly i Sainz. Trudno patrzeć na te wyniki jakkolwiek miarodajnie, z powodu tego, jak bardzo chaotyczna była ta sesja.

THE GRASS IS ON FIRE (yes, again) pic.twitter.com/7gmDBSKkVn

— Holiness (@F1BigData) April 4, 2025

Układ sił w stawce po piątku

McLaren trzeci weekend z rzędu wygląda na zdecydowanego faworyta przed kwalifikacjami. Na onboardach widać, jak bardzo pewnie prowadzi się ten bolid. Jeśli chodzi o drugą siłę w stawce, to wygląda na pojedynek Mercedesa z Ferrari. Czwarty wtedy Red Bull i pytanie, jak dużą przewagę mają nad najlepszym bolidem środka stawki, czyli Racing Bulls. W pierwszym treningu Hadjar tracił zaledwie 0,15 sekundy do Verstappena. Natomiast w drugiej sesji duet kierowców RB był przed Holendrem. Później jest bardzo ciasno i przez mało miarodajne wyniki z FP2, wręcz niemożliwe jest wytypować dalszy układ sił. W FP1 udało się przeprowadzić krótką symulacje tempa wyścigowego i tutaj też McLaren wypadł najlepiej.

Some long runs on the medium tyre from FP1 of the 2025 Japanese GP

Norris: 33.361
Piastri: 33.374
Russell: 33.489
Leclerc 33.566
Hamilton: 33.769

Red Bull did not go on the mediums. pic.twitter.com/swtT8tk98G

— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) April 4, 2025

Jutro FP3 i kwalifikacje

Już jutro, 5 kwietnia, o godz. 4:30 (czasu polskiego) kierowcy wyjadą na ostatnią sesję treningową. Będą to ostateczne przygotowania przed zbliżającymi się kwalifikacjami i wyścigiem na wymagającym torze w Suzuce. Oby udało się ją bezproblemowo przeprowadzić, jak w FP1, a nie przy wielu czerwonych flagach, jak w FP2. Kwalifikacje odbędą się za to o godz. 8:00.

Faworytem do walki o pole position będzie zdecydowanie duet McLarena. Jednak wiemy, już, że George Russell jest w świetnej formie, a w Chinach rozdzielił kierowców ekipy z Woking. Red Bull i Ferrari na pewno pozmieniają coś w swoich bolidach, aby spróbować dołączyć do tej walki. Możemy spodziewać się sporego zaskoczenia, jeśli chodzi o Racing Bulls. Nie zdziwi mnie, jeśli pokonają jutro Tsunodę, a może rzucą i rękawicę Verstappenowi.

GP Japonii Treningi F1 2025 – wyniki FP1

Wyniki FP1 GP Japonii treningi F1 2025
Fot. FIA

GP Japonii Treningi F1 2025 – wyniki FP2

Wyniki GP Japonii treningi F1 2025 FP2
Fot. FIA

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1 2025
  • Lando Norris
  • Oscar Piastri

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Trzęsienie ziemi w Red Bullu. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Zespół nie chce utracić swojego najlepszego kierowcy. To nie koniec zmian w ekipie. Jak do tego doszło? Oto podsumowanie wszystkich powodów.

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Red Bull podał szokującą informację. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Jego rolę obejmie Laurent Mekies. Zespołowi grozi utrata najlepszego kierowcy.

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Lance Stroll nie krył zadowolenia pomimo dobrego wyniku w GP Wielkiej Brytanii. Ostro skrytykował bolid. Aston Martin przywiózł ulepszenia na Silverstone.

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Minione GP Wielkiej Brytanii upamiętniające 75-lecie Formuły 1 było bez wątpienia świętem motorsportu dla zebranych na Silverstone kibiców. Niestety nie obyło się bez przykrych incydentów. Trzej youtuberzy i jeden złodziej zostali aresztowani w trakcie weekendu przez policję z hrabstwa Northamptonshire.

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Mohammed Ben Sulayem, obecny szef FIA, wyśmiał pogłoski o „rządach terroru” w światowym organie zarządzającym sportem motorowym. Obiecał przy tym w niedzielę, że nadchodzące wybory na jego stanowisko będą uczciwe i przejrzyste.

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Ferrari w końcu zabrało głos w sprawie przyszłości szefa zespołu. Dyrektor generalny wyjawił, że prowadzi rozmowy z Vasseurem. Zapewnia, że jest jeszcze czas na podpisanie nowego kontraktu.

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 lipca 2025

Leclerc i Hamilton nie są zadowoleni wynikami w GP Wielkiej Brytanii. Obaj zmagali się z problemami w wyścigu. Monakijczyk chce wiedzieć, dlaczego brakowało mu tempa.

GP Wielkiej Brytanii: Norris wygrywa, Hulkenberg sensacją

GP Wielkiej Brytanii: Norris wygrywa, Hulkenberg sensacją

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 lipca 2025

Zmieniające się warunki pogodowe podczas GP Wielkiej Brytanii sprawiły, że bardzo dużo się działo. Ostatecznie zwycięski był w tym wszystkim Lando Norris przed Oscarem Piastrim. Ku zaskoczeniu wszystkich swoje pierwsze podium zdobył Nico Hulkenberg.

Charles Leclerc rozczarowany swoją formą w kwalifikacjach

Charles Leclerc rozczarowany swoją formą w kwalifikacjach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 lipca 2025

Charles Leclerc nie krył frustracji po kwalifikacjach do GP Wielkiej Brytanii. Monakijczyk jest rozczarowany swoją formą w sesjach. Okazało się, że winą może być nieokreślony problem, z jakim zmaga się Ferrari.

Ollie Bearman z karą do GP Wielkiej Brytanii

Ollie Bearman z karą do GP Wielkiej Brytanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 lipca 2025

Ollie Bearman otrzymał surową karę do GP Wielkiej Brytanii. Naruszył warunki czerwonej flagi. Uderzył w bandy podczas ostatniej sesji treningowej.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione