⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Japonii: Profesura Verstappena i niemoc McLarena | Podsumowanie

GP Japonii: Profesura Verstappena i niemoc McLarena | Podsumowanie

  • Formuła 1
6 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Adrian Drozdek

GP Japonii: Profesura Verstappena i niemoc McLarena | Podsumowanie

Max Vestappen pojechał niczym profesor i tym samym wygrał GP Japonii. Kierowca Red Bulla wykorzystał fakt, że na torze Suzuka trudno się wyprzedza i po prostu kontrolował, co zrobią Lando Norris i Oscar Piastri z McLarena. Cała trójka dość wyraźnie odjechała reszcie stawki.

Max Verstappen po raz 64. w karierze

Po pokonaniu niewiarygodnego okrążenia kwalifikacyjnego i zdobyciu niespodziewanego pole position, lider Czerwonych Byków nie był murowanym faworytem do zwycięstwa w GP Japonii. Przewagę w wyścigu mieli mieć kierowcy McLarena i tak poniekąd było. Jednakże Red Bull RB21 prowadził się bardzo dobrze i nie zużywał tak bardzo opon jak w poprzednich 2 rundach, co pozwalało Maxowi Verstappenowi utrzymywać się na czele. Najbardziej nerwowym momentem był zjazd do alei serwisowej na 22. okrążeniu, kiedy to liderzy wybrali ten sam moment. Lepszy pit stop wykonał McLaren i Norris szukał sobie miejsca na wyjeździe z boksów, ale zahaczył trawiaste pobocze. Brytyjczyk szukał winnego w kierowcy Red Bulla, ale na powtórkach nie było widać momentu, aby rywal wypychał go poza tor.

😱

Drama in the pit lane as Verstappen and Norris exit side by side jostling for the race lead!#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/TmdkvM1tuW

— Formula 1 (@F1) April 6, 2025

Później sytuacja była nieco bardziej nerwowa, gdy Lando Norris zniwelował różnicę i był na granicy dostępu do systemu DRS. Jednakże niedługo później Verstappen odjechał na około 1,5 sekundy, a jego główny rywal musiał bardziej oglądać się za siebie i bronić przed Oscarem Piastrim. Tym razem ekipa z Woking nie decydowała się na polecenia zespołowe i pozwoliła swoim zawodnikom powalczyć przez ostatnie 10 okrążeń. Finalnie nie był to aż tak zacięty pojedynek, ponieważ na torze Suzuka dość trudno o wyprzedzanie, a różnica tempa w obu samochodach była niewielka. Mimo wszystko to i tak pozwoliło 4-krotnemu mistrzowi świata F1 kontrolować wyścig i dowieźć pierwszy triumf w tym roku, a już 64. w karierze. Po raz pierwszy pomarańczowy duet został pokonany w tym roku.

"What an unbelievable weekend" 👏

Celebrations and congratulations for Max Verstappen over the radio! 📻#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/HeUd6kEWDl

— Formula 1 (@F1) April 6, 2025

Ferrari i Mercedes nie miały tak dobrego tempa

O ile pierwszy przejazd nie uwypuklał aż takiej różnicy, ponieważ 4. Charles Leclerc i 5. George Russell nie byli aż tak daleko za pierwszą trójką, to później obaj sporo stracili. Kierowca Ferrari dojechał aż 16 sekund za zwycięzcą, a tuż za nim na metę wpadł duet Mercedesa. Pod sam koniec Russell próbował szukać okazji do pokonania Leclerca, ale dość szybko dopadł go Andrea Kimi Antonelli. Włoch wykorzystał dużo świeższe twarde opony i notował najszybsze okrążenia w wyścigu. Warto też odnotować, że były mistrz Włoskiej F4 i FRECA został najmłodszym kierowcą, który prowadził w wyścigu F1. Niestety tempo Srebrnych Strzał nie pozwalało na utrzymanie się w walce, przez co 18-latek stracił ostatnią okazję na pobicie rekordu Maxa Verstappena z GP Hiszpanii 2016.

With his stint out front, Kimi is now the youngest driver to lead a Formula 1 race 👏 pic.twitter.com/5e1jRQUtZG

— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 6, 2025

Trzeba podkreślić, że na torze Suzuka w ekipach z Maranello i Brackley cały czas czegoś brakowało. Jeśli myślą oni o walce z McLarenem i Maxem Verstappenem z Red Bulla, to muszą wykonać krok naprzód. Dziś nie pomogła nawet odwrócona strategia Lewisa Hamiltona. 7-krotny mistrz świata szybko rozprawił się z Isackiem Hadjarem i zbliżył się do głównych rywali na twardych oponach. Jednakże stint na pośredniej mieszance nie był aż tak dobry, aby Brytyjczyk mógł poprawić swoją 7. lokatę.

Kolejne pochwały dla Hadjara, Albona i Bearmana

Isack Hadjar drugi raz z rzędu zaliczył świetne kwalifikacje, notując 7. wynik. W wyścigu nie udało mu się zatrzymać Lewisa Hamiltona z Ferrari, ale raczej sam nie liczył na to w wyścigu. Dla niego celem było pokonanie Alexandra Albona z Williamsa i Olivera Bearmana z Haasa, a także innych kierowców ze środka stawki. Ta sztuka się udała i zawodnik Racing Bulls, tym razem z dobrą strategią, wywalczył pierwsze punkty w F1 i to od razu 4.

HADJOINTS!!!!! 🐐 #F1 #VCARB #JapaneseGP pic.twitter.com/cv8LnvUJjG

— Visa Cash App Racing Bulls F1 Team (@visacashapprb) April 6, 2025

Swoją dobrą formę potwierdzili też Taj i Brytyjczyk, którzy znów znaleźli się w Top 10. Albon po raz trzeci w sezonie umieścił ekipę z Grove w punktowanej strefie. Natomiast Bearman zrobił to po raz drugi z rzędu, co pokazało, że pozbierał się po falstarcie z Australii, kiedy to się rozbijał. Wspomniana trójka nie mogła liczyć na nic więcej bez kar i awarii u rywali z czołówki. Po prostu zrealizowali plan, nie dali się ograć Alonso, Tsunodzie, Gasly’emu czy Sainzowi, którzy skończyli za punktami.

Sporo punktów dla McLarena w GP Japonii

Po raz trzeci to stajnia z Woking była najlepsza w tym roku. Drugie miejsce Lando Norrisa i trzecie Oscara Piastriego pozwoliło wywalczyć 33 punkty. To pozwala McLarenowi umocnić się na prowadzeniu w „generalce”. Z dużej zdobyczy zadowoleni mogą być też w Red Bullu (25), Ferrari i Mercedesie (po 18). Poza nimi punkty zdobyły też Racing Bulls (4), Williams (2) i Haas (1).

Więcej oczekiwaliśmy od Tsunody i Lawsona

Wymieniona dwójka zamieniła się miejscami w F1. Yuki Tsunoda wskoczył do Red Bulla, a Liam Lawson wrócił do Racing Bulls. Po sesjach treningowych była nadzieja na to, że obaj mogą powalczyć o punkty, mimo ograniczenia czasowego w nowych dla siebie bolidach.

W kwalifikacjach Nowozelandczyk i Japończyk uplasowali się na pozycjach nr 14 i 15, ale awansowali o jedną pozycję kosztem Sainza. Hiszpan otrzymał cofnięcie o 3 miejsca za przyblokowanie Hamiltona w Q2. Sam start lepiej wyszedł Tsunodzie, który próbował trzymać się blisko grupy walczącej o punkty, ale przez utknięcie za Pierre’em Gasly’m tracił sporo czasu. Po pit stopach przeskoczył Francuza, ale nie udało się podciąć Alonso i właśnie za nim samuraj musiał spędzić resztę zawodów. Dwunaste miejsce i 3 sekundy do punktów nie wygląda źle. Jest lepiej niż w przypadku 2 rund Lawsona w Red Bullu, ale przy zwycięstwie Verstappena wygląda to kiepsko.

Natomiast drugi z wymienionych wychowanków Red Bulla dojechał na odległym 17. miejscu. W jego przypadku przedłużenie stintu nie pomogło. Nawet miękkie opony na koniec nie pozwoliły mu nawiązać walki. Zatem Tsunoda i Lawson mają nad czym pracować przed kolejnym Grand Prix. Tutaj o wszystkim przesądziły kwalifikacje, ponieważ w wyścigu było niezwykle trudno wyprzedzać.

Klasyfikacje generalne po GP Japonii: Norris już tylko z punktem przewagi

Max Verstappen po zwycięstwie odrobił do Brytyjczyka aż 7 punktów. Obecnie Holender traci tylko „oczko” do Lando Norrisa, co stawia tego drugiego pod dużą presją przed kolejnym Grand Prix. Za nimi na trzecie miejsce awansował Oscar Piastri, który traci już 13 punktów do zespołowego kolegi z McLarena. Za Australijczykiem, na 4. miejscu, plasuje się George Russell, który po 2 podiach musiał tym razem zadowolić się 5. lokatą w wyścigu o GP Japonii. Pozostali zawodnicy mają dość wyraźne straty do tej czwórki.

Natomiast w klasyfikacji konstruktorów McLaren odjechał Mercedesowi już na 36 punkty. Co ciekawe, Max Verstappen w pojedynkę umieścił Red Bulla na 3. miejscu i traci wcale nie tak dużo do Srebrnych Strzał, bo 14 „oczek”. Dalej z duża stratą widać Scuderię Ferr

Klasyfikacja generalna F1 2025

Czas na GP Bahrajnu

Już za niespełna tydzień Formuła 1 przeniesie się na Bliski Wschód, na tor Sakhir. To tam w dniach 11-13 kwietnia rozegrany zostanie czwarty weekend wyścigowy w tym sezonie. Rywalizacja powoli nabiera tempa. W każdym dotychczasowym Grand Prix mieliśmy innego zwycięzcę. Max Verstappen pokazał w GP Japonii, że można rzucić wyzwanie McLarenowi. Wciąż jednak to Lando Norris i Oscar Piastri wydają się faworytami rywalizacji w Bahrajnie. Jednakże część ekip dostarczy tam pewne poprawki, co może nieco wpłynąć na układ sił i pomóc zniwelować stratę do aktualnych mistrzów świata wśród konstruktorów.

Kalendarz F1 2025

Wyniki wyścigu o GP Japonii F1 2025

wyniki wyścig gp japonii f1 2025
Fot. FIA

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione