⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Kanady: Mercedes po raz pierwszy w sezonie

GP Kanady: Mercedes po raz pierwszy w sezonie

  • Formuła 1
15 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 14 minut

Adrian Drozdek

GP Kanady: Mercedes po raz pierwszy w sezonie

George Russell z Mercedesa zdobył dla siebie i zespołu pierwsze zwycięstwo w sezonie 2025. Podium uzupełnili Max Verstappen z Red Bulla i drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Andrea Kimi Antonelli - dla którego było to pierwsze podium w karierze.

Russell po raz czwarty w karierze

Najpierw w kwalifikacjach lider Srebrnych Strzał pokazał klasę, przejeżdżając świetne okrążenie w ostatniej próbie podczas Q3, które dało mu pole position, aby zamienić je w zwycięstwo. Przed startem GP Kanady pojawiały się obawy o tempo bolidów Mercedesa, ponieważ od GP Emilii-Romanii ich konstrukcje nie spisywały się najlepiej. Do tego dochodziły też warunki pogodowe, ponieważ zrobiło się cieplej, co miało niekoniecznie pomagać modelom W16. Tymczasem George Russell nic sobie z tego nie robił. Najpierw 27-latek zaliczył świetny start, a potem stopniowo budował bezpieczny odstęp. Wciąż jednak czołówka była bardzo blisko siebie, co wymagało szybkich reakcji.

George Russell gets the launch he was hoping for 🚀

The lights go out in Canada! 💪#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/XlER3vHZOq

— Formula 1 (@F1) June 15, 2025

Po pierwszej wizycie w alei serwisowej na 14. kółku dotychczasowy lider wyścigu spadł za m.in. Norrisa i Leclerca, którzy obrali inną strategię. Z czasem wszystko wracało do normy, a Russell nie odczuwał presji ze strony Verstappena, ponieważ ten był naciskany przez Andreę Kimiego Antonellego. Włoch poczuł, że ma idealną okazję do wywalczenia pierwszego podium w karierze i jechał bardzo konsekwentnie. Dopiero później bardziej ożywiły się Red Bull i dwa McLareny, co zmuszało Mercedesa do ryzyka. U nich jednak nikt nie dawał ponieść się emocjom. Russell i Antonelli realizowali swój plan.

GEORGE RUSSELL WINS IN CANADA! 👏🏆

A controlled victory for the Mercedes driver who withstands the pressure from Max Verstappen behind 💪#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/Gc5y2lvag3

— Formula 1 (@F1) June 15, 2025

GP Kanady: Antonelli rozegrał papaya team

Inaczej wyglądało to w McLarenie, który zyskał więcej tempa na ostatnie 25 okrążeń. Było widać, że stać ich na przewodzenie stawce. Jednakże mieli przed sobą dwa Mercedesy i jednego Red Bulla. Piastri i Norris mieli pecha do dublowania, ponieważ przeważnie natrafiali na wolniejsze samochody w takich sekcjach, gdzie najwięcej się traci. W przypadku ich rywali odbywało się to płynnie. Mimo wszystko dwa pomarańczowe bolidy chciały uratować podium. Wówczas Antonelli wciągnął ich w swoją grę, tworząc pociąg 3 samochodów i to ostatecznie pomogło mu wywalczyć pierwsze podium w F1.

18. Years. Old. 🤯#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/Ha2zUQLKuE

— Formula 1 (@F1) June 15, 2025

Ostatnie 7 kółek przyniosło bratobójczą walkę w ekipie z Woking, a na 66-67. okrążeniu doszło do kontaktu. Lando Norris szukał miejsca tam, gdzie go nie było i finalnie po dotknięciu bolidu Oscara Piastriego uderzył w bandę i zakończył swój udział. Brytyjczyk wziął winę za ten incydent, ale zapewne papaya team będzie próbował interweniować w kolejnych startach. Przez kolizję stracono co najmniej 10 punktów, a mistrzostwa wśród konstruktorów są jeszcze dalekie od rozstrzygnięcia. Wspomniane zdarzenie wywołało pierwszą i jedyną neutralizację.

Piastri and Norris come together in Canada! 😱

Here's the collision between the two McLarens 💥#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/sKo3GRQ63Q

— Formula 1 (@F1) June 15, 2025

Zobacz, jak wyglądała sytuacja po kwalifikacjach do GP Kanady – kliknij tutaj.

Mercedes z największą zdobyczą

Stajnia z Brackley zaliczyła świetny występ w GP Kanady. Zwycięstwo Russella i trzecie miejsce Antonellego przyniosło im aż 40 punktów. Przed startem mało kto spodziewał się utrzymania pierwszej i czwartej pozycji, z których rozpoczynali. Tymczasem udało im się to jeszcze poprawić, za co należą im się słowa uznania. Najwyraźniej zrozumienie ostatnich poprawek wymagało trochę więcej czasu i teraz W16 prezentuje osiągi, jakie od niego oczekiwano. Oczywiście tor imienia Gillesa Villeneuve’a jest dość specyficzny, więc z werdyktem trzeba się wstrzymać co najmniej do nadchodzącego GP Austrii.

Polskie święto podczas 24h Le Mans 2025 – świetni Kubica, Śmiechowski i Inter Europol Competition

Ferrari przekombinowało w GP Kanady

Lewis Hamilton ruszał z 5. pola, ale z czasem tracił kontakt ze ścisłą czołówką. Po pierwszym pit stopie wystąpiły problemy, które ograniczały tempo bolidu 7-krotnego mistrza świata. Sytuacja dość niepokojąca, ponieważ w Hiszpanii było podobnie. Za to Charles Leclerc ruszał z 8. pola na twardych oponach i mógł odegrać większą rolę. Niestety dwukrotnie ekipa z Maranello wbrew Monakijczykowi, ściągnęła go na pit stop zbyt wcześnie. Zwłaszcza podczas pierwszego stintu decyzja była niezrozumiała, a potem niezgoda co do mieszanki opon na ostatni przejazd. Ostatecznie pozycje nr 5 i 6 nie oddały w pełni ambicji włoskiej ekipy. W dodatku w związku z dobrym występem Mercedesa spadają za nich w klasyfikacji konstruktorów.

Klasyfikacje generalne F1 2025

Alonso, Hulkenberg, Ocon i Sainz wykonali plan maksimum

Fernando Alonso ruszał z 6. pola, ale zapewne liczył się z tym, że bardzo trudno będzie mu utrzymać za sobą szybsze samochody. Finalnie Norris i Leclerc szybko sobie z nim poradzili, ale potem wypadek z udziałem tego pierwsze ograniczył straty z 2 do 1 lokaty. Siódme miejsce i cenne 6 „oczek” to dla „Nando” najlepszy tegoroczny występ. Najwyraźniej limit pecha wyczerpał się właśnie od GP Hiszpanii.

Za 2-krotnym mistrzem świata dojechali Nico Hulkenberg z Saubera, Esteban Ocon z Haasa i Carlos Sainz z Williamsa. Wszyscy wykonali dobrą pracę przez cały wyścig. W przypadku Niemca udało się awansować do Top 10 już na pierwszym okrążeniu, a potem tempo znów było niemalże tak samo dobre jak w Barcelonie, co pozwoliło na kolejną zdobycz w tym sezonie. Nieco trudniej mieli Ocon i Sainz, którzy rozpoczynali z dość dalekich pozycji i musieli dość znacząco wydłużać pierwszy stint do około 50 kółek. Finalnie to zaprocentowało i mogą cieszyć się z punktów.

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

GP Kanady. Grono niezadowolonych dość liczne

Większość kierowców z Top 10 wykonało swoje założenia. Jednakże byli też tacy, którzy popełniali sporo błędów. Chociażby na samym początku Albon i Colapinto walczyli jakby było to być albo nie być. Taj musiał ratować się wyjazdem na trawę i zapewne uszkodził swój samochód, który potem też miał kłopot z silnikiem. Nie tak miał wyglądać początek startu z 9. pozycji dla dotychczasowego lidera Williamsa. Colapinto w Alpine szukał okazji i próbował walczyć o pierwsze tegoroczne punkty. Niestety po zmianie opon miał trudności z przebijaniem się przez stawkę. Argentyńczyk był trzynasty, jeszcze za Bearmanem i Tsunodą. Niedosyt w ekipie z Enstone na pewno pozostanie, ponieważ i Gasly po starcie z pit lane nie był wystarczająco konkurencyjny.

LAP 1/70

Alex Albon is pushed wide further around the first lap and loses out down in P12 😱#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/0AEpyFpgwd

— Formula 1 (@F1) June 15, 2025

Duży zawód może czuć Isack Hadjar, który przez karę cofnięcia o 3 pozycje spadł na P12 i przez to miał już dużo trudniejszy początek rywalizacji. Francuz początkowo naciskał, ale z czasem brakowało mu tempa, a zespół strategicznie niewiele mógł zrobić, gdy różnice w stawce były tak małe. Na pewno Racing Bulls przeszła okazja do zdobycia punktów. Natomiast Bortoleto i Stroll, patrząc na występy zespołowych kolegów muszą zadawać sobie sporo pytań także i po tym Grand Prix.

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

Następna runda: GP Austrii

Już za niespełna dwa tygodnie, 27-29 czerwca, odbędzie się weekend wyścigowy o GP Austrii na torze Red Bull Ring. Zapowiada się bardzo ciekawa rywalizacja, ponieważ GP Kanady pokazało, że McLaren może napotkać opór ze strony Maxa Verstappena w Red Bullu, ale i kierowców Mercedesa. Pozostaje mieć nadzieje na to, że kolejna runda dostarczy nam równie dużych emocji.

Kalendarz F1 2025

Wyniki wyścigu o GP Kanady F1 2025

wyniki gp kanady wyścig 2025 f1
Fot. F1.com

Zdjęcie główne: Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Kanady

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione