⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Japonii: McLareny najszybsze w treningach. Dużo czerwonych flag | Podsumowanie

GP Japonii: McLareny najszybsze w treningach. Dużo czerwonych flag | Podsumowanie

  • Formuła 1
4 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 16 minut

Daniel Bonna

GP Japonii: McLareny najszybsze w treningach. Dużo czerwonych flag | Podsumowanie

Lando Norris i Oscar Piastri okazali się najszybsi w piątkowych treningach. W trakcie drugiej sesji aż cztery razy wywieszono czerwoną flagę, przez co nie poznaliśmy kompletnego układu sił.

Zmiany na torze i w składach

W trakcie przerwy zimowej, podobnie jak w Chinach wymieniono asfalt na torze. Zespoły muszą dostosowywać się do nowych warunków na Suzuce. Poza tym na zakrętach 2, 8. i 9. pojawiło się o wiele więcej żwiru, a we wspomnianym 9. zakręcie zobaczyć można tym razem podwójny krawężnik.

🔴 Le circuit de Suzuka a fait quelques modifications sur son tracé et ça risque de donner quelques chaleurs aux pilotes 🥵

Le circuit a ajouté des bacs à graviers et a parfois supprimé l’écart d’asphalte entre le vibreur et le bac 👀

Aucune erreur ne sera permise dans le… pic.twitter.com/mrvPaaOB0D

— Off Track (@OffTrack_FR) March 27, 2025

W ekipach również doszło do zmian. Oczywiście już chyba każdy wie, że Yuki Tsunoda od tej rundy prezentuje barwy Red Bulla, a Liam Lawson został zdegradowany do Racing Bulls. W Alpine również doszło do wymiany za kierownicą jednego z bolidów, ale tylko na pierwszy trening. Japończyk, Ryo Hirakawa, zastąpił Jacka Doohana i francuski zespół spełni wymóg jednej z czterech sesji dla debiutantów. Na pewno nie będzie to łatwe dla Australijczyka, ponieważ nigdy nie ścigał się na tym torze. Jeden trening mniej na zapoznanie się z tym wymagającym obiektem to duża strata dla nowicjusza.

Red Bull wymienił Lawsona na Tsunodę. Wydajemy werdykt

Spokojny początek FP1

Warunki nie były idealne, co prawda słoneczne, ale na termometrach widniało zaledwie 13 stopni Celsjusza. Na sam początek sesji mieliśmy różnorodność w doborze ogumienia. Duet Red Bulla założył miękkie opony, natomiast oba bolidy Racing Bulls, Astona Martina i Bortoleto wybrali twarde opony, reszta stawki zdecydowała się na pośrednie. Od początku sezonu pojawiają się problemy z live timingiem podczas transmisji i dopiero po 8 minutach zobaczyliśmy tabelę z wynikami. Na czele był wtedy Verstappen, który oczywiście miał najszybsze opony. Bearman i Hulkenberg jako jedyni byli na tą chwilę bez czasu.

Pierwsze szybkie okrążenia

Upłynęła połowa pierwszego treningu, a kierowcy zaczęli wyjeżdżać wykonać symulację kwalifikacyjną. Russell rozpoczął festiwal szybkich okrążeń z czasem 1:28:809. Piastri popełnił błąd w pierwszym sektorze i stracił sekundę do Brytyjczyka. Drugi z kierowców Mercedesa, Antonelli tracił do lidera niecałe pół sekundy. Tsunoda od początku pokazywał dobre tempo w debiucie w Red Bullu i awansował na 2. lokatę. Verstappen okazał się szybszy od Japończyka, ale zaledwie o 0,1 sekundy. Leclerc pojawił się na tabeli wyników przed kierowcami Red Bulla, a Russell poprawił swój czas o jedną dziesiątą sekundy. Piastri nie mógł złożyć optymalnego okrążenia, a Norris popełnił błąd w ostatniej szykanie, tracąc panowanie nad bolidem najechał na żwir. Albon natomiast zblokował lewą przednią oponę w jedenastce i wylądował poza torem.

Lando and then Alex! 😬

Separate moments through the gravel for Norris and Albon, but both keep their cars moving#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/02eROEe343

— Formula 1 (@F1) April 4, 2025

Na 20 minut do końca Norris uzyskał najszybszy czas sesji 1:28:549. Hamilton awansował na 4. miejsce, ale tracił aż pół sekundy do rodaka z McLarena. Debiutujący Hirakawa awansował na solidną 12. lokatę, przed Gaslym. Ostatni kwadrans sesji kierowcy wykorzystali na symulacje dłuższych przejazdów. Norris skarżył się na ziarnienie swoich opon i pytał inżyniera, jak wygląda sytuacja u rywali. Hamilton i Tsunoda natomiast nie byli zadowoleni z powodu podsterowności w swoich bolidach. Inżynier Lando powiedział mu, że w ich danych nie widać problemów z oponami i poprosił kierowcę, aby dalej naciskał, żeby zebrać więcej informacji. Brytyjczyk odpowiedział, że ewidentnie widać poważne ziarnienie lewego przodu. Natomiast Antonelli, tak samo jak wcześniej Albon, popełnił błąd w jedenastce i wylądował w pułapce żwirowej za torem.

Czas minął i pojawiła się flaga w szachownicę, w pierwszej trójce mamy kierowców z trzech różnych ekip: Norris, Russell i Leclerc. Warto pochwalić Tsunode, który do Verstappena stracił zaledwie 0,1 sekundy. Alonso i Hadjar również z bardzo dobrym wynikiem, kolejno na 7. i 8. miejscu.

Transmisja F1 2025

FP2: Doohan i Alonso spowodowali czerwone flagi

Na zawodników czekało słoneczne, ale bardzo wietrzne popołudnie na Suzuce. Jack Doohan wrócił za kierownicę Alpine, czekało go sporo roboty, żeby nadrobić stracony trening. Połowa stawki zdecydowała się na pośrednie opony, druga część założyła najtwardsze ogumienie. Sainz po zaledwie 3 minutach zjechał do boksu, informując o podskakiwaniu jego samochodu. Chwilę później zobaczyliśmy dzisiaj pierwszą żółtą flagę i na ekranach pojawił się bardzo poważnie rozwalony bolid Doohana w jedynce. Australijczyk wjechał w zakręt z otwartym systemem DRS, obrócił się i bardzo mocnym impetem uderzył w bandy. Kierowca Alpine poinformował, że wszystko z nim dobrze, ale dopiero z pomocą medyków wyszedł z kokpitu. Mechaników francuskiego zespołu czeka sporo pracy przed jutrzejszymi sesjami, a Flavio Bratiore zapewne coraz częściej postrzega w stronę pewnego Argentyńczyka na rezerwie. Hiszpański serwis SoyMotor, poinformował, że Franco Colapinto nie ma w Japonii. Gdyby Doohan nie został dopuszczony do startu, to Hirakawa musiałby go zastąpić.

Wow, that damage. He's taking his time getting out, that was huge. pic.twitter.com/nVGDZGOchI

— Ky (@FiftyBucksVT) April 4, 2025

Po długich naprawach o godz. 8:30 (czasu polskiego) pojawiła się zielona flaga i wznowiono sesję. Kierowcy oczywiście nie chcieli tracić już zmarnowanego czasu i cała stawka od razu wyjechała na tor. Niestety potrwało to zaledwie 3 minuty, ponieważ Fernando Alonso utknął w pułapce żwirowej. Na powtórce było widać, że Hiszpan w dojeździe do 8. zakrętu najechał na trawę i później był już tylko pasażerem.

The second red flag of the session is deployed 🔴

Fernando Alonso is beached in the gravel at the Degner Curves 😲#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/IaOsAkPun9

— Formula 1 (@F1) April 4, 2025

Jak nie błędy kierowców, to płonąca trawa…

18 minut do końca drugiego treningu i kierowcy wyjechali na miękkich oponach, żeby wykonać symulacje tempa kwalifikacyjnego. Podczas transmisji F1TV pokazano, jak Jack Doohan o własnych siłach opuścił klinikę medyczną. Po pierwszej serii szybkich okrążeń najszybszy był Norris, a drugi sensacyjnie Hadjar. Jego zespołowy kolega, Lawson na wyśmienitym 5. miejscu. Chwilę później pojawiła się już trzecia czerwona flaga, tym razem winowajcą była paląca się trawa między 7. a 8. zakrętem.

Red flag deployed 🔴

A small grass fire beside the circuit is currently being extinguished#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/OomAusRYH5

— Formula 1 (@F1) April 4, 2025

Po wznowieniu pozostało tylko 7 minut drugiego treningu i kierowcy powrócili na tor. Piastri z czasem 1:28:114 wskoczył na 1. miejsce, Norris miał szansę poprawić ten wynik, ale stracił w ostatnim sektorze. Kilka sekund przed końcem sesji, już czwarty raz wywieszono czerwoną flagę, znowu przez płonącą trawę. Ostatecznie na tabeli wyników widzimy dublet McLarena, a za nimi Hadjara. Poza nimi w top 10: Hamilton, Lawson, Russell, Leclerc, Verstappen, Gasly i Sainz. Trudno patrzeć na te wyniki jakkolwiek miarodajnie, z powodu tego, jak bardzo chaotyczna była ta sesja.

THE GRASS IS ON FIRE (yes, again) pic.twitter.com/7gmDBSKkVn

— Holiness (@F1BigData) April 4, 2025

Układ sił w stawce po piątku

McLaren trzeci weekend z rzędu wygląda na zdecydowanego faworyta przed kwalifikacjami. Na onboardach widać, jak bardzo pewnie prowadzi się ten bolid. Jeśli chodzi o drugą siłę w stawce, to wygląda na pojedynek Mercedesa z Ferrari. Czwarty wtedy Red Bull i pytanie, jak dużą przewagę mają nad najlepszym bolidem środka stawki, czyli Racing Bulls. W pierwszym treningu Hadjar tracił zaledwie 0,15 sekundy do Verstappena. Natomiast w drugiej sesji duet kierowców RB był przed Holendrem. Później jest bardzo ciasno i przez mało miarodajne wyniki z FP2, wręcz niemożliwe jest wytypować dalszy układ sił. W FP1 udało się przeprowadzić krótką symulacje tempa wyścigowego i tutaj też McLaren wypadł najlepiej.

Some long runs on the medium tyre from FP1 of the 2025 Japanese GP

Norris: 33.361
Piastri: 33.374
Russell: 33.489
Leclerc 33.566
Hamilton: 33.769

Red Bull did not go on the mediums. pic.twitter.com/swtT8tk98G

— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) April 4, 2025

Jutro FP3 i kwalifikacje

Już jutro, 5 kwietnia, o godz. 4:30 (czasu polskiego) kierowcy wyjadą na ostatnią sesję treningową. Będą to ostateczne przygotowania przed zbliżającymi się kwalifikacjami i wyścigiem na wymagającym torze w Suzuce. Oby udało się ją bezproblemowo przeprowadzić, jak w FP1, a nie przy wielu czerwonych flagach, jak w FP2. Kwalifikacje odbędą się za to o godz. 8:00.

Faworytem do walki o pole position będzie zdecydowanie duet McLarena. Jednak wiemy, już, że George Russell jest w świetnej formie, a w Chinach rozdzielił kierowców ekipy z Woking. Red Bull i Ferrari na pewno pozmieniają coś w swoich bolidach, aby spróbować dołączyć do tej walki. Możemy spodziewać się sporego zaskoczenia, jeśli chodzi o Racing Bulls. Nie zdziwi mnie, jeśli pokonają jutro Tsunodę, a może rzucą i rękawicę Verstappenowi.

GP Japonii Treningi F1 2025 – wyniki FP1

Wyniki FP1 GP Japonii treningi F1 2025
Fot. FIA

GP Japonii Treningi F1 2025 – wyniki FP2

Wyniki GP Japonii treningi F1 2025 FP2
Fot. FIA

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1 2025
  • Lando Norris
  • Oscar Piastri

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione