⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Monako: Przebudzenie Norrisa | Podsumowanie

GP Monako: Przebudzenie Norrisa | Podsumowanie

  • Formuła 1
25 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Adrian Drozdek

GP Monako: Przebudzenie Norrisa | Podsumowanie

Lando Norris wytrzymał presję w GP Monako i wygrał swój drugi wyścig w sezonie 2025. Brytyjczyk znacząco zbliżył się do 3. dziś Oscara Piastriego w "generalce". Kierowców McLarena rozdzielił Charles Leclerc z Ferrari.

Drugie zwycięstwo Norrisa w sezonie

Po przypieczętowaniu pole position przez 25-latka stało się jasne, że otworzył sobie drogę do zwycięstwa w GP Monako. Były to też jego pierwsze od dawna kwalifikacje, w których nie popełnił dużych błędów w Q3. W wyścigu wystarczył mu dobry start i taki też się wydarzył, więc Lando Norris mógł później wraz z McLarenem kontrolować tempo. Nie przyszło to jednak łatwo, ponieważ Charles Leclerc po starcie z 2. pola wywarł presję na wiceliderze klasyfikacji generalnej i był bliski przejęcia prowadzenia. Lider aż musiał zblokować dość mocno koła i niewiele brakowało, aby pojechał na wprost. Były więc nerwy, ale poza tą sytuacją, wszystko u Norrisa działało. Dobrze zarządzał tempem i nie zużywał przesadnie opon, więc przymusowa strategia dwóch postojów nie przyniosła mu dodatkowej presji.

LANDO NORRIS WINS THE MONACO GRAND PRIX!!! 🎉#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/0M45SemqUS

— Formula 1 (@F1) May 25, 2025

Od 50. okrążenia, kiedy kierowca McLarena zjechał po raz ostatni, miał bezpieczny zapas nad Charlesem Leclerkiem i zespołowym kolegą, Oscarem Piastrim. Na torze pozostał jedynie Max Verstappen, który szukał swojej okazji strategicznej, licząc na neutralizacje. Finalnie Holender musiał odbyć drugą zmianę, którą przesunął aż do przedostatniego kółka, i wtedy znów znalazł się na 4. miejscu, z którego także rozpoczynał zmagania. W przypadku Leclerca i Piastriego były próby podjęcia rywalizacji, ale żaden nie popełniał błędów i zmiana pozycji była przez to niemożliwa. Śmiało można rzec, że to był taki typowy klasyk.

Zobacz, jak wyglądały kwalifikacje do GP Monako 2025

Hamilton wykonał plan minimum

Wczoraj 7-krotny mistrz świata był czwarty, ale przez karę cofnięcia o 3 pozycje za zdarzenie z Maxem Verstappenem w trakcie czasówki, ruszał z P7. Po starcie nie był w stanie wiele zmienić i musiał uzbroić się w cierpliwość. Jednak tutaj Ferrari wykonało dobrą robotę i dało mu szansę przeskoczyć Hadjara i Alonso. Niedługo później, na 38. okrążeniu bolid Hiszpana z Astona Martina uległ awarii, co wykluczyło go z walki. Natomiast Racing Bulls, które wykorzystało Liama Lawsona jako bufor bezpieczeństwa, niewiele skorzystało na wczesnym wykonaniu planu 2 pit-stopów. Isack Hadjar mógł jedynie liczyć na 6. miejsce, ponieważ czołowa piątka jechała niezagrożona. Norris, Leclerc, Piastri, Verstappen i Hamilton mieli znaczącą przewagę tempa w Monako nad ekipami z szerokiego środka stawki.

Polak na podium w Monako. Biliński z podium w F3!

McLaren niepokonany także w GP Monako

Mimo że stajnia z Woking nie wywalczyła dubletu, to zwycięstwo Norrisa i 3. miejsce Piastriego przyniosło im aż 40 punktów. Żaden inny zespół nie zbliżył się do tak pokaźnej zdobyczy. Drugie pod względem zdobyczy Ferrari wywalczyło 28 „oczek”. Natomiast Red Bull mógł liczyć jedynie na 12 punktów za 4. lokatę Verstappena.

Punkty zdobyły też Racing Bulls – za P6 Hadjara i P8 Lawsona – dopisali 12 „oczek”. Natomiast Haas za 7. lokatę Estabana Ocona 6 punktów. W pewnym stopniu zadowolony może być Williams. Ekipa z Grove po ostatnich 2 rundach mogła liczyć na więcej. Jednakże dla nich 9. Albon i 10. Sainz po starcie z 10. i 11. pola było maksimum. Trzy punkty znów oznaczają, że są bardzo regularni w tym sezonie.

Klasyfikacje generalne F1 2025

Racing Bulls i Ocon najbardziej zaskoczyli

W ekipie z Faenzy nie wszystko układało się jak należy w trakcie ostatnich weekendów. Często świetne tempo Hadjara w kwalifikacjach nie przekładało się na pokaźne zdobycze punktowe. Tymczasem w GP Monako wszystko im się ułożyło i osiągnęli 6. oraz 8. miejsce, z których mogą być dumni. Hadjar i Lawson wykonali dobrą pracę i być może to pomoże im od GP Hiszpanii poczynić kolejne postępy. Obok nich wyróżnić należy Estebana Ocona, który wprowadził Haasa do Q3, a w wyścigu dowiózł 7. lokatę. Po kilku rozczarowaniach i dla Francuza znów wyszło słońce.

Katastrofa Alonso i Mercedesa w GP Monako

Przed GP Monako nikt nie powiedziałby, że Russell i Antonelli wyjadą bez punktów. Niestety dla nich, weekend nie układał się zbyt dobrze. W kwalifikacjach wydarzył się dla nich najgorszy scenariusz. Ich najmłodszy wychowanek rozbił samochód, a w Q2 awaria wystąpiła u ich aktualnego lidera ekipy. Stajnia z Brackley próbowała się przebić. Russell notował najlepsze czasy, ale był dopiero jedenasty. Za to jego zespołowy kolega po opóźnianiu pit stopów finalnie spadł na odległe 18. miejsce.

Oczywiście jeszcze bardziej rozczarowani mogą być Bearman, Colapinto, Bortoleto, Hulkenberg czy Tsunoda. Jednakże w ich przypadku nikt nie liczył specjalnie na punkty po słabych kwalifikacjach.

Fernando pulls off the track.

Fernando's car was managing a PU issue, which led to the retirement. The team is investigating the issue.#MonacoGP

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 25, 2025

O wiele więcej stracił dziś Fernando Alonso z Astona Martina. Hiszpański weteran mógł walczyć z Isackiem Hadjarem o 6. miejsce, a tymczasem po raz kolejny kończy wyścig bez punktów. Dla 2-krotnego mistrza świata obecnie trwająca kampania to istny koszmar.

Przed nami GP Hiszpanii

Już za niespełna tydzień Formuła 1 przeniesie się na obiekt Cirtuit de Barcelona-Catalunya. W dniach 30 maja – 1 czerwca odbędzie się weekend wyścigowy o GP Hiszpanii. Faworytami rywalizacji wydają się być wciąż kierowcy McLarena. Norris i Piastri muszą jednak uważać na rywali, ponieważ jak nie Red Bull z Maxem Verstappenem, to Ferrari i Mercedes, mogą im zagrozić. Warto nadmienić, że od kolejnej rundy wchodzą zaktualizowane przepisy dotyczące elastyczności przednich skrzydeł, które mogą wywrzeć wpływ na układ sił.

Kalendarz F1 2025

Wyniki wyścigu o GP Monako F1 2025

wyniki gp monako 2025 f1 wyścig
Fot. FIA

Zdjęcie główne: McLaren / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Monako
  • Lando Norris
  • McLaren

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione