⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Adrian Drozdek

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Lando Norris wygrał mimo pechowego początku

Brytyjczyk po starcie z 3. pola szukał sobie miejsca, aby ograć Piastriego i Leclerca, ale został przyblokowany i zamiast zyskać, stracił. Po tym, jak spadł na 5. miejsce, za Russella i Alonso musiał wziąć się do pracy. Po kilku okrążeniach uporał się z kierowcą Astona Martina i rzucił się w pogoń za najlepszą trójką. Kiedy już dogonił rodaka z Mercedesa, utknął za nim. W tym czasie Charles Leclerc i Oscar Piastri odjechali na bezpieczny dystans około 7 sekund. Aby włączyć się do walki o zwycięstwo w GP Węgier, Lando Norris potrzebował ryzyka ze strategią.

Ostatecznie, gdy jego rywale zjeżdżali między 17. a 19. okrążeniem, wicelider „generalki” pozostał na torze. Tempo w jego McLarenie ożyło i z początku udawało się nawiązywać do osiągów konkurentów, którzy byli na świeżych twardych oponach. Niedługo później pośrednia mieszanka poddawała się, a Leclerc i Piastri znacząco zredukowali straty. Pod koniec 31. okrążenia zespół McLaren ściągnął lidera wyścigu, przed którym pozostało wyzwanie jazdy blisko 40 kółek na jednym komplecie. Oczywiście po wizycie w alei serwisowej Norris wrócił na tor na 4. miejscu. Przed sobą miał pusty tor, oczywiście do czasu dogonienia lidera Mercedesa. Gdy to się stało, większość rywali skarżyła się na swoje opony i jeden po drugim odbywali drugi pit stop. W tym czasie wicemistrz świata z 2024 roku wrócił na pozycję lidera i miał około 9,5 sekundy zapasu. Jednakże jego opony około 60. okrążenia także odmawiały już posłuszeństwa i wtedy była najciekawsza odsłona walki.

Unbelievably close to colliding 😱

Norris and Piastri battling on the penultimate lap ⚔️#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/2y03b2KrW8

— Formula 1 (@F1) August 3, 2025

GP Węgier ożywiło się w swojej drugiej części

Jeszcze wcześniej, Piastri dość łatwo uporał się z Leclerkiem i doganiał zespołowego kolegę. Od 63. okrążenia było bardzo nerwowo, a w tle byli dublowani kierowcy. Australijczyk próbował wymusić błąd Norrisa, ale to się nie zdarzyło. Zamiast tego sam popełnił kilka, blokując koła, kiedy szukał sobie miejsca – raz omal nie doszło do kolizji. McLaren dał szansę rywalizacji swoim zawodnikom, co nadało kolorytu rywalizacji. Oczywiście lider tabeli może być zły na to, że finalnie jego zespołowy kolega otrzymał lepszą strategię, a on pokrywał Leclerca.

Jednakże nikt nie oczekiwał też, że trzeci stint Ferrari na twardych oponach będzie tak kiepski – w tle był nawet temat uszkodzonego podwozia. Finalnie Monakijczyk wypadł z podium, bo sposób na niego znalazł też George Russell, przez co zdobywca pole position dał po sobie pokazać, że czuje ogromną frustrację. Natomiast lider Srebrnych Strzał mógł czuć satysfakcję, ponieważ wygrał ostrą batalię, w której Leclerc pokazał sporo agresji i przypłacił jeden z manewrów na hamowaniu karą czasową – +5 sekund.

YES LANDO! 🏆 #McLaren | #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/pIIIQE1cxT

— McLaren (@McLarenF1) August 3, 2025

Zwycięstwo Norrisa było jego dziewiątym, a dla McLarena 200. w ich bogatej historii.

Przewrót w środku stawki

Tutaj sytuacja lubi zmieniać się z weekendu na weekend. Ostatecznie sporym zaskoczeniem okazała się forma Astona Martina. Po kilku zdecydowanie gorszych zmaganiach, na Hungaorirngu ich samochód po instalacji nowego przedniego skrzydła ożył. Fernando Alonso i Lance Stroll sensacyjnie nawiązali walkę z czołówką w kwalifikacjach. W wyścigu nie mogli już liczyć na pojedynek z McLarenem, Leclerkiem z Ferrari i Russellem z Mercedesa. Mimo wszystko Hiszpan i Kanadyjczyk wytrzymali na pośrednich oponach jeszcze dłużej niż Norris i to się opłaciło. Finalnie „Nando” był piąty, a jego zespołowy kolega siódmy. Spora zaliczka 16 punktów dla stajni z Silverstone pomogła im awansować na 6. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Obok nich można wymienić Gabriela Bortoleto. Kierowca Saubera znów zameldował się w Q3 i w wyścigu nawet nawiązywał walkę z Alonso. Ostatecznie jego mentor był przed nim, ale i tak szóste miejsce dla Brazylijczyka jest jego dotychczas największym osiągnięciem w karierze w F1. Aktualny mistrz F2 wykonuje w tym roku świetną pracę i od GP Austrii zyskał wielką pewność siebie, która umożliwia mu walkę o punktowane pozycje. Oczywiście poprawki ekipy z Hinwil również zrobiły różnicę, ale sam fakt, że nagle Nico Hulkenberg jest zaskoczony, że jego zespołowy kolega potrafi wykrzesać z ich samochodu aż tyle, mówi sam za siebie.

Solidny Lawson, problemy Red Bulla i Verstappena + comeback Antonellego

Na uznanie zasługuje też ósmy Liam Lawson. Kierowca Racing Bulls nabrał ostatnio rozpędu i wydaje się, że najcięższe za nim. Nowozelandczyk zatrzymał samego Maxa Verstappena z Red Bulla, któremu to groziła jeszcze kara za kontakt z Lewisem Hamiltonem z Ferrari. Czołową dziesiątkę uzupełnił Andrea Kimi Antonelli, który pojechał bardzo dojrzałe zmagania. Włoch przechodzi ostatnio trudny okres i nie jest do końca w stanie wszystkiego poukładać, a tymczasem po kolejnych kiepskich kwalifikacjach był w stanie wrócić. Tuż za nim dojechał Isack Hadjar, który walczył jak lew o punkt, po tym jak na początku wyścigu przez błąd Bearmana jego dłoń oberwała odłamkami kamieni.

Spore grono rozczarowanych w GP Węgier

Oczywiście, podobnie jak przy okazji innych wyścigów, część zawodników może czuć spore rozczarowanie czy zawód. Wśród nich mamy 12. Hamilton, duety Williamsa – Sainz i Albon, Haasa – Bearman i Ocon, Alpine – Gasly i Colapinto, jak i Tsunoda. Wśród nich, każdy oczekiwałby walki o punkty. Tym razem jednak gorsze kwalifikacje i kiepski start przesądziły o wyścigu 7-krotnego mistrza świata. Natomiast ekipa z Grove miała takie tempo „w kratkę”. W Haasie istniała nadzieja na punkt Olivera Bearmana, który po starcie z P11 zyskał pozycję i do czasu pit stopów był w grze. Niestety później w bolidzie Brytyjczyka doszło do usterki, przez którą jako jedyny w stawce nie dojechał do mety. Jeśli chodzi o Alpine i Tsunodę, to tutaj mogli liczyć jedynie na odrobinę szczęścia.

W przypadku 13. Nico Hulkenberga można mówić o zawodzie. Jednakże po tym, gdy zjechał jako jeden z pierwszych i bez samochodu bezpieczeństwa musiał odrabiać, występ był względnie dobry. W dodatku na pewnym etapie Niemiec pomógł Bortoleto obronić się przed Strollem po ostatnim pit stopie. Na pewno „Hulk” będzie musiał skupić się nad poprawą kwalifikacji, w których ma ostatnio problemy z zespołowym kolegą.

Klasyfikacje generalne F1 2025 po GP Węgier

Następna runda: GP Holandii

Formuła 1 udaje się na wakacyjną przerwę. Przed nami blisko 4 tygodnie oczekiwania na GP Holandii. Zmagania na torze Zandvoort zaplanowano na 29-31 sierpnia. Większość zespołów obecnie skupia się na projektach na 2026 rok i też w trakcie przerwy 2 tygodnie nie będą mogli pracować. Najprawdopodobniej od kolejnej rundy wszyscy wrócą do walki z tym, czym obecnie dysponują. Mimo wszystko, nie oznacza to, że rywalizacja na każdym torze będzie wyglądała tak samo. Dotychczasowy przebieg kampanii pokazuje nam, że wiele potrafi zmienić się w czołówce, jak i w środku stawki.

Kalendarz F1 2025

Wyniki wyścigu F1 o GP Węgier 2025

wyniki f1 wyścig gp węgier 2025
Fot. FIA

Zdjęcie główne: McLaren / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Węgier
  • Lando Norris
  • McLaren

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione